Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 227, komentářů celkem: 429543, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465736
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Ještě k sobotě.
Vloženo Středa, 10. prosinec 2014 @ 09:18:24 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal bylina

Před pár dny tu proběhla debata(pokolikáté už?) o sobotě. Dnes mě přičtení knihy Exodus praštilo do očí:

Před pár dny tu proběhla debata(pokolikáté už?) o sobotě. Dnes mě přičtení knihy Exodus praštilo do očí:

Hospodin řekl Mojžíšovi: Promluv k synům Izraele: Jistě budete zachovávat mé soboty, neboť to je znamení mezi mnou a vámi po všechny vaše generace, abyste věděli, že já Hospodin vás posvěcuji. Budete zachovávat sobotu, neboť je pro vás svatá. Ten, ,kdo by ji znesvětil, jistě bude usmrcen, ano, každý, kdo by v ní dělal práci, takový člověk bude vyhlazen ze svého lidu. Po šest dní se bude konat práce, a sedmý den bude nejsvětější sobota, svatá Hospodinu. Každý, kdo by konal práci v sobotní den, jistě bude usmrcen. Ať synové Izraele zachovávají sobotu a slaví sobotu po všechny generace jako věčnou smlouvu. Bude věčným znamením mezi mnou a syny Izraele, neboť v šesti dnech Hospodin učinil nebesa i zemi a sedmý den přestal a oddechl si. Exodus 31, 12-17 Studijní překlad.
Tučně jsem vyznačil slova, kterých je třeba si obzvláště všimnout.

A já se ptám všech sobotářů, co tady obhajují svěcení soboty: Jste synové Izraele, nebo synové Boží? Uzavřel s vámi Bůh smlouvu na Sinaji, nebo jste účastníci nové smlouvy v těle a krvi Ježíše Krista? Jak to, že neposloucháte a nedodržujete nařízení o sobotě, že kdo by prací znesvětil sobotu, musí být vyhlazen z lidu? 
A konečně se vás ptám, když si říkáte křesťané, jak to že jsou vám lhostejná slova ap. Pavla, který prohlásil, že před Bohem je den jako den a ta pravá sobota je spasení v Kristu?

"Ještě k sobotě." | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 10. prosinec 2014 @ 10:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zda považuji za den odpočinku sobotu či jiný den, je otázkou víry. Sobota je biblický den a Pán Ježíš o ní říká, že byla stvořena pro člověka čili aby sloužila člověku. Jak? Jednak člověk skutečně odpočine od práce, kterou konal šest dní a najde si více času na duchovní činnosti.

Adventisté bohužel udělali díky EGW ze soboty pomalu Boží pečeť, což je nesmysl. Vrátili se k zákonickému uctívání. To není dobré. Ostatně se později něco podobného stalo i z neděle. Běda, že by někdo v neděli pracoval a nešel do kostela.

Sobota má biblický původ a obsah Desatera, i když není již právní záležitostí, ale jen dobrým obsahem, říká, že máme sobotu odpočívat, slavit, světit či jak to nazveme.  

Pokud někdo světí jiný den, je mi to jedno, je to jeho poznání, víra, vůle atd. Neděli uzákonila katolická církev, sobotu stanovil Bůh.  Kdo je větší autorita? A obsahem těchto dní, když je světíme, je to, co jsem popsal. Odpočinout od práce a starostí a věnovat se duchovním věcem a radovat se a děkovat Bohu. Odmítám, aby někdo určoval, co smím a nesmím, že nesmíme umýt nádobí po obědě  a jít s v sobotu s dětmi třeba koupat apod. což bohužel někde píše EGW. A pak konat dobro prací můžeme i v sobotu, neděli apod. Adventisté to se sobotou bohužel někdy strašně přehání a  vytrácí se Kristova milost.
Nejsem adventista.




Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 11:39:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevení Janovo 21:1  A spatřil jsem nové nebe a novou zemi, neboť první nebe a první země pominuly, a moře již není.
2  A to svaté město, nový Jeruzalém, jsem uviděl sestupovat z nebe od Boha, připravené jako nevěsta ozdobená pro svého muže.
3  A uslyšel jsem mocný hlas z trůnu, který řekl: „Hle, Boží stánek s lidmi; bude přebývat s nimi a oni budou jeho lid, a sám Bůh bude s nimi a bude jejich Bohem.
4  A Bůh setře každou slzu z jejich očí. A smrti již nebude, ani žalu ani křiku ani bolesti již nebude, neboť první věci pominuly.“¶



A já se ptám všech sobotářů, co tady obhajují svěcení soboty: Jste synové Izraele, nebo synové Boží?

Jeruzalém je Hlavní město židu. V Nebi je také město Nový Jeruzalém do tohoto města vstoupí pouze člověk který je  syn Izraele!!!!


. Při jedné teologické přednášce teolog vysvětloval že: V Bibli jsou ruzné názvy pro jednu a tu samou věc a uváděl příklady. Když jsou dva ruzné názvy pro jednu a tu samou věc ŘIKÁ SE TOMU SYNONYMUM.
 


Víš Bible obsahuje veřejné tajemství které je velmi dobře skryto: SYN IZRAELE   A  SYN BOŽÍ   jsou to synonyma a VYJADŘUJÍ STEJNOU VĚC!!!


Já mám s tím zkušenost a až to napíšu tak nebudeš chápat a budeš si mysle že jsem asi debilek:  Skoro 3roky jsem hladal odpověd na otázku proč je Buh slavnej v čem je Boží sláva.  Až jednou jsem to slyšel z kázaní a mě jako by praštil kladivem když jsem si to uvědomil!!!

Boží sláva je v Božím charakteru a to jaký Buh je a vše kolem toho.    Když jsem si uvědomil že jsem tuhle odpověd slyšel v ruzných kázaních víc jak 100krát že skoro denně jsem to měl na obrazovce monitoru před sebou a já jsem to neviděl připadám si opravdu jako ten debilek. 


Z této zkušenosti jsem pochopil že člověk muže číst Bibli muže mít pravdu před očima ale nějak mu to nedocvakne jako mi.  Nedokáže prostě spojit věci dohromady. Lidé nedokážou rozlišit mezi desaterem  a knihami od Mojžíše že jsou to dvě rozdílne věci a takových příkladu je více.



Ale to tady nepíšu abych napadal nějakou víru. Člověk má svobodnou vuli a sam si muže vybrat čemu věří.















Jáké místo v nebi Buh připravil pro tebe nevím , ale v Novém Jeruzalému platí stejné Boží zákony jako ve Starem Jeruzalému.



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 16:45:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino ty jsi trdlo.
Praštilo tě také do očí "nezabiješ, nepokradeš, nesesmilníš" atd.? Nebo jako "syna Božího" se tě to netýká? Co je hřích? Pouze to, co mi vyhovuje? A když už vzpomínáš "dny" , co povíš o neděli? Aby bylo jasno, dodržování soboty po starozákonním způsobu NIKOHO nespasí, ale také nikoho nespasí přehlížení věcí z Písma, které mu nevoní. A pokud někdo mi tady chce věšet na nos "zákonnictví", mohu se tomu jenom pousmát, protože jsem byl nedávno vyloučen ze sboru, protože jsem byl málo "zákonní". A ještě jedna poznámka, nejsem členem a nikdy jsem nebyl CASD.
rastan



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:29:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejlepší je nechat sobotáře na pokoji, určitě alespoň v neděli. :)



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. prosinec 2014 @ 20:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokristěním ve křtu, obléknutím Krista (Gal 3,27) přijímáme identitu Božího dítěte - stáváme se Kristu bratry podle těla - a protože Kristus je potomkem Abraháma podle krve, stáváme se i my duchovními potomky Abrahámovými. Také my jsme Izrael. Nikoli podle těla a krve, ale tím podstatným - děti Boží, skrze Krista, obřezáni ve křtu Kristovou obřízkou srdce (Kol 2,8-14).


A Krista opravdu máme následovat ve všem jeho konání.
Je náš Mistr a vzor.
Ovšem, jak víme, Kristus nedodržoval Zákon ze Sinaje nijak slepě a bezmyšlenkovitě, ale naplňoval ho do té doby neslýchaně novým významem - zákonem lásky.

Až do Kristovy smrti pro Izraelce podle těla stále platila smlouva ze Sinaje - platila tedy i pro Krista. Kristus tedy podle této smlouvy jako obřezaný Izraelita podle těla skutečně zachovával sobotu.

Až Kristovou obětí na kříži a následným vzkříšením - pak sesláním Ducha svatého - stará smlouva byla tak naplněna a zastarala - zanikla, protože dosáhla svého cíle v Kristu a přestala mít svůj smysl (vychovatele ke Kristu).
(Žd 8,13).
Když tedy mluví o nové, prohlašuje tu první smlouvu za starou; a to, co stárne a chátrá, je blízké zániku.



My křesťané jsme pak obdrželi smlouvu Novou, lepší, smlouvu, která z nás učinila Boží děti s nárokem na dědictví věčného života - což Izraelci podle těla a ve Staré smlouvě ještě neměli.

Jestliže někdo miluje svět, Otcova láska v něm není. Duchovně nejsme už občany tohoto světa, jsme tu cizinci a naše skutečná vlast je v nebi (Ef 2,19; 1 Pt 2,11). Ani tuto výsadu Božích dětí tělesně obřezaní Izraelci podle těla a krve  ve Staré smlouvě ještě neměli (Žd 11,14).


(Ef 2,10-16)
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
Proto pamatujte, že vy, kdysi tělem pohané - které takzvaná obřízka na těle, učiněná rukou, nazývá neobřízkou -
jste byli v té době bez Krista, odcizení od společnosti Izraele, cizí vzhledem k zaslíbeným smlouvám, nemající naději a bez Boha na světě.
Ale nyní, v Kristu Ježíši, jste vy, kteří jste kdysi byli dalecí, učiněni blízkými skrze Kristovu krev.
Vždyť on je náš pokoj; on, který učinil z obojího jedno a zbořil zeď rozdělení.

Svým tělem zrušil nepřátelství, totiž Zákon přikázání spočívající v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. Tak způsobil pokoj
a v jednom těle to obojí usmířil s Bohem skrze kříž, kterým to nepřátelství zahladil.



My tedy nerušíme ani Desatero, nerušíme ani Zákon - ale naopak potvrzujeme ho v jeho naplnění - "transformujeme" ho do Krista a ustanovení Zákona v Kristu pozbyla svůj původní význam (vychovatele).

Sobota byla přípravou na Krista - naplněním soboty je pak Kristovo nedělní vzkříšení.


Sobotáři,
když jste tedy s Kristem zemřeli principům světa, proč se poddáváte těm ustanovením, jako byste ještě žili ve světě?
  (Kol 2,20)




Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 05:50:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To zase bude "plodná" diskuze.

  Vzpomínám si, jak jsem se ještě jako skoro čerstvý křesťan 
ocitnul v jedné docela jediné pravé a docela apoštolské církvi. 
Scházeli jsme se tenkrát každý den ráno, četli si písmo, modlili se 
a brali vážně, co je napsáno. A zákonitě jsme museli narazit 
jak na desatero, tak na zákon. 

  A tehdy jsme se starších ve víře zeptali, jak je to se sedmým dnem 
a odpočinkem.

  Tehdy nám řekli: Je potřeba dodržovat Boží řád a odpočívat. 
Můžeš odpočívat kterýkoliv den, třeba pondělí, nebo čtvrtek. 
My odpočíváme v neděli. 

  Ale nesmíš odpočívat v sobotu, to bys byl pod zákonem, byl bys zákoník.

  Oni tedy tehdy byli "starši ve víře" jen tak o pár měsíců, maximálně let.



  Taky by mne zajímaly odpovědi na dva dotazy.


1.  Je tady pár lidí, kteří křičí jak si zakládají na bibli a že bible 
je pravidlo či norma a ne lidské tradice a římským katolíkům 
vyčítají jejich modly a obvykle se odvolávají na přikázání Desatera, 
"neuděláš si žádnou modlu, nebudeš se jí klanět a sloužit jí". 

  Pokud píšete o modlách a tom přikázání Desatera, 
rozumíte tomu tak, že platí všechna přikázání desatera,
včetně přikázání o sedmém dni? 

  Nebo z Desatera platí jen některá vámi vybraná přikázání 
a to ještě jen na druhé?


2.  Pak je tu pár lidí, kteří říkají, že když člověk dodržuje 
nějaká přikázání Zákona, musí pak nutně dodržovat 
všechna přikázání Zákona.


"Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou."

  Když tedy nechcete dodržovat žádné přikázání Zákona, 
protože pak byste pak museli dodržovat všechna přikázání Zákona, 
jak to prosím vás uděláte hned s tím prvním přikázáním Zákona?

  Cizinec



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 06:19:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budete zachovávat sobotu, neboť je pro vás svatá  kdyby te tohle praštilo do oči bylo by to lip!!!



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 18:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo je docela zajímavé. Sděluje nám, že člověk může otrocky přijmout a následovat odkaz otrokyně Hagar. Nebo být svobodným a následovat odkaz svobodné Sáry.

Abraham odvrhl otroctví a vybral si cestu, na kterou ho přivedla Sára. I když to bylo pro něj tvrdé, neboť syn Hagar byl jeho prvorozeným synem. Ještě že dal na radu (přesněji na přání) Sáry.

Abraham zůstal svobodným, i když ztratil prvorozeného. Pokud je známo, tak sobotu nesvětil a nejspíš ani žádný vybraný den. Možná to bylo tím, že mu nevytiskli správný kalendář. Přesto ho Bůh uznal spravedlivým.

Takže my si také můžeme zvolit cestu následování otrokyně, která před vyhnáním podléhala nařízení svobodné a tedy mohla světit nebo ne den, jaký ji paní určila. Nebo si vybrat cestu svobodné a neotročit nějakému dni v kalendáři. Ostatně, kdo z vás dokáže říci, zda, když světí sobotu dle gregoriánského kalendáře, tak světí sobotu právě v den podle kalendáře Izraelců, když Mojžíš přinesl z hory Sinaj Desatero?

Křesťan podléhá zákonu dokonalé svobody.

Galatským 4:31 A proto, bratří, nejsme syny otrokyně, nýbrž ženy svobodné.
Galatským 5:1 Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte si na sebe znovu vložit otrocké jho.




Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy