Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 516 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486364
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Vánoce
Vloženo Pátek, 22. prosinec 2017 @ 09:48:06 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

 




"Vánoce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Spasitel se narodil 25.prosince (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 29. prosinec 2017 @ 09:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php?id=15695




Re: Vánoce (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 23. prosinec 2017 @ 11:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O původu slavení vánoc, jakož i jejich datování a smyslu, pojednává tento článek :




Re: Vánoce (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 24. prosinec 2017 @ 12:15:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vánoční hody – A. Pražan (1937)        O vánočních svátcích tajemný ruch v domech i na ulicích mění všední ráz ve sváteční a každý, ať jakéhokoliv politického nebo náboženského přesvědčení, pospíchá potřásti svému druhu rukou s přáním šťastných a veselých svátků vánočních. I v té nejchudší chaloupce je veseleji než jindy, jakési kouzlo obestírá malé i velké, takže se zdá, že přece láska světem vládne. Zvony dojemněji zní, takže i mnohý nevěrec neodolá a zavítá do chrámu, kde nadšeně zpívá: „ Narodil se…“      Pohlédneme-li však na to blížeji, shledáme, že i to zdánlivě krásné a malebné je bezcennou věcí pro křesťana, který pochopil význam osobnosti Ježíše Krista. Zde se osvědčuje staré přísloví: není všecko zlato, co se zlatem třpytí.“ Toho pozlátka o vánočních svátcích je všude plno a ve skutečnosti všechny ty obřadnosti jsou jenom pozlátkem, ba méně než pozlátkem, nebezpečným klamem, který odvádí od pravé zbožnosti.      Již doba, ve které se slaví narození Spasitele, je nesprávná. Chtěl-li by zbožný křesťan vzpomenout narození Pána Ježíše, musel by tak učinit v měsíci říjnu a nikoliv 24. Prosince. Již proto ne, že Pán Ježíš se nenarodil v prosinci a že 24. prosinec je den pohanských svátků. Osobnost Ježíše Krista nelze přece ztotožňovati s pohanskými zvyky a svátky. Tyto dny byly od pohanů zasvěceny slunci a velmi okázale svěceny. Snahou církevních otců bylo, aby získali pohany pro křesťanství a proto jejich svátky zasvětili narození Kristovu. To ovšem mezi křesťany nezpůsobilo nic dobrého, třebaže se tak stalo způsobem malebným a krásným. V pravém slova smyslu lze říci, že křesťané se stali pohany, a pohané změnili jenom jméno a rozmnožili řady křesťanů. Účel minul se cílem a mnoho nesprávností přešlo z pohanství do křesťanství. I když některé zvyky jsou jakousi vzpruhou ke konání dobra, nikdy nevyváží duchovní škody, které způsobují tyto vánoční zvyky.      Jsou to právě vánoční svátky, které dávají podnět, aby víra opravdového křesťana a osobnost Pána Ježíše Krista byla zlehčena. Zdánlivě nevinné žerty pověrečné, které s oblibou bývají provozovány o štědrém večeru, mocně působí na dítky a často i na dospělé, takže důstojná víra v Boha je nahrazována pověrou.      Mnohý zbožný otec neb matka nepozastavuje se nad lží, když svým dítkám tvrdí všelijaké věci o Pánu Ježíši. Tu přesvědčuje dítko, že Ježíšek mu přinese ověnčený stromek a andílkové mu budou zvonit. Ten Ježíš, který pro člověka vykonal tak veliké dílo a dosud je v nebesích koná, je takovýmto způsobem zlehčován, ba zesměšňován.      Vánoční stromek bývá ozdoben všelijakými věcmi, hlavně třpytícími se věcmi, jakoby stříbrem a zlatem. A tak je to i s těmi dobrými skutky, které se v tento den konají. Jako v přírodě nenalezneme nepřirozeně ozdobený kterýkoliv lesní strom, tak i ve všedním životě domnělých křesťanů nenalézáme trvalou vůli činit dobře. Snad jenom trochu o vánocích a to ještě ne vždy s upřímností, často je to jenom přetvářka. Jinak život rodinný i veřejný často bývá pravým opakem toho, co se předstírá o vánocích.      Podivný by musel býti Bůh křesťanů, kdyby měl mít něco společného s takovými svátky, kdy všelijak bývá slaven od domnělých křesťanů. Zato jsou však vánoční svátky dobrým zdrojem obchodním a příležitostí k vykonání něčeho dobrého. Právě takový účel má „Den matek“, aniž by měl co činiti s náboženstvím. Pohané ve svém slavení „slunovratu“ byli upřímnější a jejich slavnosti měly své místo i účel, ale nynější vánoce, jak je známo, jsou velikou příležitostí ke zlehčení Spasitele světa.     Opravdový křesťan se řídí vždy podle rady samého Spasitele, který pravil: „Nadarmo mne ctí, učíce učení, přikázání lidská“ (Mar. 15.9). Proto první křesťané neslavili vánoce. Neměli o tom žádného příkazu od Pána Ježíše, ni od apoštolů, teprve v dobách pozdějších, kdy i jiné pohanské zvyky se dostali do křesťanství, se staly vánoce svátky křesťanskými. Opravdový křesťan však nemůže mít účastenství v tom, co se neshoduje s vůli Otce nebeského. Jeho napomenutí zní: „Cestě pohanů neučte se, aniž se znamení nebeských děste, neboť se jich děsí pohané.“ /Jer. 10.2). Ustanovení pohanů jsou marnost, proto křesťan opravdově Boha se bojící, nezná veselí vánočních hodů. Článek z časopisu HLASATEL PRAVDY, ročník XXVIII – 1937, číslo 4.



Re: Vánoce (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 24. prosinec 2017 @ 12:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde se vzaly jesličky, cukroví a stromeček? Figurální zobrazování svaté rodiny v betlémské stáji s ježíškem v jeslích, pastýři a ovečkami a třemi mudrci z Východu spočívá na vyprávění v evangeliu sv. Lukáše o narození Ježíše. Tento zvyk je doložen už ve 4. Století a jako prostředek zbožnosti zlidověl zásluhou sv. Františka. Pak se stavění vánočních jeslí šířilo velmi rychle především v předalpských zemích a v jižní Itálii mezi rolnickým obyvatelstvem. V Čechách se stalo součástí vánočních zvyků až koncem 18. Století. A jak se dostal k Vánocům stromeček? Má původ v pohanství. Staří pohané spojovali kult Slunce s kultem matky a s rituálem stále zelených stromů. V době oslav zasvěcených slunečnímu božstvu pořádali veselice a na stromky věšeli různé ozdoby. Dřevo stromu má však i jiný symbol: v jeslích se narodil Kristus, na kříži ze dřeva zemřel. Také vánoční pečivo má svůj původ v pohanství. Pohané pekliu na počest bohů rozmanité koláče v podobě pletenců, slunečních kotoučů a měsíčních srpků. Tyto zvyky převzali židé. MF Dnes 21.12.2004



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy