Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 410 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464227
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Střípky katolické III.3.
Vloženo Úterý, 20. prosinec 2022 @ 08:38:53 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Není to chléb, který se dostává do těla, ale chléb věčného života, který udržuje podstatu naší duše.
(sv. Augustin).


Kérygma je evangelium, jak ho zvěstoval Ježíš. Toto slovo znamená řecky "zvěstování".

Jeho hlavním obsahem je: jsme hříšníci.
Protože jsme hříšníci, pokud nebudeme spaseni, zemřeme věčnou smrtí.
Ježíš za naše hříchy zemřel, aby nás před věčnou smrtí zachránil. Pokud budeme činit pokání a dáme mu svůj život, získáme věčný život.
Stěžejními body kérygmatu jsou tedy pokání a obrácení k Ježíši, abychom začali žít pro něho. Jan Pavel II. v encyklice "Redemptoris Missio" vysvětluje, že "kérygma" "uvádí do tajemství skrytého v čase a objeveného v Kristu a toto tajemství objevuje.

(Kol 1,26)
... ono tajemství, které bylo ukryto po věky i pokolení a které bylo právě teď zjeveno jeho svatým: Bůh jim opravdu chtěl dát poznat, jakou slávou je bohatě obdařeno ono tajemství mezi pohany.
Je to Kristus mezi vámi! Naděje slávy!
Toho Krista hlásáme, napomínajíce každého člověka a vyučujíce každého člověka ve vší moudrosti, abychom každého člověka učinili dokonalým v Kristu. A právě o to s námahou zápasím jeho silou, která ve mně mocně působí.  


Středem úspěšné evangelizace je "setkání" (osobní zkušenost setkání s Bohem a lidmi).

A tady přichází ke slovu Eucharistie.
Pro kérygma je podstatné setkávat se s druhými a jádrem Eucharistie je setkání s Ježíšem.
Je prostředkem, spojujícím lidi s Ježíšem, neboť Eucharistie je Ježíš sám. Bez Eucharistie v evangelizaci chybí "setkání", protože v ní není Ježíš.
Podstatou evangelia není vzájemné setkávání. Jde tu o setkání s Pánem. Skrze druhé se s ním můžeme setkávat až poté, co se setkáme přímo s ním.


Kérygma a Eucharistie však spolu souvisí ještě i dalším způsobem.
Prvním krokem k přijetí evangelia je pokání; uznání toho, že jsme hříšníci a že potřebujeme Boha. To nás přivádí k Eucharistii, Bohu v těle, jehož obdržíme poté, co vyznáme své hříchy.

Dobrota našeho doprovázení druhých má svůj původ v tom, že nás Kristus doprovází v Eucharistii. Naše dobrota pramení z hojnosti lásky a dobroty, kterou přijímáme, když jíme Nejsvětější svátost a stáváme se jedním s tím, kdo je Dobro.
Skrze pravdivé vyučování, uctívání a dobré skutky katolíci zvěstují nauku o Kristově reálné přítomnosti v Eucharistii, která je zdrojem, z něhož všechny tyto věci pocházejí.


"Střípky katolické III.3." | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy