|
Právě je 212 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Tolstoj rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 121082660 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Pavlovo trápení s korintskými
Vloženo Neděle, 06. prosinec 2020 @ 01:27:19 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Ve 4 kap ke Korintským Pavel
popsal, co ho dál tíží a týká se i jeho osobně.
·
1Proto ať nás
všichni pokládají za služebníky Kristovy a správce Božích tajemství.
· 2Od správců se
nežádá nic jiného, než aby byl každý shledán věrným.
· 3Mně tedy
pramálo záleží na tom, soudíte-li mě vy nebo jakýkoliv lidský soud. Vždyť ani
já nejsem soudcem sám nad sebou;
· 4ničeho si
nejsem sice vědom, tím však ještě nejsem ospravedlněn, neboť mým soudcem je
Pán.
Aby věřící správně dokázali ocenit Pavla a další
apoštoly, měli na ně pohlížet jako na služebníky Krista a na ty co spravují
Kristova tajemství. Hlavním požadavky na
služebníky Krista něco jiného, než co
tehdy platilo u lidí. Oni se cenili chytrost, modrost, bohatství. úspěch, ale Pavel
na první místo, které se má vztahovat na Kristovy služebníky, je věrnost Ježíši
Kristu za všech okolností. A lidé právě
tuto věrnost často nedokáží ocenit.
Pavel dál vyjadřuje, že jemu
nezáleží na lidských oceněních. Uvědomuje si, že i on sám má někdy sklon
posuzovat ve svůj prospěch, ale to je špatné. Pavel si je vědom, že má daleko k
dokonalosti a má i chyby a nedostatky, ale
ani vědomí si vlastních nedostatků ho
nemůže ospravedlnit, ale jen Bůh, jeho soudce.
Hezky srozumitelně je v parafrázovém
překladu:
Nedívejte se na nás tedy jinak než jako na Kristovy
služebníky a správce Božích tajemství. Od služebníka se očekává, že bude
vykonávat příkazy svého pána. Dá se to říci o mně? Co o tom soudíte vy, není
pro mne nejdůležitější. A nemůže to posoudit ani nikdo jiný, dokonce ani můj
vlastní úsudek není rozhodující, i když mé svědomí je klidné
A Pavel dál věřící varuje:
· 5Nevyslovujte
proto soudy předčasně, dokud Pán nepřijde. On vynese na světlo to, co je skryto
ve tmě, a zjeví záměry srdcí; tehdy se člověku dostane chvály od Boha.
· 6Toto jsem,
bratří, kvůli vám vztáhl na sebe a na Apolla, abyste se na nás naučili, co
znamená ‚ne nad to, co je psáno‘, a nikdo se nepyšnil jedním z nás proti
druhému.
· 7Kdo ti dal
vyniknout? Máš něco, co bys nebyl dostal? A když jsi to dostal, proč se
chlubíš, jako bys to nebyl dostal?
· 8Už jste
nasyceni, už jste zbohatli, vešli jste do Božího království, a my ne! Kéž byste
skutečně vešli do království, abychom i my kralovali spolu s vámi!
V Korintu docházelo k tomu, že vlivem
rozdělení na frakce se stávalo, že jeden druhého posuzovali a soudili, A Pavel radí, abychom byli obzlášt opatrní, když
hodnotíme křestanskou službu Máme totiž
sklon vyvyšovat vše velkolepé a senzační a snižovat vše podřadné a nenápadné. Prostě jak to bývá dnes v rámci církví a sekt,
když si každá z Písma vyzdvihne něco, co vyvýší, a naopak jiné části přehlédne. Bezpečnější
postoj pro vás by byl, kdybychom nesoudili předčasně, ale čekali, dokud
nepřijde Pán. Jedině on bude schopen posoudit věci, které nevidíme, a to
například motivy srdce, proč to či ono bylo vykonáno. Pán zjeví úmysly srdcí.
Každý, kdo si zaslouží pochvalu, toho pochválí Bůh a nikoli lidé.
A
Pavel příklad křestanské služby vztahuje na sebe a Apolla a na tomto příkladu radí, aby se korintští
naučili nepřeceňovat své vůdce a neuspokojovat svojí pýchu vytvářením
odnoží. Vše posuzujte podle Písem to je
dopisů, kde jim radí a vysvětluje. A
když některý učitel je více obdarovaný než jiný, je to z Boží milosti Všechno,
co má, mu dal Bůh. To samé platí o vás korintských. Co máte, jste obdrželi od Boha.
Proč byste na to měli být namyšlení a nadutí.
Vzpomínám
si na jednu trapnou situaci. Navštívil jsem
s mojí dívkou mé hodné věřící přátele. Právě tam byl
přítomen i jejich laický kazatel, který odněkud přijel, aby měl kázání. Zpovídal
moji dívku a zajímalo ho, jakou víru má
její maminka. Ona odpověděla, že maminka
je katolička. Jeho reakce mne vyvedla z míry, protože jsem tu maminku znal jako
moc hodnou ženu a vážil si jí. Začal se smát.
Takové bezdůvodné pohrdání znělo z jeho
úst. Moje dívka to nesla statečně a moji věřící přátele se asi báli něco říct.
Prostě pohrdání lidmi jiné víry a vyvýšení své víry. A právě proti tomu
vystupoval Pavel i tady u korintských.
Proč tak Pavel ostře píše do Korintu? Korintští byli bohatí a cítili se soběstační a
silní. Pyšnili se i duchovními dary a právě proto, že si žili v luxusu, tak si
mysleli, že už žádné apoštoly nepotřebují a že si vystačí sami, i po duchovní
stránce. Chovali se, jakoby by už žili v
království, ale přitom jejich Pán, jejich Král,
je stále odmítán. Nepřipomíná nám to dnešní svět, především tu bohatší část světa, která žije v luxusu. Mají se
královsky a potřebují Krista? Kdo jim vlastně vládne? Kdo se jim stal vládcem?
A tak si předešlé verše
poslechněme v parafrázovaném překladu:
Nedělejte proto o nikom předčasné závěry, dokud se
nevrátí Kristus. Však on už vynese na světlo to, co bylo zrakům skryto, a
odhalí i ty nejtajnější pohnutky. Pak teprve dostane každý od Boha takové
uznání, jaké mu náleží. Bratři, jistě rozumíte, že nemluvím jen o sobě a
Apollovi, když vám tohle všechno říkám. Chtěl jsem jen na tomto příkladu
zdůraznit, že nemáte prosazovat své oblíbené kazatele proti jiným. Nikdo přece
nejsme něčím víc než ostatní. Všichni máme jen to, co jsme dostali, a nemáme se tedy před druhými čím chlubit.Vy
jste přesvědčeni, že už jste duchovně dost vysoko a že víc nepotřebujete.
Pyšníte se, že jste příslušníky Božího království. Kéž byste jimi skutečně
byli! Necítili byste se pak tak nad nás povzneseni.
Pavel ale také chce ukázat a má na srdci jeden
protiklad a to mezi životem bohatých korintských a apoštolů.
·
9Skoro se mi
zdá, že nás apoštoly Bůh určil na poslední místo, jako vydané na smrt; stali
jsme se divadlem světu, andělům i lidem.
· 10My jsme
blázni pro Krista, vy ovšem jste v Kristu rozumní; my jsme slabí, vy silní; vy
slavní, my beze cti.
· 11Až do této
chvíle trpíme hladem a žízní a nemáme co na sebe, jsme biti, jsme bez domova,
· 12s námahou
pracujeme svýma rukama. Jsme-li tupeni, žehnáme, pronásledováni neklesáme,
· 13když nám
zlořečí, odpovídáme laskavě. Až dosud jsme vyděděnci světa, na které se všechno
svaluje.
· 14Nepíši to
proto, abych vás zahanbil, ale abych vás jako své milované děti napomenul.
· 15I kdybyste
měli tisíce vychovatelů v Kristu, otců mnoho nemáte, neboť v Kristu Ježíši jsem
vás já přivedl k životu skrze evangelium.
Pavel pocítil na sobě i na svých
spolupracovnicích, kteří s ním šířili evangelium, že lidé i asi z této zprávy
berou a přijímají jen něco. Dokonce považuji
apoštoly a jejich spolupracovníky za pomatence. Prostě oni pochopili Krista po
svém a jsou si jisti, že tomu rozumí. Tak působí na lidi blahobyt. Takový je i dnešní
svět. Jakoby už tehdy se šířilo evangelium prosperity.
Evangelium prosperity je falešné učení,
které učí, že máme od Boha zaslíbený úspěch, zdraví a bohatství. Chudoba je
vnímána jako prokletí, které má být překonáno vírou. Evangelisté prosperity
učí, že Bůh v žádném případě křesťanům nezaslíbil chudobu, ale finanční
prosperitu. Podle těchto evangelistů má na bohatství nárok úplně každý křesťan.
Evangelisté prosperity také velmi častou kladou velký důraz na zázraky
(uzdravení, vzkříšení z mrtvých…). Díky tomuto učení je člověk je vyvyšován do
pozice boha!
A jak na tom byli apoštolové. Protože se nevyznačují
bohatstvím, ztrácí se k nim úcta. Přitom oni také pracují, nežijí z almužen.
Pavel píše, že s námahou pracují svýma rukama. A za to, že lidem přinášejí
evangelium, radostnou zprávu, jsou i tupeni. Když se někomu něco nedaří a vede špatně,
svedou to na ně. Pavel tak nepíše proto,
aby korintské zahanbil, ale aby je napomenul.
Přece on Pavel je přivedl ke Kristu, on jejich duchovní otec a má je rád. Proč
na to vše zapomněli?
Para překladu:
Tak se mi zdá,
že nám apoštolům vykázal Bůh to nejposlednější místo, jako odsouzencům na smrt.
Stali jsme se podívanou pro svět, anděly i lidi. Prý nám náboženství popletlo
hlavu, za to vy jste docela rozumní a vážení křesťané! Námi kdekdo pohrdá, vás
každý uznává,my jsme slabí, vy siláci!Trpíme hladem a žízní, zimou a nemocemi,
jsme štváni z místa na místo a svůj chléb musíme tvrdě vydělávat. Žehnáme těm,
kdo nás proklínají, když nás šikanují, trpělivě to snášíme., pomlouvají nás,
modlím se za ně. Nikde nemáme zastání, jsme stále jen vyděděnci. Ale to nepíši
proto, že bych vám chtěl něco vyčítat. Vždyť vás má rád jako vlastní děti. Kazatelů
a vychovatelů můžete mít celou řadu, ale vaším duchovním otcem jsme já., protože
prvně jste slyšeli evangelium ode mně.
Dále cituji poslední verše
této kapitoly:
- 16Prosím vás:
Jednejte podle mého příkladu!
- 17Právě proto
jsem k vám poslal Timotea, svého v Pánu milovaného a věrného syna. On vám
připomene můj způsob jednání v Kristu, jak učím v každé církvi.
- 18Někteří se
začali povyšovat, protože prý už k vám nepřijdu;
- 19ale přijdu k
vám brzy, bude-li Pán chtít, a učiním si úsudek o těch domýšlivcích ne
podle toho, co mluví, ale podle toho, co dokážou.
- 20Království
Boží nezáleží v slovech, nýbrž v moci.
- 21Vyberte si:
Mám na vás přijít s holí, nebo s láskou a mírností?
Pavel vybízí k nesobecké oddanosti Kristu, neúnavné
lásce a službě spoluvěřícím . A aby tohoto způsobu jednání snadněji dosáhli,
posílá k nim Timotea, kterého má za svého syna. A Timoteus měl korintským připomenout
Pavlu cestu ke Kristu, to co Pavel učí i v jiných sborech. Pavel se také dozvěděl, že mnozí ti domýšlí křesťané
považují poslání Timotea místo Pavlova osobního příchodu za projev Pavlovy
bázně. Pavel tyhle názory se dozvěděl a proto se o tom předem zmiňuje. On dobře
ví o lidech, kteří se pyšní křesťanstvím a
varuje před takovým jednáním. Počkejte až přijdu osobně , tak se pozná,
kdo má duchovní moc. Možná až v rozčilení dodává, že záleží na vás. Jestliže budete pokorní, přijde s láskou
a v duchu mírnosti.
Krásně je to vyjádřeno v
pafrázovaném překladu.
Proto vás
nabádám, abyste žili podle mého příkladu. Z téhož důvodu k vám posílám svého milovaného
a věrného spolupracovníka Timoteje. Vždyť víte. že ho mám rád jak svého vlastního syna. Ten vám
připomene mé křesťanské způsoby, jak jim také v každé církevní obci vyučuji.
Někteří se začali povyšovat, jako bych už neměl do Korintu přijít. Velice se mýlí!
Přijdu co nejdříve, jak mi jen Pán dovolí, a pak uvidí, zda je v jejich řeči
Boží síla, nebo jen prázdné holedbání. Boží království přece nestojí na řečnickém
umění, ale na síle Božího Ducha. Co mám tedy přibalit na cestu: hůl- nebo lásku
a přívětivost?
|
nevysvětlitelné schopnosti diskutéra Gregorios777 (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Neděle, 06. prosinec 2020 @ 07:20:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak zdá se, že z přílivu nových článku si už admin vybírá, co publikovat a co nikoliv - nevadí, dám to sem jako komentář:
Diskutér Gregorios777 tvrdí, že jsou mu Bohem propůjčeny schopnosti, které nelze racionálně vysvětlit a zároveň zpochybňuje validitu dřívějšího testu od Pozorovatelnika, ve kterém neuspěl. Předběžně souhlasil s tím, že podobný test si klidně rád zopakuje a věří, že uspěje. Nabízím se, že připravím test, který by byl dostatečně průkazný a zároveň kýmkoliv ověřitelný. Podvod by byl možný jedině v případě, že bychom se s Gregem předem domluvili a to je asi ta poslední věc na světě, o kterou bych usiloval :) Otázkou tedy je - nezalekne se Greg a půjde do toho?
Greg se vyslovil tak, že je přesvědčen, že je schopen detekovat duchovně závadný obsah nejenom z DVD nosičů s odbroušenou datovou vrstvou, ale i v případě, kdy je duchovně závadný obsah ukryt (či zašifrován), tak aby nebylo možné jej jednoduchým způsobem shlédnout. Pokud tomu tak je, nabízím test Gregových propůjčených schopností za následujících podmínek:
K dispozici bude celkem 40 obrázků s neutrální tématikou. Tyto obrázky budou rozděleny do deseti skupin po čtyřech obrázcích. Vždy jeden ze čtyřech obrázků (v rámci skupiny) bude obsahovat stránku z démonické knihy "Harry Potter a kámen mudrců" a zbylé tři obrázky pak budou mít v sobě nevinný snímek kočky a psa. Duchovně závádný Harry Potter a stejně tak pejsek a kočička budou do testovacích obrázků vetknuty pomocí steganografie (můžete si představit jako takovou obdobu tajného písma, co se dodnes užívá při dětských dobrodružných hrách - na papír se napíše něco citrónovou šťávou a když se pak papír s tajným písmem podrží nad plamenem svíčky, text se objeví).
Soubor s testovacími obrázky bude veřejně přístupný a tak si jej bude moci kdokoliv stáhnout a uložit u sebe na počítači pro pozdější verifikaci. Poté, co Greg napíše do diskuze svoje tipy na to, ve kterých obrázcích je ukryt duchovně závadný obsah, zveřejním způsob, jakým bude možné zjistit, zda Greg uspěl, či nikoliv.
Pokud bude mít Greg 9 nebo 10 úspěšných odpovědí, je zjevné, že mu opravdu byly propůjčeny schopnosti o kterých hovoří. Při šesti až osmi správných odpovědích by bylo vhodné test zopakovat (s jinými obrázky pochopitelně), abychom vyloučili buď vliv náhody nebo naopak to, že se třeba Greg nesoustředil a proto nepodal očekávaný excelentní výkon. Při pěti a méně správných odpovědích se Gregovy propůjčené schopnosti neprokážou.
Zde je malá ukázka, jak by test vypadal v praxi:
https://uloz.to/file/bXhZ0NJYGaZW/gregotest-zip
Tak co Gregu, plácneme si?
|
|
|
Re: Pavlovo trápení s korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 06. prosinec 2020 @ 15:14:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Frantisek100 trápíš se hříchy jiných. Máme upřít zrak na Pána Ježíše a v něm je pro tebe i pro mne síla, radost, pokoj a veškerá naděje |
Re: Pavlovo trápení s korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 06. prosinec 2020 @ 21:32:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jakými trápení hříchy jiných? Popsal jsem, co se stalo a jak
to apoštol Pavel neměl lehké. A divím se tomu, co všechno musel od věřících i
vytrpět. Ty to nečteš?? Tady se poučíme. Studuji Boží Slovo a moc mne to baví. |
]
Re: Pavlovo trápení s korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 09:31:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100 a ty si děláš iluze, že všichni lidé budou žít svatě? Lidé se nemění. Máme sklon hřešit, a to všichni. |
]
Re: Pavlovo trápení s korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 10:19:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svatě snad jedině v nebi. A copak cílem života nemá být snažení
líbit se Kristu? Neměli bychom žít podle vzoru Krista a podle Zákona. Jistě, že
jen dodržování Zákona nás do nebe nepřivede, ale milost Božím, kterou si
uvědomujeme. Znáš ten verš?
·
16 [www.biblenet.cz]Neboť
Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,
nezahynul, ale měl život věčný.
·
17 [www.biblenet.cz]Vždyť
Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. |
]
Re: Pavlovo trápení s korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 20:24:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100 ano, cestu nám ukazuje Kristus |
]
|
|
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 18:04:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak působí na lidi blahobyt. Takový je i dnešní
svět. Jakoby už tehdy se šířilo evangelium prosperity. Evangelium prosperity je falešné učení,
které učí, že máme od Boha zaslíbený úspěch, zdraví a bohatství. Chudoba je
vnímána jako prokletí, které má být překonáno vírou. Evangelisté prosperity
učí, že Bůh v žádném případě křesťanům nezaslíbil chudobu, ale finanční
prosperitu. Podle těchto evangelistů má na bohatství nárok úplně každý křesťan.
Evangelisté prosperity také velmi častou kladou velký důraz na zázraky
(uzdravení, vzkříšení z mrtvých…).
Frantisku100, snad se na mne nebudeš zlobit, ale připomenu, že nemáš zrovna rád lidi, co se mají lépe, než ostatní v jejich okolí (a to, i v případě, že se kvůli tomu nadřeli více, než lidé v jejich okolí). Jestli to není pravda, tak to sem prosím napiš, ať Ti to není připisováno neoprávněně. Já také nemám rád lidi, co mají "lepší boty" než já. Když někoho takového vidím, tak rozhodně není mou první myšlenkou, že pracuje 10 hodin denně místo mých 8 a 1/2, 6 či 7 dní v týdnu místo mých 5 ti apod. A ono to tak leckdy ani není, ale někdy třeba je....Kdybych ho znal, že k tomu nepřišel bez vlastního přičinění, tak bych si ho naopak třeba i vážil (Však 1K 4,7 sám cituješ). Víš, co já dělám? Normálně na přechodu pouštím auta, ať jedou; nespěchám. Ale když potkám BMW, Audi či nějakou podobnou značku, tak na své přednosti na přechodu trvám. :-P
Ale o mně jen naokraj. Já chci jen reagovat na Tvé upozadění úspěchu, bohatství a zázraků. Představ si, že by Ti někdo kázal Evangelium a byl neustále ve finančních či jiných potížích. Bez práce, či jen občas s příležitostou prací, neustále v dluzích, prostě klasická socka, na které je na první pohled/setkání vidět, že nezvládá ani svůj život, natož cestu k věčnému životu. Jak bys od někoho takového Evangeluim bral? Neřekl by jsi si Ty sám, že když on sám káže takové perly, tak by to mělo být na jeho životě nějak patrné? A když už ne harmonicky srovnaným životem, tak aspoň něčím, co druzí nemají (říkejme tomu třeba zázrak). A tím, co on má a druzí nemají, opravdu nemyslím přehnané sebevědomí. Zejména sebevědomí spočívající v pozurážení ostatních, které ovšem nebrání z těchto ostatních jedním dechem tahat peníze či protislužby.
A přitom si sám odpovídáš v 1K 4,20 Království
Boží nezáleží v slovech, nýbrž v moci.
I sám Ježíš mluví o tom, že za Ním šli lidé proto, že se najedli (J 6,26). A podobně o lidech, co vyhledávají zázraky pro zázraky (Mt 12,39).
|
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 18:20:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když Ježíš chodil s učedníky po kraji, tak byl tou dobou dlouhodobě nezaměstnaný a nechal se živit a šatit od ostatních (alespoň jsem se nikde nedočetl, že by měl našetřeno z dřívějška a dělil se o peníze s ostatními učedníky, když se chtěli společně najíst nebo když by si chtěl na tržišti koupit nové sandály - a že jich musel za ty 3 roky prošlapat).
Takže otázka zní: byl Ježíš socka?
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: badstudent v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 19:59:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | LD fakt dobrá poznámka :) Myslím, že v pozadí tohoto spikleneckého spolku byl možná jeden prostý cíl. Dnes se tomu říká vzpoura proti vládě. Ježíš se třásl na to, že bude prohlášen králem v Jeruzalémě. Proto všechno to skrývání se, zakazování lidem aby o Ježíši mluvili. Kupování mečů. Hádky o to kdo bude s Ježíšem sedět na trůnu. Pak teatrální vjezd jako král do Jeruzaléma. Výtržnost v chrámě. Ale nakonec to prasklo, jeden učedník si pustil pusu na špacír a Ježíš byl chycen a jako každý ozbrojený buřič ukřižován. Pro zbytek zbojníků to byla rána. Vše bylo v kýblu, žádné trůny, žádná sláva. Chycený potulný kazatel umřel na kříži a jeho kosti klove ptactvo. Fakt katastrofa. Ještě že měl jeden z nich ten nápad s bajkou o hrobu a vzkříšení. Nakonec se to zlato a ty trůny k učedníkům dostalo. |
]
a náladoval seschlý fík do bambitky a vyrazil do Jeruzaléma... (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 22:57:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak takovouhle hypotézu jsem ještě nečetl teda - Ješu vůdcem židovské zbojnické bandy :) Kdysi dávno jsem se ještě celkem naivně domníval, že z Bible a ze se*****árních pramenů je technicky možno odvodit to, jak to tenkrát doopravdy bylo s poměrně vysokovou mírou pravděpodobnosti onoho odhadu. Dneska už si to nemyslím - a vlastně už to ani nepovažuji za důležité. Hypotézy o tom, kdo mohl být doopravdy Ježíš (by-li vůbec) a co se mu vtehdá honilo hlavou už beru jen jako takovou formu zajímavostí - rád si to přečtu, klidně i nad tím pouvažuji a pak to zase pustím z hlavy :)
Každopádně ve svém seriálu určitě pokračuj, máš-li ještě nějaké dalšlí poznatky k dispozici.
|
]
Re: a náladoval seschlý fík do bambitky a vyrazil do Jeruzaléma... (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Pondělí, 07. prosinec 2020 @ 23:11:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z tak staré doby může být všecko jen fikce. A pokud je něco v těch starých náboženských textech odvozeno z toho, co se fakt stalo, tak to bude zlomek. Dejme tomu 10 - 20% obsahu. A to myslím, že tomu ještě fandím. Páč mně stačily americké volby, které tu byly nějak prezentovány v našich médiích a srovnat to s předvolební debatou, kterou jsem viděl. Bylo to jiné. Takže česká média manipulují, píšou zaujatě. A to dělají v době, kdy si to můžeš ověřit a kdy existuje záznamová technika. Jak asi byly hodnověrné zprávy v dobách, kdy si každý mohl psát, co chtěl a nikdo to nekontroloval a ještě se to předávalo systémem tiché pošty? Je to úsměvné. Věřit bibli může jen idiot. Jo, takoví jsme byli. Byli jsme idioti. Ale je fajn, že jsme v tom idiotství nezůstali napořád. To by bylo nedůstojné. |
]
Re: a náladoval seschlý fík do bambitky a vyrazil do Jeruzaléma... (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 08. prosinec 2020 @ 07:20:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nazdar neprihlášený myslet si že doba temna bola v stredoveku a dnes žijeme dobu osvietenstva je ilúzia... v stredoveku alebo staroveku nemali ľudia žiadny prístup k informáciám a boli odkázaní na to čo povedia pán veľkomožný... dnes máme kvantum informácií a o to viac dezinformácií. čím viac informácií tým viac dezinformácií. je to priama úmera. ako je možné že v r 1939 verilo 90% Nemcov Hitlerovi? a o 5 rokov neskôr 0%?. ja verím v bibliu, v čo veríš ty? |
]
Re: a náladoval seschlý fík do bambitky a vyrazil do Jeruzaléma... (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Úterý, 08. prosinec 2020 @ 08:57:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivane, psal jsem o něčem jiném. O tom, jak se šíří neověřené zprávy. A ano, i dneska se šíří neověřené zprávy, vždyť jsem to psal. Ale dneska je záznamová technika a já jsem zpětně viděl celou předvolební debatu mezi Trumpem a Bidenem. Česká média vykreslila Bidena jako vítěze diskuse, ale to tak nebylo. Biden mlel fráze, Trump byl konkrétnější. A to uvádím jen jako příklad. No a to se stalo docela nedávno ta debata. A čím jdeš více do minulosti, tím jsou zprávy zkreslenější. Netahej do toho Hitlera a čemu lidi věří nebo nevěří. Věřit Hitlerovi je to samé, co věřit na bibli. Moc rozdíl v tom není. Páč nacismus a genocidy jsou myšlenky, které mají původ ve Starém zákonu - viz genocidy Amaléků. Ty se chlubíš, že věříš na bibli, tak jsi idiot. Ale to jsem byl taky. Nevěřím už žádné ideologii. Věřit na ideologie je nesmysl. Místo víry je mnohem lepší studovat přírodu, chodit do přírody, koupit si mikroskop, dalekohled apod. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 08. prosinec 2020 @ 07:50:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemá rád lidi, kteří se
mají lépe než ostatní?
Tak jsem uvažoval v dětství jako chudý kluk. Měl jsem závist
vůči bohatým. Vzpomínám si, že jsem záviděl ještě v deváté třídě spolužákovi,
který v prospěchu byl těsně přede mnou. Měl samé jedničky a já jednu dvojku. A tohle jsem mu nezáviděl.
Když jsme měli laborky a měli se
rozdělit na dvě skupiny, tak se mnou byli vždy spolužáci z Ale co jsme mu záviděl? Zdědili po otci,
který měl hospodu ,veliký dům, pole jim asi vzali. Bydlel tedy v krásném
prostředí a já v jedné místnosti, ve vlhku a bez sociálního zařízení. Pro vodu
jsem chodil k obecnímu vodovodu a maminka neměl pračku, ale prala v neckách a
od sody a dravého mýdla měla konečků prstů rozpukané až do krve. On měl fotoaparát a uměl fotit, měl hezké oblečení a já jen tepláky.
proč jsme tak žili. Rodiče invalidní důchodci.
Postupně jsem zjistil, že mnoho bohatých ani není bohatých díky práci,
ale díky kšeftování a podvodům. Později jsme to už nevnímal. Bydlíme v paneláku a oba jsme pracovali a postupně vybavovali byt a starali se o
děti, aby měli vše, co je třena k rozvoji vzdělání. Po roce 89 jsem zažil šok a
oživili staré dojmy. V rámci privatizace se najednou objevili velké sociální rozdíly.
A často na základě podfuku, šizení i jinak nečetně získaných prostředků. Dnes
na to kašlu. Společnost je tak zkažená hnusnou svobodou, že stejně se něco hrozného
stane. V tomto směru jsem pesimista. Lidi mám rád a bavím se s nimi a oni se mnou.
Za mnoho let jsem získal i určitou společenskou vážnost. Politiky se nezúčastňoval
a po roce 89 dokonce tvrdě bojoval proto zlodějům. To evangelium prosperity
jsem zažil. Je to divadlo- A lidé, kteří mně pomohli k víře, nebyli ani bohatí
ani socani. Byli mne svým životem vzorem. Tehdy jsem byl mladý a vnímal to jako něco úžasného. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 08. prosinec 2020 @ 22:04:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Společnost je tak zkažená hnusnou svobodou.
Pokusím se definovat hnusnou svobodu. Hnusná svoboda je svoboda, kde různí lidé mají různě nastavenou startovní čáru. A ty rozdíly na startu jsou enormní. Jsou tak velké, že ten, kdo začne ze špatného místa, nemá šanci se ani přiblížit na dohled k těm lepším startovním pozicím. To je opravdu demotivující. Zejména, když ti na lepších startovních pozicích se na ně dostali buď bez vlastního přičinění, anebo tak, že odstrčili někoho jiného apod. Součástí hnusné svobody je také možnost spadnout až na úplné dno či ještě hlouběji. A to nejen vlastní vinou, ale i nepříznivou souhrou okolností či cizím zaviněním.
Teď zkusím definovat nehnusnou svobodu. V nehnusné svobodě platí v podstatě přímá úměra mezi tím, jaký člověk je a jak se má. Kdo je spolehlivý, pracovitý a svému okolí "užitečný" má se lépe a naopak. Ale ani Ti nejúspěšnější nerostou až do Nebe. Žádní Billové Gatesové (ve velkém) či Dominikové Haškové (v malém), nad které není. Či aspoň fakticky ne :-) . A i ti méně úspěšní se nemají vyloženě špatně a opravdoví škůdci jsou ve svém okolí adekvátně potíráni. Takový více či méně ideál podle Davida Grubera.
Jenže tahle nehnusná svoboda má několik ale. Vypíchnu dvě: 1) Kdyby život každého odpovídal tomu, jaký on doopravdy je, tedy neexistovali by frackové, jímž bohatí rodiče všechno zaplatí, ale každý z nás by musel začít opravdu z ničeho. Jako doopravdy z ničeho. Nemohl by pokračovat v díle svých předchůdců a ani by mimo zbohatlíkových fracků neexistovalo nic, co by přesahovalo možnosti jedné generace. Stručně řečeno, byli bychom natom asi jako některé kočovné kmeny v Africe. To by nebylo zrovna nehnusné Anebo ještě lépe, kdybych zabrousil místo do Afriky do ruského venkova počátku XIX. století, tak tam byl tzv. systém občiny (když tedy odhlédnu od nevolnictví). Půda (=prostředky obživy) patřily k vesnici a na různých dílech se jednotlivé rodiny střídaly. Po generace to fungovalo. To ano. Akorát nikdo neměl příliš zájem rozvíjet půdu, kterou příští rok zase předal dál někomu jinému. A třeba také někomu, kdo by tu půdu vůbec nezveleboval a jen z ní tyl, namísto toho, kdy ji zvelebil. Anebo třeba někomu, kdo k práci nebyl obecně. Asi mi potvrdíš, že nemáš rád sobce. A já Ti zase řeknu, že nemám rád lenochy a vyžírky.
2) Nemožnost padnout na určité dno. Jistota, že neskončíš jako hadr na něčí botě je sice hezká pohádka, jenže tahle mince má i svůj rub. Tedy dva ruby. Prvním rubem je morální hazard. Opravdová jistota, že neskončíš na ulici jako houmles, že budeš mít co žrát, a že vždycky najdeš nějaké zaměstnání, bydlení, a že se o tebe postarají v nemocnici apod. odrazuje lidi od zodpovědného chování. Proč by měl takový člověk dělat smysluplnou práci, o něco se snažit, starat se o své zdraví a své bezprostřední okolí, cokoliv se učit atd. atd., když to všechno stojí námahu, přitom v opačném případě se o něj vždycky někdo (?!) postará. Viz reálný socialismus, kdy jistí živlové vybydlovali byty, jež nepostavili a do zaměstnání chodili jen sporadicky a věnovali se tam všemu ostatnímu, jen ne práci. A nikdo s nimi nic nezmohl. A teď se dostáváme k druhému rubu, a tím je neochotné konstatování, že těm, kteří by mohli padnout až na dno (ať už vlastním přičiněním či bez něho) nutně musí obstarat jejich potřeby někdo jiný. A když se nenajde dost altruistů ochotných financovat všelijaké lehkoživky a příživníky z povolání, všechny takové, pro které je pohodlnější být druhým na krku, než stát na vlastních nohou (protože to stojí čas, námahu a leckdy to nevede ani k témuž jako natažená pazoura), tak musí nastoupit donucení těch ostatních. A promiň, donucení není nsvoboda.
Oprav mě, jestli se platu, ale svoboda, kterou bys byl ochoten vzít i Ty, by potřebovala trochu jiné lidi. V podstatě 100 % čestné, spolehlivé a pracovité. A také trochu jiný svět, svět, ve kterém je místo pro každého výše uvedeného (V takové Bangladéši, kde si šlapou po hlavě, tam prostě budou s člověkem jednat mnohem snázeji jako s hadrem na holi, protože lidí je tam prostě dost - přímo přebytek, zatímco ekologických výklenků (= především pracovích míst), je málo, a to i těch nepříliš atraktivních)
Předpokládám, že spíš než svobodu, bys chtěl raději něco, jako osvïceného diktátora. Třeba takového, který byl zařídil něco na způsob předchozího odstavce. Nejspíš budeme oba souhlasit s Iuvenalem (tuším), který si všiml toho, že lidé obecně svobodu nechtějí. Chtějí hodného pána, ne svobodu. Akorát, že sebeosvícennější diktátor je pořád diktátor. A dokonale osvícení diktátoři existují pouze na stránkách papíru. Ti skuteční ..... jsou diktátoři. I v Bibli samotné jsou navýsost silná varování proti ustanovení sobě nad sebou krále. A nikoliv bezdůvodně. Mimochodem, Ježíš odmítl se nechat provolat králem, raději šel jinam. Toť čin doopravdového státníka!
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. prosinec 2020 @ 06:16:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj
Dobrý příspěvek k tématu.
Lidé často chtějí diktátora - ale ne pro sebe, jen pro ty druhé. Kdyby lidé ve svobodné společnosti chtěli diktátora, nic jim nebrání v tom, aby si založili společnost Diktátor, a.s., dohodli si mezi sebou pro sebe podmínky diktátorství, vybrali si diktátora a svojí nesvobody a v Diktátor, a.s. pak žili svůj život pod vybraným diktátorem, nesvobodně, tak, jak si dohodli. Mohli by si třeba dobrovolně postavit vězení a po dohodě se navzájem každý půlrok zavírat do vězení a pak by si to zase vyměnili.
Jenže to lidi, co chtějí pána a ne svobodu, nechtějí - chtějí diktátora hlavně pro druhé, ne pro sebe. Proto to nikdy neudělají a snaží se podmanit druhé.
Stejně tak je to s majetkem - kdyby lidé skutečně chtěli nespravedlivý majetek, nezávislý na práci, jen na potřebách, klidně by si mohli ve svobodné společnosti vytvořit třeba Komunismus, z. s. a do něj dát všechen svůj majetek a ten majetek pak dávat lidem podle jejich potřeb. Nebo by si mohli majetek krást a závidět mezi sebou navzájem - jeden rok by ukradl majetek první druhému a druhý rok zase ten druhý prvnímu.
Jenže o to lidé, co mermomocí chtějí nespravedlivý majetek, nestojí. Ti stojí o to nespravedlivý majetek jen brát druhým, ne dávat. Proto každý takový nespravedlivý majetek skončí jako u nás nedávno, či na Kubě - jen braním a krachem, když už není co brát.
Stejné je to s pomocí druhým - kdyby skutečně lidé chtěli pomáhat druhým a starat se o ně, tak by to ve svobodné společnosti místo keců a snahy krást druhým dělali. Založili by si třeba Socializmus, o.p.s., sami by pracovali a do Socializmus, o.p.s. by dávali výsledek svojí práce. A Socializmus, o.p.s. by pak rozdával všem členům ze svého bohatství .
Jenže lidé, co mají takové nápady, nechtějí pomáhat druhým, chtějí pomáhat sobě. A proto jdou a vytvoří násilný systém, co druhým jen bere a následně penězi ničí životy lidí.
Ale ne všichni lidé - je spousta lidí, kteří nechtějí diktátora, ani pro sebe, ani pro druhé, nechtějí nespravedlivý majetek od druhých, rádi se rozdělí a rádi pomáhají druhým, rádi něco dělají. A jdou, dají dohromady svůj majetek, sami a dobrovolně a se svým společným majetkem něco udělají, vymyslí, vyrobí pro druhé.
A díky tomu se společnost mění, roste.
Někdo společným majetkem například objeví principy elektřiny, jiný zase optické principy, informatické - proto si dneska můžeme psát. Jiný se společným majetkem vezme svoje auto a vystřelí ho do vesmíru - zdánlivý nesmysl, který ale prudce posune technologie, co za pár let budou sloužit dalším. Ještě jiný vezme svůj vlastní majetek a majetek pár dalších, co mu jiní dobrovolně dali, a vyrobí záchod pro miliardu lidí, co zatím kadila ve křoví a pak pila ze studny vedle...
Toník
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 09. prosinec 2020 @ 08:00:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Definice hnusné svobody?
Stačí se podívat na její výsledky u nás. Vám se to líbí? Tady
se lidé v Parlamentu a Senátu jen perou o moc a nejen tam. Není kázeň ani
pořádek. Policie je pro legraci a nikdo si z ní nic nedělá. V Praze pochodují
tisíce lidí bez roušek a nikdo nezakročí. Média lžou, jak potřebují. Tato
společnost dopadne špatně. Nikdo ji neřídí a ani nemůže, protože se řídit nenechá.
Je to fatální situace. Kde nemá autoritu policie, tam není funkční ani vláda. Víra,
že lidé přijdou k rozumu je naivita. Na ten rozum měli čas po celou existenci
civilizace. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Středa, 09. prosinec 2020 @ 18:05:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiň, ale já když se podívám okolo sebe, tak rozhodně nevidím svobodu. Spíš drába na každém rohu.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 09. prosinec 2020 @ 19:46:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drába? Kde? Kéž by byl dráb na každém rohu, nebyl by tu
takový bordel. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Středa, 09. prosinec 2020 @ 21:14:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Např. Kaufland. Na každém kroku tam "pracuje" nějaká ochranka, teď dokonce buzerují s košíkem, i když si jdeš jen pro rohlík, ale nejsou schopni či ochotni zabránit tomu, aby různí polointeligenti dávali do vozíků psy (je to zakázáno), A když si jdeš stěžovat, tak to akorát vyhlásí rozhlasem, ale neděje se nic. Na co tam tedy jsou? Na parádu? Když si vezmu, že ty mrtky platím já v podobě dražšího chleba....
Anebo různí sekuriťáci aka okupovači židlí ve veřejné knihovně. Obtěžovat slušné lidi, to by jim šlo (ale už se to trochu zlepšilo), ale zabránit páchnoucím bezdomovcům, aby zamořovali studovnu jakousi neletální formou cylkonu B, to ne.
Anebo žebráci v metru. Na každé stanici máš dozorčí, ale když chceš, aby vyhodili z prostoru metra žebráky (nemají tam, co dělat), tak nerteagují vždy ochotně, a když trváš natom, aby zavolali městskou policii ONI, jako autorita, tak je to problém
|
]
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 07:30:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to by mne také štvalo. Ovšem to není policie, ale soukromé ochranky kapitalistického
majetku. Jak to, že takoví lidé, co dnes otravují, neexistovali před rokem 89? Kam
jsme se to dostali s naší svobodou?? |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 16:15:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak to, že takoví lidé, co dnes otravují, neexistovali před rokem 89?
To je zajímavá otázka!
A já přidám jinou. Představme si, že by policie v Čechách fungovala podobně, jako funguje policie v Maroku anebo v Tunisu. V ledasčem by to bylo lepší. Akorát, když by se nějaký policista rozhodl, že nám udělá peklo ze života, tak si ani nechci představit, jak bychom v tom Maroku či Tunisu dopadli. A otázka je, jak bychom dopadli my jako slušní lidé v Česku i teď?
Protože policie přísná na haisely a zároveň policie korektní vůdči slušným lidem je v podstatě neustranovitelná. Nehledě nato, že každý má tu hranici nastavenou trochu jinak.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 16:29:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přece nejsme Afrika. Každý demokratický stát má policii,
jinak by jeho vláda padla a neexistoval by pořádek. Dnes se v demokratickém světě policisté bojí. Stačí se podívat na USA,
Francii a jiné. Sleduji pořad Policie v
akci. Strašné, jak drze se k nim lidé chovají. A hlavně mladí lidé a Romové. To
je katastrofa svobody. Ve Francii už policisté ani nechtějí v některých městech
a čtvrtích soužit. Jsou tam policejní stanice, ale zavřené, protože chybí lidé. Čí je to demokracie? Komu slouží? |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 17:13:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stačí se podívat na USA,
Francii a jiné. Sleduji pořad Policie v
akci. Strašné, jak drze se k nim lidé chovají. A hlavně mladí lidé a Romové.
To není katastorfa "svobody". To je průnik záměru a snahy jít cestou nejmenšího odporu (=pobírat svůj plat za minimum rizika vlastní újmy na zdraví či problémů s nadřízenými).
Kdyby jsi se k policii choval Ty podobným způsobem, jako nepřizpůsobiví, anebo nelegální migranti, tak by s Tebou byly hotovi ein zwei. V Čechách i v USA.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 09. prosinec 2020 @ 18:56:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100 je to o hříchu |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Středa, 09. prosinec 2020 @ 19:08:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Akuzative, měl bys jen tak mimochodem nějaký tip anebo techniku, jak se nestat obětí hříchu druhých? Zatím jsem nepřišel na nic lepšího, než si potenciální hříšníky držet od těla.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 11:53:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar křesťan žije ve světě, ale nemá být ze světa. Všude, kde jdeme v Přítomnosti Boží nám zazáří Kristus. No a nic nás neodloučí od Boží lásky. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 16:17:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Akuzative, mně teď nejde o křesťany jako o křesťany, ale o hříšníky jako o možnost obrany, zejména preventivní či preemptivní, proti nim. A musím řici, že rad na rozdávání nemám. Tak se ptám
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 16:45:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar. No ale to platí pro všechny lidi. Bůh mluví ke každému člověku. Můžeme ho slyšet i dnes a všichni lidé ho mohou slyšet.
Není jiná cesta. No tak já nevím, proč Hospodina uslyšel jenom Abram. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 17:01:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Akuzative, vraťme se zpátky k mé otázce. A sice jak se nestat obětí hříšníků?
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 17:07:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar myslíš, aby tě někdo nezabil? No tak buď obezřetný a neuzavírej s nimi smlouvu a nemusí to být tvoji přátelé.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 17:28:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V podstaě píšeš totéž, co já na začátku. Držet si je od těla.
|
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 10. prosinec 2020 @ 20:00:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na jednu stranu ano, na druhou se mi to nezdá. Ale asi nerozumím dobře otázce. My nejsme z tohoto světa a nemáme táhnout společné jho, ale není držet od těla držet od evangelia. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 11. prosinec 2020 @ 06:56:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JirkaB myslíš asi jako podíl na hříchu----s někým. Máme hlásat evangelium a zazáří nám Kristus. |
]
Re: Pavlovo trápení s Korintskými (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 11. prosinec 2020 @ 06:57:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar žít život s Bohem----v jeho svaté Přítomnosti |
]
|
|
Úchyl LD (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Středa, 23. prosinec 2020 @ 14:04:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Úchyl s nickem LD mně všude na internetu uhání a vypisuje mi svoje vlhké sny a sebeprojekce. Je to multinick, na osacr má nick SH na zpovědnici Trumpetka, je to závistivá škaredá nula. Všude mu píšu, že o něj nemám zájem, ale on za mnou všude leze. Nezajímá mě. Nedám mu. Popisuje mi, že ho vzrušuje moje strniště a další věci, ale mě nesbalí. Je to blbý bobek, tady se naparuje, jak je chytrý.... Není, je to blbec, co se rád vykecává o hounu.... |
|
|
|
|