Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Syntezator
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506916
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon
Vloženo Neděle, 13. září 2015 @ 23:38:56 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

„Vždyť Bůh neposlal svého Syna, aby  soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.“ Jan 3,17


Každý z nás jsme ztracený a není mu záchrany. Pán Ježíš přišel, aby zachránil, ale soud nebyl zrušen. Všichni patříme soudu. Proč a za co? Je v nás hřích a z toho nás usvědčuje Zákon. To je realita, i když si říkáme, copak mohu za to, že Eva a Adam hřešili. Ale s tím se rodíme. To je dědičné. Proto se Pán Ježíš narodil tak, že jeho biologickým otce nebyl Josef, ale Bůh. Jak úžasná logika!!Díky Zákonu poznáváme hřích. Zákon je k našemu odsouzení a nikdo ho nikdy kromě Ježíše nedokázal dodržet ve všech bodech a vždy za všech okolností. Dokonce i významné osoby ze SZ hřešily mnoho a mnoho. Stačí si připomenout Davida.



Proč však Bůh poslal svého Syna na tak krutou smrt ?


„Vždyť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby každý, kdo v něho věří unikl záhubě a získal věčný život.“ Jan 3,16

Bůh nás, mne, tebe miluje. A nechce naši záhubu. Dějiny lidstva od samého počátku jsou obrazem toho, co způsobuje hřích, kterým člověka nakazil a do člověka zasadil nepřítel Boha.

Motivací k záchraně člověka je  Boží láska.


A výsledek této Boží záchrany?

„Každý, kdo ve mne uvěří, ujde smrti a narodí se pro věčnost“ Jan 3,15

Uvěřit v Ježíše. Tohle chtěl Pán Ježíš na Nikodémovi, aby pochopil. A Nikodém byl tak vzdělaný v Písmu a stále to nechápal a nechápal. Pochopil to, až se to naplnilo a Pán Ježíš byl vyzdvižen na kříž jako ten bronzový had na poušti, na kterého, kdo pohlédnul, tak se zachránil. To bylo Ježíšovo velice výstižné přirovnání, které mohl Nikodémovi sdělit.


Ježíš nepřišel soudit, ale soud bude. Zákon, který nás odsuzuje k smrti platí, ale pro toho, kdo uvěřil v Ježíše , je psáno:


„ Kdo v něho uvěří, unikne odsouzení. Kdo však v něho nevěří, odsuzuje sám sebe, protože odmítá milost nabízenou samým Bohem“ Jan 3,18


A nyní se podívejme na Zákon. Co říká Pavel? Zákon je dobrý, protože nám říká, co je hřích. Ale bohužel také podněcuje k touze po zakázaném ovoci. Kdyby nebyl zákon, nevěděl bych, co je hřích. A tak Zákon, který má nás chránit, způsobuje naši zkázu. Proč? To není chyba Zákona, protože Zákon je dobrý, ale  tu moji zkázu způsobuje  něco ve mně. Pavel jako dobrý psycholog, že přesně identifikuje hřích. Je to naše pyšné já, naše neposlušnost, to, co do nás dědičně zasel Satan. A Pavla to trápí. My přestupujeme Boží vůli, ačkoliv ji rozumem schvalujeme. Uvnitř jsem ovládáni tím, co i naše nejlepší úmysly dovede převrátit ve špatné jednání. A Pavel zvolává: „Jak ubozí jsme my lidé! Což neexistuje vysvobození z toho nešťastného otroctví?“


Ano, je tu cesta. Spojme se s Kristem!!! Žijme jinak! Ve vědomí, že Zákon nás varuje před zlem, ale nemůže zachránit. Zachraňuje nás víra v Ježíše. Vyprošťuje nás z tohoto vlivu hříchu. Duch Boží musíme nechat v nás sílit a růst.

A co se s námi stane?

Začneme žít podle Kristových pokynů a přijímat od něho pomoc při řešení problémů a posilu na modlitbách a aniž si to uvědomíme, budeme činit vůli Boží.


Když se ptali Pána Ježíše, které přikázání je nejdůležitější, nikdy nevyjmenoval žádné z nich, ale odkázal nás na lásku k Bohu a bližnímu.


  • Jan  13:34    |  Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako já jsem miloval vás, i vy se milujte navzájem.
  • 1. Janův  2:7    |  Nepíšu vám, moji milí, nové přikázání, ale přikázání staré, které jste měli od počátku; staré přikázání je to slovo, které jste slyšeli.
  • 2. Janův  1:5    |  A nyní tě prosím, paní, ne že bych ti psal nové přikázání, ale připomínám to, které máme od počátku: abychom milovali jedni druhé.

Nové přikázání neruší to staré čili Desatero. Ale je nad ním. Doplňuje to, co neumí vyjádřit Zákon, o Lásku.

Takže, když adventista mikin považuje službu v nemocnici za projev, kdy třeba sestřička tam pracuje za vychcané by FLV Player Addon" href="modules.php?name=Submit_News#9257692">peníze, co si tom myslíte???? Je to láska či zákonictví. Chce na nás Pán Ježíš, abychom pro sobotu trpěli tak, že jiní budou sloužit v tento den za nás . Aby se rozpadalo manželství? Abychom nepomohli svým bližním ??? Tady Zákon znamená jen zákon bez ohledu na okolnosti, k nimž přece jinak můžeme přihlížíme s láskou. A to je to, co jsem pochopil u adventistů. Jen Zákon a Zákon a láska je tabu. EGW zavedla tedy svoje ovečky k zákonictví. Chtěla zdůraznit právem, že sedmý den je sobota, bohužel z ní udělala totéž, co židé.

Já sobotu uznávám, platí stále, ale vidím její význam jinak než fanatičtí sobotáři.

A jak si vysvětluji to, že třeba sestřička v sobotu pracuje v nemocnici.? Má dilema. Bud práci odmítne, ale zkomplikuje tím situaci ostatním sestřičkách, které nebudou mít volný celý víkend. Anebo zváží, zda není vhodné z lásky ke kolegyním, ustoupit a službu si odsloužit. Vždyť dělá užitečnou  činnost a možná, že pacientům rozdá více péče a lásky než jiná třeba nevěřící sestřička. V tu chvíli dává přednost Zákonu Lásky před Zákonem ze SZ. To je vychcanost, jak se  „krásně“ vyjadřuje adventista???? Není to naopak mnohem lepší důkaz úcty k Božímu Zákonu???







"Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon" | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 14. září 2015 @ 13:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pri zamýšľaní sa nad touto témou nechcem svoj pohľad predkladať ako jediný pravdivý. Chcem ho skôr predložiť do diskusie. Pretože problém je veľmi zložitý k pochopeniu a bol predmetom mnohých svárov a nedorozumení medzi bratmi. Všetci máme slobodnú vôľu a nikto nie je povinný viazať sa na výklad iného brata ,ak zistí, že v jeho výklade je  nesúlad so Slovom Božím. Každý je však povinný bez hnevu znášať neúmyselné chyby iných. 
Prosil som v modlitbe nášho Pána o požehnanie pri písaní, pretože bez jeho požehnania je zbytočné sa o niečo pokúšať a náš Pán vie, že ja nemám žiaden postranný úmysel npr: predvádzať svoje poznanie. Mojím zámerom je iba jedno, trochu prispieť do osvetlenia tak zložitého problému. Boh je ten ,ktorý otvára i zatvára zmysel svojich slov. On je ten,ktorý nikomu nedáva poznať celú pravdu. Jednému dá poznať jedno a druhému druhé ,aby sme sa jeden nad druhého nepovyšovali ,ale aby sme boli jeden od druhého závislý a tak si jeden druhého ctili a vážili, ako aj Písmo hovorí,aby sme v pokore mali jeden druhého  za vyššieho od seba./Fil.2,3/ 
Verím, že nikto z veriacich nepochybuje o tom ,že desatoro je základom morálky. Tak ako je základom vzdelania abeceda. Mnohí kresťania sa však mylne domnievajú, že stačí ovládať a dodržiavať desatoro a kráľovstvo Božie majú isté. Ja si to však nemyslím a uvediem výroky zo SB, ktoré tento názor vyvracajú. V ev. Mat 5,20 P. Ježíš hovorí: 20 Lebo vám hovorím, že ak nebude vaša spravedlivosť hojnejšia ako spravedlivosť zákonníkov a farizeov nevojdete nikdy do nebeského kráľovstva. O farizeoch je známe, že boli horlivými dodržiavateľmi desatora i celého zákona. A v ep.Gal 2,16 sa píše, že zo skutkov zákona nebude ospravedlnený žiaden človek. Týmito výrokmi však nechcem tvrdiť, že sa nemá dodržiavať desatoro, skôr naopak. S istotou však môžem povedať, že len plnenie desatora je nepostačujúce, pretože náš Pán chce od nás vyššiu  morálku a tou jeláska.                                                                                                                                                     
Keď sme začali chodiť do školy najskôr sme sa museli naučiť abecedu, pomocou ktorej sme sa naučili čítať a pomocou čítania sme mohli stále viac a viac rozširovať svoje poznanie. Podobne je to i s desatorom ono je tou „abecedou„ pomocou ktorej sa učíme vyššej morálke, ktorou je nesporne láska a do nej smerujú všetky príkazy Biblie. Láska je cieľ a  koniec a suma celého Slova Božieho. Preto sa aj o nej píše: „ láska nečiní bližnému zlého“ / ep.Rim 13,10./
Mýlia sa tí, ktorí stavajú lásku na stejnú úroveň s desatorom. Láska stojí o niekoľko úrovní vyššie. V ep.Žid.5,13-14 sa
hovorí: 13 Lebo každý, kto má účasť na mlieku, je nezkúsený v slove spravedlivosti, lebo je nedospelý. 
14 Ale dokonalých  pokrmom je tvrdý pokrm, tých, ktorí pre zvyklosť majú vycvičené smyslové ústroje a tak spôsobné posúdiť, čo je dobré a čo zlé! Oberanie sa desatorom to je  účasť na mliekou. Žiak,ktorý postúpil do tretej triedy už nikdy nie je skúšaný z abecedy alebo čítania .Tym, že do výššej triedy postúpil je už samozrejme, že čítať vie. Môže niekto povedať o sebe, že je kresťan a pritom by neovládal desatoro ? 
Desatoro ako také nám nerieši otázku milosrdenstva, hnevu, pokrytectva, nenávisti, závisti. Nerieši otázku vyššej morálky. Preto je len tým „mliekom„ alebo tou „abecedou„ alebo vychovávateľom ku Kristu, ako sa píše v ep.Gal.3,24. Naopak láska rieši i tie najkomplikovanejšie životné situácie. V 1.ep. Kor.13,4-8 sa píše: 4 Láska zhovieva, je dobrotivá; láska nezávidí; láska sa nechlúbi, nenadúva sa, 5 nechová sa neslušne, nehľadá svojho vlastného, nerozhorčuje sa, nemyslí na zlé, 6 neraduje sa neprávosti, ale sa spolu raduje pravde; 7 všetko znáša, všetko verí, všetkého sa nadeje, všetko nesie trpezlive. 8 Láska nikdy neprestáva.  S tohoto dôvodu si môžem dovoliť tvrdiť, že kresťan, ktorý dodržiava len desatoro a neusiluje o vyššiu morálku nie je skutočným kresťanom. Svoje tvrdenie môžem doložiť výrokom z 1.ep.Kor.13,1-3. Keby som hovoril ľudskými jazyky aj anjelskými, a keby som nemal lásky, bol by som cvendžiacim kovom alebo zvučiacim zvonom.2 A keby som mal proroctvo a vedel všetky tajomstvá a mal každú vedomosť a keby som mal akúkoľvek vieru, takže by som vrchy prenášal a lásky keby som nemal, nič nie som.3 A keby som vynaložil na dobročinnosť všetko svoje imanie a keby som vydal svoje telo, aby som bol upálený, a lásky keby som  nemal, nič mi to neprospieva. Poznanie, viera, dobročinnosť, obeť znamenajú pred Bohom len veľmi málo ak nemá kresťan v srdci lásku. Poznám brata, ktorý postavil na čo najsprávnejšom biblickom poznaní, ako keby ho to poznanie mohlo spasiť. Poznanie je síce dôležité, ale láska stojí pred Bohom vyššie. Poznám tiež iného brata, ktorý postavil na dodžiavaní desatora s dôrazom na svetenie soboty. K tomu by som povedal len toľko, že Abrahám nepoznal desatoro nesvetil sobotu a Boh ho miloval. Zákon nám bol daný predovšetkým na poznanie hriechu a tiež aby sa hriech rozmnožil, aby bol cely svet vinný Bohu. Aby sme  mali nadej na zasľúbenie, ktoré dal Boh Abrahámovi, že v jeho semeni, v Kristu budú požehnané všetky národy. /Gal.3,16/ V P.J.Kristovi k nám prišla Božia odpúšťajúca láska. /1Jan 4,9/. Je prirodzené, že keď Otec nechal ukrižovať svojho Syna z lásky k nám, že po nás chce, aby sme ho i my milovali z celého svojho srdca z celej svojej mysle a z celej svojej sily.  

V evanieliu Mat. v 5 kap.P.Ježíš vysvetľuje niektoré prikázania : 27 Počuli ste, že bolo povedané starým: Nezcudzoložíš. 
28 Ale ja vám hovorím, že každý, kto by pozrel na ženu s myšlienkou požiadať ju, už aj zcudzoložil s ňou vo svojom srdci. 
Vo výklade P.Ježíša je vidieť požiadavok vyššej morálky. Je urobený jednoznačný rozdiel medzi starýmnescudzoložíš a novým ,ktoré predkladá P.Ježíš a kde je už postihovaná i zlá myšlienka. Zo srdca pochádzajú dobré i zlé myšlienky /Mat.12,35/ Láska je vecou srdca a citu.


 S tým sa stotožňuje aj výrok z Jeremiáša 31,33 kde sa hovorí: Lebo toto je smluva, ktoru učiním s domom Izraelovým po tých dňoch, hovorí Hospodin: Dám svoj zákon  do ich vnútornosti , a napíšem ho na ich srdce a budem im Bohom,a oni mi budú ľudom.
 
 

V 2Kor.3,2-9.sa hovorí : 2 Našim listom ste vy, napísaným v našich srdciach, ktorý znajú a čítajú všetci ľudia,3 a vidieť zjavne na vás, že ste listom Kristovým, nami prislúženým, napísaným nie černidlom, ale Duchom živého Boha, nie na kamenných doskách, ale na doskách srdca mäsitých.4 A takú dôveru máme skrze Krista k Bohu.5 Nie že by sme boli dostatoční sami od seba niečo pomyslieť, ako sami zo seba, ale naša dostatočnosť je z Boha, 6 ktorý nás aj učinil dostatočných za služobníkov novej smluvy, nie litery, ale Ducha, lebo litera zabíja, ale Duch oživuje.7 A jestli služba smrti, v literách, vyrytá na kameňoch, bola slávna, takže nemohli synovia Izraelovi hľadieť do tvári Mojžišovej pre slávu jeho tvári, pominuteľnú, 8 jako by potom nemala byť služba Ducha slávna! 9 Lebo ak bola služba odsúdenia slávna, služba spravedlivosti je o mnoho slávnejšia!


Ap.Pavel v týchto veršoch urobil porovnanie starozákonnej a novozákonnej služby a jednoznačne označil novozákonnú službu Ducha za slavnejšiu od starozákoného desatora, ktoré nazval službou smrti.
P.Ježíš v ev.Jana 6,63 hovorí, že jeho slová sú duch a život. Čo znamená poslušnosť jeho novozákonným príkazom , to je ta  služba Ducha.  A v ep.  Gal. 5,22-23  sa  píše,  čo  je  ovocím  Ducha. Je to: láska,  radosť,  pokoj,  zhovievavosť, dobrota, dobrotivosť, vernosť, krotkosť a zdržanlivosť; 23 proti takým veciam nieto zákona. 
V ep.Židom 8,10-13 sa hovorí: 10 Lebo toto je smluva,  ktorú uzavriem s domom Izraelovým po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony do ich mysle a napíšem ich na ich srdcia a budem im Bohom, a oni mi budú ľudom. 
11 A nebudú viacej učiť každý svojho blížneho a každý svojho brata hovoriac: Poznaj Pána! Lebo ma budú všetci znať, od malého  z nich až do veľkého znich. 12 Lebo budem milostivý ich neprávostiam a na ich hriechy a na ich bezzákonné skutky viacej nespomeniem. 13 Tým, že hovorí novú, vyhlásil prvú za zastaralú. A to, čo zastarieva a stárne, je blízke zániku. 
Stará zmluva je preto stará ,lebo ju nahradila nová. Stará zmluva už slúži iba nato, aby sme pomocou nej mohli pochopiť novú. 
Podstata  starozákonných a novozákonných príkazov je vo väčšine stejná iba forma novozákonných  príkazov je zmenená a rozšírená i do oblasti srdca,svedomia a myslenia. 
Je  nanajvýš  nezodpovedné ,aby  niekto  starozákonný  príkaz  označil za dôležitejší,  ako  jeho  novozákonnú  podobu.
Kresťan, ktorý na jednej strane do bodky dodržiava literu desatora a pritom na druhej strane ma v srdci závisť, nenávisť, pokrytectvo, vysokomyselnosť atď. nie je skutočným kresťanom.
Pre nás ktorí sme kresťania z pohanov platí  rovnaký vzťah, ako mal Abrahám k Bohu:
1,Uveril Bohu a ta viera  ho  učinila  sprevodlivým pred Bohom. S nami je to podobné uverili sme v Ježíša Krista ako Syna 
Božieho a ta viera nas učinila spravodlivými pred Bohom.
2, Dostal zmluvu obriezky. My sme tiež dostali zmluvu obriezky ,ale už sa neobrezávame na spôsob židov , ale sme       povinný obrezať svoje srdce v duchu, aby v ňom vyrašila láska čo potvrdzuje aj výrok z ep.Rim.2,28-29  28 Lebo  nie  je  ten  je  Židom,  kto  je  ním zjavne, navonok, ani nie je obriezkou obriezka na tele; 29 ale Židom je ten, kto je ním skryte, v srdci, a obriezkou je obriezka srdca v duchu, nie v litere, - ktorého chvála nie je od ľudí, ale od Boha.

Láska je najväčšou mocou na svete o tom niet žiadných pochýb.Absencia lásky v živote každého jednotlivca  i  spolku prináša so sebou častokrát nedozierne následky na celý život.Tam kde sa žije bez lásky sa častokrát život stáva peklom.


Uvádzam niekoľko posrtehov neznámeho autora:
Povinnosť bez lásky robí mrzutým.
Zodpovednosť bez lásky robí bezohľadným.
Spravodlivosť bez lásky robí ,tvrdým.
Pravda bez lásky robí rozporuplným.
Šikovnosť bez lásky robí prefíkaným.
Láskavosť bez lásky robí pokryteckým.
Poriadok bez lásky robí malicherným.
Vedomosti bez lásky robia neústupným.
Česť bez  lásky robí pyšným.
Vlastníctvo bez lásky robí lakomým.
Viera v čokoľvek bez lásky robí fanatickým.

 Na  záver ešte niekoľko výrokov o láske, ktoré  nepotrebujú komentár:


Kol.3,14  14 Ale nad to nado všetko oblečte si lásku, ktorá je pojivom dokonalosti. 
2Pet.1,8 8 Teda buďte rozumní a triezvi k modlitbám. Ale predo všetkým majte vrelú lásku navzájom naproti sebe, lebo láska prikrýva množstvo hriechov. 
1Jan.4,7 7 Milovaní, milujme jedni druhých, pretože láska je z Boha, a každý, kto miluje, narodil sa z Boha a zná Boha. 
1Jan.4,8  8 Ten, kto nemiluje, nepoznal Boha, pretože Bôh je láska. 
1Tim.1,5 5 Ale cieľom prikázania je láska z čistého srdca a dobrého svedomia a z nepokryteckej viery,



Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 14. září 2015 @ 00:21:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. nerozlišuješ zda je to adventistická nemocnice nebo státní nemocnice...

Budeš odpočívat platí i pro zdravotní sestru, ta má možnost si službu vyměnit s "katoličkou", která zase nebude pracovat v neděli, takže o pacienty bude vždy dobře postaráno. Pokud sestra pracuje ve státní zařízení a je ji to jedno a půjde v sobotu normálně do práce za běžný plat, protože se třeba bojí, aby třeba nepřišla o práci tak hřeší, jednoznačně porušuje 4. přikázání. Bůh nedal sestrám žádnou výjimku. Pokud tam půjde jen velmi výjimečně třeba zaskočit za nějakou jinou sestru, která zrovna v sobotu onemocněla tak nehřeší, i když tam bude za peníze, důležité je zde, aby byli pacienti obslouženi. Pokud se jedná o adv. nemocnici, tam sestry nepracují v sobotu za plat, ale jsou tam třeba jen na půl dne, tak, aby mohly v sobotu i odpočívat a chválit Boha. V tento den ani lékaři neprovádějí žádné nezbytné operace, které jsou domluveny na běžný pracovní den. Lékaři, ale také drží pohotovost bez běžného platu, ale ne běžnou pracovní dobu 12h. Pohotovost není práce. Nebo případně svůj plat dávají na Adru apod., pokud to účetně nejde zařídit jinak.

...
Chce na nás Pán Ježíš, abychom pro sobotu trpěli tak, že jiní budou sloužit v tento den za nás.

Nechce, ale těm jiným to je stejně jedno, protože v Boha nevěří a věřit nechtějí, a nebo jsou to katolíci či jiní protestanté, kteří si velmi rádi službu vymění. S tím má vlastní zkušenost, takhle jsem si půl roku měnil službu s jiným evangelíkem a oba jsme byli spokojeni i zaměstnavatel...Nikdo nemusí v sobotu pracovat, copak za Ježíše K. v sobotu někdo pracoval? Tehdy to nemuseli řešit, dneska je lidstvo vyspělejší.

...
Aby se rozpadalo manželství? 

Nechce, vždyť nám také radí "netáhněte svého jha s nevěřícími"...Kdo si vezme někoho kdo věří odlišně, musí počítat s problémy...je to jen a jen jeho chyba, pokud nebudou k sobě tolerantní...


...
Jen Zákon a Zákon a láska je tabu. EGW zavedla tedy svoje ovečky k zákonictví. Chtěla zdůraznit právem, že sedmý den je sobota, bohužel z ní udělala totéž, co židé.

Nevíš o EGW vůbec nic, nikdy nikde nevede své ovečky k zákonictví, dokaž to třeba nějakou knihou, kterou o tom napsala...
Židé mají +- 626 Mojžíšových zákonů, které musí dodržovat, adventisté jen 10, které z lásky k Bohu chtějí dodržovat!


...
A jak si vysvětluji to, že třeba sestřička v sobotu pracuje v nemocnici.? Má dilema. Bud práci odmítne, ale zkomplikuje tím situaci ostatním sestřičkách, které nebudou mít volný celý víkend. 

Spravná obrácená sestřička nebude dělat sestřičku ve státní nemocnici, pokud se už při přijetí se dozví, že bude muset pracovat třeba každou druhou sobotu, ale najde si jiné zaměstnání, kde nebude muset porušovat 4. přikázání Desatera. Nemocnice nezavedl Bůh, ale vymysleli si je lidé. Tím neříkám, že nejsou občas pro někoho potřebné.

Sestřičky jsou ale také i pěkné mrchy a zacházejí s pacienty často jak s kusem dobytka. Např. u nás ve městě byla sousedka v nemocnici za svojí matkou a sestra ji řekla, vykliďte jí už ten stolek ona do rána umře. Slyšeli to všichni i ta její matka. Nebo ti přinese jídlo a ty protože se nemůžeš hýbat a najíst tak to jídlo tam zůstane a po chvíli ho zase odnese, namísto toho aby ti pomohla se najíst. A to slyším dnes a denně. Některé sestry jsou fakt svině. Dostat se do nemocnice znamená dneska umřít ne na nemoc, ale hladem.





Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. září 2015 @ 07:08:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To je vychcanost, jak se  „krásně“ vyjadřuje adventista???? Není to naopak mnohem lepší důkaz úcty k Božímu Zákonu???


  Ne, není. Protože ta "sestřička", do které se furt navážíš a kterou tady popisuješ a nic moc o ní nevíš, to nedělala z lásky k lidem, ale dělala to proto, aby měla dost peněz a protože měla strach aby nepřišla o místo. Toho sis ty ale nevšiml, jak máš rudo před očima a nečteš, co lidi píší. 

  Jinak je zvláštní, jak si Františku říkáš "křesťan" a jak moc se při tom dokážeš navážet do lidí, kteří mají v úctě Boží slovo a chtějí ho dodržovat či věří tomu, co Bůh řekl. Ale v tom určitě nejsi sám.

  Pokud jde o zákon a desatero, tak tu už debata proběhla  a ty jsi byl u toho: Místo neustálého opakování nesmyslů a nesmyslné opozice si zkus zjistit, jaký je rozdíl mezi zákonem a desaterem, podívej se do bible na desatero a na Zákon, který je za ním a o čem vlastně adventisté píší a nepředhazuj jim to, co vůbec nepíší a možná, že v diskuzi dojdeš k nějakému závěru, který pro tebe bude užitečný.

  To, že někdo dodržuje ďesatero nebo se o to alespoň snaží je pro mne sympatické a jsem rád za každého takového člověka. K lidem, kteří je nedodržují a bez skurpulí lžou, pomlouvají, kradou či cokoliv dalšího, aby prospěli své víře či sobě, sympatie nechovám.


  K adventistům by mne zajímalo jestli mají proti katolíkům či jiným protestantům nějaké významné rozdíly kromě soboty-neděle, snad mi některý odpoví. Jinak o nich moc nevím. 



Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 11:37:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jezis je tvuj kral spasitel a soudce v jedne osobe



Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 11:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jezis je tvuj kral spasitel a soudce v jedne osobe



Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 11:38:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jezis je tvuj kral spasitel a soudce v jedne osobe



Re: Zákon a jen zákon nebo Láska nad Zákon (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 22. září 2015 @ 15:53:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku.

Jen takové upozornění k tomuto : "
Když se ptali Pána Ježíše, které přikázání je nejdůležitější, nikdy nevyjmenoval žádné z nich, ale odkázal nás na lásku k Bohu a bližnímu."




On je vyjmenoval. A řekl toto: "Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci". viz Mt22,36-40 sr. Dt6,5; Lv19,18.34




Kdybychom byli schopni tyto dvě přikázání naplnit, naplnili bychom celý Zákon. Tato přikázání platí stále celou dobu a proto také nebude ze Zákona zrušeno ani slovíčko. Zákon se těmito dvěma přikázáními neruší, ale naplňuje. Pro naši slabost nejsme schopni naplnit Zákon. To je to, co nebylo možné člověku naplnit pro jeho slabost. Bez Ducha Kristova to nedokážeme i nadále - milovat Boha a lidi celou svou osobností.



tele



Stránka vygenerována za: 0.62 sekundy