|
Právě je 520 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116599310 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: A co já? Já chci také život věčný.
Vloženo Neděle, 12. květen 2019 @ 00:05:22 CEST Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Chtěl bych se zamyslet nad
známým příběhem z Bible. Hlavní postavou je Nikodém. Kdo byl a jak žil? Vydejme se po jeho stopách tak, jak nám je zaznamenalo
Boží Slovo.
V evangeliu apoštola Jana: · 1Mezi farizeji
byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady.
· 2Ten přišel k
Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha.
Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“
Nikodém je členem židovské
rady. Rady , která pak odsoudí Pána Ježíše. Ježíš je pro všechny farizeje nepřítel. Ohrožuje jejich postavení a lid spíše
naslouchá jemu než farizejům. Jak to, že Nikodém smýšlí jinak? Proč za Ježíšem
jde? Na co se ho asi chce zeptat, že dokonce i riskuje? Co když ho někdo spatří? O Pánu Ježíši mnoho slyšel, neví, že je Boží Syn, nemůže to vědět. To ani neví ani učedníci. Ví o něm,
že je učitel, tedy že je moudrý a koná
zázraky, které jinak nejsou v lidských
silách. Něco mu vrtá hlavou. Už na oslovení je vidět, že má k Pánu
Ježíši úctu už tím oslovením Mistře a
dokonce uznává jeho Boží původ. Přišel jsi od Boha. Ale ještě neví, kdo opravdu
Pán Ježíš. je. Podobně oslovuje Ježíše i
jeden mladík v jiném příběhu.
Odskočme si zatím k tomu
příběhu v evan. Lukáše.
·
15Přinášeli
mu i nemluvňátka, aby se jich dotýkal. Když to učedníci viděli, zakazovali jim
to.
· 16Ježíš si je
zavolal k sobě a řekl: „Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť
takovým patří království Boží.
· 17Amen,
pravím vám, kdo nepřijme království Boží jako dítě, jistě do něho nevejde.“
· 18Jeden z
předních mužů se ho otázal: „Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na
věčném životě?“
· 19Ježíš mu
řekl: „Proč mi říkáš ‚dobrý‘? Nikdo není dobrý, jedině Bůh.
· 20Přikázání
znáš: Nezcizoložíš, nezabiješ, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, cti otce
svého i matku.“
· 21On řekl:
„To všechno jsem dodržoval od svého mládí.“
· 22Když to
Ježíš uslyšel, řekl mu: „Jedno ti ještě schází. Prodej všechno, co máš, rozděl
chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“
· 23On se
velice zarmoutil, když to slyšel, neboť byl velmi bohatý.
· 24Když Ježíš
viděl, jak se zarmoutil, řekl: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo
mají bohatství!
· 25Snáze
projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“
· 26Ti, kdo to
slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“
· 27Odpověděl:
„Nemožné u lidí je u Boha možné.“
Pán Ježíš se dotýká dětí a
oznamuje, že jejich je království Boží. Čili , že budou v nebi, pokud by se
nedožily dospělosti. Možná, že tady někde mezi diváky je i jeden muž. Je asi
bohatý, protože přední muž znamená i vyšší sociální postavení. V jiném
evangeliu se píše, že byl ještě mladík. Čeho byl svědkem? Děti spatří
království Boží, budou mít věčný život, ale co já? Takže se nedivme, že tento
mladík, bohatý mladík, by rád slyšel, jak to bude s ním. Oslovuje Pána Ježíše stejně .
Mistře.... a jde rovnou k problému, který ho trápí. Co mám dělat, abych měl
podíl na věčném životě? Pán Ježíš nás zná a zná i toho mladíka. Ví, co je v
jeho srdci a zná jeho povahu. Tento mladík spoléhá na svoje síly a na to, co má. Co mám dělat? Abych to získal? Jakoby
bylo možné si věčný život koupit. Pán
Ježíš vidí, jaký ten mladík je. Potřebuje ho dostat z toho stavu ze sebejistoty
a i pýchy a víry v sám sebe a ve vlastní sílu. A proto schválně se ho ptá na
přikázání a to hlavně tu část, která se týká vztahu s lidmi. A on suverenně odpovídá. Všechno dodržuji.
Jak bychom odpověděli my? Já rozhodně bych takové odpovědi nebyl schopen.
Kolikrát jsme zalhal a možná slovem ublížil jinému. Ten mladík si ale je
sebejistý. On přece je bohatý. On by si to mohl i koupit. A nyní mu Pán Ježíš
otázku, která tu jeho jistotu a sebevědomí naruší? Jedno ti ještě schází.
Prodej všechno, co máš, rozděl chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a
následuj mne!“ Co tím Pán Ježíš sleduje?
Ten mladík má dvě možnosti. Zaplakat nad sebou, uvědomit si svoji nemožnost,
uvědomit si svoji slabost a chorobnou závislost na majetku a říci mu: Pane!!Promiň, jsem slabý a já tohle nedokážu já jsem
zoufalý, ve mně je něco, co mně brání tohle udělat. Kdybych takto odpověděl k
Pánu Ježíši, asi by děj pokračoval jinak a ten mladík by pochopil, že se
spasením, věčným životem se nedá kupčit, že je to dar Boží shůry a nezávisí na
našem účelovém jednání a účelových skutcích. Ale mladík si vybral druhou
variantu. Pro něho má cenu to pozemské. Bohatství.
A pro Pán Ježíš zde končí
slovy:
25Snáze
projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“
· , kdo to
slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“
· 27Odpověděl:
„Nemožné u lidí je u Boha možné.“
Ale vraťme se v tomto příběhu
zpět k Nikodémovi. V noci tajně stanul před Pánem Ježíšem. Oslovil ho podobně
jako ten mladík. Ale je to jeden rozdíl.
·
3Ježíš mu
odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit
království Boží.“
Ježíš dopředu věděl, co
Nikodéma sem přivedlo. To samé, co tehdy toho mladíka. A tak odpoví dopředu na otázku, kterou Nikodém ještě ani nestačil
vyslovit. Jinými slovy, jakoby se Nikodém chtěl zeptat, Mistře, co mám dělat,
abych měl život věčný? Jenže ta Ježíšova odpověď je nějak nepochopitelná. Byli
bychom my s ní na místě Nikodéma
spokojení?
A tak jistě pochopíme
Nikodémovu reakci:
· 4Nikodém mu
řekl: „Jak se může člověk narodit, když je už starý? Nemůže přece vstoupit do
těla své matky a podruhé se narodit.“
Nikodém uvažuje logicky,
protože uvažuje v dimensích našeho biologického
a materiálního světa. A tak Pán Ježíš musí Nikodému podat vysvětlení.
5Ježíš
odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha,
nemůže vejít do království Božího.
· 6Co se narodilo
z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.
· 7Nediv se, že
jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu.
· 8Vítr vane, kam
chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s
každým, kdo se narodil z Ducha.“
Nikodém jistě nechápe, co se
myslí vodou a už vůbec ne Duchem. Je mu to stále nesrozumitelné. Ano, vánek
slyšíme, ale nevidíme, nic o něm nevíme. Vlastně ho i vnímám hmatově na kůži či
vlasech. Bývá to většinou příjemné. Až se narodíme z Ducha, nastane tohle nové
zrození, tak také nic neuvidíme?? Jak to bude? Ale asi to pocítíme.
·
9Nikodém se ho
otázal: „Jak se to může stát?“
· 10Ježíš mu
řekl: „Ty jsi učitel Izraele, a tohle nevíš?
· 11Amen, amen,
pravím tobě, že mluvíme o tom, co známe, a svědčíme o tom, co jsme viděli, ale
vy naše svědectví nepřijímáte.
· 12Jestliže
nevěříte, když jsem k vám mluvil o pozemských věcech, jak uvěříte, budu-li
mluvit o nebeských?
· 13Nikdo
nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
· 14Jako Mojžíš
vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka,
· 15aby každý,
kdo v něho věří, měl život věčný.
Pán Ježíš ví, že tohle rozumem
Nikodém nepochopí. Ty to nevíš? A jsi vzdělaný v biblických knihách? K
čemu ti to je? Asi Pán ježíš naráží na to, že
ne vše se dá vzděláním pochopit a
vysvětlit, zvláště těžko pak duchovní jevy. A tak uvádí jeden velice známý
příklad o vyvýšení hada.
Co se to tehdy stalo?
·
6I poslal
Hospodin na lid ohnivé hady. Ti lid štípali, takže v Izraeli mnoho lidí
pomřelo.
· 7Lid přišel k
Mojžíšovi a přiznával: „Zhřešili jsme, když jsme mluvili proti Hospodinu a
proti tobě. Modli se k Hospodinu, aby nás těch hadů zbavil.“ Mojžíš se tedy za
lid modlil.
· 8Hospodin
Mojžíšovi řekl: „Udělej si hada Ohnivce a připevni ho na žerď. Když se na něj
kterýkoli uštknutý podívá, zůstane naživu.“
· 9Mojžíš tedy
udělal bronzového hada a připevnil ho na žerď. Jestliže někoho uštkl had a on
pohlédl na hada bronzového, zůstal naživu.
Dávalo tohle jednání nějakou
logiku? Asi těžko. Byla to totiž otázka
touhy a víry. Co lidé však
neudělají, když se bude jednat o záchranu života?? Budou mít čas na nějaké
rozumové vysvětlení? Čeho jsou dnes lidé
schopni, když jim někdo slibuje zdraví? Taková situace se musí prožít na
vlastní kůži.
Toužíš žít, pak s vírou pohledni
na vyvýšeného hada. Zachránila je víra. Kdyby dopředu si řekli, že je to
hloupost, zahynuli by. A tady je to podobné. Tady je vyvýšen ne bronzový had,
ale Syn člověka. Tady jde o záchranu člověka uštknutého obrazně řečeno hříchem
svých rodičů, který se dědí. Pán Ježíš ještě nesmí říci, to jsem já. Tohle bude
fungovat až po mé oběti na kříži a až
pošlu Ducha Svatého na zem. Dnes to aspoň Nikodémovi přiblížil. A pokud přece
ještě Nikodém pochybuje, dodává další důležitou věc:
·
16Neboť Bůh
tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,
nezahynul, ale měl život věčný.
· 17Vždyť Bůh
neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět
spasen.
· 18Kdo v něho
věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno
jednorozeného Syna Božího.
Jinými slovy, za tím
obrovským darem věčného života, za tou záchranou každého člověka, stojí jako sám
Bůh a On tak činí z lásky k člověku a
obětuje to nejcennější, co má. Záchrana tak jako na té poušti je zde dnes ve
víře v Ježíše Krista. Pochopil to tehdy Nikodém? Ještě možná v této chvíli asi ne, ale vše má čas. Ta slova v něm
však zůstala.
Možná bychom se měli zamyslet, co znamená z vody. Proč je
důležitá voda? Židé přece praktikovali očistnou koupel v mikve. Ta koupel
neměla jen hygienický význam, ale i byla symbolem očisťování od toho, co je
duchovně špatné.
A byl to Jan Křtitel, který něco říká a k něčemu volá, co je přípravou pro přijetí
Pána Ježíše. Co vlastně dělá a co přitom zvolává??
·
1Za těch dnů
vystoupil Jan Křtitel a kázal v jutské poušti:
· 2„Čiňte pokání,
neboť se přiblížilo království nebeské.“
· 3To je ten, o
němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte
cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘
· 4Jan měl na sobě
šat z velbloudí srsti, kožený pás kolem boků a potravou mu byly kobylky a med
divokých včel.
· 5Tehdy vycházel
k němu celý Jeruzalém i Judsko a celé okolí Jordánu,
· 6vyznávali své
hříchy a dávali se od něho v řece Jordánu křtít.
Jan začal procházet celé okolí Jordánu a kázal: „Čiňte
pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů,“ Člověk takového zvláštního
vzhledu,ale jak to, že k sobě přitahuje
lidi. Že si ti lidé neřeknou: To je nějaký blázen. Čím je oslovil ?? Jaká síla
je to při něm??
Křest byl projevem pokání a
veřejného vyznání hříchů. A pak může
následovat touha po odpuštění. Ta touha
nemůže přijít, když nevíme, čeho jsme se dopustili anebo ,v čem je naše vina a
hřích.Pravě toto jednání a úkon je
potřebný i pro znovuzrození. Uvědomit si
svůj zoufalý stav a toužit po odpuštění. A pak ten stav, kdy si uvědomím, že mi
Bůh skrze Ježíše odpustil. Ježíš urovnal to, co mne oddělovalo od Boha. Nikodém to později poznal, prožil je později
za přítomnosti Jana a Petra pokřtěn.
Mohli bychom mít dál úvahu i
o samotném křtu, o jeho provedení i o obsahu toho, co slibujeme. Ale to je
spíše na jinou úvahu. V Bibli máme dokonce i případ, kdy lidé měli již Ducha a
pak byli pokřtěni. Takže možná na tom pořadí tak nezáleží.
Vraťme se k Nikodémovi!!
Píše se o něm v situaci, kdy
se nepodařilo chrámové služně zatknout Pána Ježíše.
·
32Farizeové se
doslechli, že se to v zástupu o něm říká, a tak společně s velekněžími poslali
chrámovou stráž, aby ho zatkli.
· 44Někteří z
nich ho chtěli zadržet; ale nikdo na něj nevztáhl ruku.
· 45Chrámová
stráž se vrátila k velekněžím a farizeům, a ti se jich ptali: „Proč jste ho
nepřivedli?“
· 46Oni
odpověděli: „Nikdo nikdy takto nemluvil!“
· 47Farizeové
jim na to řekli: „I vy jste se dali svést?
· 48Uvěřil v něj
někdo z předních mužů či farizeů?
· 49Jen tahle
chátra, která nezná zákon – kletba na ně!“
· 50Jeden z
nich, Nikodém, který za Ježíšem již předtím přišel, jim řekl:
· 51„Odsoudí náš
zákon někoho, aniž ho napřed vyslechne a zjistí, čeho se dopustil?“
· 52Řekli mu:
„Nejsi také ty z Galileje? Hledej v Písmu a uvidíš, že z Galileje prorok
nepovstane!“
Vidíme, že Nikodém má již
odvahu. Chce, aby než Ježíše odsoudí, ho vyslechli. Přece tak se má podle
zákona jednat. Nelze někoho bez slyšení odsoudit předem. Jeho rada není vyslyšena. Ježíš bude souzen a popraven.
A pak se setkáváme s Nikodémem
naposled až v závěru evangelií.
38Potom
požádal Piláta Josef z Arimatie – byl to Ježíšův učedník, ale tajný, protože se
bál Židů – aby směl Ježíšovo tělo sejmout z kříže. Když Pilát k tomu dal
souhlas, Josef šel a tělo sňal.
To byl ale odvážný člověk.
Byl to také farizej. Tajně miloval Ježíše.
Už to, že se vydal za
Pilátem a byl jistě ochoten za to i
zaplatit, je důkazem odvahy i vůle obětovat vše, co bude možné. Pilát žádné
peníze nevyžaduje a zvolí. Má to tedy dovoleno od nevyšší moci a nikdo ho již od toho neodradí od toho, aby
pohřbil Ježíšovo tělo.
39Přišel také Nikodém, který kdysi navštívil Ježíše v
noci, a přinesl asi sto liber směsi myrhy a aloe.
Vidíme i Nikodém se přidá ke
statečnému Josefovi.
· 40Vzali
Ježíšovo tělo a zabalili je s těmi vonnými látkami do lněných pláten, jak je to
u Židů při pohřbu zvykem.
Bylo potřeba dvou mužů.
· 41V těch
místech, kde byl Ježíš ukřižován, byla zahrada a v ní nový hrob, v němž dosud
nikdo nebyl pochován.
Jak vypadal takový
hrob?
Hroby byly
obyčejně vtesány do skály [Iz 22,16, pokud to
nebyly přírodní jeskyně.]
Rozměrové
tvar krychle o hraně 2, tedy i výška byla 2 metry. Vstupní otvor býval malý, asi 85 cm široký a vysoký, uzavřený těžkou kamennou
plotnou nebo
balvanem, do drážky zapadajícím [J 11,39].
Při
hrobech královských, jež pochopitelně bývaly daleko rozsáhlejší, bývaly takové kameny na válečcích, aby jimi bylo
snadněji pohybováno.
V tomto případě šlo o nový
hrob, které si asi zámožná rodina Josefa z Arimatie nechala vytesat. Josefovi
bylo asi 3 8až 42 let. A Arimatie bylo město ležící asi 36 km od Jeruzaléma.
Cituji dál:
42Tam položili Ježíše, protože byl den přípravy a hrob
byl blízko
Čin těchto dvou lidí měl
obrovský význam. Jinak by tělo Pána Ježíše skončilo v jámě pro odsouzené. Jak
to Pán Bůh zařídil.
My všichni známe celý příběh
evangelií. Dnes jsem se zaměřil na Nikodéma. Určitě to v té společnosti
farizejů neměl on i ano Josef lehké. V Božím Slově se již o nich nepíše. Stopy
jejich života zde končí. Ale z jiných
pramení se lze dozvědět, že Nikodém byl pokřtěn. Stal se z něho křesťan.
Pro nás je Nikodémův příběh
zaznamenám pro poučení, protože Nikodém měl stejný problém jako někdy my. Co mám
dělat, abych měl život věčný? Řada lidí
, hlavně těch zdravých a
užívajících si plnosti a radosti života, si takovou otázku ani nepoloží. Copak
je to vůbec možné? A má smysl o tom přemýšlet? Jednou jsem poslouchal na
zahradě rádio. Byl tam rozhovor s nějakým
slavným režisérem a ten na otázku smyslu života a existenci věčného života,
prohlásil, že tohle jsou nesmyslné otázky. Užívejte si, život je život a tyhle otázky nemají smysl. Ale proč bohatý mládenec v biblickém příběhu, který se měl
dobře a jistě si užíval života, měl takovou otázku? Proč ji měl Nikodém a jistě miliony lidí, kteří ve středověku
umírali na nemoci, hlady a ve válkách? Průměrný
věk byl tehdy asi 30 roků. V takovém případě je člověk vděčný za každé slovíčko
naděje. Tady člověk nemá čas na pochybování. Přijme každou dobrou zprávu,
kterou bylo evangelium.
Věří v to, co slíbil Pán
Ježíš. Tak Bůh miloval svět, aby každý... Co má ten každý pro záchranu udělat?
Uvěřit v Syna Božího.
A to je to znovuzrození.
Jistě. Řada lidí typu toho pana režizera a těch, co si užívají zrovna radostí
života, nám řekne. Prosím vás, jak můžete věřit v takové středověké báchorky?
To si vymysleli kněží, aby uchlácholili lidi. Přemýšlejte!!! Ano, přemýšlíme a
držíme se i Slova Božího. V knize Kazatel je psáno toto:
·
7A prach se
vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal.
A také máme napsáno:
·
20, 12Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před
trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A
mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách.
Co to znamená? Jaké knihy
života jsou v nebi? Je v nich zaznamenán každý člověk, který už nemá tělo,
protože zemřel
Jednou , když jsme učil
počítače, jsem se před žáky zamyslel. Povídám. Víte, já mám v kabinetu už
starší počítač a já ho mám tak rád,
protože je to můj první PC, na kterém jsme se učil a mám v něm mnoho dat a mně je ho tak líto,
že ho budu muset asi vyhodit a opatřit
si lepší a výkonnější s větší pamětí. Ale víte, já si uvědomil, že
to takový smutek je zbytečný, protože já si data přehraji do nového stroje.
Není to tak i s námi. Co když smrtí vše nekončí právě tak, jako nekončí konec
tohoto počítače., protože všechna data se
přehrají do nového těla. Ale my, milí žáci, máme počítače a nikoliv náboženství, takže půjdeme dál..
Pak jsem se ztišil a vnitřně
se zaradoval. A uvědomil , co také slíbil Pán Ježíš:
Jan
·
26Ale
Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a
připomene vám všecko, co jsem vám řekl.
Možná, že tohle bylo působení
Ducha. Nechápeš, tak se podívej kolem, co všechno je možné. A jak to řekl tehdy
Pan Ježíš učedníkům?
Vzpomínáte?
Lukáš
26Ti, kdo to
slyšeli, řekli: „Kdo tedy může být spasen?“
· 27Odpověděl:
„Nemožné u lidí je u Boha možné.“
A tak máme velký důvod věřit
přece tomu, že to, co Pán Ježíš o věčném
životě řekl, že je pravda a to i proto, že Bůh je láska.,
·
Jan 3, 16Neboť
Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,
nezahynul, ale měl život věčný.
Díky Bohu za tuto naději a dar.
Hezký de všem. Franrišek
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Neděle, 12. květen 2019 @ 13:35:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Františku,
děkuji za hezký příspěvek, je o čem přemýšlet. Zdá se, že uvažujeme dost podobně.
Hezký den i Tobě a Bůh Ti žehnej
Honza
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. květen 2019 @ 09:04:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji moc a přeji hodně zdraví a požehnání. |
]
|
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: vatatu v Neděle, 12. květen 2019 @ 17:08:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Amen Amen, VÍRA je podstata věcí v něž doufáme a důkazem skutečností, jež nevidíme. VÍRA je Boží dar. Bůh obdarovává, člověk přijímá, když chce. Naděje pro lidi, kteří nepřijímají je v tom Božím slovu, že i ten zločinec ukřižovaný vedle JEŽÍŠE přijal těsně před svou smrtí. Samozřejmě se neválel v luxusu svého života, ale byl ukřižován. Až člověk strádá a ztrácí jistotu svého žití, tak může uslyšet slova naděje. |
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 12. květen 2019 @ 19:19:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, mnohdy to bývá tak, že až člověk strádá , volá a upíná se k Bohu. A tak jediný a věrný Duch přichází na pomoc , aby člověku daroval síly. A tak dává lidem žít z moci Boží i v jejich slabosti. |
]
|
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 12. květen 2019 @ 22:30:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Františku 100
---- Pán Ježíš se dotýká dětí a oznamuje, že jejich je království Boží. Čili , že budou v nebi, pokud by se nedožily dospělosti.----
A pokud by se dospělosti i dožily , pak jim říká: " Jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského."
Proto: Mk 10,15 Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde.“
Zde ale nejde o to po smrti, ale dnes. :) Také pěkný den v.
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. květen 2019 @ 07:08:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady šlo o to mít srdce, víru a upřímnost
jako děti. Často tohle už dospělí nemají
a ten mladík už vůbec ne a spoléhal na svoje bohatství a skutky. Musel by změnit svoje myšlení a hodnoty
a i povahu. Tato změna je znovuzrození působením Ducha. Ale je tu problém. Trvalost a ne chvilkový stav. A taková míra, abych nebyl fanatik, který ničí rodinu a trápí své nejbližší. |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 13. květen 2019 @ 09:31:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě že trvalost, vždyť je i psáno: "Kdo zvítězí a setrvá v mých skutcích" |
]
|
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 13. květen 2019 @ 08:36:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Franta zase někde něco opsal a protože nezná Písmo sv., tak to nemá ani hlavu ani patu a tak servíruje čtenáři např. toto:
O Pánu Ježíši mnoho slyšel, neví, že je Boží Syn, nemůže
to vědět. To ani neví ani učedníci.
martino
Franta zase žvaní protože o Božím Synu nic neví. Proč neví?
Protože nezná NZ.
Já tam pokud jde o Nikodéma, čtu v Evangeliu sv. Jana toto: "Jako
Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka, aby každý, kdo
v něho věří, měl život věčný. Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného
Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul…"
A pokud jde o učedníky? Tak u sv. Matouše čtu toto:
„Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha!“
odpověděl mu Šimon Petr.
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. květen 2019 @ 09:04:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já neopisuji a nevěřím zase těm jiným věcem od katolických
duchovních. Ostatně zkus sám něco rozumného napsat od srdce. Zatím jen závidíš,
že ničeho nejsi schopen.A co se týká Petra, sice vyznal, že je Pán Ježíš Mesiáš, ale nakonec Pána zapřel a vůbec ničemu nerozuměl ,až mu dokonce Pán Ježíš říká, odejdi Satane. A jak je to s Tebou?? Zdá se mi, že pořádně bloudíš a tápáš a nic neznáš. Leda to, co ti dovolí Tvoji nadřízení ve vaší sektě. |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 13. květen 2019 @ 18:55:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Franto napsal jsi to upřímně a je zřejmé, že jsi nešťastný, zoufalý a zamindrákovaný. Sned si nemyslíš, že na tvé mindráky budu reagovat. Zde si se veřejně distancoval od Boha, vyznáním, že v Boha nevěříš, tak o čem zde mluvíš? |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. květen 2019 @ 20:21:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud mohu být z
něčeho nešťastný pak z toho, kolik zla napáchala Tvoje sekta a kolik lidí
odvedla od Boha, kolik zločincům nacistům dala svobodu, kolik dětí a mladých zneužila,
kolik zla už napáchala atd. Z toho musí
být smutný každý, kdo není náboženský pokrytec jako Ty. Stačí se podívat na
vaše úchylné hodnostáře v drahých oděvech, na vaše chrámy z nakradeného zlata
zavražděných Indiánů, kde jste šířili vaše sektářské učení mečem. Tvoje sekta
je sektou zla a Ty jsi ukázkou člověka, který to zlo nechce vidět. Vy jste
zničili Boha i Pána Ježíše a nahradili vašimi náhražkami. Jste největší
podvodníci světa. Ale už dlouho to nebude. Boží soud je blízko pro všechny. Čiň
raději pokání a přiznej se ke zlu své římské sekty. která tolik století
zneužívala víru lidí. Dokážeš vůbec litovat a ponížit se jako Pán Ježíš? Proč
je ve vás pýcha a jen pýcha??? Stydím se
za to, že jsem byl pokřtěn jako katolík. |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 13. květen 2019 @ 21:04:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Franta
Pokud mohu být z něčeho nešťastný pak z toho, kolik zla napáchala Tvoje sekta a kolik lidí odvedla od Boha,...
martino
Raději se styď za své pády a zločiny. Pokud zde píšeš, že se stydíš, že byl pokřtěn jako katolík, pak se chlubíš za svůj zločin odpadu od Krista. Podle nauky Církve, je odpad od Krista nejtěžším hříchem-zločinem, který spadá do hříchu proti Duchu Svatému. Pokud nevíš co to znamená, tak si to nastuduj. To, že jsi se nyní přiznal, že jsi i informačně zanedbaný je jen tvá vizitka. Ciao. |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. květen 2019 @ 22:01:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpadnout od zločinné sekty, která zneužívala víru lidí v
Pána Ježíše, která sloužila zlu, není odpadnutím od Krista, ba naopak. Je to
cesta k Boží pravdě. Martínku, kdy to pochopíš? Nechápeš vůbec nic, a proto nejsi schopen napsat a složit jedinou
hezkou úvahu o Pánu Ježíši. Tvoji sektě šlo vždy o to, aby sloužila Satanu, a
proto se chovala tak, aby věřící od Boha
odlákala anebo jim dala satanskou náhražku. Ale Ty jsi prostě nemocný fanatický
katolický sektář, který se boji pravdy. Kéž na Tebe zapůsobí Boží Duch a otevře
Ti oči a pravdu o Tvé sektě. Kolik zla má na svědomí??!!! |
]
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 15. květen 2019 @ 02:07:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravda, Františku. Nenechte se vyprovokovat. Vždyť jedině o to tomu katolickému trolovi jde. Ostatně vyjadřování Martina zde skvěle demonstruje jaký zmetek a nenávistný póvl je římská nevěstka schopná vyprodukovat! Pro tuto negativní demonstraci jsou komentáře Martina přínosem. Však reagovat a zabývat se jejich obsahem je křesťana nehodné. Za povšimnutí stojí, že obsahem komentářů pomateného katolíka Martina, se zde nezabývají ani neznabozi. V tom je jeho největší diskusní prohra.
|
]
|
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pondělí, 13. květen 2019 @ 10:00:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Františku,
vidíš sám, že je mnohém lepší, když se zaměříš na život, než na smrt.
Soustřeď se na Ježíše a výsledký tě velmi překvapí. Duch Kristův ti vždy bude zjevovat Ježíše.
Jan 16, 9 Hřích v tom, že ve mne nevěří;
13 Jakmile
však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude
mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má
přijít. 14 On mě oslaví, neboť vám bude zvěstovat, co přijme ode mne.
Koho bude oslavovat Duch pravdy? O kom tedy hovoří především? Kdo má být středem našich životů? Ježíš je tá cesta pravda a život.
Díky
|
|
|
Re: A co já? Já chci také život věčný. (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Úterý, 14. květen 2019 @ 09:54:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Fajn článek Franto, nic si nedělej z těch zoufalců, co sami nic napsat neumí ale kritizují. A ano je to tak, vše co člověk udělá je zapsáno v pamětech. Není nic co by Bůh neviděl...vidí úplně všechno. |
|
|
|
|