Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476986
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Jak jsem suploval rodinnou výchovu?
Vloženo Čtvrtek, 20. duben 2017 @ 18:21:46 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Frantisek100

Je to už dávno. Zrovna nastal přelom v režimu a tak nebyl problém, abych suploval téma rodinné výchovy v občanské nauce.  A ještě k tomu ve třídě dospívajících děvčat na téma rodina  a láska. Učitelka marodí, tak si tam s nimi o něčem povídejte. Přemýšlím. Ještě, že to vím s předstihem a na zítřek se mohu připravit. A také jsem se připravil.   "Milá děvčata, dnešní téma je velice důležité. Víte, na tom , jakou si vytvoříte rodinu, bude záležet i štěstí vašeho života. A každá chcete být šťastná, že?" 

Dívky se usmívají  a kdo ví, co si myslí. No jo, bude nás moralizovat.  Chápu jejich obavy  a možná už předem mají odpor k naslouchání. A tak se začnu ptát. Jakého si představují partnera? Jaké by měl být vlastnosti ? Pomalu se začíná rozvíjet diskuse. Nemají tak špatné názory, jak jsem je podezíral. Člověk se může i mýlit. Jednou , asi před rokem, když jsem kontroloval na konci vyučování, zda třída je uklizená, jsem na zemi u koše objevil zmuchlaný papírek. Tahák?  Kdopak asi chtěl podvádět? Nemá se to, ale byl jsem  strašně zvědavý, tak jsem si ho přečetl. Ale on to nebyl tahák. Jedna z žákyň psal své kamarádce o klukovi, který se jí líbí. A mne to potěšilo  a nikdy bych to do této dívky neřekl. " Víš, co se mi líbí na mém Janovi? On má rád děti." Tahle věta změnila můj pohled na onu dívku. Ano, kluk, který má rád děti,  bude i hodný táta. Správně uvažuje a správně hodnotí svého kluka. Dnes tu diskutuji  s děvčaty Rád bych se přiznal ke svému hříchu, že jsem četl cizí dopis, ale to bych asi v jejich očích klesl. Ne, musím jinak. Co je to láska? Co si pod tím představujete? No, asi jsem to přehnal? Některé dívky se červenají. Možná myslí na to, co ovlivňují jejich hormony, na  lásku erotickou. A tak nyní je právě vhodná chvíle něco přečíst?   "Děvčata, já vám přečtu něco  z knížky, kterou napsal jeden věřící spisovatel a která mne před mnoha léty oslovila. Snad se tomu nebudete smát. Já jsem na tom pochopil, co je láska".   Je ticho a děvčata napjatě očekávají, co jim budu číst. A tak čtu:   " Nad jednou větou v tvém dopise jsem se zvlášť zamyslil. Píšeš. Měl jsem rád jedno děvče. Není to pravda, milý chlapče. Neměl jsi ono děvče rád. Udělal jsi jen to, čemu se říká, vyspal ses s ní. A to je něco jiného. Měl jsi s z ní pohlavní zážitek, ale nezakusil si, co je láska.  "   Sleduji žákyně  a na tvářích je znát napětí  a pozornost. Pokračuji dál.   "Můžeš říci nějakému děvčeti Mám tě rád, ale co ve skutečnosti míníš, je asi tohle Chci něco mít. Ne tebe, ale něco od tebe. Nechci čekat. Chci to mít okamžitě. Nezáleží mi na tom, co bude potom. Zda otěhotníš. Použiji tebe, abych uspokojil to, po čem toužím. Jsi pro mne pouhý prostředek, abych dosáhl svého cíle. Chci něco mít. Bez odkladu, ihned.  Co mně zajímá je jen jeden okamžik."   Zdá se, že můj úryvek zabral. Děvčatům se lesknou oči  a napjatě čekají, co bude dál. Pokračuji.   " A to je pravý opak lásky. Láska chce dávat. Láska hledá štěstí druhého, ne vlastní. Tys však jednal jako hrubý sobec. Místo měl jsem rád jedno děvče, měj si říci, měl jsme rád sebe a jen sebe . K tomu jsme zneužil jednoho děvčete "   "Mám pokračovat dál" ptám se děvčat. Jednohlasný souhlas.   "Dovol, abych ti řekl, co vlastně znamenají slova Mám tě rád. Ty, ty, ty. pro mne budeš existovat jen ty. Ty máš jediné místo v mém srdci. Po tobě toužím, bez tebe nejsem dokonalý. Pro tebe chci dát všecko  a vzdát se všeho, i sám sebe. Jen pro tebe chci tady navždy být. Pro tebe chci žít  a pracovat.  Na tebe chci čekat a nezáleží jak dlouho. S tebou chci mít vždy trpělivost. Nikdy tě nechci k ničemu nutit, ani ne slovy. Vůči tobě chci být vždy otevřený  a upřímný. Tebe chci chránit, opatrovat a střežit. S tebou se chci o všechno dělit,  s tebou všechno i prožívat. Tobě chci vždy naslouchat. Bez tebe nechci nic podnikat, při tobě chci zůstat navždycky."   Skončil jsem a chvíli ticho. " Pane učiteli, mohl byste nám tu poslední část nadiktovat.?"     A tak jsem  zbytek hodiny diktoval to, co žákyně chtěly mít napsáno.   Zvoní  a já mám pocit, že jsem vykonal víc, než kdybych učil fyziku, chemii či matematiku.    


"Jak jsem suploval rodinnou výchovu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak jsem suploval rodinnou výchovu? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 22. duben 2017 @ 15:17:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
připojuji se Franto s pochvalou za "literární dílo", s poentou...dík zeryk



Re: Jak jsem suploval rodinnou výchovu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 21. duben 2017 @ 18:31:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumíš ženám Františku, a to může muže naučit jenom dobrá žena a manželka. Je tak? 
I když je rozumět jim někdy těžké, ne-li nemožné. Je to dilema, až konečně pochopíme ty mladé, přestaneme rozumět těm starým. :-))) 
No nic, raději toho nechám.. :-))
Hezký článek.



Re: Jak jsem suploval rodinnou výchovu? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 21. duben 2017 @ 12:45:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně psané, zajímavé. Umíš psát poutavě, Františku.



Re: Jak jsem suploval rodinnou výchovu? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 21. duben 2017 @ 12:57:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Bohužel, ne všichni učitelé mají takový přístup.



Re: Jak jsem suploval rodinnou výchovu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. duben 2017 @ 09:53:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Františku.

  Díky, moc hezký příběh. 

  Ono to s mladými není zas tak hrozné, jak se to snaží líčit vždy stará generace. Ne všichni se dají zblbnout propagandou sexuálního a pornografického průmyslu, je mnoho  mladých, kteří touží po čistotě, po lásce na celý život, po hezkém manželství. Tehdy jako dnes.

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy