Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474913
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Evangelium pokoje
Vloženo Pátek, 03. srpen 2018 @ 08:56:48 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

Ef 2:13-18 Ale nyní v Kristu Ježíši vy, kteří jste byli kdysi daleko, stali jste se blízkými v krvi Kristově. Neboť On je náš pokoj; On oboje učinil jedním a zbořil rozdělující hradbu, ve svém těle zrušil nepřátelství - Zákon s jeho příkazy a ustanoveními -, aby v sobě z těch dvou stvořil jednoho nového člověka, učinil pokoj a oba dva usmířil s Bohem v jednom těle skrze kříž, v němž zabil to nepřátelství. Přišel a zvěstoval pokoj vám, kteří jste byli daleko, a pokoj těm, kteří byli blízko, neboť skrze Něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu.

Ef 6:15 ... nohy obuté v připravenosti k službě evangelia pokoje ...

Ko 3:15 Pokoj Kristův ať rozhoduje ve vašich srdcích; k němu jste byli také povoláni v jednom těle. A buďte vděčni. 



Písmo Svaté zjevuje, že věřící v Krista mají Krista nejen jako Syna, tzn. jako život, ale (kromě dalšího) i jako pokoj. Kristus je náš pokoj. Jako Duch oživující, Jímž se Kristus ve vzkříšené stal, přišel, aby nám zvěstoval pokoj - pokoj s Bohem i mezi sebou, pokoj mezi Židy a pohany, mezi nimž bylo v době SZ nepřátelství. Toto nepřátelství - Zákon s jeho příkazy a ustanoveními - bylo skrze kříž zabito. Nepřátelství stálo v opozici proti pokoji; nepřátelství je opakem pokoje.
Byli jsme nepřáteli Boha a Kristus nás skrze svou oběť na kříži smířil s Bohem. Prolil svou krev na odpuštění hříchů, ale bylo třeba uspokojit všechny požadavky Boží spravedlnosti, svatosti a slávy, aby obnovil člověka, který by tak zaujal postavení, které měl po svém stvoření, aby měl znovu otevřenou cestu do Božího ráje ke stromu života.
Hřích nebyl jedinou překážkou, tou hlavní a podstatnou překážkou mezi Bohem a člověkem bylo, že člověk v sobě neměl Boží život, který měl získat jedením ovoce stromu života, k němuž ztratil přístup. Skutečností stromu života je Kristus.

Pokoj, který Kristus jako Duch oživující a pokoj zvěstující přišel zvěstovat, je pokoj s Bohem a pokoj s lidmi. Když mluvil apoštol Pavel o svědomí (hlavní část lidského ducha), mluvil o dobrém svědomí před Bohem i před lidmi. Jenom člověk, který má dobré svědomí před Bohem i před lidmi, může mít a má pokoj s Bohem a s lidmi.

Mít nohy obuté v připravenost k službě evangelia pokoje je základ, díky němuž stojíme a chodíme ve službě smíření - viz 2K 5:14-20

Neboť Kristova láska nás váže, když jsme usoudili toto: Protože jeden zemřel za všechny, tedy všichni zemřeli. A On zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, nežili už sami sobě, nýbrž Tomu, Kdo za ně zemřel a vstal z mrtvých. A tak od nynějška nikoho neznáme podle těla. Ačkoli jsme i znali Krista podle těla, nyní Ho již takto neznáme. Proto je-li kdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci pominuly, hle, je tu všechno nové. A to všechno je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a dal nám službu smíření. Neboť Bůh byl v Kristu, když smiřoval svět se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření. Jsme tedy Kristovi vyslanci a Bůh jako by vás skrze nás vyzýval. Na místě Kristově prosíme: Smiřte se s Bohem.

Tato slova napsal apoštol Pavel věřícím svatým v Korintu, ne nevěřícím. Mohou být sice při hlásání evangelia pokoje použita i vůči nevěřícím, ale primárně byla určena věřícím v Krista v Korintu, kteří nebyli smířeni s Bohem. Korintští byli tělesní a měli mnoho problémů a nedostatků, ba dokonce hřích, který se nevyskytoval ani mezi pohany, které bylo potřeba vyřešit a odstranit, aby byli smířeni s Bohem, aby mohli mít účast u Pánova stolu s památkou Večeře Páně a těšit se z Krista jako skutečnosti starozákonní pokojné oběti. Proto se Pavel v 1. listu Korintským 11 zmiňuje o nehodném jedení chleba a pití kalicha Páně, které přinášelo odsouzení vedoucí k tomu, že mezi nimi byli mnozí slabí, neduživí a mnozí dokonce usínali, tj. umírali, neboť nerozsuzovali tělo Páně.

Podle Ko 3:15 (v úvodu) jsme byli povoláni k pokoji v jednom Těle, tzn. v Těle Kristově. Mimo Tělo, tj. mimo Krista není pokoj.

Ve světle tohoto Božího Slova nyní může každý zkoumat sám sebe, je-li v Kristu a má-li Krista jako svůj pokoj. Podobně jako v Korintu jsou i zde někteří, kteří pokoj nemají a tudíž potřebují smíření s Bohem a s lidmi - obzvláště s těmi, za které zemřel Kristus. Potřebujeme pokoj nejen kvůli sobě, ale i kvůli službě evangelia pokoje a službě smíření, abychom s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí se navzájem snášeli v lásce a ve svazku pokoje mohli usilovat a usilovali o zachovávání jednoty Ducha. O to prosil Pavel Efezské svaté jako vězeň v Pánu, abychom vedli život hodný toho povolání, které jsme obdrželi. 
Otázka je, co všechno jsme v Pánu obdrželi skutečně, co z toho, Kým a čím je Pán Ježíš Kristus pro nás, skutečně máme a užíváme. Máme Jej jako náš život a pokoj? V listu Římanům 8:6 je napsáno, že myšlení Ducha je či znamená život a pokoj. Máme myšlení Ducha?

Kéž se nad námi Bůh smiluje, abychom v sobě měli totéž smýšlení jako v Kristu Ježíši, kéž máme myšlení Ducha - život a pokoj. Amen.


"Evangelium pokoje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelium pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Úterý, 14. srpen 2018 @ 21:17:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
věřící v Krista mají Krista nejen jako Syna, tzn. jako život, ale (kromě dalšího) i jako pokoj. Kristus je náš pokoj.

Co k tomu asi tak dodávat? :):)



Re: Evangelium pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. srpen 2018 @ 11:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Willy.

  To je docela dobře, že po tak dlouhé době se na GS nenašel ani jeden troll, co mu mají stále potřebu rýt do křesťanů a křesťanství.

  Pokoj je jedno téma, které jsem řešil už jako nekřesťan. Četl jsem tehdy písmo a v něm zaznamenaná slova Pána Ježíše: "Pokoj vám zanechávám, svůj pokoj vám dávám; ne jako dává svět, já vám dávám. Ať se vaše srdce nechvěje a není bázlivé." Už tehdy jsem věděl, že ať už je ten "pokoj" cokoliv, tak je to něco, co mi schází a co nemám. To, co říkal Pán Ježíš ke mne mluvilo už tehdy, bylo to pro mne živé slovo. Už tehdy, ještě v době, kdy jsme nebyl součástí té smlouvy, jsem dobře rozuměl, o čem to Ježíš mluví, i když jsme žili pravý opak toho slova - nebo možná právě proto, že jsem žil pravý opak.

  Boží pokoj, který střeží srdce člověka, byla tak také první věc, kterou jsem zažil na křesťanství, první podstatný rozdíl, na kterém jsem poznal změnu života když jsem přestal být ten "co byl daleko" a "stal se blízkým".

  Boží pokoj, pokoj s Bohem je také jedna z nejvýraznějších věcí, o které křesťané nejčastěji svědčí ve svém svědectví. 

  Myslím, že i v různých systémech náboženství je pokoj pozitivní hodnotou, tak snad  alespoň proti Božímu pokoji se tu neobjeví opozice...

  Toník

  





Re: Evangelium pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 14. srpen 2018 @ 11:39:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Uplynulo 11 dní od zveřejnění článku a jsem svým způsobem rád, že se pod ním neobjevila nějaká jalová debata. Jen nevím, jestli absence jakýchkoli komentářů je dobře nebo špatně a tak doufám, ne-li věřím, že je to tak dobře, že to tak má být a že nějaký užitek z článku tady snad někdo měl nebo mít bude - soudě podle ohlasů mimo Grano Salis. :-)



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy