Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463259
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Ukradená víra
Vloženo Pátek, 24. únor 2017 @ 13:04:05 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

V článku "Probuďte se, římští katolíci", se nikdo z řk přímo nevyjádřil zda svého nejvyššímu duchovnímu vůdci věří- nevěří. Dalo se to čekat. Mezi řk je to ožehavé téma, ožehavější než nepříjemná historická fakta o řkc. A je bolestivější o to víc, že při každé eucharistii se řk za požehnání pro svého svatého otce modlí. A on pak dělá, to co dělá, a to co dělá je pro mnohé s křesťanstvím již neslučitelné.


Tento článek je pojmenovaný "Ukradená víra".
Mezi katolicismem a protestantismem se rozpoutal historický spor o tom zda chléb podávaný při poslední večeří Páně je- není tělem Pána. Přitom pravda je někde uprostřed. Podívejme se na Pánovu večeři biblicky. Položme si nyní otázky. Ke komu Pán mluví? Mluví snad pouze ke svým dvanácti učedníkům jako k uzavřené komunitě? Nebo mluví ke svým dvanácti učedníkům i napříč budoucností ke všem křesťanům na světě, svým následovníkům, všem co přijmou spásnou zvěst evangelia, všem kteří Kristu uvěří a v této víře se jim dostane spásy?




Pán mluví ke všem. Ke svým současným i budoucím učedníkům, svým následovníkům. V této pravdě Pánova slova chápeme. Pán Ježíš říká "vezměte a jezte z toho všichni", všichni znamená všichni a ne pouze všichni v apoštolském kruhu. Dále Pán říká (zkráceně) "toto je moje tělo a krev, které se vydává za všechny a za odpuštění hříchu". Opět Pán mluví o všech, ne pouze zúčastněném apoštolském kruhu. A nakonec Pán dodává. "toto je smlouva nová a věčná, to konejte na mou památku". Ke komu mluví Pán, znovu k nám všem nebo pouze ke kruhu apoštolům? 
Na poslední večeři není nikde patrné, že by Pán rozdělil role, a to ve smyslu apoštolové budou proměňovat a ovečky přijímat. 

Apoštolové jsou boží poslové, a jako boží poslové své poselství lidem doručili. Lidé přijali ve víře slova Pána, ve svých domovech začali lámat chléb a ve víře jej přijímat jako tělo Krista, beránka obětovaného za hříchy světa. To byla praktika prvocirkve, která je doložitelná písmem. Kde tenkrát byli řk kněží s jedinečným patentem na proměňování?

Přešlo pár staletí a něco se změnilo. Na proměňování si začali uzurpovat právo tzv. následovníci apoštolů. Apoštolská posloupnost je výmyslem uzurpátorů víry. Apoštol je člověk, kterého si vyvolil Bůh a ne člověk. Apoštol boží poselství předal a známka pravosti poselství je v tom, že přetrvává věky, že v pravdě Ducha osvobozuje každého otroka hříchu, který Kristu a slovu božímu uvěří. 
Jak je tedy možné, že ti tzv. uzurpátoři víry jsou zde po tolik dlouhých staletí? Nebude to snad omyl a pomluva, když jsou zde tak dlouho? A není tisíciletá existence řkc důkazem o její pravosti? No, není! Uzurpátoři víry jsou jako paraziti, kteří z hostitele vysávají krev. Proto jsou zde tak dlouho, jejich existence závisí na jejich prostřednictví mezí vírou Krista a člověka. Závisí na schopnosti infiltrace do vztahu mezi Boha a člověka. Paraziti víry mají velký problém. V okamžiku kdy víra v Boha přestává existovat, hynou a hledají si jiného hostitele. A toto se vážení čtenáři GS v současném světě právě děje. Parazitům umírají jejich hostitelé, a oni si hledají hostitele náhradní, jelikož po staletí typické řk prostřednické víry se již nedostává.
A jak vypadají ti náhradní hostitelé? Všeobecně řečeno je to nespecifikovatelná všehochuť. Jediným dnešním požadavkem na hostitele je věřit všemožným lidským naukám, vždy však bez osvobozující boží pravdy. A tím se kruh uzavírá. Požadavky parazitů na hostitele jsou zcela logické. Boží lid si umí "vyrobit" pouze Bůh, to paraziti neumí, a proto produkují podivné křesťanské klony inspirované pseudohumanistickým multikulti, bezbřehým liberalismem, neomarxismem atd.
Je to jen názor, řekněte si. Jistě. Co však budete číst dále je již o zkušeností víry i o zkušeností s parazity víry.

Vím jak řk má slova vnímají, a mrzí mne, že to vidí jako útok, jako znevážení. Není tomu tak. A abyste milí řk věděli, že vše je myšleno čistě a upřímně, hned na začátku Vám povím, ano, při eucharistii skutečně přijímáte tělo Pána. A taky Vám pak poradím jak mnohem intenzivněji Krista přijímat.

Při přijímání těla Pána je otázkou v čí víře Pána přijímáme? Je to víra naše (tvoje)? Je to tvoje ryzí víra mezi Kristem a Tebou?
"Taková divná otázka, no samozřejmě, že je to moje víra ke Kristu". To odpoví většina řk. Další duchovní rozbor pak většinou ukáže skutečnosti jiné. Většina řk totiž věří, že chléb je tělem Krista proto, protože je k tomu vychovali. Nic proti tomu takto vychovávat děti, je to dobrá křesťanská výchova. Jenže do této výchovy se tajně vkradla velká a strašlivá chyba. Většina katolíků i ve své dospělosti věří, že tělo Kristovo, je tělem Kristovým proto, protože je tak k tomu vychovali, ne proto, že by měli s Kristem přímý vztah BEZ LIDSKÉHO PROSTŘEDNÍKA! Přesněji řečeno mají vštípené, že musí mít ve víře v Krista nějakého prostředníka.
Ze začátku křesťanské výchovy figurují jako prostředníci víry rodiče, kněz a katecheti při náboženské výchově. To všechno je v pořádku, jelikož tito prostředníci mají výc*****u funkci a jejich působení je omezené na dobu nezletilosti lidského ducha. Proto po určitém čase tito prostředníci víry odcházejí. A právě v tom okamžiku vstupují do života řk prostředníci již ne jako vychovatelé, ale jako paraziti víry. Ač je to pro řk velmi tvrdé, jsou to kněží, a na jejich obhajobu nutné říct, že to činí nevědomě, jelikož je tomu tak naučili.

Při přijímání se řk opírá ne o víru svoji, opírá se o víru kněze. Důkaz? Je jich hned několik. Zde jsou odpovědi na otázky, které byly položené mnoha řk.
Věříte, že kněz proměňuje oplatky na tělo Krista? ANO.
Kdyby Vám kněz namísto hostie podal neproměněný oplatek, poznal byste to? CO TO JE ZA OTÁZKU, TO SE NIKDY NESTANE!
A kdyby se to nějakým nedopatřením přece stalo, ne z nějaké zlovůle, prostě neúmyslně, při nechtění záměně konsekrovaných hostii, poznal byste to? NEPOZNAL, JAK BYCH TO MĚL POZNAT!?
Po této třetí otázce většinou řk znejistí a začnou být podráždění, a není co se divit. V případě nechtěné záměny hostií nepozná ani kněz, ani ovečka, že se o tělo Pána nejedná, a přitom přijetí Pánova těla není ničím narušené. Otázkou tedy je: kde je hranice mezi chlebem a tělem?
Je to  v okamžiku kdy to říká kněz? Pak se opíráte se o prostřednickou víru kněze, a to jestli je v pateně chléb nebo tělo duchovně nijak rozlišit nedokážete. (viz nechtěná záměna)
Je to v okamžiku kdy chléb jíme- přijímáme? Pak se jedná o ryzí vzájemnou víru, kterou chováme ke Kristu. Všimněte si, že v tomto způsobu je zcela bezpředmětné se přít zda chléb je nebo není tělem. Proměna totiž nenastane ve víře kněze za obětním stolem, nastane ve víře naší při přijetí (jezení). A všimněme si znovu slov Pána při poslední večeři. Jeho slova jsou určená nám všem, a jsou předkládaná každému z nás osobně. Uvěřili jsme Pánu, a proto se chléb proměňuje v okamžiku přijetí, jelikož tento okamžik přijetí chleba je i okamžikem víry, a právě v tomto okamžiku se již jedná o tělo Pána v nás. Je to okamžik, který zná každý křesťan když poprvé v pravdě Ducha poznal, že Pán existuje, že Bůh je. V tomto okamžiku prvo poznání Boha nikdo z nás nepotřeboval mezi sebou a Bohem prostředníka. Jak je to možné? Jak je možné uvěřit v Boha bez lidského prostředníka? A to naráz v jednom okamžiku, vše je ihned jasné jako krásný slunný den.
 
Když chleba leží na stole je to stále chleba, teprve až v okamžiku přijetí (jezení) se stává tělem, a to ne pro víru kněze, ale pro víru naši, víru Bohem darovanou Každý kdo začne přijímat Krista ve víře vlastní, víře Bohem darované, prožije zázrak a bude mu seslán Duch, který ho uvede do veškeré pravdy.
Zázrak přijetí těla Kristova se neodehrává před vašimi zraky na obětním stole, odehrává se ve vaší Bohem darované víře, víře která je jenom a jenom vaše. Tento zázrak se odehrává ve vašem přijetí, odehrává se ve Vás, a ne před vámi!

Je to tak snadné milí římští katolíci. Nevěřte tomu, že chléb co Vám předkládají je Kristus, věřte tomu, že chléb který přijímáte proměňuje na tělo Krista vaše od Boha darovaná víra. Za tou úžasnou proměnou stojí jenom a pouze vaše víra, a v této víře se dějí zázraky, v této víře se nám Pán dává poznat, o této víře v pravdě svědčíme, v této víře žijeme v Bohu.

Nenechte si něco tak krásného ukrást.













"Ukradená víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ukradená víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. únor 2017 @ 17:55:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedivím se ti, že se sám stydíš pod tyto žvásty podepsat.



Re: Ukradená víra (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 24. únor 2017 @ 19:55:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se nedá číst, co je to za hovadiny a to je slušně vyjádřené. To musel napsat nějaký poblouzněný fanatik. Nemá to ani hlavu ani patu.



Re: Ukradená víra (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 25. únor 2017 @ 09:44:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Divím se nepřihlášenému, že se pod článek nepodepsal a spustil tak vodu na mlýn ke zlostným výpadům zdejších katolíků vůči jinak zcela dobře vyjádřené podstatě zneužití biblických svátostí k ovládání lidí bez pochopení jejich smyslu a podstaty. 

Jedná se o křest a Večeři Páně. Pokud by ŘKC elita ztratila monopol na tuto svatokrádež, tedy výhradní právo tyto rituály provádět ve svůj prospěch(ex opere operato), pak by se celý její systém držení lidí v zajetí zhroutil jakom domeček z karet a to nemůže za žádnou cenu připustit. 

Na druhém straně musíme přiznat, že zejména ve středověku to byl velmi dobrý prostředek na ovládání mas, udržování poslušnosti poddaných vůči světské i církevní vrchnosti (která povětšinou splývala v jedno) a na udržování morálky plebsu. S nástupem osvícenství a reformace (racionalismu) musela ŘKC své postoje vůči veřejnosti pragmatickým způsobem měnit (přizpůsobovat se světu), aniž by však chtěla něco podstatného změnit na na využívání těchto dvou svátostí pro ovládání  svých členů a tím i udržování své členské základny.  

Stejný pragmatický postoj, aby si udržela svůj politický vliv,  zaujímá  i vůči jinověrcům, u kterých jí nevadí, že věří něčemu jinému (démonům), též i změkčováním biblických etických norem ve společnosti. Naopak nejvíce jí vadí lidé, kteří svou víru zakládají na Písmu (protestanté, fundamentalisté), proti nimž vedla v minulosti  nelítostný boj a její snahou je, aby se tito "odpadlíci" vrátili zpět do jejího lůna.  

Je pozoruhodné si všimnout, že když zdejším katolíkům  dojdou argumenty (jak biblické, tak logické), uchylují se pouze k dehonestaci lidí s opačnými názory, nejsou ochotni k jakékoliv rozumné diskuzi .



Re: Ukradená víra (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 25. únor 2017 @ 16:39:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
víra se nedá ukrást
naděje se nedá ukrást
láska se nedá ukrást,
jak to ?

protože víra se nevlastní ale žije
protože naděje se nevlastní ale prožívá
protože láska se nevlastní nýbrž žije.





Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy