Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465208
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pár slov o penězích a morálce
Vloženo Středa, 24. listopad 2004 @ 20:24:15 CET Vložil: Bolek

Etika poslal Benjamin

Pár slov o penězích a morálce Tuhle v televizi na „dvojce“ dávali jeden diskusní pořad, kde se sešli představitelé hned tří našich největších náboženských společností. Mluvilo se o tom, co jako víra a náboženství v dnešní době, jak to s církvemi vypadá 15 let po převratu. No, však to známe, poptávka nic moc, zájem setrvale nízký. Krátká porevoluční euforie je ta tam. Načež se jeden z těch představitelů chopil slova a že prý si stát práce církví neváží neboť faráři mají nízké platy a pak tedy není divu, že to s tou morálkou u nás v poslední době jde s kopce. Jinými slovy: Státe investuj do církví a bude víc morálky, lidi budou méně lhát, podvádět, krást, vraždit a tak vůbec.

Nevím tedy, jak by to chtěl milý pan církevní představitel s kýženými penězi zajistit - jestli by se zřídila nějaká církevní policie, která by v neděli honila lidi pod kazatelnu a prováděla namátkové mravnostní kontroly, nebo by se snad na každém rohu zřídila stanoviště evangelistů? Je to někdy až dojemné, jak se církve snaží stále znovu zdůvodňovat svou společenskou užitečnost a nepostradatelnost. Jenže na druhé straně se pak v takovém Blesku dočtete (mám to z druhé ruky, bulvár běžně nekupuji, opravdu), že to je skandál protože faráři berou 13. a 14. platy zatímco všude jinde už se tahle vymoženost ruší a že pročpak vlastně mají obyčejní lidé ze svých daní církve dotovat. Když si to tak nějak dám dohromady, tak se mi zdá, že ten nápad umravňovat lidi za jejich vlastní peníze nebude nejspíš ideální. Navíc hlavní náplní církve Kristovy asi není moralizování. Také je prokázáno, že plné kostely ještě nutně vyšší mravní úroveň společnosti nezaručují. Vezměme si takovou Ameriku. V USA věří v Boha údajně skoro všichni a velká část obyvatelstva v neděli také pěkně sedí v kostele. No, a když byl v létě náš host, americký policajt Bill, na návštěvě u místní městské policie, upřímně tam obdivoval nízkou úroveň kriminality v ČR. Nejenže se zde nepoměrně méně střílí a loupí, podle seriozních průzkumů je tu třeba také mnohem méně nechtěných těhotenství, a dalo by se pokračovat. Nám se to nejspíš jeví v trochu jiné světle, žijeme tady a nejsme zdaleka se vším spokojeni, ale zřejmě může být i hůř, a to i v tak zbožné zemi jakou jsou právě Spojené státy. Předpoklad, že čím víc peněz v církvích, tím víc morálky, prostě neplatí. V minulosti to dokonce bylo spíš právě naopak. Církvi je líp, když je chudá, když si moc nevyskakuje a nic od druhých nečeká. Pro takovou církev potom platí ono Ježíšovo: „Neboj se, maličké stádo, protože právě tobě se Otec v nebi rozhodl dát království.“ Kupodivu, právě malé a nic neznamenající společenství Kristových učedníků může být jádru evangelia nejblíž protože žije ne z milosti druhých, ale z milosti Boží. Mám za to, že o to jde. Abychom na tomhle světě byli solí ne za cizí peníze, ale z Boží milosti. Nejsme tu proto, abychom šířili morálku, ale abychom pozvedali a rozdávali naději. Vždyť ani Pán nás nepřišel umravnit, ale pozvednout, a docela zadarmo. fanatik zdroj: Notabene


"Pár slov o penězích a morálce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pár slov o penězích a morálce (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 26. listopad 2004 @ 07:41:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý benjamíne tvoje smýšlení je zcela zcestné.

1.podpora církve:
píšeš ...že pročpak vlastně mají obyčejní lidé ze svých daní církve dotovat..

no já jako věřící křesťan platím taky daně na spoustu nesmyslných věcí, které s
Bohem nemají nic společného ať o vezmu přes různé tunely, přes TV nova až po zdravotnictví
kde platím péči lidí kteří si svévolně třeba kouřením ničí zdraví. Takže spravedlivé by bylo
kdyby se církev oddělila od státu a dostávala od státu zpět nějaké procento z daní věřících lidí.
Pak by se nikdo na nikoho nemohl vymlouvat. Takový podobný systém mají v Anglii. To by zde ale
musela být vůle jak ze strany církve a tak ze strany státu.

2. církev a peníze
píšeš ...Církvi je líp, když je chudá, když si moc nevyskakuje a nic od druhých nečeká...

zde jsi totálně mimo vím že celou dobu se zde hlásalo heslo chudej jako kostelní myš nebo
koho Pán miluje toho křížkem navštěvuje když byli lidi nemocní. Má však tento názor podklad v bibli?
Kristus sám při své službě měl svou pokladnici, kterou spravoval Jidáš. Jan 12:6 To řekl ne proto,
že by mu záleželo na chudých, ale že byl zloděj: měl na starosti pokladnici a bral z toho, co se do ní
dávalo. To znamená jedno že Ježíš měl finance kde přispívali různí lidí i bohatí. To že v pokladnici
bylo dost peněz dotvrzuje např. to že se z toho ještě mohlo rozdávat chudým a Jidáš dokonce z toho mohl
krát. Dost dobře si nedovedu představit krást z pokladnice kde je 5 kč, ale muselo tam být dost peněz,
aby se nepoznalo že Jidáš krade. Další důkaz že v pokladnici bylo dost peněz je nasycení 5 000 lidí.
Petr se zeptal Marek 6:37 Odpověděl jim: "Dejte vy jim jíst!" Řekli mu: "Máme jít nakoupit za dvě stě
denárů chleba a dát jim jíst?"
Lukáš 9:13 On jim řekl: "Dejte jim jíst vy!" Řekli mu: "Nemáme víc než pět chlebů a dvě ryby; nebo
snad máme jít a nakoupit pokrm pro všechen tento lid?"

zkus dnes nakoupit jídlo pro 5 000 lidí rybu a chleba myslím že zaplatíš desítky tisíc.

Takže Ježíš nebyl žádný chudák, ale měl finance ale tyto finance nebyli jeho zaměřením.
Jeho zaměřením bylo kázat Boží království a evangelium.
Je potřeba aby jsi pochopil. že evangelium je sice zadarmo, ale věci kolem jaksi NE. Nebo z čeho
si myslíš že jsou financovány organizace jako FEED HUNGRY a další a další? Třeba v Praze když se promítal
film Ježíš tak to stálo milióny (plakáty, pronájem kin atd.) a kdo si myslíš že to hradil? Stát to nebyl.
Takže církev má mít peníze ale nesmí mít lásku k penězům to je ten rozdíl jestli ho chápeš.


3. církev a hlásání morálky
píšeš ....Navíc hlavní náplní církve Kristovy asi není moralizování.
Vždyť ani Pán nás nepřišel umravnit, ale pozvednout, a docela zadarmo.....

jak víš co je náplní církve? Mnoho lidí si myslí že náplní církve je charita a do ničeho jiného nám nekecejte.
Jsi vedle. První a nejdůležitější náplní církve je hlásání království božího v dobré zprávě zvané evangelium.
Tato zpráva však činí to že lidi rozdělí, jak je psáno 1 Korintským 1:18 Slovo o kříži je bláznovstvím těm,
kdo jsou na cestě k záhubě; nám, kteří jdeme ke spáse, je mocí Boží.
2 Korintským 2:15 Jsme totiž jakoby vůní kadidla, jež Kristus obětuje Bohu; ta vůně proniká k těm,
kteří docházejí spásy, i k těm, kteří spějí k zahynutí.
16 Jedněm jsme smrtonosnou vůní vedoucí k záhubě, druhým vůní životodárnou vedoucí k životu.

Co tím chci říci? Jen to že jestliže křesťan káže Boží slovo takové jako kázal Ježíš bude ho spoustu lidí nenávidět
protože budou usvědčování ze svých hříchů. Ježíš to říká zcela jasně:
Jan 7:7 Vás nemůže svět nenávidět, mne však nenávidí, protože ho usvědčuji z jeho zlých skutků.
Jan 14:17 Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi
zůstává a ve vás bude.
Jan 15:18 Nenávidí-li vás svět, vězte, že mě nenáviděl dříve než vás.
Jan 15:19 Kdybyste náleželi světu, svět by miloval to, co je jeho. Protože však nejste ze světa, ale já jsem vás ze
světa vyvolil, proto vás svět nenávidí.
1 Janův 3:13 Nedivte se, bratří, když vás svět nenávidí.

psal že že Ježíš nepřišel umravnit ? Co potom znamená slovo písma:
Matouš 12:34 Plemeno zmijí: Jak může být vaše řeč dobrá, když jste zlí? Čím srdce přetéká, to ústa mluví.
Jan 8:44 Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž
v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
Jan 8:24 Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já to jsem,
zemřete ve svých hříších."

Ježíš mnohokrát nabádal a vyzíval a to zcela tvrdě k činění pokání a odvrácení se od hříchu. A mohl bych
pokračovat jak vyhnal prodavače bičem z chrámu atd.

Ježíš totiž přesně věděl jak ke komu promluvit. Láska totiž není plácat někoho po zádech když vidím že se
žene do zkázi. A lidi kolem bez Boha se do zkázi ženou a jeslti se neobrátí ke Kristu jejich odplata bude
peklo věčné trápení daleko od Boha. Bůh to nechce jeho vůle je záchana všech lidí, ale každý má svobodu rozhodnutí.
Ale je třeba lidem říkat plné evangelium ne jen že Ježíš je miluje ž pro ně má plán ale také to že odmítnutí se
rovná věčnému oddělení od Boha na věčnost kde bude trápení.
Takže každý křestan si musí rozmyslet zda se chce líbit Bohu nebo světu, protože tyhle 2 věci nejdou dohromady.
1 Janův 2:16 Neboť všechno, co je ve světě, po čem dychtí člověk a co chtějí jeho oči a na čem si v životě zakládá,
není z Otce, ale ze světa.

Takže je to Duch Svatý který jedná podle:
Jan 16:8 On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud:
9 Hřích v tom, že ve mne nevěří;
10 spravedlnost v tom, že odcházím k Otci a již mne nespatříte;
11 soud v tom, že vládce tohoto světa je již odsouzen.



takže nesuď podle předsudků a zdání, ale suď spravedlivým soudem.

Vladimír



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy