Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487494
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Toronto Blessing a Pensacola ..Dopis Davida Willkersona a Phillipa Powela II
Vloženo Pátek, 05. srpen 2005 @ 21:36:43 CEST Vložil: Karels

Charismatici poslal jirikrupa

Toto je pokračování předchozího článku, reagující na dvě vyjádření uvedených autorů, zaslaných sem Pastýřem, a věnuje se především dopisu Davida Wilkersona. ... Nyní se přesunu více k oněm samotným dopisům . Onen Phil Powel kritizující Benyho Hinna a vůbec "podporu Bennyho Hinna a jeho démonické falše" na svých stránkách uvadí v úvodním prohlášení About us (o nás) , že ukazuje a odhaluje učitele s falešnými doktrínami atd. a že se staví proti Pensacole a Torontu, které rozpoznává jako hnutí ne Boží! Samotný článek je především o Benny Hinnovi, ale tomu moc nerozumím zatím . Chci spíše upozornit na to tvrzení o Pensacole, vůči které se autor vymezuje. To mne zaujalo na tom článku, byť je to skryto v odkazu na autora, nejvíc .Pro mne to vypovídá i o hodnotě a schopnosti jeho rozpoznání.

Považuji Pensacolu za místo , kde se spousta lidí odvrátilo od hříchu a znovu vydalo či poprvé vydalo za Ježíšem. Tento pohyb Ducha byl dle mých informací zjeven dopředu ..třeba Yongi Cho , předcházelo mu modlitební nasazení a zvláštní vydání se modlitbám, bylo uskutečněno jednoho dne nepřehlédnutelným způsobem a poté následovalo po x dní s tím, že tisíce lidí prožívali pokání a odvrácení od hříchu. David Wilkerson v tom druhém dopise, který poslal Pastýř, kritizuje (což mne teda překvapil jakým způsobem..znám ho z jakéhosi filmu a knih o dýce a kříži, teen chalenge ..za ty jsem se kdysi modlil a byl vděčný, že slouží narkomanům ...ale ten dopis..jestli je teda jeho, mne zklamal)..David tedy kritizuje Pensacolu. "Nikdy jsem nebyl na žádném z těchto mítinků" Věřím, že lze mít zjeven původ a zdroj něčeho, byť nemusíme být na daném místě, nicméně přesto na to trošku upozorním..David Wilkerson tam nikdy nebyl (narozdíl třeba od Dereka Prince, který tam strávil několik dní a teprve pak o tom vydal nějaké svědectví a prohlášení, kterým celou "věc" vřele doporučil) "Jsem skutečně přesvědčen, že jakékoliv z těchto „probuzení“ reprezentuje vylití Ducha svatého v posledních dnech probuzení před příchodem Ježíše Krista? Ne! V žádném případě! Měli bychom se radovat v každém díle Ducha, které způsobuje skutečná obrácení, ale každé probuzení, které se prohlašuje za „to velké probuzení“ a je propagováno a „šířeno“ svými vůdci, musí být okamžitě znehodnoceno." Tuto větu okomentuji, i když ji ne zcela umím zhodnotit. Za prvé předpoládá nějaké vědomí, že před příchodem Ježíše bude "probuzení". (zde je navíc přímo spojeno s "vylitím Ducha Svatého v posledních dnech" což nechápu, protože přece "A stane se v posledních dnech , praví Bůh, sešlu (vyleji) svého Ducha na všechny lidi"/Skutky 2.17/ je slovo Petrovo komentující letnice . Vylití Ducha v posledních dnech je biblicky možno vztáhnut již na skoro 2000 let historickou událost.Tedy vylití Ducha v posledních dnech může být klidně vylití Ducha o 100 let později nebo o 1000 nebo o 2000 let později.) Když tedy David říká, že tato "probuzení" (držme se Pensacoly) nereprezentují vylití Ducha Svatého v posledních dnech ..pak to nemůže vědět, ledaže by věděl, že se tam skutečně nepohyboval a nevyléval Duch Svatý. Ale pravdou je, že tam vůbec nebyl, což by musel mít teda velké zjevení nebo rozpoznání založené na nějakých jasných faktech , kterému ale nevěřím tváří tvář svědectvím spousty jiných lidí, i pro mne osobně svědectví mého ducha, který s tím "ladí". Dejme tomu ale, že by David přesně specifikoval ono vylití v posledních dnech a řekl, že to je právě to jakési vylití, které se zároveň bude označovat za probuzení před příchodem Ježíše Krista. Čili že by nepopíral , že těch vylití bylo a může být víc, ale nyní mluví jen o jakémsi asi úplně posledním "probuzení před příchodem". Já o tom nevím a zatím jsem do těchto věcí nepronikl, byť jsem o tom slyšel několik kázání a něco četl, se mnou Bůh v tom nejednal a já prostě nemám zjevení, jestli má být nějaké "probuzení před příchodem" ..ale připusťme (pro mne), že by tomu tak mělo být. Pak David prostě každého, kdo "své" probuzení vidí jako "část" tohoto probuzení..."setře" viz. "musí být okamžitě znehodnoceno". Pochybuji o tom, že by třeba pensakoláci o sobě prohlašovali, že oni sami jsou "to velké probuzení" (jen oni v Pensacole) , když určitě vědí o pohybu Božím třeba v Číně nebo jinde ve světě.Mám dojem, že jsem slyšel jedno vyučování od Browna nebo koho, ve kterém kázal o možnosti "probuzení v posledních dnech" oproti tvrzení , že "v posledních dnech bude jen odpadnutí a vychladnutí ..ani jednou jsem ho neslyšel říct..my jsme to velké probuzení ...naopak myslím že tam právě zmiňoval místa po celém světě, kde se "něco" děje. (ale je možné, že se pletu) Ale prostě mně je zhruba jedno (respektive není to pro mne tak podstatné pro rozpoznání, zda tam jedná Bůh) jak kdo vídí ono "probuzení" , a i kdyby se třeba považovali za poslední či předposlední či jakékoliv probuzení, tak prostě pro mne je důležité, že tam jsou lidé usvědčování z hříchu a obracejí se k Ježíši. To pro mne znamená, že tam jedná Bůh, byť se třeba ti vedoucí mohou v rozpoznání významu onoho probuzení mýlit (ale na druhou stranu -je-li nějaké probuzení před příchodem,je jasné všem, že Pensacola nemůže být jeho součástí?). Prostě já to neřeším! Neříkám, že není to dobré řešit těmi lidmi, co v té úrovni mají zjevení, ale říkám, že to není vyloženě rozhodující a klíčové pro to, abych poznal, jestli tam jedná Bůh nebo člověk či dokonce ďábel. No jestli to hnutí není Boží, tak pak je buď lidské nebo démonské. Lidské..to asi jen těžko, protože nadpřirozená moc tam je zjevná. Tak pak to zase končí u toho, že se to hodí to Satanova paku. "hladoví lidé nebudou padat na záda, ale na tvář, pokoření a zlomení" Chápal bych to jako dobrý důraz , ale jako špatné obecné pravidlo. Proč by při příchodu Boží moci, nemohli padat lidé i na záda, když při vyřčení Ježíše "Já jsem to" ..padli vojáci a když při "naplnění chrámu nemohli služebníci ani konat službu, jak ten Boží dům naplnila Hospodinova sláva". Klidně mohou padnou pod Boží moci, proč ne..někdo to Bohu zakáže? Důraz je to dobrý, ale rozlišovací, obecné pravidlo špatné myslím. V kontextu, pokud je to narážka na padání v Pensacole..tak myslím je hrubou chybou toto v hodnocení Pensacoli zdůraznit a opomenou, co jsem naopak slyšel zdůrazňovat vedoucí v Pensacole (pokání od hříchu), které oni staví jako základ a které se tam i děje. "Shromáždění budou časem pozvání Duchem svatým, protože on nikdy nežene lidi k oltáři, On je získává". Nežene lidi k oltáři..??? . Je mi to blízké. Duch Svatý přece může působit na srdce a člověk se rozhodnout třeba vzadu na kolenou bez zvednutí ruky či chůze k oltáři. Přesto si neodvážím kritizovat tuto metodu. Vzpomínam na "velké" evangelizace s Billiho Grahamem, kdy také lidé vstávali na výzvu a proudili ze sedadel dopředu pro modlitbu..nevidím v tom problém..no vlastně bych to možná neměl hodnotit, protože nejsem evangelista a ani do toho nevidím, ale nemám s tím problém a rozpoznávat podle toho, jestli tam jedná Bůh nebo ne, jestli to je "dobré" probuzení nebo "špatné" ..to je dle mne "úlet" a špatné , přetažené zacílení! "Takové vylití nebude muset nikdo obhajovat" Domnívám se, že tady se David velmi mýlí. Tak jak byli kontroverze při rozpoznání Ježíše jako "z Boha" , tak budou vždy kontroverze i ohledně "probuzení a vylití Ducha". A bude část lidí, kteří budou potřebovat ujistit a upokojit slovy podobnými jako Petr upokojil některé židy při prvním vylití Ducha do církve: "Muži judští a všichni, kdo bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mně pozorně: Tito lidé nejsou , jak se domníváte , opilí - vždyť je teprve devět hodin ráno. Ale děje se...."Skutky 2/14b,15,16a/ Buďto je to nějaké "superzjevení" o budoucím probuzení, nebo je to prostě mýlka a já se raději přidržím Písma, ze kterého mi spíše plyne, že pořád budou lidé a situace, kteří budou potřebovat věci ujasnit a pořád budou lidé, kteří budou povolání jako Petr o tom něco "obhajně říci", či jako Nikodém či ještě jeden jiný zákoník se postavit trošku proti odsuzujícímu proudu, který se z určitých míst povalí na toto Boží hnutí! "Slyšel jsem od svých čtenářů, kteří shromáždění navštívili a byli mocně dotčeni a poznali, že šlo jen o tělo. Díky Bohu za všechny, kteří činili pokání a byli změněni. Těch druhých je mi líto" Co šlo o tělo? Na tom shromáždění nebo ta shromáždění byla z těla? Nebo ti lidé sami dělali něco z těla?A pak poznali, že jejich reakce byli jen tělesné. Pro mne je to zase těžké čtení. Co když na tom shromáždění, kde padesát lidí něco ze svých "dotčení" rozpoznalo jako "z těla" ...( hmm) , tak tam bylo 350 dalších, kteří byli dotčení z Ducha? Jako ještě že tam David udává větu.."Díky Bohu za všechny, kteří činili pokání a byli změněni". Vedle vět , kde vlastně přiznává, že to "probuzení" (v Torontu) je. "Příboj, který přichází, musí odejít. Torontský příboj rapidně slábne, jeho vlny opadají. Zůstane jenom v paměti. Stejně jako jiná, lokální probuzení" a vyjádření že: "nikdy nechci pomáhat, či zabraňovat jakémukoliv pravému, duchovnímu hnutí." mi pak ta kritika trošku přece jen "slábne" a přece jen ten článek trošku vyrovnává jakési negativní narážnictví (jak se mi to ..kéž by špatně - jeví). Nechápu jen, když David tolik ví, jak se projevuje špatné či dobré probuzení , proč jen trvá na tom, že "nikdy nechci pomáhat .ani zabraňovat.. jakémukoliv pravému, duchovnímu hnutí.” (v kontextu jeho slovní podpory “probuzením”) Petr se jasně vyjádřil, když už, k vylití Ducha o letnicích a vyjádřil se jasně i k tomu, co se stalo pohanům, když je naplnil Duch Svatý. Pomohl svým hlasem ujasňovat situaci. Mně připadne, jakoby David sice říkal, že je nechce ani podpořil, ani jim bránit..nicméně v praxi ..a tak to používá(onen dopis) i pastýř..je vpodstatě(ale on je nebere asi jako probuzení) trošku či více znevažuje. "Nepotřebujete letenku, nemusíte cestovat" Kdybych měl peníze na letenku a svolení Boží, jel bych tam raz dva..i do Pensacoli i do Toronta ..a snažil bych se to, co bych tam načerpal od bratří, kterým Bůh něco udělil, aby tím sloužili tělu, přinést do svého města a do své země! A to taky vím, že Duch Svatý je blízko a "jakoby nepotřebuji tu letenku". Nicméně ve všeobecném důrazu je to mimo, protože jsou lidé, kterým Bůh řekne či říkal, jeď tam, protože oni tam mají či měli něco prožít.To bych třeba nemusel jezdit nikam z města..třeba na konferenci, na setkání, na pastorálku..mohl bych sedět doma v obýváku a modlit se. Na co bych tam jel, a v pokoře přijal od některých, co dostali něco od Pána? Poletování všude možně bez hledání Ducha Svatého je mimo, ale hledání Ducha Svatého bez vnímání jeho pokynů k přijmutí od jiných služebníků, jiných sborů, dokonce jiných národů je taky nebiblické a prostě pro někoho tato obecná rada vůbec neplatí. Naopak, už dávno měl být na nějakém tom místě a sedí doma na zadku, když Boží vůle ho chtěla tam.(ale to taky neříkám jako obecné pravidlo) Co říct závěrem, byl jsem překvapen tímto dopisem. Jako obecné jakési varování bych snad mohl pochopit určité důrazy a nástiny a překousl bych nějaké nesrovnalosti, z nichž jsem některé zmínil výše, ale pokud to má být vskutku tak, jak to uvedl pastýř vlastně kritikou Pensacoli a Toronta , pak je to vlastně defacto "varování před oněmi hnutími" .Pastýř říká, že v tomto dopise umírněně , později však otevřeně varoval před Pensacolou a Torontem. Proč ale v tom dopise bere Toronto jako opravdové , byť lokální probuzení? Vskutku varuje Wilkerson před Torontem nebo to tak vykládá Pastýř? Pastýři, opravdu David mění své porozumění Torontu jako lokálnímu probuzení a pak otevřeně před Totontem a Pensacolou varuje? (ale asi ano, když pak dle Pastýře pak před těmi probuzeními varoval) ..... Z toho textu se mi zdálo, že David měl zásadu nebránit ani nepodpořovat skutečná duchovní probuzení. Jestliže ale konkrétně provádí rozlišení "probuzení", pak již tuto činnost částečně provádí..má rozpoznání, které pravé je a které není. A on tedy tvrdí (dle Pastýře a asi i ve skutečnosti)..že Pensacola a Toronto ...varujte se toho! Jestliže se k x „probuzením vyjádří konkrétně, že není pravé“ , pak vlastně ta ta další "velká", která nezkritizuje, lze možná jako pravé dle Davida brát. (Při tom všem, co jsem řekl, si asi nemohu nevážit Davida za třeba Teen chalenge ..jsem moc rád, že tato služba je.(i když každý má svou službu)) Derek Prince jednoznačně do Pensacoly jel, pobyl tam, podíval se, popsal to a vydal jasné stanovisko. Řekl - Ano Pensacola je Boží dílo. Já (i když můj hlas beru jako stotisíckrát méně vážnější než Derekův) taky tvrdím..V Pensacole jedná především Pán a díky mu za to. "Nestavte se proti tomu!" Pokoj Vám Joel ............................................................................................................... Pro jistotu uvádím i onen článek. Pastýř 1.srpna 2005 á Ačkoliv se zdá, že projevy moderní charismánie jsou minulostí, stále se na GS nachází mnoho uživatelů, kteří jsou ochotni je obhajovat s tím, že se jedná o obecné rysy letničního hnutí. Je sice pravdou, že letniční církev v ČR se dané invazi nedokázala ubránit a Torontskému požehnání se oklikou z Argentiny otevřela, nicméně velká část letničních po celém světě, včetně velkých, mnohamilionových denominací, se od Torontského požehnání distancovala. V průběhu několika týdnů se proto budu snažit upravit ke zveřejnění oficiální stanoviska významných letničních představitelů a církví, kteří se distancují jak od Torontského požehnání, tak od jejich metastáz v podobě, jako jsou například Kurzy Alfa. Dnes uvádím jeden z prvních dopisů prominentního letničního vůdce Davida Wilkersona z roku 1997. Wilkerson se zde vyjadřuje velmi umírněně, jeho tón však postupem času nabyl vyhraněnosti a nakonec vyzval americké křesťany ke spálení nahrávek a knih Bennyho Hinna a Rodney H. Browna. Na svém světovém turné po Evropě, které zřejmě i díky tomu uspořádal (např. v roce 2000 v Polsku) otevřeně varoval letniční církve před šířícím se odpadlictvím, falešným učením a jeho projevy - právě v souvislosti s Torontem a Pensacolou. (Pastýř) duben 1997 Průvodní dopis World Challenge Drazí a milovaní, Ve vzácném jménu Krista, našeho Pána: Obdržel jsem mnoho dopisů, ve kterých jsem byl dotázán na můj názor ohledně současných „probuzení“ v Kanadě a v USA. Byl jsem tázán: „Bratře Davide, Vaše jméno je často uváděno ve spojitosti s probuzením v …. Time Square Church je rovněž jmenována. Znamená to, že schvalujete toto hnutí?“ Nikdy jsem nepodpořil žádné z tak zvaných probuzení. Za prvé, nepovažuji svůj názor za natolik důležitý, a za druhé, nikdy nechci pomáhat, či zabraňovat jakémukoliv pravému, duchovnímu hnutí. Nikdy jsem nebyl na žádném z těchto mítinků, a proto jsem osobně nezúčastněn. Jsem zaneprázdněn službou mnoha zraněným lidem v New Yorku a pastorací v desetiletém hnutí Ducha na Times Square Church. Jsem skutečně přesvědčen, že jakékoliv z těchto „probuzení“ reprezentuje vylití Ducha svatého v posledních dnech – probuzení před příchodem Ježíše Krista? Ne! V žádném případě! Měli bychom se radovat v každém díle Ducha, které způsobuje skutečná obrácení, ale každé probuzení, které se prohlašuje za „to velké probuzení“ a je propagováno a „šířeno“ svými vůdci, musí být okamžitě znehodnoceno. Když přichází velké vylití Ducha, o kterém bylo předpovězeno, že přijde na „všeliké tělo“, nemůže být omezeno do několika míst. Jeho účastníky nikdo nespočte. Hladoví lidé nebudou padat na záda, ale na tvář, pokoření a zlomení. V centru bude kázání o kříži. Nebude zde žádné vydělávání peněz, žádné představování celebrit. Shromáždění budou časem pozvání Duchem svatým, protože on nikdy nežene lidi k oltáři, On je získává. Takové vylití nebude muset nikdo obhajovat. Manifestován bude Kristus, nikoliv tělo. Pláč, zlomení a ruce zbožně pozdvihující se s díkůčiněním k Boží milosti a slávě způsobí skutečného ducha radosti. Lokální probuzení probuzení trvají obvykle pět až šest let nebo ještě méně. Dokonce probuzení na Azusa Street, z kterého se zrodil moderní Pentecostalismus, trvalo méně než šest let. Lidé z celého světa se shluknou vidět „nové věci“. Dobré i špatné zprávy se hrnou do světa. Teologové a kazatelé tomu jednou žehnají, druzí to proklínají, další jsou dotčeni a zmateni. Dodnes se nic nezměnilo. Slyšel jsem od svých čtenářů, kteří shromáždění navštívili a byli mocně dotčeni a poznali, že šlo jen o tělo. Díky Bohu za všechny, kteří činili pokání a byli změněni. Těch druhých je mi líto. Příboj, který přichází, musí odejít. Torontský příboj rapidně slábne, jeho vlny opadají. Zůstane jenom v paměti. Stejně jako jiná, lokální probuzení. Rozrušení zástupů opadá a náhle bude po všem. Mé doporučení? Učiňte si své osobní probuzení! Najdete ho Izajáši 58:10-11. Nepotřebujete letenku, nemusíte cestovat. Našel jsem pramen vody živé, který nikdy nevyschne! „ A vyleješ-li lačnému duši svou, a strápenou duši nasytíš-li: vzejde v temnostech světlo tvé, a mrákota tvá bude jako poledne. Hospodin tě povede neustále, bude tě sytit i v krajinách vyprahlých, zdatnost dodá tvým kostem; budeš jako zahrada zavlažovaná, jako vodní zřídlo, jemuž se vody neztrácejí.“ Moji drazí, děkuji Vám za Vaši podporu, jsme skutečně závislí péči Ducha svatého. Jeho služebník,
DAVID WILKERSON
DW:bbm P.O. Box 260
Lindale, Texas 75771 .................................................................. Přestože nejspíš "musím" tento článek zařadit do rubriky Charismatiky, již dříve jsem uvedl, že toto rozdělení rád moc nemám.."je snad Kristus rozdělen?" "Jak to že se jeden hlásí k Petrovo a jiný k Apollovi" ..beru tento verš zatím i pro sebe v záležitost dělení se na charismatiky či letniční ... (možná se můj názor později změní, zatím se držím tohoto). Pokoj


"Toronto Blessing a Pensacola ..Dopis Davida Willkersona a Phillipa Powela II" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Toronto Blessing a Pensacola ..Dopis Davida Willkersona a Phillipa Powela II (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 08. srpen 2005 @ 14:40:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o tvou obhajobu Pensacoly, co žekneš na tohle?

http://www.wayoflife.org/fbns/strange3.htm



" ....
I have attempted to get more information from Brownsville, but they have completely ignored my requests.

CLAIM: In his autobiography Stone Cold Heart, Brownsville Evangelist Steve Hill claims he was arrested 13 times. FACT: There are only four arrests which can be documented. CLAIM: Hill claims he was a heroin addict. FACT: He admitted to the Pensacola News Journal that this was not true and that he exaggerated the stories about his drug use to make a bigger impression. CLAIM: Hill claims to have wandered the country for three years, working odd jobs and using and selling drugs. FACT: Employment records show he worked a full-time job in Huntsville, Alabama, during those three years. CLAIM: Hill claims he was expelled from high school. FACT: He admitted to the Pensacola News Journal that this never happened. Hill also admitted that other details of his published testimony are not accurate, that even some of the names are made up. (This information is from the article "Hills bio fraught with fallacies Revival leader admits he inflated stories," Pensacola News Journal, Nov. 18, 1997). Again, we attempted to obtain more information from Brownsville about these matters, but our request was completely ignored.

CLAIM: Brownsville leaders claimed the revival has produced a significant decrease in crime in Pensacola and the surrounding area. FACT: The Escambia County Sheriff's Office crimes and arrests statistics show that crime actually rose in 1996 compared to 1995, the year the revival began. Escambia Sheriff Jim Lowman said he can't see that the revival has had a great impact on the crime figures. Escambia Sheriff 's Office statistics show that juvenile arrests almost doubled in 1996 compared to the year before, increasing from 1,243 to 2,392 ("Escambia sheriff disputes claims of crime reduction," Pensacola News Journal, Nov. 20, 1997).

CLAIM: Brownsville leaders claim the revival is slowing illicit drug use in their area because of the conversion of drug dealers and users. FACT: Local authorities who head drug abuse treatment centers deny this claim. Leo Donnelly, executive director of a treatment center called The Friary, says admissions have climbed from 250 in 1993-94 to 398 in 1996-97. The Twelve Oaks center says its business has almost doubled. None of the other treatment centers or drug abuse authorities contacted by the Pensacola News Journal cited a decrease in the problem. None were aware of any specific cases of those who had left treatment because of the Brownsville revival.

CLAIM: Brownsville leaders claim that law enforcement officers are so impressed by the revival that on occasion they have hauled suspects into the revival instead of taking them to jail. FACT: That has never happened, Escambia Sheriff Jim Lowman said, and it simply could not happen because it would be a violation of law enforcement procedure. "We don't have any information that indicates we have ever done that, nor has any other law enforcement agency." Jerry Potts, Pensacola Police assistant chief, said that a number of people have asked him if there is any truth to that story. Potts said, emphatically, that none of his officers ever took such action (Ibid.).

CLAIM: Brownsville leaders claim the revival's influence is cleaning up prostitution, drugs, and street crime in Brownsville and that the revival is touching their entire area after the fashion of some true revivals of old. FACT: Not true, residents say. "What has happened is the prostitutes have moved closer into our community away from the church," Dori Rice said (she lives a block from the church). "Now johns are driving up and down the streets where our children play." Roscoe Urbaniak, who has lived a few blocks from Brownsville Assembly of God for 50 years, said other crimes are on the upswing, raising anxiety throughout the neighborhood. He told the News Journal that elderly neighborhood women are afraid to come out of their homes because of a recent rash of purse snatchings (Kimberly Blair, "Neighborhood sees no benefit from revival," Pensacola News Journal, Nov. 20, 1997).

CLAIM: Brownsville leaders claim the Pensacola "revival" began spontaneously on June 18, 1995. FACT: In the weeks prior to June 18 many key members of the Brownsville Assembly, including the pastor's wife, visited Toronto, and they were earnestly seeking the same experiences for Brownsville. Prior to June 18 a video of the Toronto experiences was shown to the Pensacola congregation to encourage the congregation to desire the same thing. Prior to June 18, Pastor Kilpatrick talked persistently about bringing the Laughing Revival to Brownsville and threatened to quit if the church did not accept it ("Pastors orchestrated first revival Hill's persistent urging pushed crowd to react," Pensacola News Journal, Nov. 19, 1997). Pentecostal Evangelist Steve Hill was not randomly selected to speak at Brownsville on June 18. He was selected by Pastor Kilpatrick because Hills was earnestly desiring to be involved in the Laughing Revival and was searching for a place to conduct a long-running latter rain "revival." Hills had recently sought the Laughing Revival anointing at Holy Trinity Brompton in London, England.

CLAIM: Brownsville leaders claim that on June 18 a mighty wind blew through the church, that it affected everyone present, that great numbers of people fell to the floor, that it was a mighty supernatural move of God. FACT: The video recording of the June 18 service and testimonies of people who were there disprove the claims. It is very evident, in fact, that the events were highly manipulated by Evangelist Steve Hill. When he first invited people to come forward for the laying on of hands, only nine people fell, but Hill continued to cajole the crowd. Eventually another six fell, then a few more. It all appears to be manipulated by Hill. In fact, so little happened in spite of Hill's shouting and demanding and wheedling, it is embarrassing. When people began to leave the church, Hill shouted at them not to leave. In apparent desperation Hill called for all the children to come forward. He told them that he was going to pray for them and they were going to fall to the ground. In spite of his prodding, only one little girl fell down.

CLAIM: In their reply to the Pensacola News Journal, the Brownsville Assembly of God claims that the Journal was wrong in stating that there has been a large exodus of old-time members from the church. Following is the exact statement which is posted at the Brownsville web site: "Since the revival began in the Brownsville Assembly of God, less than 150 previous members have cancelled or moved their membership, while 1530 new members have been added. Of those members who were in the church for 25 or more years, none of them have left because of the revival, and only 4 officials out of 27 have left the church since the revival began. Simply stated, there has not been a mass exodus of members, contrary to allegations made by anonymous former members in the Journal." FACT: Though this statement might be true technically, it is an attempt to hide the real situation. The fact is that a great number of Kilpatrick's closest acquaintances rejected his "revival." This is admitted by John Kilpatrick. For example, in his message at the National Church of God, Washington, D.C., June 7, 1997, Kilpatrick said: "We lost ALL of our best friends that we had in this world over this move of God. We lost them ALL." Note the word "all." The Pensacola News Journal article in question was titled "Sadness, fear fill members who left Brownsville," Nov. 17, 1997. The Brownsville reply is a smoke screen. It merely dodges most of the assertions of the Journal's report. The Journal stated, for example, that Kilpatrick claimed those who left were demonized and that he gave prophecies that those who resisted the "revival" would suffer. Those assertions are true. In his message on June 7 in Washington D.C., Kilpatrick mentioned one church member who left because of the "revival," and he specifically said that she was manifesting demons.

CLAIM: John Arnott of the Toronto Airport Church says the healing of Sarah Lilliman is a key example of the miracles being performed in the Laughing Revival. According to Arnott, Lilliman was like a vegetable, totally incapacitated, paralyzed, and blind. One of her friends attended the Toronto church and after being slain in the spirit had a vision of Jesus telling her to go to Sarah, that He was going to heal her. Arnott claims that Lilliman subsequently "rose up seeing." FACT: In Counterfeit Revival, Hank Hanegraaff exposes this false claim. He says the story is wildly embellished, that Sarah Lilliman was not totally incapacitated, paralyzed, and blind, that her doctors had diagnosed psychosomatic emotional problems underlying her physical problems. "Today, despite the broad circulation of this story by Arnott and his associates as evidence of God's power in the Toronto Blessing, Sarah Lilliman is still, as before, legally blind. Unfortunately, just as before, she and her family are continuing to struggle with her physical and psychosomatic disorders" (Counterfeit Revival, p. 60). Hanegraaff's testimony about Lilliman is confirmed in testimony available in the article "Jon Ruthven Admits Hank Was Right," www.geocities.com/~contenders/lilliman.htm.


.... "




Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy