Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 208, komentářů celkem: 429655, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 282 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527576
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Láska Boží
Vloženo Pondělí, 26. říjen 2015 @ 10:38:46 CET Vložil: Tomas

Kázání poslal Nepřihlášený

Máme jako křesťané pohybující se na diskuzích celkem hodně načteno a máme značné poznání. Máme však to, co je největší? Máme Boží Lásku?

 1Jan 4,20: »Kdo nemiluje bratra svého, kterého viděl, jak může milovat Boha, kterého neviděl?« Jestliže tedy na světě existuje jen jediný člověk, kterého nemáme rádi, nemůže ani naše láska k Bohu být dokonalá. Všichni lidé i zvířata, živočichové a dokonce i příroda, jsou Božím stvořením a jako takové jsou krásné a hodné lásky. A Bůh dává slunce a déšť na všechny lidi, na spravedlivé i nespravedlivé, dobré i zlé. Proto i my máme milovat nejen každého bratra a sestru v církvi, ale i každého nevěřícího člověka, příslušníka bludných sekt, pohanských náboženství, okultisty, tyrany, diktátory, prostě všechny a úplně bez rozdílu. Pokud tak nečiníme, nejsme dokonalí v lásce jako náš nebeský Otec, který všechny tyto lidi miluje. Juda říká i v souvislosti s bludaři, že se máme zachovávat v lásce Boží.
A já vím, že jsem to donedávna nedělal. Jaksi ta láska k jinověrcům tam chyběla, pokud tam i někdy nebyla zloba.

V skrytu srdce tam bylo i odsouzení a neodpuštění. Za takových podmínek v nás láska
Boží není, protože kdo nenávidí svého bratra, je ve smrti a nemá život a světlo, chodí ve tmě a nevidí Boha (3Jan 11).
Říkám tedy protestantům, nemilujete-li papeže jako člověka (a všechny ostatní katolíky), není ve vás dokonalá láska Boží. A katolíci, nemilujete-li Luthera a Husa (a všechny ostatní protestanty) jako lidi, není ve vás dokonalá láska Boží. Protože Bůh všechny tyto lidi stvořil a miluje je. To samozřejmě neznamená, že tyto lidi budeme i ve všem poslouchat nebo s nimi ve všem souhlasit.
Jakou máme odměnu, když máme rádi jen ty, co nám půjčují a dělají dobře? Úplně stejně máme milovat i ty ostatní, co nám ubližují, nesouhlasí s námi a dokonce i ty, kdo nás chtějí připravit o život. Úplně jsem změnil postoj k uprchlíkům. Byl jsem zásadně proti nim. Neměl jsem je rád. To ale není ten postoj dokonalé Boží lásky ke každému člověku. Není má věc, zda se budou přijímat nebo kolik jich sem přijde. To si stejně řídí Bůh skrze špičky EU a já mu do toho fušovat nebudu. Jestliže má Bůh v plánu zaplavit Evropu muslimy, tak Sláva Bohu. On ví, co dělá. Nepůjdu,se kvůli tomu procházet provokativně k mešitě se spřežením prasat...
Tak sebe nyní mohu říci, že nyní miluji i bludaře Hagina a Bennyho Hinna, které jsem dříve nazýval parchanty...
Jakým hlavním rysem se vyznačuje Boží Láska? Nemá v sobě ODSOUZENÍ a SOUD. Proto Pán Ježíš říká:"Nesuďte, abyste nebyli souzeni."Tato Ježíšova věta se nevztahuje jen na budoucí soud, ale již na náš současný život. Protože fakt, že někoho v srdci soudíme a odsuzujeme (i když dělá špatné věci), svědčí o tom, že i my máme máslo na hlavě, a činíme tytéž věci, byť to může být v daleko menším, až třeba miniaturním rozsahu. Myslíme si, že my unikneme soudu Božímu (teď a tady), když budeme odsuzovat to, co činíme sami (Řím 2,1-6)? V takovém případě náš soud přivádí také Boží soud na nás a shromažďujeme si hněv ke dni hněvu. Tím soudem vlastně popravujeme svého bližního, prokazujeme, že ho nemilujeme, a tedy ho nenávidíme a sami se nacházíme ve smrti, protože, kdo nenávidí svého bratra (ať duchovního nebo světského), vražedník jest a žádný vražedník nemá života věčného v sobe zůstávajícího (Jan 3,15). A ten soud se týká i maličkostí, třeba je-někdo příliš hubený nebo příliš tlustý, má-li třeba děravou součást svého oděvu, nepříjemně páchne, prostě úplně cokoliv. Teprve když se ve svém srdci zbavíme soudu nad kýmkoliv ze současnosti nebo z historie, uvolní se v nás pramen věčného života, který byl zasypán tvrdým kamením našeho soudu... Soud tedy patří pouze Bohu. Když někoho napomínáme nebo s ním nesouhlasíme, máme to činit tak, že ho přitom objímáme Boží Láskou. Pokud tomu tak není, jsme VRAŽEDNÍCI, kteří nenávidí své bratry a jako takoví nemáme v sobě VĚČNÝ ŽIVOT v nás ZŮSTÁVAJÍCÍ a oplývající plností. To neznamená, že nejsme spaseni nebo že v sobě věčný život nemáme, znamená to však, že tento Život v nás není trvale oplývající a tak jsme de-facto VE SMRTI. Věčný život jakoby v nás jednou byl, potom zase ne a tak se to stále střídá. Proto má naše jednání a myšlení být oproštěno od jakéhokoliv soudu proti komukoliv, protože to je Boží Láska. 





Poznámka: Pozn. redakce: Článek přišel anonymně. Bylo by vhodné, aby byl příspěvek podepsán alespoň nickem tak, jak to zde dělají mnozí.Tomas

"Láska Boží" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 03. listopad 2015 @ 16:17:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Díky za hezký článek a dobrou zkušenost. 

  Hezky popisuješ ty katolíky a evangelíky. Nás ještě vychovávali v ŘKC "postaru", v nenávisti k evangelíkům i jiným křesťanům v informační izolaci, v "tabu" vůbec si něco zjistit o "jinověrcích". To byl pro nás hřích. Luther byl tehdy ještě nejhorší ďábel a Hus byl arcikacíř. Když jsem se stal křesťanem, tak tohle byla jedna z mnoha věcí, které Bůh řešil okamžitě a okamžitě zlikvidoval. Když jsem pak potkal protestanty, kteří zase byli stejně vychováváni vůči katolíkům, pochopil jsem, že je to oboustranná nenávist a s vděčností jsem se jí vyhýbal. A je vidět, že se to netýká jen katolíků a evangelíků.

  Stejně Bůh bořil i rasové či třídní předsudky. 

  Toník



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 27. říjen 2015 @ 14:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jak kteří křesťané. Někteří křesťané jsou schopni zabít i své vlastní potomky, když se jim něco nelíbí. 



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 19:26:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když tak budeš pokračovat dál, tak tě v lepším případě odvrhnou (již se nekřižuje) anebo budeš odpadlíkem v každé církvi. Láska Boží je totiž pro všechny, zvláště pro ty odsouzené a zavržené. Neboť On přišel, aby zachránil co zahynulo.



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 13:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže má Bůh v plánu zaplavit Evropu muslimy, tak Sláva Bohu. 

Islám  mnohokrát v historii málem křesťanskou Evropu zotročil, takovou větu může pronést jenom náboženský pomatenec! Islám je náboženství netolerance a zla, náboženství které ze žen činí dobytek! Jestli má někdo plán zaplavit Evropu islámem, tak jedině odvěký boží nepřítel!

Pro autora článku!
Tento popis "lásky" si strč někam! Jsi náboženský poblouzněnec, který propaguje úchylnou pseudolásku. Láska k nepříteli není a nikdy nebyla o lásce k jeho zlým vlastnostem. Právě naopak, pro lásku je třeba vyznat nepříteli pravdu, za což je odměnou pronásledování, a to v lepším případě.

Varuji všechny před tímto novodobým způsobem pseudolásky, která je masmediálně všem vnucovaná a nutí nás "milovat" nepřátele až do takových krajností, že se musí přehlížet a tolerovat jejich zločinnost a nezákonnost! Právo musí vůči každému platit stejně, a novodobý projev pseudolásky se stal diktaturou lásky a zároveň i zákonem! Novodobá pseudoláska stojí nad zákony!! V EU máme novou diktaturu, diktaturu pseudolásky, kterou se kamuflují zločiny proti celým národům! Ty zločiny spočívají v tom, že jedněm se zničí jejich země a oni se dají na pochod ničit země jiné. Je to zločinný scénář ve kterém jsme rukojmím my všichni! A falešnou pseudoláskou se snaží udržet páru v hrnci.
Kdo chce přijmout pomoc a hodlá dodržovat zákony země je vítán, kdo nechce pomoct, a chce porušovat zákony, ten ať táhne ke všem čertům!



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 15:58:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Celý článek je postaven a vyznívá příliš lidsky. Jenže je o Boží lásce a Bible říká, že Bůh je Láska. Láska je podstatou a přirozeností Boha. 

V Ř 5:1-5 je psáno: Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista.Skrze Něho jsme vírou získali přístup k této milosti, v níž stojíme a chlubíme se nadějí Boží slávy.A nejen to, chlubíme se také souženími, neboť víme, že soužení působí vytrvalost,vytrvalost osvědčenost a osvědčenost naději.A naděje nezahanbuje, neboť Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán. 

To znamená, že každý věřící v Krista, jemuž byl dán Duch Svatý, má v srdci Boží lásku, kterou může a má milovat ty a to, koho a co miluje Bůh. Má to však jednu podmínku - musí chodit podle Ducha, musí být a zůstávat v Kristu, v Němž je Boží láska. Neboli to, jestli milujeme Boží lísku závisí na tom, jsme-li v D/duchu a chodíme-li (žijeme-li) podle Ducha. Jestliže ano, spontánně bez přemýšlení a mnohdy nevědomě (neuvědoměle) milujeme všechny a všechno jako Bůh Jeho láskou. Není třeba nic předpisovat, nařizovat, strašit či varovat - prostě se se to děje a my jsme kolikrát překvapeni a víme, že ta láska není z nás stejně jako víra.

A pak je třeba si uvědomit, že vedle Boží lásky jsou také věci, které Bůh nenávidí a v jednom výčtu jsou zahrnuty rovněž dva druhy lidí

Př 6:16-19 se říká - Šest věcí Hospodin nenávidí a sedmá je pro něj ohavností: Povýšené oči, lživý jazyk, ruce, které prolévají nevinnou krev, srdce, které kuje zlé plány, nohy, které rychle běží za zlem, falešného svědka, který šíří lži, a toho, jenž zasévá sváry mezi bratry. 

 Co se soudu týče a nutno dodat soudu osob, ne věcí, ten patří samozřejmě Bohu, ale co se týče posuzování věcí a slov, tam posuzovat věřící v Krista mají a dokonce musejí, aby věděli, čeho se mají vystříhat, čeho vyvarovat, před čím utíkat apod.

Opakem lásky Boží není nenávist, ale sobectví. Neboť tak Bůh miloval svět, že dal ...

Jestliže křesťan nemiluje, neznamená to automaticky, že nenávidí, ale může to znamenat a také většinou znamená, že prostě není v duchu, tzn. nechodí podle Ducha. Díky Duchu, který nám byl dán, máme život Boha - Kristus je náš život (Ko 3:4) a skrze Něj, v Něm a skrze vzácná a veliká zaslíbení máme účast na Božské přirozenosti (2P 1:4), jíž je Boží láska.

Takže tou zásadní otázkou je, kde se nalézáme, v jaké sféře či oblasti se nacházíme nikoli zvnějšku - svět, tělo apod,, ale uvnitř - duše, duch? Jsme-li v těle, milujeme tělo a spějeme ke smrti. Jsme-li v duši, milujeme sami sebe, v lepším případě i ty, kdo milují nás, naší lidskou láskou, která se docela snadno může změnit v nenávist. Jsme-li v D/duchu, milujeme všechny a všechno, které miluje Bůh Boží láskou.

Tož tak.



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 12:15:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jé, omlouvám se, poslal jsem to z jiného PC, kde jsem nebyl přihlášen. Prosím Administrátora, aby mi připsal autorství. To jsem já Gregorios777. Tento článek i článek Rodina Boží a ještě článek Čtyři typy církve (nebo tak nějak), který ještě nevyšel...



Re: Láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 12:42:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže tedy na světě existuje jen jediný člověk, kterého nemáme rádi, nemůže ani naše láska k Bohu být dokonalá.
To není pravda. Každý člověk, tedy každý dvounožec, není mým bratrem. Dokonce ani bližním.

A Bůh dává slunce a déšť na všechny lidi, na spravedlivé i nespravedlivé, dobré i zlé. Proto i my máme milovat nejen každého bratra a sestru v církvi, ale i každého nevěřícího člověka, příslušníka bludných sekt, pohanských náboženství, okultisty, tyrany, diktátory, prostě všechny a úplně bez rozdílu.
To je čistě názor autora, ale z psaného textu Bible autorova implikace (že bychom měli milovat všechny a všechno jen proto, že Bůh sesílá déšť na toto všechno) jednoznačně nevyplývá.

....nebeský Otec, který všechny tyto lidi miluje.
Ještěže je už Ezau mrtvý

Juda říká i v souvislosti s bludaři, že se máme zachovávat v lásce Boží.
A v jakém kontextu to říká? Autore, autore, v dalších dvou větách Juda píše, ať se nám oškliví i jejich pláště, poskvrněné tělem.

Boží není, protože kdo nenávidí svého bratra, je ve smrti a nemá život a světlo, chodí ve tmě a nevidí Boha (3Jan 11)
V tomto kontextu by stálo zato číst dál, až po pasáž, kde se dává do kontextu láska k viditelnému bratru a neviditelnému Bohu. Proč to zmiňují? Proto, abychom si uvědomili, že opravdu nemáme miliardy bratrů.

Říkám tedy protestantům, nemilujete-li papeže jako člověka (a všechny ostatní katolíky), není ve vás dokonalá láska Boží. A katolíci, nemilujete-li Luthera a Husa (a všechny ostatní protestanty) jako lidi, není ve vás dokonalá láska Boží. Protože Bůh všechny tyto lidi stvořil a miluje je.
Tak už ne jenom všechny lidi, kočičky a pejsky, ale už i dávno zemřelé. Kamenujte mě, ale to mi přijde jako devalvace lásky i na běžné církevně-sliníčkové poměry.

Jakou máme odměnu, když máme rádi jen ty, co nám půjčují a dělají dobře?
Tady to autor zase trochu pomotal. Mimochodem, proč směšovat toho, kdo půjčuje a toho, kdo činí dobro. Někomu půjčovat je spíš zlé, než dobré.
Nicméně, objevil se nám tu zajímavý pojem. A tím je odměna. Odměna za lásku? To je specialita určité skupiny žen, říká se jim zlatokopky  a také jinak. Ale budiž. Každý si volíme své cesty. Jen bych k tomu podotknul, že výše té zmiňované odměny může být i menší než náklady za její dosažení

Úplně jsem změnil postoj k uprchlíkům. Byl jsem zásadně proti nim. Neměl jsem je rád.
Nevím, jaké má autor zkušenosti se skutečnými uprchlíky. Ale přál bych mu, aby ve společnosti těch tzv. uprchlíků, kteří žádnými uprchlíky nejsou, nýbrž ekonomicky motivovanými nelegálními narušitely státních hranic vedených přespříliš štědrým a nekonzistentně nastaveným sociálním systeme některých západních států (snad jsem se vyjádřil přesně), strávil nějaký čas. Pak by možná zase otočil a opět je mít rád přestal. Nebyl by prvním, kdo je mít rád přestal po osobní zkušenosti.

Není má věc, zda se budou přijímat nebo kolik jich sem přijde.
To já za sebe říci nemůžu. Přijal jsem něco od svých předchůdců a je na mě, v jakém stavu to předám svým dědicům. Určitou, byť nepatrnou moc mám. Možná ještě menší než ten anděl sboru ve Filadelfii, možná jako ten nehodný služebník, co dostal jen tu jednu hřivnu, možná ještě méně. Ale co s tím udělám je na mě. Jestli ji zakopu, použiji k něčemu smysluplnému, anebo aspoň svěřím mouřejším, aby ji použili místo mě.

Jestliže má Bůh v plánu zaplavit Evropu muslimy, tak Sláva Bohu.
Muslimové se opravdu mohou vyhlašováním slávy Bohu zalknout. Asi tak pětkrát denně. Otázka je, kolik Slávu Bohu jejich činy přinesou. Je to opravdu otázka

Tak sebe nyní mohu říci, že nyní miluji i bludaře Hagina a Bennyho Hinna, které jsem dříve nazýval parchanty
Nejdřív parchanti, teď bludaři a hlavně do toho láska. Chtělo by to si to nejdřív ujasnit.

Protože fakt, že někoho v srdci soudíme a odsuzujeme (i když dělá špatné věci), svědčí o tom, že i my máme máslo na hlavě, a činíme tytéž věci, byť to může být v daleko menším, až třeba miniaturním rozsahu. Myslíme si, že my unikneme soudu Božímu (teď a tady), když budeme odsuzovat to, co činíme sami (Řím 2,1-6)? V takovém případě náš soud přivádí také Boží soud na nás a shromažďujeme si hněv ke dni hněvu. Tím soudem vlastně popravujeme svého bližního, prokazujeme, že ho nemilujeme, a tedy ho nenávidíme a sami se nacházíme ve smrti, protože, kdo nenávidí svého bratra (ať duchovního nebo světského), vražedník jest a žádný vražedník nemá života věčného v sobe zůstávajícího (Jan 3,15).
Bojíš se, co? A proto se zalykáš láskou, abys náhodou nebyl za toho, kdo soudí, viď? Nic si z toho nedělaj. Já se taky bojím.

A ten soud se týká i maličkostí, třeba je-někdo příliš hubený nebo příliš tlustý, má-li třeba děravou součást svého oděvu, nepříjemně páchne, prostě úplně cokoliv.
Poukazovat nato, že je někdo hubený, tlustý, rozedraný či smradlavý je podle autora soud? V případě, že autor si uzurpuje určovat, kdo je ještě hubený, tlustý, rozedraný či smradlavý a kdo je na druhou stranu ještě podle normy, tak bych s tím mohl souhlasit.
Na druhou stranu bych se spíš obával diktatury nesoudící koreknosti a ostentativní "lásky", kdy by byl za hříšníka uznačen každý, kdo zmíní, že někdo váži 50 kg, 150 kg, má díru v oblečení či že je v jeho přítomnosti někdo cítí něco, co jindy necítí.

Soud tedy patří pouze Bohu
A zase to není tak úplně. Anebo třeba tak. Soud sice patří Bohu, tak jako mu patří úplně všechno. Ale nelze to chápat tak, že bude soudit jen Bůh a nikdo další. Sám bych byl raději, kdyby to tak bylo. Nicméně soudy v minulosti vynášeny byly a je podle mě rozdíl někohou soudit a poslechnout si soud někoho druhého o někom třetím a buď jej přijmout anebo nepřijmout. Ve svobodné společnosti je možné 100 % přijímat a 0 % nepřijímat včetně čehokoliv mezitím. Jen radím nezapomínat nato, že soudy cizích jsou stále soudy. A ne hotové pravdy a tak k nim přistupovat.

Když někoho napomínáme nebo s ním nesouhlasíme, máme to činit tak, že ho přitom objímáme Boží Láskou. Pokud tomu tak není, jsme VRAŽEDNÍCI, kteří nenávidí své bratry a jako takoví nemáme v sobě VĚČNÝ ŽIVOT v nás ZŮSTÁVAJÍCÍ a oplývající plností.
To je častá negace negace, jež se tváří jako pravda pravdoucí. Jenže ono je to složitější. Tedy jestliže kdo nenávidí bratra je vrah, tak to neznamená, že kdokoliv nemiluje dostatečně, je také vrah. Jestliže někdo nenávidí nebratra, tak podle toho verše vrah není. Stejně tak, jetliže kdo napomíná a nesouhlasí asertivně a ne láskyplně, taktéž není vrah dle toho verše.




Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy