Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484522
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Co to znamená být věřící a nevěřící?
Vloženo Pondělí, 23. leden 2017 @ 21:44:22 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal uzivatelGranosalis



Nikdo na svět nepřichází jako jehovista, nebo kristovec, nebo muslim, nebo nacista, nebo komunista nebo esoterik, atd. Všechny nauky o neviditelnu, nadpřirozenu nebo nauky ideologické musel člověk od někoho převzít nebo si je upravit ve své hlavě.





Někteří lidé nikdy nepropadnout ničemu z tohoto výčtu. Někteří ano, ale jen dočasně a zbaví se toho. Někdo se už toho nikdy nezbaví. To je realita. Většina uživatelů GS se nikdy nezbaví své nauky, kterou převzali od jiných lidí (rodiny) a z náboženských knih, zejména bible. To je v pořádku. Každý si může věřit, čemu chce. Ale nemůže tvrdit, že věřit nějaké ideologii je vrozený, přirozený stav. Není. Je to získané zvenčí. Ani Papuánec nebo domorodec z Amazonie se z ničeho nic nestane jehovistou, kristovcem, muslimem, nacistou, komunistou, atd. Musí mu být příslušná nauka importována konkrétními lidmi. Musí být indoktrinován ideologií. Takže nejdříve musí být krok č. 1 - konfrontace s naukou, pak krok č. 2 - přijetí nebo odmítnutí. I bible toto přímo předpokládá, vyžaduje. V bibli se hovoří o nutnosti indoktrinovat okolí. 

Víra je ze slyšení 
Podobenství o rozsévači
Podobenství o hřivnách
Získávejte učedníky

Stejným způsobem se to děje i všude jinde. I muslimská víra vzniká ze slyšení (četby), i komunistická víra, nacistická, esoterická, východní náboženství, zkrátka všechno vzniká ze slyšení.

Jako existuje konverze - tedy přijetí doktríny, nauky, tak existuje i dekonverze - opuštění doktríny, nauky. Teisté - jsou lidé věřící buď nějakému všeobecnému bohu nebo konkrétnímu bohu spjatému s nějakou knihou, naukou. Ateisté - jsou lidé bez víry v konkrétního boha. Pak jsou deisté - lidé věřící v boha na počátku, prvotního hybatele, ale již nezasahujícího. Toto ovšem není žádná doktrína, takže je považuji spíše za ateisty. A-teismus tedy nevíra je výchozí, přirozený stav. Všichni uživaelé GS přišli na svět bez doktríny. Tedy všichni byli původně a-teisty. Bez víry, bez doktríny. Časem nějakou přijali. Někdo velmi záhy, pokud se narodil do nábožensky založené rodiny. Náboženskou nauku lze přijmout, lze opustit. 




"Co to znamená být věřící a nevěřící?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co to znamená být věřící a nevěřící? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 30. leden 2017 @ 18:28:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Každý si může věřit, čemu chce. Ale nemůže tvrdit, že věřit nějaké ideologii je vrozený, přirozený stav. Není.

Každý prakticky od malička je nějak ovlivňován a obvykle věří tomu, co se mu říká, vypráví. Pak se postupně začne projevovat jeho vlastní rozum a osobnost, začne některé věci hodnotit kritičtěji, a třeba začne věřit něčemu jinému.

Věřit je docela přirozené, a taky je přirozené věřit tomu, co nám v dětství říkají naši nejbližší. Pak tomu, co nám říkají ve škole. 

Čemu však není přirozené věřit, je věřit Bohu zjeveném v Kristu Ježíši. Není to přirozené proto, že nás od této víry odděluje hřích, který se v nás od samotného narození projevuje. Záměrně používám tyto výrazy. Protože pouze v rámci této terminologie má tato věta skutečný smysl.

Nevím sice, na co ve svém komentáři ve skutečnosti přesně narážíš - řekl bych, že to co píšeš, je pravda - lidé mají sice mají tendenci věřit kde čemu. Na druhou stranu, zpravidla vždy jsou ovlivněni tím, co jim nějak předá okolí. Jaká je tedy vlastně podstata, či smysl tohoto komentáře? Tvrdil tady snad někdy někdo něco jiného?

A ještě se zeptám OT: Z jiné diskuze mi vyplynulo, že UživatelGS je nazýván Pozorovatelníkem, kterému jsem dneska také odpovídal v jiném vlákně - jedná se skutečně o stejného člověka, který údajně chodil k letničním, kterým věřil kde co, a záhy od takové víry ustoupil? Nic za tímto dotazem nehledám, ani nepodsouvám, jenom bych se rád zorientoval. Nebyl jsem na Granosalis přes 10 let, vůbec netuším, co se tu za tu dobu odehrálo :-) .



Re: Co to znamená být věřící a nevěřící? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. leden 2017 @ 06:50:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za další velmi dobře a výstižně popsanou ukázku vašeho myšlení. 

  Měl jsem možnost potkat pár různě konvertovaných lidí a z jejich popisu 
to funguje velmi podobně, jak píšte vy z vaší zkušenosti. Nejdřív je dotyčný 
třeba římský katolík (nebo evangelík), pak konvertuje na apoštolskou víru, 
potom konvertuje na ateizmus a pak třeba za pár let na budhismus. 

  A jestli tam neumřeli, tak si tam konvertují dodnes.


  Miminka náboženskou víru skutečně nemají a nekonvertují. Na konvertování 
k některé náboženské víře, ideologii či neideologii, jejíž ideologijí je to, že to není ideologie, 
je totiž potřeba důležitá jedna věc: Mozek, rozum, intelekt. Náboženská víra je virus, 
který napadá myšlení, proto vyžaduje určitou míru intelektu. U malých dětí nemá 
co napadnout. Miminek jsem měl docela dost a dost malých dětí potkal, 
ale ani jedno nemělo náboženskou víru. Ani jí nepotřebovalo.

  Náboženská víra vzniká indoktrinací a potvrzuje a upevňuje se skutky věřícího. 
Čím víc toho věřící udělá pro svou náboženskou víru, tím je jeho víra větší a pevnější. 
Čím víc věnuje času a prostředků své víře, tím víc je věřící a tím je menší šance, 
že o svou vlastní víru přijde. Jakmile se náboženský věřící přestane své víře věnovat, 
dřív nebo později svou víru ztratí.




  Když se miminko narodí, docela bezmezně věří svým rodičům, svojí mámě, tátovi. 
Takové miminko má extrémní potřebu věřit komukoliv, kdo s ním tráví čas, 
například svým sourozencům, prarodičům. Nevadí mu, že ho sourozenec mlátí 
dřevěným kladívkem do hlavy, nebo že si z něj dělá panenku. Čím víc času 
a zkušeností zažije někdo s miminkem nebo dítětem, tím je víra miminka 
či dítěte k němu větší. 

  Normální víra tedy nepochází ze skutků věřícího, ale z času, ze slov a skutků lidí okolo něj. 

  K rodičům má dítě přirozenou, bezmeznou víru. Ještě ve dvou třech pěti letech 
je schopné vylézt na dvoumetrovou zeď a s naprostou důvěrou se vrhnout dolů 
směrem k tátovi (mámě) s bezmezným přesvědčením, že ho dotyční chytí. 
Aby svou víru k rodičům dítě ztratilo, musí zažít bezpočet zklamání, obrovské množství, 
desítky, stovky a to velkých zklamání. 

  Ale i po mnoha zklamáních má dítě tendenci dál svým rodičům věřit a obracet se na ně.

  Pokud se dítě s rodiči z nějakého důvodu nevidí, třeba deset, dvacet let, nemá to žádný vliv 
na jejich vzájemnou víru. Věří si pak docela stejně. Normální víra je totiž o poznání hlubší, 
pevnější, než virus, který napadne mozek. Není založena na myšlení a skutcích člověka, který někomu věří.


  Na normální víře je také založen business. Běžné transakce probíhají na úrovni víry:
Dva lidé se dohodnou na nějaké transkakci a ta dohoda je postavena na důvěře,
především vzájemné důvěře založené na historických zkušenostech. Ta víra je opět daná 
praktickými skutky skutky druhé strany, ať už těmi, které jsou známé z osobní zkušenosti,
nebo s těmi, které jsou o daném subjkektu známé historicky. Proto je na začátku každého 
většího obchodu rešerše partnera: Co kde dělal historicky ten dotyčný, se kterým se uzavírá 
smlouva a ve kterého se vkládá důvěra ve věcibudoucí. 


  Na normální víře jsou založené i běžné vztahy mezi lidmi. Pokud se ukáže, že je někdo 
lhář a bezcharakterní člověk, nikdo okolo mu nevěří. Lidem, kteří jsou přímí, jasní, odvážní,
nebojí se uznat chybu zase lidi okolo důvěřují. Opět je normální víra daná skutky a charakterem 
toho, komu se věří. Netoho, kdo věří.

  Normální víra funguje i na "druhou stranu": Lháři, křiváci, pomlouvači, slaboši... sami obvykle 
díky svým postojům nevěří druhým. Lidé přímí a upřímní mají tendenci druhým lidem věřit
a přestanou věřit až po zklamání ze skutků druhých.


  Cizinec.






Re: Co to znamená být věřící a nevěřící? (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis v Úterý, 24. leden 2017 @ 08:50:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou i další formy víry až skoro náboženské - třeba multikulturalismus. Debata ve švédském parlamentu https://youtu.be/KVFq8jdVkC8



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy