Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 262, komentářů celkem: 429597, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504707
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Výchova, vzdělání, odměny a sankce
Vloženo Středa, 15. březen 2023 @ 18:44:59 CET Vložil: Tomas

Konspirace poslal Nepřihlášený

Zaujala mě zpráva v médiích, že se povinná školní docházka prodlouží ze současných 9 na 12 let. Protože naši euro a usa hujeři to kdesi vyčetli a chtějí to napodobovat, aplikovat i u nás. Přijde jim to progresivní. Takže všichni mentálně slabší žáci nebo cikáni aspol., kteří už nyní nechápou učivo 2. st. ZŠ a ani se tam neučí, jen se přežívá, tak budou přežívat další tři roky navíc na SŠ a prudit učitele i spolužáky. Neuvěřitelné. Krok za krokem se všechno zhoršuje. Co nový nápad progresivní vlády, to větší pitomost. Kdyby to záleželo na mě, tak naopak zkrátím povinnou školní docházku na 8 let. To by si třídy i učitelé aspoň ten poslední rok oddychli od těch, co tam předvádějí jen destrukci a není na ně žádná páka. Straší tam úplně zbytečně. Výuka nevzdělavatelných nemá smysl. 


Ale jelikož toto je křesťanský server, mám ještě jednu poznámku: Obecnou k výchově a vzdělávání. Náboženský systém, kdy je člověk ve vztahu k Bohu v podřízeném vztahu trochu připomíná vztah mezi učitelem a žákem a nebo jakýmkoli vychovatelem, cvičitelem psů a psem třebas. Zkrátka vztah subordinace. Někdo vede, vychovává a někdo pod ním se má tvarovat, vést. A má to mít nějaký smysl a cíl.

Na biblickém učení je jedna slabina - tím je velmi vzdálená - posmrtná odměna, nebo posmrtný trest. Základní pedagogická zásada je totiž čím jak nejkratší časová prodleva mezi chováním a odměnou, event. trestem. Vychovatel psů musí dokonce během pár vteřin dát psovi zpětnou vazbu, tedy pochválit nebo potrestat. Jinak pes neví, za co to bylo. Pochvala a trest se realizují buď hlasem nebo nějakým pamlskem apod. Dítě školního věku vyžaduje zpětnou vazbu taky pokud možno okamžitě, nebo v době, kdy to má smysl. Nějaká poznámka, co se řeší až měsíc po provinění, je už beze smyslu. 

S dospělými lidmi to není o moc jiné. Kdyby zaměstnavatel poskytoval odměnu nebo zpětnou vazbu až posmrtně, tak by to bylo směšné, absurdní. A to je právě problém náboženství. Kdyby skutečně existoval jakýsi Stvořitel lidiček na této planetě a měl osobní zájem na tom, aby každý z nich byl jím osobně formován (vylepšován), tak by jistě znal hlavní pedagogickou zásadu - zásadu časové bezprostřednosti odměn a trestů. Každá prodleva je špatná a nevede k cíli. A zpětná vazba by musela být nejen včasná, ale také zřejmá. Tzn. ne nějaké fráze nebo ideologické proklamace, ale musela by být viditelná, hmotná, působící na smysly. A nic z toho křesťanská nauka nenabízí. Nabízí virtuální odměnu nebo virtuální trest a ještě s nekonečným časovým odkladem. To jde proti všem zásadám a vymyslet to mohl leda někdo nevzdělaný, neinformovaný. A je to jeden z důvodů, proč ta nauka postrádá věrohodnost. Tím neříkám, že chci křesťanům brát víru, to rozhodně ne. Jen jsem vysvětlil jeden z důvodů, který mi ukazuje na pouhou pozemskost náboženství. 

Vidina posmrtného pekla, nebe, ráje, očistce - to vše je spíše jen strašení a ukazuje to na zoufalost těch, co náboženskou ideologii vymýšleli. Neměli páky, neměli způsob, jak si vynutit subordinaci a defenzívu posluchačů, tak přišli s konceptem posmrtného zúčtování, které se tím pádem nemusí dokazovat a dá se v něm vymyslet cokoli. 

"Výchova, vzdělání, odměny a sankce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 15. březen 2023 @ 20:46:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pěkný článek!

Délka školní docházky na ZŠ  se neustále od vzniku ČR mění (střídavě 8/9 let), zcela nesmyslně, jen se s tím vždy předělávají učebnice, systémy a přibývají tím náklady a zmatky. Můj názor je, že by povinná školní docházka neměla být vůbec (protože to  povinné se často míjí u práce pedagogů potřebným efektem - a místo odpovědnosti rodičů za své děti se často přehazuje nevhodně odpovědnost právě na pedagogy). Rodič by měl volit pro dítě vhodnou školu a délku docházky, účelně a smysluplně (včetně možnosti volby  pracovní výchovy a návyků u nestudijních dětí např. od 10-12 let k budoucímu včlenění na trh práce).

V článku nesouhlasím v chápání vztahu nadřízeného Boha k člověku (Bůh je přítel, partner, ve vzájemnosti lásky s člověkem). Takto by měly fungovat i zdravé vztahy ve školství (učitel partner žáka, pomocník). A typ učitele a výuky si má pro své dítě volit  rodič, ne stát (ideál).

Zoufalá je opravdu sektářská ideologie. Naopak křesťanská láska je to, co je třeba mezi dětmi imdospělými budovat, rozvíjet, v partnerství s dětmi i Bohem.



Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. březen 2023 @ 05:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Dobré postřehy. Psal jsem to tu několikrát.

  Pokud někdo něco dělá, a zvláště když dělá něco špatně, potřebuje zpětnou vazbu a změnu co nejdříve. Po smrti je pozdě - pak už se těžko něco napraví. O čemž se v bibli dost píše.

  Cizinec

  



Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. březen 2023 @ 08:48:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří romští rodičové záměrně nechtějí, aby se jejich mírně mentálně postižené děti naučily číst a psát. Protože jako analfabeti za to dostanou body navíc při výpočtu jejich důchodových dávek.

Moje sestra učí právě na takové škole - tak jeden příklad za všechny:

Její žačka v osmnácti ukončila základní vzdělání a přešla hned automaticky do invalidního důchodu.
Vypočetli jí ještě o sto korun větší důchod, než má důchod moje sestra s vysokoškolským vzděláním po celoživotní práci!

A přitom tito lidé jsou fyzicky i mentálně schopni vykonávat normální běžné pomocné práce; třeba v kuchyni, zametat chodníky a pod.

Ale v životě dělat nebudou!
Už to mají tak v rodině nastavené - po škole hned do invalidního důchodu.
A znají každou skulinu zákona, kterou mohou využít ve svůj prospěch.





Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy