poslal vendaor Vítejte studenti Písem. Nebyl jsem nijak potěšen z reakce bratra "pastýře", neboť bych očekával větší soustředění. Nevadí, budu to zkoušet dál. Jednou se přece musíme domluvit, ne?
Nemám slovo "odpuštění"v názvu článku marně, je opravdu klíčové pro pochopení tajemství spásy.
1.mám dojem bratři čtenáři, že někteří přistupujete k Izraeli jako by to byl do Golgoty nějaký pohanský národ, a s kterým bratrsky soupeříte o větší přízeň u nebeského Otce.Simeon označil Mesiáše za "světlo" pohanům, ale "slávu" pro Izrael.A celá ta sláva měla být za 3 roky "zrušena" před Bohem na 2000 let? Opakuji po třetí: jediná cesta ke spáse vede přes odpuštění hříchů. Izrael přijímal do Golgoty odpuštění podle zákona pravidelně.Pohanské národy teprve "čekaly", až jejich čas přijde. Golgotou Hospodin "protrhl" nebesa a nabídl odpuštění i nám pohanům.Od té chvíle jsme už v Kristu, zatímco byl Izrael ponechán na té "staré" cestě zákona.
Dál vzývají Hospodina=Adonaje=JHVH,ale NEVÍ, že to je náš Pán Ježíš. U světa platí, že neznalost zákona neomlouvá. U Boha je to jinak: "nevědomost" omlouvá.
- Pán prosí na kříži za Izrael:Otče,odpusť jim,neboť nevědí co činí, Luk.23,34;
- Petr to potvrdil v kázání o letnicích:vím bratři,že jste to činili z nevědomosti, Sk.3,17;
- Pavel to zopakoval potřetí:Izrael neví,Řím.9,3;
Co myslíte, vyslyšel Otec modlitbu svého Syna?
2/Jinak řečeno: Židé již byli v Boží přízni tisíce let před námi.My jsme dostali šanci Golgotou a tak jsme v Boží přízni také.Ale místo abychom se radovali ze spásy,dané nám z milosti,obracíme se stále na Židy jako ten starší bratr marnotratného syna: "tento syn tvůj",ani bratrem ho nenazval!Tak se radujme spolu se Židy, že máme stejného Boha a žehnejme jim ze srdce.Oni se za nás modlili ústy Šalomouna při zasvěcení prvního chrámu. A veďme rozhovor na dálku v klidu dál.