Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474122
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Církev bratrská. Jaká je?
Vloženo Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 08:25:18 CET Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Shaloman

Zdravím všechny diskutující. Chtěl bych se Vás zeptat na Vaše zkušenosti s Církví bratrskou, tedy samozřejmě pokud nějaké máte. Četl jsem, že CB je snad jedinou církví v Česku se zřetelným a trvalým nárůstem členů. Pochopitelně to jistě ovlivňuje relativně malá členská základna, přesto je to zajímavý údaj. Přiznám se, že CB je pro mě tak trochu nečitelná, nevím, kam ji mám přesně zařadit. Jistě má mnoho společného s evangelíky, na druhou stranu je tam prý i mnoho těch, kteří mají hodně blízko ke katolíkům. Některé páry z CB mají svatby v katolickém kostele. Děkuji Vám za Vaše postřehy.


"Církev bratrská. Jaká je?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 14:16:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako dlouhodobý člen CB uvádím velmi stručné historické ohlédnutí i mé stanovisko k současnému trendu v CB (kopie jednoho z dopisů br. Černému, kdys předsedovi Rady CB). Ze současného vývoje nejsem nijak nadšen.


...Tato církev se povětšinou rekrutovala z církve evangelické, která byla již v té době zlidovělá a v mnoha ohledech i horší než katolická. Proto se od ní odštěpili ti, kdo to s vírou chtěli brát vážně. Vznikla vlastně už koncem předminulého století ve dvou lokalitách a to v Bystrém v SV Čechách a v Praze za podpory americké Bostonské misie a navazovala věroučně i na Jednotu bratrskou (poslední biskup Komenský). Zřízení církve bylo však po americkém vzoru kongregační, t.j. o věcech společných rozhodovalo celé shromáždění, nikoliv jen hlavní představitelé. V čele církve je volená rada. Po republice(tehdy vlastně ještě rakouském mocnářství) vznikala další ohniska tohoto duchovního probuzení a jedno vzniklo i na Valašsku na Hrubé Lhotě, kde půdu připravoval 25 let horlivý evangelický farář Jan Karafiát (autor Broučků) a po něm František Urbánek, který se však neshodl s konzervativními evangelickými církevníky a proto musel odejít. Odešel do Prahy, tam se seznámil s Masarykem , který ho na čas zaměstnal v redakci svého časopisu. Urbánek byl pak přítelem Masarykovy rodiny a pohřbíval jejich syna Herberta, prezidenta Masaryka i syna Jana. Záhy však odešel ke Svobodné reformované církvi (dnes CB, první předseda Alois Adlof, autor mnoha duchovních písní), po 1. světové válce přejmenované na Jednotu českobratrskou. Evangelíci včetně Karafiáta (tehdy působícího též v Praze) to nelibě nesli a začali Jednotu českobratrskou nazývat sektáři.....
Církev nebyla do r. 1949 státem uznaná, ale jen tolerovaná, teprve nový komunistický zákon o církvích ji přiměl tento status přijmout, jinak by mohla být jen v ilegalitě.

z dopisu br.Černému:

ThDr Pavel Černý,
sbor CB Soukenická

Milý bratře,                                                                     
 Když jsem v neděli odpoledne zahlédl v televizi koutkem oka televizní shot z křesťanského vysílání o dalším ekumenickém setkání ve sboru CB v Soukenické, zatrnulo mi a mám z toho smíšené pocity. Dnes už docela chápu, proč se mi z vaší strany nedostává žádné odpovědi na můj předchozí dopis, kde jsem chtěl znát Váš postoj k ekumenismu s katolickou církví. Důvody mohou být samozřejmě i jiné, ale dnes je tandem KC-CB považován za realitu.
Bylo toto další setkání jen strategickou poradou, jaké stanovisko zaujmout k možnému vývoji ve věci církevních restitucí po vítězství Miloše Zemana ve volbách, nebo mělo nějaký hlubší duchovní význam?
Ptám se sám sebe, zda se mám radovat, nebo být smutný. Smutný z toho, že odhazujeme prapor reformace, která bojovala za biblickou pravdu a k jehož odkazu se hlásila i naše církev a pomalu se vracíme zpět do lůna „jediné pravé církve, mimo niž není spásy“(i když to možná dnes o sobě oficielně netvrdí, ale dosud  to přežívá), církve, pro niž bible není zárukou pravdy, církve, která akceptuje darwinismus nejen pro přírodu, ale i pro dogma (což s tím úzce souvisí), nehledě na negativní historické konotace. Zdá se mi to velmi nebezpečné.
Docela chápu Vaše snahy naši malou církev zviditelnit a dostat ji z izolace, ale ptám se, za jakou cenu?
Za jidášský groš z restitucí? Kam až budeme ochotni ustoupit a kdo koho může ovlivnit?
Již jsem psal, že by mi v církvi nevadily ani ty taláry. Je to důstojnější a taky praktičtější, zejména při různých ekumenických akcích, kdy naši kazatelé musí jen v oblecích mrznout v nevytopených kostelích. Talár by je přece jen lépe chránil před zimou. Jen doufám, že nebudou muset na krku nosit jako kardinál Duka ještě nějaký pektorál s pozůstatky svatých patronů (ale ty asi žádné nemáme, takže nám to nehrozí), případně škapulíř, nebo nějaký jiný fetiš.
Co by mi vadilo, je zavedení povinné svátosti „svaté zpovědi“, o které se v církvi již něco šeptá. Má to nahradit církevní kázeň, která v naší církvi v poslední době upadá? Nevím, zda by tento způsob byl lepší, ale mám obavu, že by se z takového institutu stala formalita. Spíš bych se přimlouval za větší pastorační péči kazatelů a starších, která rovněž upadá. Byl by to samozřejmě i odklon od reformace a příklon ke KC. Z toho bych byl smutný, protože už teď je v naší církvi posun k formalismu, manažerským způsobům práce a odklon od živého duchovního prožívání. To se samozřejmě nedá žádnými organizačními opatřeními naordinovat.
Paradoxně, radostí mne může naplňovat to, že vývoj událostí ve světě, jakkoliv chmurně vyhlížející, potvrzuje pravdivost Písma, že biblické předpovědi se plní a dějiny civilizace se blíží nezadržitelně k závěru i když odhlédneme od duchovních aspektů, které nevěřící nemohou vidět, že vše zapadá do sebe ve všech  ostatních oblastech. Velmi to mou víru posiluje, i když bych nechtěl být žádný škarohlíd. A ač starý kmet, cítím se ještě mlád a zdráv a proto se mi i v pozemském životě líbí a jsem vděčen za každý den, který mi Pán přidává.
Snažím se teď v zimě, kdy musíme tu smutnější půlku roku trávit v bytě ve městě naplnit něčím, co by mělo nějaký smysl a tak jsem si vybral křesťanský portál Granosalis, kde se snažím svými názory přispívat i v diskuzi s katolíky. Vidím však, že je to zápas mravence se slonem, boj s větrnými mlýny a vytí psa na měsíc, ale snad to někomu může pomoci hledat či najít pravdu. Existují na tomto portále i lidé znovuzrození, kterým se podařilo z KC vyjít a je to na nich ihned poznat.  Je to samozřejmě pro každého jen Boží milost.  Zvláště si uvědomuji svou minulou pošetilost střílet z pozice niemanda do těch vyšších pater (dříve na př.  i kardinál Vlk),  tedy i na Vás, který se pohybujete v té nejvyšší  duchovní elitě národa. Bůh má své plány s tímto světem a na nás je být každý věrný na tom místě, které je nám přisouzeno.
Přesto si jako malou ukázku toho, co mne dnes znepokojuje nejvíce, dovoluji  zaslat v  příloze můj názor na  ekumenismus katolíků s islámem, potažmo i s dalšími jinověrci. Článek zevšeobecňuje a vyhnul jsem se citacím a odkazům, i když by to bylo možné a více průkazné. V tom případě by musel být příspěvek mnohem delší. Přesto si myslím, že to není jen můj subjektivní názor a demagogie, ale kus pravdy, i když mi někteří katoličtí diskutéři v reakci na něj doporučují, „abych se dal léčit“. Nejsem diplomat a nerad dělám kompromisy se lží. Taky mne znepokojuje narůst okultismu v souvislosti s četnými mariánskými zjeveními, též i v souvislosti s památkou Večeře Páně, kterou katolíci chápou v doslovném fyzickém přepodstatnění a proto ekumena s nimi v tomto bodu je nemožná, zejména pro ně samé. Nevím, zda sám vidíte v téhle záležitosti nějaké kompromisní řešení, nebo zda bychom museli přijmout katolické dogma. Ale to by nám stejně nepomohlo, neboť nemáme "apoštolskou posloupnost" a návaznost na papeže. Taky se přiznávám ke své charakterové vadě, že někdy ve snaze někoho přesvědčit, se uchyluji i k jemnému sarkasmu, což je většinou kontraproduktivní a protistranu to spíše odradí. Platí známé rčení, že pro pravdu se lidé nejvíc hněvají.
Mohl bych vám jedním kliknutím přeposlat i elektronickou podobu mé staré eseje včetně některé přidružené korespondence, nechci vás však tím zatěžovat. Jen zvažuji možnost, zda by to některým hledajícím lidem nepomohlo alespoň „nasadit brouka do hlavy“, třeba v rámci kurzů Alfa. Též jsem si dovolil ještě připojit i svůj vlastní životopis s kouskem kratičké epizody naší církve. Též jsou v něm i důvody mé v mládí získané averze vůči KC, i když ne jediné a hlavní.  V něm také trochu sleduji i svůj vlastní duchovní vývoj, který byl spíše „skokový“, jak musí dnes tvrdit evolucionisté i pro přírodu, i když akceptování myšlenky evoluce či darwinismus v přírodě (náhradní náboženství) nebo i v dogmatu se mi vůbec nelíbí a snažím se říkat proč tomu tak je a jaké to bude mít důsledky, zejména  v duchovní rovině, t.j. zpochybnění ústřední biblické zvěsti, dokonce i božství Ježíše Krista.
 Nemusíte mi samozřejmě ani tentokrát odpovídat, máte své vlastní agendy jistě dost, berte to jen jako jeden z názorů jednoho příslušníka z generace „na odpis“. Slibuji, že už vícekrát obtěžovat nebudu a ponechán věcem volný průběh. Svět stejně poběží dál, aniž by se ohlížel na něčí názory z těch nižších pater. Dnes už je těch názoru tolik, že bude těžké si vybrat. Psi štěkají a karavana jde dál. Jen nevím, zda spojenectvím s KC získá naše církev nějaký kredit u většinové společnosti, která je negativně vymezena jak proti KC, tak proti restitucím jako takovým. A taky, jestli nezrazujeme sami sebe. 

Je třeba se modlit za ty v moci postavené.  
 
Přeji Vám Boží přízeň, Boží moudrost a ochranu, zdraví a vše dobré dodatečně i v tomto Novém roce.
 Zdraví váš v Kristu
 J.Z.





Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:13:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příspěvky nade mnou ukazují že CB opravdu patří k duchovní elitě a to nejenom v rámci našeho národa. Stejně jako apoštolská církev.
Silně ekumenicky zaměřený byl již pan farář Karafiát. Který mimo jiné poukazoval na to že v Německu je běžným zvykem to že používají evangelíci a katolíci společně jeden kostel a litoval toho že to není možné u nás v Čechách. Broučkovy modlitby patří k těm nejkrásnějším které znám. Doufám že pan farář Karafiát patří k těm kteří se za nás za všechny dneska v Nebi přimlouvají. Za jeden společný Ovčinec.  Pan prezident Masaryk si přál aby mu přivedli kněze když umíral. Aby se mohl vyzpovídat a smířit s Bohem. Bohu žel to jeden z jeho blízkých znemožnil.



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 17:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
CB má za svou relativně krátkou dobu existence hodně slavných následovníků a přívrženců.

Co se mi líbilo ve sboru CB? Nepozoroval jsem žádné omezení ve věroučných tématech, nikdo nikoho kvůli tomu nezatracuje. Což se projevuje i tím, že v kázáních i církevním časopise se lze setkat s otevřeným vyjadřováním jak k teologii uvnitř evangelismu, tak k ožehavým životním tématům.Také je tam poměrně silná mládež, což zřejmě působí i dost velkou technickou úroveň akcí. Zvláště jsou početné akce pro děti a mládež, avšak ani senioři nejsou vytlačováni na okraj. Dalo by se říci světským jazykem, že CB je moderní církev otevřená každému, tedy i těm, kteří jsou hledající nebo kteří skončí svou víru u Pánaboha občasně fungujícího jako tlačítko splněných přání. Kdo chce, místo ve sboru a jeho činnosti si najde a kdo nechce nic dělat, nikdo si ho nevšimne.

Co se mi nelíbilo ve sboru CB? Asi to bude podobné u všech. Na lokální úrovni člensky nepočetných odnoží sborů, patřících pod krajské (či okresní, o hierarchii jsem se nezajímal) to funguje tak, že si zazpíváme, vyslechneme kázání od někoho z kraje, a po troše informacích o práci sboru se rozejdeme. Pokud chce člověk sdílet svou víru s někým, musí si najít sám bratra či sestru. Když přijdete nově do sboru, nikdo si vás nevšimne (výhoda nebo nevýhoda početných sborů?).

Pokud bych činil nějaké závěrečné hodnocení, tak pokud člověk prožívá a chce prožívat radikální následování Krista, tak si najde, možná s obtížemi, podobného souvěrce nejspíš v jakékoliv křesťanské církvi.



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 18:25:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi''
BA



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 21:26:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Počítám, že bratr Adlof se v hrobě obrací...



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 21:30:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smutný stav sekty CB dokumentuje výrok Daniela Kvasničky - "Pokud pro službu nemůžeme sehnat muže, kteří raději podnikají a vydělávají peníze, pak je třeba světit ženy a třeba najít i gaye..."



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 10:34:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jsem něco objevil: Pnutí mezi AC a CB 

Docela by mne zajímalo, co na to řekne Rosmano (tedy i na odkaz v článku na jeho konci od člena CB).



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 13:43:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by nebylo od věci si přečíst co o sobě bratři a sestry z CB a AC říkají sami :

Církev bratrská

Církev bratrská je společenstvím lidí, kteří se narodili v této církvi – přirozeně, jako děti a nadpřirozeně, znovunarozením když uvěřili. Někdy se narodili jen nadpřirozeně. Podle narození patří do rodiny ateistů či nevěrců a neměli žádné ambice stát se křesťany. Nicméně uvěřili a vybrali si tuto církev.

Církev bratrská je tedy společenstvím znovu narozených lidí, kteří o sobě tvrdí, že začali nově žít s Ježíšem Kristem jako svým Zachráncem a Pánem tak, jak jej představuje Bible.

Církev žije v několika desítkách sborů, což jsou větší i menší rodiny různých lidí, kteří spolu nejsou jinak příbuzní. Ve sborech v jednotlivých obcích a městech se odehrává pestrý život na úrovni dětí, mládeže, rodin, zdravých i nemocných lidí. Je to vždy vícegenerační společnost, která si postavila sborový dům, modlitebnu, který většinou víceúčelově užívá. Někde využíváme veřejné prostory. Pokud máme své církevní domy, pak jsou vždy k užitku celé obci. Náš úkol je v promítání evangelia Ježíše Krista do všedních dnů. V této zeměpisné poloze je křesťanská zvěst motivem, který formoval existenci této kultury, proto vidíme za úkol kázat dobrou zvěst Bible tak, abychom v Čechách konečně rozuměli tomu, z čeho vycházíme.

Svůj úkol vidíme také v péči o nemocné, potřebné staré i mladé spoluobčany. Svůj úkol vidíme také v péči o děti a mládež ve školách i v našich domech.

Církev bratrská není ani jediná a ani nejlepší ze všech křesťanských církví. Proto spolupracuje se všemi ostatními křesťanskými církvemi.


Vyznání víry Apoštolské církve
    Věříme, 
  1. že Bible - Písmo svaté - je jediným, vdechnutým a neomylným autoritativním Slovem Božím,
  2. že je jeden věčně existující trojjediný Bůh: Bůh Otec, Syn a Duch svatý,
  3. že Bůh je věčný, všemohoucí Stvořitel nebe i země, celého vesmíru a veškerého života,
  4. v Božství Ježíše Krista, jeho početí z Ducha svatého, narození z panny Marie, jeho bezhříšné lidství a dokonalý život, ve věčnou postačitelnost jeho smírčí a zástupné smrti na kříži, v jeho zmrtvýchvstání v těle, v jeho nanebevstoupení na pravici Otcovu a v jeho druhý příchod na zem v moci a slávě,
  5. v Ducha svatého jako Boží osobu, který byl seslán na věřící v den Letnic, což bylo počátkem živé Kristovy církve na zemi, a že Duch svatý působí dodnes ve stejné moci.

Boží plán s člověkem
  1. Člověk byl stvořen k obrazu Božímu. Sveden Satanovou lží zhřešil neposlušností, a ztratil tak obecenství s Bohem, čímž uvedl na celé lidstvo duchovní i tělesnou smrt.
  2. Ježíš Kristus smířil svou obětí lidstvo s Bohem, a umožnil tak člověku návrat k původnímu stavu a k životu věčnému.
  3. Osobní vírou v Ježíše Krista má každý člověk možnost stát se z Boží milosti opět Božím dítětem a dosáhnout života věčného.
  4. Duch svatý usvědčuje i dnes svět z hříchu, zjevuje tajemství evangelia a zmocňuje Kristovu církev k plnění jejího poslání na zemi
  5. Oběť Ježíše Krista pojí věřící v jednu rodinu Boží, církev Kristovu na zemi.
  6. Církev Kristova bude přenesena do Boží slávy.
  7. Zřízení tisíciletého království na zemi.
  8. Poslední soud.
  9. Spasení všech, kteří přijali dílo spasení v Kristu a vytrvají věrně až do konce. Takoví budou žít věčně v nebeské slávě.
  10. Existuje věčná záhuba - ohnivé jezero - pro ty, kteří odmítli Krista jako Spasitele.

Člověk tedy potřebuje poznat a prožít:
  1. svou hříšnost a ztracenost ve světle Slova Božího,
  2. pokání, tj. změnu smýšlení, lítost nad hříchem, jehož se dopustil, i nenávist k němu,
  3. obrácení se ve víře k Bohu, očištění krví Ježíše Krista a Boží ospravedlnění,
  4. znovuzrození v Ježíši Kristu - přijetí Božího synovství,
  5. křest ve vodě ponořením na základě osobní víry,
  6. křest v Duchu svatém s biblickým znamením - mluvením novými jazyky,
  7. naplňování Duchem svatým
    a)k nesení živého svědectví Ježíši Kristu,b)k tomu, aby dary Ducha svatého sloužily ke společnému budování církve Kristovy na zemi.c)k plnění velikého poslání církve Kristovy na zemi.

Církev Kristova v biblickém významu
  1. Hlavou církve je Ježíš Kristus a tvoří ji znovuzrození lidé, kteří žijí pod autoritou Ježíše Krista a jsou spojeni Duchem svatým a Slovem Božím.
  2. Byla založena v den Letnic vylitím Ducha svatého na učedlníky.
  3. Boží vůlí je, aby věřící žili v posvěcení skrze krev Ježíše Krista, moc Ducha svatého a poslušnost Božího slova a v neustálém růstu ve víře a nesli ovoce života naplněného Duchem svatým.
  4. Podílem věřících jsou dary Ducha svatého, které zmnocňují k životu a službě v moci Ducha svatého.
  5. V odpověď na modlitbu víry Pán nadpřirozeně uzdravuje nemocné.
  6. Církev Kristova je obecenství těla a krve Ježíše Krista, což je vyjádřeno slavením památky Večeře Páně podáváním chleba a vína. Přijímat Večeři Páně přísluší jen těm, kteří jsou očištěni a vykoupeni krví Kristovou, a tím připojeni k jeho církvi.
  7. Ve vztahu k ostatním znovuzrozeným křesťanům jsou členové vázáni povinností respektovat zásadu ztotožnění se s viditelnou církví Kristovou.



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Nos (metros@centrum.cz) v Pátek, 25. září 2020 @ 09:57:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně by zajímalo, jak se Církev bratrská vyrovnala se svou minulostí. Myslím tím to, že se kdysi připojila k tzv. Berlínskému prohlášení a ty nesmysly ze svých kazatelen kázala. Jde mi o to, že když se od tohoto B. prohlášení v 90. letech distancovala, jestli z toho také učinila pokání. A jestli se pak i omluvila všem těm bratřím a sestrám kteří těm nesmyslům nevěřili a byli za to pronásledováni a také vylučováni. 



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy