Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470066
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Nefalšované evangelium
Vloženo Úterý, 01. březen 2005 @ 13:36:20 CET Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal amisrtep

Vzhledem k v současnosti se rozmáhajícím článkům některých uživatelů Grano Salis, kteří se hlásí ke křesťanství, avšak svými názory popírají evangelium, rozhodl jsem se vybrat některé oddíly z Bible, ve kterých se pojednává o evangeliu o Ježíši Kristu. Zařazuji uvedená Písma bez svého komentáře, neboť jsem přesvědčen, že ona mluví sama za sebe. Tento příspěvek je také především reakcí na některé z článků uživatele „Pavel“. „Pavel“ se v současné době snaží svým liberálním způsobem dokázat, že je Bible plna mýtů a pověr. Sám však doplňuje mezi řádky své vlastní a převzaté báje. Vím, že tato otevřená kritika „Pavlových“ názorů vzbudí i nevoli, ale skrze níže uvedený výběr pasáží z Bible, si každý jednotlivě může urovnat to, čemu vlastně věří. Zda tak, jako i apoštol Pavel věří, že vše, co je v Zákoně a Prorocích zapsáno, je pravda, či nikoli. Doporučuji proto jeho články (Bible – kniha knih?, Bible – jedna ze svatých knih, Bible – jedna z knih II, Perspektivy křesťanství, Perspektivy křesťanství II, Základy a perspektivy křesťanství) porovnat s Božím slovem.

Petr Šíma Jan 1,1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
1,2 To bylo na počátku u Boha.
1,3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
1,4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
1,5 To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.
1,6 Od Boha byl poslán člověk, jménem Jan.
1,7 Ten přišel proto, aby vydal svědectví o tom světle, aby všichni uvěřili skrze něho.
1,8 Jan sám nebyl tím světlem, ale přišel, aby o tom světle vydal svědectví.
1,9 Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka; to přicházelo do světa.
1,10 Na světě byl, svět skrze něj povstal, ale svět ho nepoznal.
1,11 Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
1,12 Těm pak kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
1,13 Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha.
1,14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
1,15 Jan o něm vydal svědectví a volal: "To je ten, o němž jsem řekl: Přichází za mnou, ale je větší, protože tu byl dříve než já."
1,16 Z jeho plnosti jsme byli obdarováni my všichni milostí za milostí.
1,17 Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista.
1,18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.
1,19 Toto je svědectví Janovo, když k němu Židé z Jeruzaléma poslali kněze a levity, aby se ho otázali: "Kdo jsi?"
1,20 Nic nepopřel a otevřeně vyznal: "Já nejsem Mesiáš."
1,21 Znovu se ho zeptali: "Jak to tedy je? Jsi Eliáš?" Řekl: "Nejsem." "Jsi ten Prorok?" Odpověděl: "Ne."
1,22 Řekli mu tedy: "Kdo jsi? Ať můžeme přinést odpověď těm kdo nás poslali. Za koho se sám pokládáš?"
1,23 Řekl: "Jsem hlas volajícího na poušti: Urovnejte cestu Páně - jak řekl prorok Izaiáš."
1,24 Ti vyslaní byli z řad farizeů.
1,25 Otázali se ho: "Proč tedy křtíš, když nejsi Mesiáš ani Eliáš ani ten Prorok?"
1,26 Jan jim odpověděl: "Já křtím vodou. Uprostřed vás stojí, koho vy neznáte -
1,27 ten, který přichází za mnou; jemu nejsem hoden ani rozvázat řemínek u jeho obuvi."
1,28 To se stalo v Betanii, na druhém břehu Jordánu, kde Jan křtil. 1,29 Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu a řekl: "Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.
1,30 To je ten, o němž jsem řekl: Za mnou přichází někdo větší, neboť byl dříve než já.
1,31 Já jsem nevěděl, kdo to je, ale přišel jsem křtít vodou proto, aby ho poznal Izrael."
1,32 Jan vydal svědectví: "Spatřil jsem, jak Duch sestoupil jako holubice z nebe a zůstal na něm.
1,33 A já jsem stále nevěděl, kdo to je, ale ten, který mě poslal křtít vodou, mi řekl: 'Na koho spatříš sestupovat Ducha a zůstávat na něm, to je ten, který křtí Duchem svatým'.
1,34 Já jsem to viděl a dosvědčuji, že toto je Syn Boží." 3,10 Ježíš mu řekl: "Ty jsi učitel Izraele, a tohle nevíš?
3,11 Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme o tom co známe, a svědčíme o tom, co jsme viděli, ale vy naše svědectví nepřijímáte.
3,12 Jestliže nevěříte, když jsem k vám mluvil o pozemských věcech, jak uvěříte, budu-li mluvit o nebeských?
3,13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
3,14 Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka,
3,15 aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný.
3,16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
3,17 Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.
3,18 Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
3,19 Soud pak je v tom, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé.
3,20 Neboť každý, kdo dělá něco špatného, nenávidí světlo a nepřichází k světlu, aby jeho skutky nevyšly najevo.
3,21 Kdo však činí pravdu, přichází k světlu, aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu." Skutky 2,22 Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte.
2,23 Bůh předem rozhodl, aby byl vydán, a vy jste ho rukou bezbožných přibili na kříž a zabili.
2,24 Ale Bůh ho vzkřísil; vytrhl jej z bolestí smrti, a smrt ho nemohla udržet ve své moci. 2,25 David o něm praví: 'Viděl jsem Pána stále před sebou, je mi po pravici, abych nezakolísal;
2,26 proto se mé srdce zaradovalo a jazyk můj se rozjásal, nadto i tělo mé odpočine v naději,
2,27 neboť mě nezanecháš v říši smrti a nedopustíš, aby se tvůj Svatý rozpadl v prach.
2,28 Dal jsi mi poznat cesty života a blízkost tvé tváře mne naplní radostí.'
2,29 Bratři, o praotci Davidovi vám mohu směle říci, že zemřel a byl pohřben; jeho hrob tu máme až dodnes.
2,30 Byl to však prorok a věděl o přísaze, kterou se mu Bůh zavázal, že jeho potomka nastolí na jeho trůn;
2,31 viděl do budoucnosti a mluvil tedy o vzkříšení Kristově, když řekl, že nezůstane v říši smrti a jeho tělo se nerozpadne v prach.
2,32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni to můžeme dosvědčit.
2,33 Byl vzkříšen na pravici Boží a přijal Ducha svatého, kterého Otec slíbil; nyní jej seslal na nás, jak to vidíte a slyšíte.
2,34 David nevstoupil na nebe, ale sám říká: 'Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé pravici,
2,35 dokud ti nepoložím nepřátele pod nohy.'
2,36 Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." 3,12 Když to Petr viděl, promluvil k lidu: "Muži izraelští, proč nad tím žasnete a proč hledíte na nás, jako bychom svou vlastní mocí nebo zbožností způsobili, že tento člověk chodí?
3,13 Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův, Bůh našich otců oslavil svého služebníka Ježíše, kterého vy jste vydali a kterého jste se před Pilátem zřekli, když ho chtěl osvobodit.
3,14 Svatého a spravedlivého jste se zřekli a vyprosili jste si propuštění vraha. 3,15 Původce života jste zabili, Bůh ho však vzkřísil z mrtvých a my jsme toho svědky.
3,16 A protože tento člověk, kterého tu vidíte a poznáváte, uvěřil v jeho jméno, moc Ježíšova mu dala sílu a zdraví - a víra, kterou jméno Ježíšovo v něm vzbudilo, úplně ho uzdravila před vašima očima.
3,17 Vím ovšem, bratři, že jste jednali z nevědomosti, stejně jako vaši vůdcové.
3,18 Bůh však tímto způsobem vyplnil, co předem ohlásil ústy všech proroků, že jeho Mesiáš bude trpět.
3,19 Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy
3,20 a přišel čas Hospodinův, čas odpočinutí, kdy pošle Ježíše, Mesiáše, kterého vám určil.
3,21 On zůstane v nebi až do chvíle, kdy bude všechno nové, jak o tom Bůh od věků mluvil ústy svých svatých proroků.
3,22 Mojžíš řekl: 'Hospodin, náš Bůh, vám povolá proroka z vašich bratří, jako jsem já; toho budete poslouchat ve všem, co vám řekne.'
3,23 A 'každý, kdo toho proroka neuposlechne, bude vyhlazen z mého lidu.'
3,24 Také všichni ostatní proroci, kolik jich jen od Samuele bylo, přinášeli zvěst právě o těchto dnech.
3,25 Vás se týkají zaslíbení proroků i smlouva, kterou Bůh uzavřel s vašimi otci, když řekl Abrahamovi: 'V tvém potomstvu budou požehnány všechny národy na zemi.'
3,26 Především pro vás povolal svého služebníka a poslal ho k vám, aby vám přinesl požehnání a odvrátil každého od jeho hříchů." 4,8 Tu Petr, naplněn Duchem svatým, k nim promluvil: "Vůdcové lidu a starší,
4,9 když nás dnes vyšetřujete pro dobrodiní, které jsme prokázali nemocnému člověku, a ptáte se, kdo ho uzdravil,
4,10 vězte vy všichni i celý izraelský národ: Stalo se to ve jménu Ježíše Krista Nazaretského; kterého vy jste ukřižovali, ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých. Mocí jeho jména stojí tento člověk před vámi zdráv.
4,11 Ježíš je ten, kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným.
4,12 V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni. 10,34 A Petr se ujal slova: "Nyní skutečně vidím, že Bůh nikomu nestraní,
10,35 ale v každém národě je mu milý ten, kdo v něho věří a činí, co je spravedlivé.
10,36 To je ta zvěst kterou Bůh poslal synům izraelským, když vyhlásil pokoj v Ježíši Kristu. On je Pánem všech.
10,37 Dobře víte, co se dálo po celém Judsku: Začalo to v Galileji po křtu, který kázal Jan.
10,38 Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.
10,39 A my jsme svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na kříž a zabili.
10,40 Bůh jej však třetího dne vzkřísil a dal mu zjevit se -
10,41 nikoli všemu lidu, nýbrž jen svědkům, které k tomu napřed vyvolil, totiž nám; my jsme s ním jedli a pili po jeho zmrtvýchvstání.
10,42 A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých.
10,43 Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří." 13,16 Tu povstal Pavel, pokynul rukou a řekl: "Muži izraelští a s nimi vy, kteří ctíte jediného Boha, slyšte mne!
13,17 Bůh tohoto izraelského lidu si vyvolil naše praotce, učinil z nich za jejich pobytu v Egyptě silný národ a vyvedl je odtud svou velkou mocí.
13,18 Celých čtyřicet let trpělivě snášel jejich chování na poušti,
13,19 a když vyhladil sedm národů v kanaánské zemi, dal ji v úděl svému lidu.
13,20 To trvalo asi čtyři sta padesát let. Potom jim dával soudce až do proroka Samuele.
13,21 Pak chtěli krále, a Bůh jim dal Saula, syna Kíšova, z pokolení Benjamínova, který jim vládl čtyřicet let.
13,22 Ale zbavil ho moci a povolal jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: 'V Davidovi, synu Isajovu, jsem nalezl muže, jakého jsem měl na mysli. On splní vše, co chci.'
13,23 A z Davidova potomstva dal Bůh Izraeli podle svého slibu Spasitele Ježíše.
13,24 Před jeho vystoupením kázal Jan všemu izraelskému lidu, aby se odvrátili od svých hříchů a dali se pokřtít.
13,25 Když Jan končil své poslání, řekl: 'Já nejsem ten, za koho mě pokládáte. Za mnou přichází někdo, jemuž nejsem hoden rozvázat řemínek na jeho nohou.'
13,26 Bratři z rodu Abrahamova i vy, kteří s nimi ctíte jediného Boha, nám bylo posláno toto slovo spásy. 13,27 Ale obyvatelé Jeruzaléma a jejich vůdcové Spasitele nepoznali, odsoudili ho, a tak naplnili slova proroků, která se čtou každou sobotu.
13,28 Ačkoli na něm nenalezli žádný důvod pro trest smrti, vymohli si na Pilátovi, aby ho dal popravit.
13,29 Když udělali všechno přesně tak, jak to bylo o něm v Písmu napsáno, sňali jej z kříže a položili do hrobu.
13,30 Ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých
13,31 a on se po mnoho dní zjevoval těm, kteří s ním přišli z Galileje do Jeruzaléma; ti jsou nyní jeho svědky před lidem.
13,32 My vám přinášíme radostnou zprávu, že slib, daný našim praotcům,
13,33 splnil Bůh nám, jejich dětem, a vzkřísil Ježíše; vždyť je o něm psáno v druhém Žalmu: 'Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.'
13,34 To, že jej vzkřísil z mrtvých, takže se už nepromění v prach, slíbil těmito slovy: 'Věrně vám splním zaslíbení, která jsem dal Davidovi.'
13,35 A pak na jiném místě říká: 'Nedopustíš, aby se tvůj Svatý rozpadl v prach.'
13,36 David sloužil Bohu za svého života, potom podle jeho vůle zemřel, byl uložen k svým předkům a rozpadl se v prach.
13,37 Ten však, kterého Bůh vzkřísil, se neobrátil v prach.
13,38 Budiž vám tedy známo, bratři, že skrze něho se vám zvěstuje odpuštění všech hříchů, a to i těch, jichž vás nemohl zprostit Mojžíšův zákon.
13,39 Ale v něm je ospravedlněn každý, kdo věří.
13,40 Střeste se proto, aby vás nepostihlo, o čem se mluví v Prorocích:
13,41 'Vy, kteří mnou pohrdáte, otevřte oči, zděste se a dejte se na útěk, protože já učiním ve vašich dnech něco, čemu nikdy neuvěříte, když vám to bude někdo vypravovat.'" 17,22 Pavel se tedy postavil doprostřed shromáždění na Aeropagu a promluvil: "Athéňané, vidím, že jste v uctívání bohů velice horliví.
17,23 Když jsem procházel vašimi posvátnými místy a prohlížel si je, nalezl jsem i oltář s nápisem: 'Neznámému bohu'. Koho takto uctíváte, a ještě neznáte, toho vám zvěstuji:
17,24 Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, ten je pánem nebe i země, a nebydlí v chrámech, které lidé vystavěli,
17,25 ani si nedává od lidí sloužit, jako by byl na nich závislý; vždyť je to on sám, který všemu dává život, dech i všechno ostatní.
17,26 On stvořil z jednoho člověka všechno lidstvo, aby přebývalo na povrchu země, určil pevná roční údobí i hranice lidských sídel.
17,27 Bůh to učinil proto, aby jej lidé hledali, zda by se ho snad nějakým způsobem mohli dopátrat a tak jej nalézt, a přece není od nikoho z nás daleko.
17,28 'Neboť v něm žijeme, pohybujeme se, jsme', jak to říkají i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho děti.'
17,29 Jsme-li tedy Božími dětmi, nemůžeme si myslet, že božstvo se podobá něčemu, co bylo vyrobeno ze zlata, stříbra nebo z kamene lidskou zručností a důmyslem.
17,30 Bůh však prominul lidem dobu, kdy to ještě nemohli pochopit, a nyní zvěstuje všem, ať jsou kdekoliv, aby této neznalosti litovali a obrátili se k němu.
17,31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit celý svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem lidem o tom poskytl důkaz, když jej vzkřísil z mrtvých." 24,14 Přiznávám se ti však k tomu, že podle směru, který oni označují za sektu, sloužím Bohu svých předků: Věřím všemu, co je napsáno v zákoně Mojžíšově a v prorockých knihách, 24,15 a tak jako oni mám naději v Bohu, že jednou spravedliví i nespravedliví vstanou k soudu.
24,16 Proto i já se vždy snažím zachovat neporušené svědomí před Bohem i lidmi. 26,1 Agrippa řekl Pavlovi: "Dovoluje se ti, aby ses hájil." Nato se Pavel ujal slova a začal obhajobu:
26,2 "Pokládám se za šťastného, králi Agrippo, že se smím dnes před tebou hájit proti všemu, z čeho mě Židé obviňují,
26,3 zvláště proto, že dobře znáš všecky židovské obyčeje i sporné otázky. Prosím tedy, abys mě trpělivě vyslechl:
26,4 Můj život od mládí znají všichni Židé; vědí, jak jsem od počátku žil mezi svým lidem, a to i v Jeruzalémě.
26,5 Znají mě už od dřívějška, a kdyby chtěli, mohou dosvědčit, že jsem žil podle nejpřísnějšího směru našeho náboženství jako farizeus.
26,6 Nyní stojím před soudem, protože trvám na zaslíbení, které dal Bůh našim otcům.
26,7 Dvanáct kmenů našeho národa doufá, že tohoto zaslíbení dosáhne, a slouží horlivě Bohu dnem i nocí. Pro tuto naději jsem, králi, obžalován od Židů.
26,8 Což se vám zdá neuvěřitelné, že Bůh křísí mrtvé?
26,9 Také já jsem se ovšem domníval, že musím všemožně bojovat proti jménu Ježíše Nazaretského.
26,10 A to jsem v Jeruzalémě vskutku dělal. Když jsem k tomu dostal od velekněží plnou moc, dal jsem mnoho věřících uvěznit, a když měli být usmrceni, schvaloval jsem to.
26,11 Po všech synagógách jsem je často dával trestat a nutil je, aby se rouhali. Jako smyslů zbavený jsem se chystal pronásledovat je i v cizích městech.
26,12 A tak jsem se vypravil s plnou mocí a pověřením velekněží do Damašku.
26,13 Když jsem byl na cestě, králi, spatřil jsem o poledni světlo z nebe, jasnější než slunce. Jeho záře obklopila mne i ty, kdo šli se mnou.
26,14 Všichni jsme padli na zem a já jsem uslyšel hlas, který ke mně mluvil hebrejsky: 'Saule, Saule, proč mě pronásleduješ? Marně se vzpínáš proti bodcům.'
26,15 Já jsem se zeptal: 'Kdo jsi, Pane?' A Pán řekl: 'Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ.
26,16 Ale zvedni se, povstaň. Neboť proto jsem se ti zjevil, abych tě učinil svým služebníkem a svědkem toho, co jsi spatřil a co ti ještě dám poznat. 26,17 Budu tě chránit před izraelským národem i před pohany, k nimž tě posílám,
26,18 abys otevřel jejich oči a oni se obrátili od tmy ke světlu, od moci satanovy k Bohu, a vírou ve mne dosáhli odpuštění hříchů a podílu mezi posvěcenými.'
26,19 A tak jsem se, králi Agrippo, nemohl postavit proti nebeskému vidění,
26,20 a kázal jsem nejprve obyvatelům Damašku a Jeruzaléma a po celé judské zemi, a pak i pohanům, aby se v pokání obrátili k Bohu a podle toho žili.
26,21 Z toho důvodu se mne Židé zmocnili, když jsem byl v chrámě a chtěli mě zabít.
26,22 Ale Bůh mi pomáhal až do dnešního dne, a tak zde stojím jako svědek před velkými i malými. Neříkám nic než to, co předpověděli proroci i Mojžíš:
26,23 Mesiáš má trpět, jako prvý vstane z mrtvých a bude zvěstovat světlo svému lidu izraelskému i pohanům." Římanům 1,1 Pavel, služebník Krista Ježíše, povolaný za apoštola, vyvolený ke zvěstování Božího evangelia,
1,2 jež Bůh ústy svých proroků předem zaslíbil ve svatých Písmech,
1,3 evangelia o jeho Synu, který tělem pocházel z rodu Davidova,
1,4 ale Duchem svatým byl ve svém zmrtvýchvstání uveden do moci Božího Syna, evangelia o Ježíši Kristu, našem Pánu.
1,5 Skrze něho jsme přijali milost apoštolského poslání, aby ke cti jeho jména uposlechly a uvěřily všecky národy;
1,6 k nim patříte i vy, neboť jste byli povoláni Ježíšem Kristem. 1,16 Nestydím se za evangelium: je to moc Boží ke spasení pro každého, kdo věří, předně pro Žida, ale také pro Řeka.
1,17 Vždyť se v něm zjevuje Boží spravedlnost, která je přijímána vírou a vede k víře; stojí přece psáno: 'Spravedlivý z víry bude živ.' 3,19 Víme, že co zákon říká, říká těm, kdo jsou pod zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby celý svět byl před Bohem usvědčen z viny.
3,20 Vždyť ze skutků zákona 'nebude pře ním nikdo ospravedlněn', neboť ze zákona pochází poznání hříchu.
3,21 Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky,
3,22 Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu:
3,23 všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;
3,24 jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
3,25 Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý, když již dříve trpělivě promíjel hříchy.
3,26 Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše.
3,27 Kde zůstala chlouba? Byla vyloučena! Jakým zákonem? Zákonem skutků? Nikoli, nýbrž zákonem víry.
3,28 Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
3,29 Je snad Bůh toliko Bohem židů? Což není též Bohem pohanů? Zajisté i pohanů!
3,30 Vždyť je to jeden a týž Bůh, který obřezané ospravedlní z víry a neobřezané skrze víru.
3,31 To tedy vírou rušíme zákon? Naprosto ne! Naopak, zákon potvrzujeme. 5,6 Když jsme ještě byli bezmocní, v čas, který Bůh určil, zemřel Kristus za bezbožné.
5,7 Sotva kdo je hotov podstoupit smrt za spravedlivého člověka, i když za takového by se snad někdo odvážil nasadit život.
5,8 Bůh však prokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní.
5,9 Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
5,10 Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život.
5,11 A nejen to: chlubíme se dokonce Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, který nás s ním smířil.

10,5 Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na zákoně: 'Člověk, který tak jedná, bude živ.'
10,6 Avšak spravedlnost založená na víře mluví takto: 'Nezabývej se myšlenkou: kdo vystoupí na nebe?' - aby Krista přivedl dolů -
10,7 'ani neříkej: kdo sestoupí do propasti?' - aby Krista vyvedl z říše mrtvých.
10,8 Co však praví? ' Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci'; je to slovo víry, které zvěstujeme.
10,9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
10,10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
10,11 neboť Písmo praví: 'Kdo v něho věří, nebude zahanben.'
10,12 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť 10,13 'každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen.' 1.Korintským 15,1 Chci vám připomenout, bratři, evangelium, které jsem vám zvěstoval, které jste přijali, které je základem, na němž stojíte,
15,2 a skrze něž docházíte spásy, držíte-li se ho tak, jak jsem vám je zvěstoval - vždyť jste přece neuvěřili nadarmo.
15,3 Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem
15,4 a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem,
15,5 ukázal se Petrovi, potom Dvanácti.
15,6 Poté se ukázal více než pěti stům bratří najednou; většina z nich je posud naživu, někteří však již zesnuli.
15,7 Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům.
15,8 Naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně. 1,17 Kristus mě totiž neposlal křtít, ale zvěstovat evangelium, ovšem ne moudrostí slov, aby Kristův kříž nepozbyl smyslu.
1,18 Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k záhubě; nám, kteří jdeme ke spáse, je mocí Boží.
1,19 Je psáno: 'Zahubím moudrost moudrých a rozumnost rozumných zavrhnu.'
1,20 Kde jsou učenci, kde znalci, kde řečníci tohoto věku? Neučinil Bůh moudrost světa bláznovstvím?
1,21 Protože svět svou moudrostí nepoznal Boha v jeho moudrém díle, zalíbilo se Bohu spasit ty, kdo věří, bláznovskou zvěstí.
1,22 Židé žádají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost,
1,23 ale my kážeme Krista ukřižovaného. Pro Židy je to kámen úrazu, pro ostatní bláznovství,
1,24 ale pro povolané, jak pro Židy, tak pro Řeky, je Kristus Boží moc a Boží moudrost.
1,25 Neboť bláznovství Boží je moudřejší než lidé a slabost Boží je silnější než lidé. 11,23 Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také odevzdal: Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
11,24 vzdal díky, lámal jej a řekl: "Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku."
11,25 Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku." 2.Korintským 4,13 Ale máme ducha víry, o níž je psáno: 'Uvěřil jsem, a proto jsem také promluvil' - i my věříme a proto také mluvíme,
4,14 vždyť víme, že ten, kdo vzkřísil Pána Ježíše, také nás s Ježíšem vzkřísí a postaví před svou tvář spolu s vámi. 5,14 Vždyť nás má ve své moci láska Kristova - nás, kteří jsme pochopili, že jeden zemřel za všecky, a že tedy všichni zemřeli;
5,15 a za všechny zemřel proto, aby ti, kteří jsou naživu, nežili už sami sobě, nýbrž tomu, kdo za ně zemřel i vstal.
5,16 A tak od nynějška už nikoho neposuzujeme podle lidských měřítek. Ačkoli jsme dříve viděli Krista po lidsku, nyní ho už takto neznáme.
5,17 Kdo je v Kristu, je nové stvoření. Co je staré, pominulo, hle, je tu nové!
5,18 To všecko je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a pověřil nás, abychom sloužili tomuto smíření.
5,19 Neboť v Kristu Bůh usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.
5,20 Jsme tedy posly Kristovými, Bůh vám domlouvá našimi ústy; na místě Kristově vás prosíme: dejte se smířit s Bohem!
5,21 Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti. Galatským 2,16 víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona 'nebude nikdo ospravedlněn'. ebude nikdo ospravedlněn'.
2,17 Jestliže hledáme ospravedlnění v Kristu a jsme tedy zřejmě i my hříšníci, je snad proto Kristus služebníkem hříchu? Naprosto ne!
2,18 Jestliže chci znovu stavět, co jsem dříve zbořil, usvědčuji sám sebe jako viníka před zákonem.
2,19 Já však, odsouzen zákonem, jsem mrtev pro zákon, abych živ byl pro Boha. Jsem ukřižován spolu s Kristem,
2,20 nežiji už já, ale žije ve mne Kristus. A život, který zde nyní žiji, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.
2,21 Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná. 3,8 Protože se v Písmu předvídá, že Bůh na základě víry ospravedlní pohanské národy, dostal už Abraham zaslíbení: 'V tobě dojdou požehnání všechny národy.'
3,9 A tak lidé víry docházejí požehnání spolu s věřícím Abrahamem.
3,10 Ti však, kteří spoléhají na skutky zákona, jsou pod kletbou, neboť stojí psáno: 'Proklet je každý, kdo nezůstává věren všemu, co je psáno v zákoně, a nečiní to.'
3,11 Je jasné, že nikdo není před Bohem ospravedlněn na základě zákona, neboť čteme: 'Spravedlivý bude živ z víry.'
3,12 Zákon však nevychází z víry, nýbrž praví: 'Kdo bude tyto věci činit, získá tím život.'
3,13 Ale Kristus nás vykoupil z kletby zákona tím, že za nás vzal prokletí na sebe, neboť je psáno: 'Proklet je každý, kdo visí na dřevě.' Efezským 1,3 Pochválen buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás v Kristu obdařil vším duchovním požehnáním nebeských darů;
1,4 v něm nás již před stvořením světa vyvolil, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří.
1,5 Ve své lásce nás předem určil, abychom rozhodnutím jeho dobroty byli skrze Ježíše Krista přijati za syny
1,6 a chválili slávu jeho milosti, kterou nám udělil ve svém Nejmilejším.
1,7 V něm jsme vykoupeni jeho obětí a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou milost,
1,8 kterou nás zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti,
1,9 když nám dal poznat tajemství svého záměru, svého milostivého rozhodnutí, jímž si předsevzal,


"Nefalšované evangelium" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 01. březen 2005 @ 15:15:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen!



Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 02. březen 2005 @ 05:37:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nevím, Grano Salis mi to poněkud zkrátilo.
Doplňuji tedy ten zbytek dalších oddílů z Písem NZ:

Efezským

1,3 Pochválen buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás v Kristu obdařil vším duchovním požehnáním nebeských darů;
1,4 v něm nás již před stvořením světa vyvolil, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří.
1,5 Ve své lásce nás předem určil, abychom rozhodnutím jeho dobroty byli skrze Ježíše Krista přijati za syny
1,6 a chválili slávu jeho milosti, kterou nám udělil ve svém Nejmilejším.
1,7 V něm jsme vykoupeni jeho obětí a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou milost,
1,8 kterou nás zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti,
1,9 když nám dal poznat tajemství svého záměru, svého milostivého rozhodnutí, jímž si předsevzal,
1,10 že podle svého plánu, až se naplní čas, přivede všechno na nebi i na zemi k jednotě v Kristu.
1,11 On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání,
1,12 abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.
1,13 V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého
1,14 jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl k chvále své slávy.

2,1 I vy jste byli mrtvi pro své viny a hříchy,
2,2 v nichž jste dříve žili podle běhu tohoto světa, poslušni vládce nadzemských mocí, ducha, působícího dosud v těch, kteří vzdorují Bohu.
2,3 I my všichni jsme k nim kdysi patřili; žili jsme sklonům svého těla, dali jsme se vést svými sobeckými zájmy, a tím jsme nutně propadli Božímu soudu tak jako ostatní.
2,4 Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, z velké lásky, jíž si nás zamiloval,
2,5 probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni!
2,6 Spolu s ním nás vzkřísil a spolu s ním uvedl na nebeský trůn v Kristu Ježíši,
2,7 aby se nadcházejícím věkům prokázalo, jak nesmírné bohatství milosti je v jeho dobrotě k nám v Kristu Ježíši.
2,8 Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
2,9 Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
2,10 Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.



Filipským

2,5 Nechť je mezi vámi takové smýšlení, jako v Kristu Ježíši:
2,6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
2,7 nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
2,8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
2,9 Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno,
2,10 aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno - na nebi, na zemi i pod zemí -
2,11 a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán.



Kolosenským

1,10 Tak budete svým životem dělat Pánu čest a stále se mu líbit, ve všem ponesete ovoce dobrých skutků, budete růst v poznání Boha,
1,11 a z moci jeho božské slávy nabudete síly k trpělivosti a radostné vytrvalosti;
1,12 a budete děkovat Otci, který vás připravil k účasti na dědictví svatých ve světle.
1,13 On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna.
1,14 V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů:
1,15 On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
1,16 neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi - svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti - a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
1,17 On předchází všechno, všechno v něm spočívá,
1,18 on jest hlavou těla - totiž církve. On je počátek prvorozený z mrtvých - takže je to on, jenž má prvenství ve všem.
1,19 Plnost sama se rozhodla v něm přebývat,
1,20 aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích - protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.
1,21 I vás, kteří jste dříve byli odcizeni a nepřátelští Bohu svým smýšlením i zlými skutky,
1,22 nyní s ním smířil, když ve svém pozemském těle podstoupil smrt, aby vás před Boží tvář přivedl svaté, neposkvrněné a bez úhony -
1,23 pokud ovšem pevně zakotveni setrváte ve víře a nedáte se odtrhnout od naděje evangelia, jenž jste slyšeli, jež bylo kázáno všemu stvoření pod nebem a jehož jsem se já, Pavel, stal služebníkem.

2,8 Dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl prázdným a klamným filosofováním, založeným na lidských bájích, na vesmírných mocnostech, a ne na Kristu.
2,9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
2,10 v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.
2,11 V něm jste obřezáni obřízkou, která není udělána lidskou rukou; obřízka Kristova je odložením celého nevykoupeného těla.
2,12 S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých.
2,13 Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
2,14 Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.
2,15 Tak odzbrojil a veřejně odhalil každou mocnost i sílu a slavil nad nimi vítězství.



1.Tesalonickým

4,13 Nechceme vás, bratři, nechat v nevědomosti o údělu těch, kdo zesnuli, abyste se nermoutili jako ti, kteří nemají naději.
4,14 Věříme-li, že Ježíš zemřel a vstal z mrtvých, pak také víme, že Bůh ty, kdo zemřeli ve víře v Ježíše, přivede spolu s ním k životu.
4,15 Toto vám říkáme podle slova Páně: My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme.
4,16 Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve;
4,17 potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.
4,18 Těmito slovy se vzájemně potěšujte.



1.Timoteovi

2,3 To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce,
2,4 aby všichni lidé došli spásy a poznali pravdu.
2,5 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
2,6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.
2,7 Byl jsem ustanoven hlasatelem a apoštolem tohoto svědectví - mluvím pravdu a nelžu - učitelem pohanů ve víře a v pravdě.



2.Timoteovi

1,8 Nestyď se tedy vydávat svědectví o našem Pánu; ani za mne, jeho vězně, se nestyď, nýbrž snášej spolu se mnou všechno zlé pro evangelium. K tomu ti dá sílu Bůh,
1,9 který nás spasil a povolal svatým povoláním ne pro naše skutky, nýbrž ze svého rozhodnutí a z milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy
1,10 a nyní zjevil příchodem našeho Spasitele Ježíše Krista. On zlomil moc smrti a zjevil nepomíjející život v evangeliu.



Titovi

2,11 Ukázala se Boží milost, která přináší spásu všem lidem
2,12 a vychovává nás k tomu, abychom se zřekli bezbožnosti a světských vášní, žili rozumně, spravedlivě a zbožně v tomto věku
2,13 a očekávali blažené splnění naděje a příchod slávy velikého Boha a našeho Spasitele Ježíše Krista.
2,14 On se za nás obětoval, aby nás vykoupil ze všeho hříchu a posvětil za svůj vlastní lid, horlivý v dobrých skutcích.



Židům

1,1 Mnohokrát a mnoha způsoby mluvíval Bůh k otcům ústy proroků;
1,2 v tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil i věky.
1,3 On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech
1,4 a stal se o to vznešenějším než andělé, oč je převyšuje jménem, které mu bylo dáno.

4,1 Střezme se, aby o někom z vás neplatilo, že v čase, dokud zaslíbení trvá, promeškal vstup do Božího odpočinutí.
4,2 I nám se přece dostalo zaslíbení jako těm na poušti. Ale zvěst, kterou slyšeli, jim neprospěla, když ji vírou nepřijali.
4,3 Neboť do odpočinutí vcházíme jen my, kdo jsme uvěřili, jak bylo řečeno: "Přísahal jsem ve svém hněvu: Do mého odpočinutí nevejdou!" To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět.

4,12 Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoliv dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
4,13 Není tvora, který by se mohl před ním skrýt. Nahé a odhalené je všechno před očima toho, jemuž se budeme ze všeho odpovídat.
4,14 Protože máme mocného velekněze, který vstoupil až před Boží tvář, Ježíše, Syna Božího, držme se toho, co vyznáváme.
4,15 Nemáme přece velekněze, který není schopen mít soucit s našimi slabostmi; vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu.
4,16 Přistupme tedy směle k trůnu milostí,abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.

,1 Každý velekněz, vybraný z lidí, bývá ustanoven jako zástupce lidí před Bohem, aby přinášel dary i oběti za hříchy.
5,2 Má mít soucit s těmi, kdo chybují a bloudí, protože sám také podléhá slabosti.
5,3 A proto je povinen přinášet oběti za hřích nejenom za lid, ale i sám za sebe.
5,4 Hodnost velekněze si nikdo nemůže přisvojit sám, nýbrž povolává ho Bůh jako kdysi Árona.
5,5 Tak ani Kristus si nepřisvojil slávu velekněze sám, ale dal mu ji ten, který řekl: "Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil."
5,6 A na jiném místě říká: "Ty jsi kněz na věky podle řádu Melchisedechova."
5,7 Ježíš za svého pozemského života přinesl s bolestným voláním a slzami oběť modliteb a úpěnlivých proseb Bohu, který ho mohl zachránit před smrtí; a Bůh ho pro jeho pokoru slyšel.
5,8 Ačkoli to byl Boží Syn, naučil se poslušnosti z utrpení, jímž prošel,
5,9 a tak dosáhl dokonalosti a všem, kteří ho poslouchají, stal se původcem věčné spásy,
5,10 když ho Bůh prohlásil veleknězem podle řádu Melchisedechova.

9,11 Ale když přišel Kristus, velekněz, který nám přináší skutečné dobro, neprošel stánkem zhotoveným rukama, to jest patřícím k tomuto světu, nýbrž stánkem větším a dokonalejším.
9,12 A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou pro vždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení.
9,13 Jestliže již pokropení krví kozlů a býků a popel z jalovice posvěcuje poskvrněné a zevně je očišťuje,
9,14 čím více krev Kristova očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu! Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu mocí Ducha, který nepomíjí.
9,15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.

9,24 Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělali jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
9,25 Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;
9,26 jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích.
9,27 A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud,
9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

10,12 Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží
10,13 a hledí vstříc tomu, "až mu budou nepřátelé dáni za podnož jeho trůnu".
10,14 Tak jedinou obětí navždy přivedl k dokonalosti ty, které posvěcuje.
10,15 Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:
10,16 Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;
10,17 na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu."
10,18 Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti.
10,19 Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratři, odvážit vejít do svatyně
10,20 cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony - to jest obětováním svého těla.

12,22 Vy stojíte před horou Siónem a městem Boha živého, nebeským Jeruzalémem, před nesčetným zástupem andělů
12,23 a slavnostním shromážděním církve prvorozených, jejichž jména jsou zapsána v nebi, a před Bohem, soudcem všech, a před zesnulými spravedlivými, kteří již dosáhli cíle,
12,24 a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.
12,25 Varujte se tedy odmítnout toho, kdo k vám mluví. Jestliže neunikli trestu ti, kdo odmítli tlumočníka Božích příkazů na zemi, tím spíše neunikneme my, odvrátíme-li se od toho, který mluví z nebe.
12,26 Jeho hlas tehdy zatřásl zemí, nyní však slibuje: 'Ještě jednou otřesu' nejen 'zemí', nýbrž i 'nebem'.
12,27 Těmito slovy naznačuje, že otřese vším stvořením a promění je, aby zůstalo jen to, co je neotřesitelné.
12,28 Buďme vděčni za to, že dostáváme neotřesitelné království, a služme proto Bohu tak, jak se mu líbí, s bázní a úctou.
12,29 Vždyť 'náš Bůh je oheň stravující'.



1.Petrova

1,1 Petr, apoštol Ježíše Krista, vyvoleným, kteří přebývají jako cizinci v diaspoře v Pontu, Galacii, Kappadokii, Asii a Bithynii
1,2 a byli předem vyhlédnuti od Boha otce a posvěceni Duchem, aby se poslušně odevzdali Ježíši Kristu a byli očištěni pokropením jeho krví: Milost vám a pokoj v hojnosti.
1,3 Veleben buď Bůh a Otec Pána našeho Ježíše Krista, neboť nám ze svého velikého milosrdenství dal vzkříšením Ježíše Krista nově se narodit k živé naději.
1,4 Dědictví nehynoucí, neposkvrněné a nevadnoucí je připraveno pro vás v nebesích
1,5 a Boží moc vás skrze víru střeží ke spasení, které bude odhaleno v posledním čase.
1,6 Z toho se radujte, i když snad máte ještě nakrátko projít zármutkem rozmanitých zkoušek,
1,7 aby se pravost vaší víry, mnohem drahocennější než pomíjející zlato, jež přece též bývá zkoušeno ohněm, prokázala k vaší chvále, slávě a cti v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus.
1,8 Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí,
1,9 a tak docházíte cíle víry, spasení duší.
1,10 Toto spasení hledali a po něm se ptali proroci, kteří prorokovali o milosti, která je vám připravena;
1,11 zkoumali, na který čas a na jaké okolnosti ukazuje duch Kristův v nich přítomný, když předem svědčí o utrpeních, jež má Kristus vytrpět, i o veliké slávě, která potom přijde.

1,17 Jestliže 'vzýváte jako Otce' toho, kdo nestranně soudí každého podle jeho činů, v bázni před ním žijte dny svého pozemského života.
1,18 Víte přece, že jste z prázdnoty svého způsobu života, jak jste jej přejali od otců, nebyli vykoupeni pomíjitelnými věcmi, stříbrem nebo zlatem,
1,19 nýbrž převzácnou krví Kristovou. On jako beránek bez vady a bez poskvrny
1,20 byl k tomu předem vyhlédnut před stvořením světa a přišel kvůli vám na konci časů.
1,21 Skrze něho věříte v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a dal mu slávu, takže se vaše víra i naděje upíná k Bohu.
1,22 Když jste nyní přijali pravdu a tak očistili své duše k nepředstírané bratrské lásce, z upřímného srdce vytrvale se navzájem milujte.
1,23 Vždyť jste se znovu narodili, nikoli z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a věčné slovo Boží.
1,24 Neboť 'všichni lidé jako tráva a všechna jejich krása jako květ trávy. Uschne tráva, květ opadne, ale slovo Hospodinovo zůstává na věky'- to je to slovo, které vám bylo zvěstováno v evangeliu.

2,19 V tom je totiž milost, když někdo pro svědomí odpovědné Bohu snáší bolest a trpí nevinně.
2,20 Jaká však sláva, jestliže budete trpělivě snášet rány za to, že hřešíte? Ale budete-li trpělivě snášet soužení, ač jednáte dobře, to je milost před Bohem.
2,21 K tomu jste přece byli povoláni; vždyť i Kristus trpěl za vás a zanechal vám tak příklad, abyste šli v jeho šlépějích.
2,22 On 'hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest'.
2,23 Když mu spílali, neodplácel spíláním; když trpěl, nehrozil, ale vkládal vše do rukou toho, jenž soudí spravedlivě.
2,24 On 'na svém těle vzal naše hříchy' na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti.
2,25 'Jeho rány vás uzdravily.' Vždyť jste 'bloudili jako ovce', ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duší.



2.Petrova

1,16 Nedali jsme se vést vymyšlenými bájemi, ale zvěstovali jsme vám slavný příchod našeho Pána Ježíše Krista jako očití svědkové jeho velebnosti.
1,17 On přijal od Boha Otce čest i slávu, když k němu ze svrchované slávy zazněl hlas: Toto jest můj milovaný Syn, v něm jsem nalezl zalíbení.
1,18 A tento hlas, který vyšel z nebe, jsme my slyšeli, když jsme s ním byli na svaté hoře.
1,19 Tím se nám potvrzuje prorocké slovo, a činíte dobře, že se ho držíte; je jako svíce, svítící v temném místě, dokud se nerozbřeskne den a jitřenka vám nevzejde v srdci.
1,20 Toho si buďte především vědomi, že žádné proroctví v Písmu nevzniká z vlastního pochopení skutečnosti.
1,21 Nikdy totiž nebylo vyřčeno proroctví z lidské vůle, nýbrž z popudu Ducha svatého mluvili lidé, poslaní od Boha.



1.Janova

1,1 Co bylo od počátku, co jsme slyšeli, co jsme na vlastní oči viděli, na co jsme hleděli a čeho se naše ruce dotýkali, to zvěstujeme: Slovo života.
1,2 Ten život byl zjeven, my jsme jej viděli, svědčíme o něm a zvěstujeme vám život věčný, který byl u Otce a nám byl zjeven.
1,3 Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste se spolu s námi podíleli na společenství, které máme s Otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem.
1,4 To píšeme, aby naše radost byla úplná.
1,5 A toto je zvěst, kterou jsme od něho slyšeli a vám ji oznamujeme: že Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.
4,12 Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
4,13 Že zůstáváme v něm a on v nás, poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha.
4,14 A my jsme spatřili a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, aby byl spasitelem světa.
4,15 Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.
4,16 Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm.
4,17 V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu - neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.
4,18 Láska nezná strach; dokonalá láska strach zahání, vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.
4,19 My milujeme, protože Bůh napřed miloval nás.
4,20 Řekne-li někdo: "Já miluji Boha", a přitom nenávidí svého bratra, je lhář. Kdo nemiluje svého bratra, kterého vidí, nemůže milovat Boha, kterého nevidí.
4,21 A tak máme od něho toto přikázání: Kdo miluje Boha, ať miluje i svého bratra.

5,1 Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha; a kdo má rád otce, má rád i jeho dítě.
5,2 Podle toho poznáváme, že milujeme Boží děti, když milujeme Boha a jeho přikázání zachováváme.
5,3 V tom je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání; a jeho přikázání nejsou těžká,
5,4 neboť kdo se narodil z Boha, přemáhá svět. A to vítězství, které přemohlo svět, je naše víra.
5,5 Kdo jiný přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží?
5,6 To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda.
5,7 Tři jsou, kteří vydávají svědectví
5,8 - Duch, voda a krev - a ti tři jsou zajedno.
5,9 Přijímáme-li svědectví lidí, oč větší je svědectví Boží; Boží svědectví je to, co pověděl o svém Synu.
5,10 Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, dělá z něho lháře, protože nevěří svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.
5,11 A to je svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu.
5,12 Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.
5,13 Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.



Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Pátek, 04. březen 2005 @ 22:31:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
- pokud ale automat článek zkrátí, měl by na to autora alespoň upozornit.



Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Sobota, 05. březen 2005 @ 21:38:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petře,
jsou možné dvě věci - buď zcela nekriticky a bez vlastního rozmyslu brát všechno, co je v bibli napsáno, za absolutní pravdu, a nebo nad biblí přemýšlet a ptát se, zda se všechno mohlo stát a stalo tak, jak je to tam napsáno. Já jsem se vydal tou druhou cestou, a to proto, že mne mnohé z biblických příběhů neoslovovalo a bylo mi jasné, že z dnešního pohledu je v bibli jednak řada nesrovnalostí, jednak řada archaismů a jednak je tady mnoho alternativních možností, jak vysvětlit to, co se v době Ježíšova působení na počátku našeho kalendáře v Palestině skutečně odehrávalo.
Svůj článek jsi nazval "nefalšované evangelium", předpokládám, že "falšovaným" evangeliem máš na mysli moje logické interpretace. Máš na to samozřejmě právo a já zde mám právo Ti k tomu zase sdělit stanovisko svoje.
Podle mne žádné "pravé" evangelium neexistuje. Takové "pravé" evangelium by snad musel napsat buď sám Bůh a nebo alespoň Ježíš. Ačkoli je nepodezřívám z negramotnosti, ani jeden z nich nic takového neučinil. (Mojžíš tvrdil, že mu Desatero nadiktoval Bůh, ale když s deskami přišel a viděl svůj lid, desky v záchvatu zlosti rozbil. Žádnou velkou úctu k "Božímu" slovu tím neprojevil, takže ho mohu klidně podezřívat, že si Desatero diktoval sám). Po Ježíšově tragické smrti a jeho vzkříšení se šíření Ježíšova odkazu aktivně ujal apoštol Pavel. Ten více méně razí svoji vlastní interpretaci, která zřejmě zcela nekoresponduje s tím, co se traduje mezi prvními křesťany a Ježíšovými společníky, takže dokonce dochází i k nějakým sporům. Apoštol Pavel, jehož listy osobně pokládám za nejstarší (jak doufám) doloženou křesťanskou literaturu, však žádné jiné evangelisty resp. nějaká evangelia nikde necituje, asi ani nemůže, jednak je stále na cestách a jednak zřejmě tehdy ještě žádná evangelia tak, jak je známe dnes, ještě ani nebyla napsána ... i když ... nějaké zápisy již vznikat mohly a bezpochyby vznikaly - je ovšem otázka, kdo je mohl psát a psal - Ježíšovi přátelé byly s velkou pravděpodobností negramotní, nicméně, mohli i někomu diktovat . Tak zřejmě vznikala celá řada těchto záznamů, které jsou z velké většiny označovány jako apokryfní (nevím ale ani, co tohle slovo znamená - myslím že něco jako nepotvrzená). Pokud jde o jejich historickou doloženost, pak, pokud je mi známo, nejstarším doloženým evangeliem je apokryfní evangelium Tomášovo někdy z roku 160 .... Jak jsem se nedávno dozvěděl, první soupis a zařazování evangelií proběhlo kolem roku 170 (Canon Muratori) ..... Z evangelií kanonizovaných mi pak jako nejvíc věrohodné připadá evangelium Lukášovo, a to proto, že Lukáš se nijak netají tím, že vypráví to, co kdysi slyšel. Evangelia Matouše, Marka i Jana mi pak připadají jako hodně a podezřele syntetická.
Můj závěr je ten, že kanonizovaná evangelia nám příliš o tom, co se v Palestině kolem roku 33 skutečně přihodilo, neprozrazují a ani neprozradí ... Takže, i když sis dal velkou práci, ani Tvoje evangelium nemohu považovat za pravdivé a pravé ...

Pavel



Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Pátek, 11. březen 2005 @ 20:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pastýři,
já Ti děkuji za stručný přehled nejstarší křesťanské literatury, sám si v tom nejsem příliš jistý a je kolem toho bohužel i hodně mlhy. Tak čí tak, ať už to byl Markion a nebo Muratori, první "evangelia" a pod jsou spisována cca 100let po Ježíšově ukřižování a už i to hovoří za mnohé. Nicméně je jisté, že "síla" Ježíšových myšlenek tu stále byla, jinak by tehdejší "new age" těžko mohlo prokázat takovou životnost a houževnatost. Nicméně tu ještě bylo dalších 200 let do doby, kdy byla "evangelia" "zafixována" v bibli.
Moc jsi mne nepřesvědčil ani o citacích apoštola Pavla, nic jsi mi nenapsal o jeho listech, takže předpokládám, že i tyto listy nejsou doloženy déle než ostatní dokumenty. Argumenty, že Pavel cituje "evangelia" jsou celkem snadno zpochybnitelné. Ani jeho zmínka o konzultaci v Jeruzalémě mi moc nepomohla, mám dojem, že stejně jako tady Pavel nikoho z Jeruzalémských ba ani z dalších apoštolů nejmenuje, to ale nemám moc ověřeno. A pokud jde o spory, tak šlo hlavně o obřízku a zda kázat evangelium k pohanům a nebo jenom k Židům, jak si to zřejmě přáli Jeruzalémští (?) . to si pamatuji, tedy nic teologicky tak zásadního.
Nemůžeš říct, že bych nad tím nepřemýšlel. ani neříkám, že se tomu všemu nedá věřit, totiž, když bych ztratil sílu se tomu všemu úspěšně bránit. A už mne to začíná trochu unavovat.

Tvůj Pavel



Re: Nefalšované evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pondělí, 14. březen 2005 @ 10:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je někdo nevěřící tak dnes prakticky může vyvrátit naprosto všechno, snad kromě toho, že existuje. Proto argumentování a podávání důkazů, musí mít nutně nějaký základ, na kterém by se začínalo stavět. Ale, když to není ani bible, tak opravdu nevím, k čemu by taková diskuze vůbec mohla vést. Tím samozřejmě neodsuzuji otázku PROČ, pouze říkám, že bez základu ji nemá smysl ani pokládat.



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy