Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 522 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489637
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům
Vloženo Úterý, 20. květen 2014 @ 21:20:34 CEST Vložil: Olda

Svědectví poslal hledajici

Na začátku bych se chtěla omluvit, že pravděpodobně budu opakovat to, co tady bylo napsáno již dříve. Berte to prosím jako takový nesmělý a neumělý pokus o teologickou diskuzi na téma, co je to vlastně Radostná zvěst.

Má první zkušenost s „evangeliem“ byla ve dvaceti letech. A nebyla to pro mne vůbec radostná informace. Zjistila jsem, že lidé, které miluju nejvíc, budou věčně hořet v pekle. Snad pokaždé, když jsem otevřeně mluvila o mém přijetí J-še do srdce, jsem otevřeně přiznávala, že toto evangelim pro mne rozhodně není radostné. (Evangelium, které není evangeliem!!!) Teď je mi přes čtyřicet. Moje víra a cesta prodělala mnoho odboček, ale v duši jsem se s vědomím, že mí milovaní jdou do zahynutí nikdy nevyrovnala. Nedávno jsem prošla kalvinistickým obdobím, to jsem se začala modlit za své přátele i ne-přátele, aby je B-h vyvolil a trochu jsem se uklidnila, když jsem konečně uvěřila, že spásu lidí má v rukou On, ne člověk jako takový. Poslední týdny, možná i měsíce však, po přečtení článků mého milého bratra ssns jsem postupně a opatrně začala doufat v B-í milosrdenství, které na konci věků zachrání každou živou i mrtvou duši, celé své stvoření.



Nedávno jsem se dostala ke knize Raising Hell (Julie Ferweda).  V bodech krátce vypíšu pro mne důležité milníky které jsem dnes schopná uznat díky výše zmíněnému:

Pojem věčnost v písmech: neexistuje. Existují pouze špatné překlady slova aion, což je řecky ve skutečnosti věk – tedy doba, která má počátek i konec. Pojem věčné peklo v písmech: neexistuje. Jedná se zde buď o šeol/ hrob, tartar/ vězení pro anděly nebo Gehennu, což je buď geografické místo nebo místo tříbení a zkoušení ryzosti B-ím ohněm.

Písmo není B-í Slovo, B-í Slovo s velkým S je jedině a pouze J-š. O jakousi autoritu (tak jak ji proklamují ti co mají tuto knihu jako kultovní nástroj) nebo inspiraci písmy se můžu opírat, ale jen na základě originálů a pokud možno co nejpřesnější znalostí tehdejších poměrů. Za písmo nemůžu považovat tu hromadu všemožných překladů ovlivněných přesvědčením a denominací jednotlivých překladatelů.

Evangelium je radostná zvěst o tom, že J-š zemřel za VŠECHNY, aby VŠICHNI mohli žít. Tak to je zatím vše, k čemu jsem zatím dospěla. Je to hodně odvážné, vím. Jsem připravena, že většině se to zde nebude líbit, přesto předem děkuji za vaše komentáře  přeji krásný den.


"Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům" | Přihlásit/Vytvořit účet | 182 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 20. květen 2014 @ 23:04:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Raising Hell jsem tedy nečetl, ale docela dobrá je i kniha s podobným názvem: Razing Hell (Sharon Baker). Pokud máš přístup k anglicky psané literatuře, určitě doporučuji The Inescapable Love of God od Talbotta. Speciálně 3. kapitolu by si měl přečíst každý. No ale mohl bych doporučit tak 20 dalších publikací.:-)

Nedávno jsem prošla kalvinistickým obdobím, to jsem se začala modlit za své přátele i ne-přátele, aby je B-h vyvolil a trochu jsem se uklidnila, když jsem konečně uvěřila, že spásu lidí má v rukou On, ne člověk jako takový.

No, Calvin by měl celkem výhrady k modlitbě za to, aby Bůh někoho vyvolil, protože k tomu vyvolení došlo již před stvořením světa (např. Ef 1,4). Důležité je právě to, že vše má v rukou Bůh.

Písmo není B-í Slovo, B-í Slovo s velkým S je jedině a pouze J-š. O jakousi autoritu (tak jak ji proklamují ti co mají tuto knihu jako kultovní nástroj) nebo inspiraci písmy se můžu opírat, ale jen na základě originálů a pokud možno co nejpřesnější znalostí tehdejších poměrů.


Tak toto říkám pořád dokola. Vlastně jsem opradu nikdy nepochopil, proč tak málo lidí, kteří v Bibli vidí slovo Boží, má touhu přečíst si to v originále a opravdu to chápat.

Jsem připravena, že většině se to zde nebude líbit

No jo, nebude. V praxi uvidíš, jak moc pravdivé je podobneství z Mt 20,1-15. Lidé rádi Bohu zakazují, aby "si ve svých záležitostech udělal, co chce" a onu výtku "anebo závidíš, že já jsem dobrý," uslyší hooodně lidí, až se s Ježíšem setkají tváří tvář. Jsou to ti, kteří když mluví o té radostné zvěsti, říkají:"Mám pro tebe dobrou zprávu - pokud neuvěříš, skončíš v nekončícím utrpení. A i když uvěříš, skončí tam většina tvých příbuzných, přátel a samozřejmě většina těch, o kterých ti ve jménu Ježíše říkám, že je máš milovat jako sám sebe. Mnozí tě budou mít po obrácení za cvoka a šílence, ale neboj, Bůh, který je láska a chce spásu všech, si to s nimi s krutostí a pomstychtivostí sobě vlastní vyřídí." To nekončící peklo historicky sloužilo jako velmi funkční nástroj strachu pro ovládání lidí a současně bylo vítanou záminkou pro všechna ta zvěrstva, která jsme my křesťané napáchali. Ono je docela nesmyslné likvidovat lidi, protože mají jiný názor, ale když se na ně podíváš jako na nádor, který může, není-li rychle odstraněn, nakazit a do nekončícího utrpení stáhnout další, hned se ta hranice zapaluje či vojsko vysílá s lehčím srdcem a dokonce pocitem, že konám dobro.

Jinak přeju vše dobré a vítám do světa svobodné lásky k Bohu a důvěry v jeho slovo a sílu.



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 20. květen 2014 @ 23:39:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Poslední týdny, možná i měsíce však, po přečtení článků mého milého bratra ssns jsem postupně a opatrně začala doufat v B-í milosrdenství, které na konci věků zachrání každou živou i mrtvou duši, celé své stvoření. 

Přečtení článků článků našeho milého bratra Slávka samo o sobě nestačí a nemůže stačit k takové naději. Lidé jsou podle Písma zachráněni milostí skrze víru, která není v/z nich, nýbrž y Boha - je to Boží dar, dar Boží milosti, který si nikdo nezaslouží. Vlastně je to sám Bůh Otec, který se v Kristu Ježíši dává lidem jako Duch víry, který je jejich schopností věřit, důvěřovat Bohu a Jeho Slovu - Pánu Ježíši Kristu. Proto Pán Ježíš říká svým učedníkům: mějte víru Boží! Lidé jsou schopni věřit všemu možnému i nemožnému, ale věřit Bohu sami v sobě nikoliv! A dar víry jako ostatně všechny dobré dary - dary milosti dává Bůh pokorným; pyšným se Bůh protiví, tzn. že stojí proti nim, má je v ohavnosti a nemůže je zachránit, protože sami sebe diskvalifikují tím, že nepřijímají Boží milost.

Evangelium je radostná zvěst o tom, že J-š zemřel za VŠECHNY, aby VŠICHNI mohli žít.
 Tak to je zatím vše, k čemu jsem zatím dospěla. Je to hodně odvážné, vím. Jsem připravena, že většině se to zde nebude líbit, přesto předem děkuji za vaše komentáře  přeji krásný den.


Pán Ježíš Kristus sice zemřel za všechny lidi, ale Bible také říká, že zemřel za hříchy mnohých nebo za mnohé, tzn. nikoli za všechny obecně, nýbrž za všechny ty, které Bůh Otec vyvolil před založením světa a kteří jsou od založení světa zapsáni v Beránkově knize života, neboť jedině tito budou moci vejít do a být součástí nového Jeruzaléma.

Někteří překladatelé možná překládají řecké slovo "aión" špatně, ale v Písmu svatém je možno jasně vidět něco, co můžeme nazvat minulou věčností, kdy byl jen Bůh sám a nikdo jiný a nic jiného a tzv. budoucí věčnost, kdy bude Bůh a jeden souhrnný nový člověk, tvořený Kristem coby Hlavou a Církví coby Tělem (všemi jeho údy), který bude (kromě jiného) vyjádřením Boha navěky věků.



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. květen 2014 @ 08:16:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Moje víra a cesta prodělala mnoho odboček, ale v duši jsem se s vědomím, že mí milovaní jdou do zahynutí "...


Neber toto prosím z mé strany jako nějaké poučování nebo vyvyšování.
Je mě už přes šedesát a svět vidím v tomto úplně jinak.
I kdyby hypoteticky všichni tvoji milovaní byli úplní pohané, nelze o nich říci, že jdou do zahynutí. Srovnej Ř 2,11-16.
Svět není takto jednoduše černobílý.

Víra je nezaslouženým darem - a kdo ho nedostal, nemůže být jen kvůli tomu ještě nijak diskvalifikován.
Vždyť i láska pohana má svůj původ v Bohu a nejpůvodnější Boží zjevení není v Písmu, ale v lidském svědomí. I srdce pohana skrze projevy lásky tak může dozrávat ke konečnému společenství s Bohem. V okamžiku smrti pak končí každá víra a nastupuje plné poznání skutečnosti. I pohan se ve smrti setkává s Kristem a pokud žil jako člověk spravedlivý, nemá problém jej přijat za svého Pána. Je tedy "pokristěn" (stane se Božím dítětem) právě až v tomto setkání v hodinu své smrti.

Křesťanská víra sama o sobě není o zaručené jistotě věčné spásy už snad tím, že jsem se stal křesťanem, ale o vyšší kvalitě prožívaného života Božího dítěte s Bohem, o naplňování Božího plánu se světem skrze jedinečnost osobnosti každého z nás.

Samo křesťanství je o životě v jistotě naděje, že pokud v dobrém životě vytrváme až do smrti (Mt 24,13, Mk 13,13; Jk 5,11), obdržíme jednou na Kristově soudu věnec vítězství - budeme spaseni navěky.



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: rakato v Středa, 21. květen 2014 @ 10:01:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Nezdá se Vám, že postavit proti sobě Bibli jako Boží slovo a Pána Ježíše nemá logiku ? Odkud pramení naše poznání Pána Ježíše ? Myslíte si, že někde mimo Bibli ?  Kde jinde se dozvíme, že Pán Ježíš se narodil z panny, že zemřel zástupnou smrtí na kříži, a že vstal třetí den z mrtvých, aby tím Bůh dokázal, že je Synem Božím ? Kromě toho je zřejmé, že Pán Ježíš osobně potvrzoval např. prorocké pasáže Bible, které o Něm hovoří. Proroci znovu a znovu vyhlašovali Boží výroky. A co apoštol Pavel v 2.Tim.3,16 ?

2. Pán Ježíš zemřel za všechny, Evangelium je pro každého, protože jsme všichni hříšníci a potřebujeme ke smíření se svatým Bohem oběť Pána Ježíše. Jenomže sám Pán Ježíš říká, že ten, kdo v Něj nevěří, je odsouzen (Jan 3,18-19). "Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává" (Jan 3,36). To je trvalý čas, "zůstává". 

3. Samozřejmě, že s různými překlady Bible jsou problémy. Nemyslím si však, že rozumět originálům biblického textu odstraní problém základní, totiž problém s vírou v Pána Ježíše.  Vždyť i ti, kdo byli současníky Pána Ježíše, dotýkali se Ho a viděli Jeho život, včetně zázraků, museli uvěřit, že byl a je Mesiášem - Kristem, Božím Synem (viz Petrovo slavné vyznání v evangeliích, např.Mt.16,16). 



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 21. květen 2014 @ 10:13:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je láska. V Novém Zákoně nás Pán Ježíš učí Boha oslovovat Otče. To už je velice intimní vztah. To není jako ve SZ, který znal převážně krutost a náboženský fanatismus.  Tam sice měli Desatero a obětovali, ale srdce tam nebylo. Důkazem je chování Izraelitů vůči okolním národům. Vraždění, rabování atd. To nemohlo pocházet z milujícího Boha. Nakonec Pána Ježíše nepoznali.


Kalvín přišel s učením, podle kterého Bůh  údajně určil, kdo bude vyvolený ke spáse a kdo zahyne.  Osud člověka je tak předem určen. Kde na to přišel? Sám zavedl v Ženevě nesmírně krutý život, kdy lidé směli zpívat jen zbožné písně atd. a navíc i sám nechal lidi upalovat. Oficiálně se hovoří o jednom člověku, ale mohlo jich být i více. Předurčil ho k tomu snad Bůh a má za to nebe???


Selekce lidí před narozením - do pekla nebo do nebe je strašně nesmyslná. A autorem tohoto názoru je člověk, který nebyl asi nijak svatý, prostě náboženský fanatik.


Není nic hroznějšího než náboženský fanatismus. Co takoví fanatici umí vymyslet, je strašlivé. A klidně to prezentují jako dar Ducha.


Bůh takový není. Řada lidí neuvěřila v Boha díky křesťanům, kteří vraždili a zabíjeli. Znám lidi, kteří právě z toho důvodu nechtějí mít nic společného  s vírou a s Bohem, protože vidí na křesťanech špatný příklad a fanatické projevy včetně nenávisti či pokrytectví. aj. Takže bude správné, že skončí v pekle a věčném utrpení? Nicholas Winton zachránil přes 600 dětí a Bůh mu dopřává vysokého věku a nechlubí se  vírou. Fanatičtí rabíni mu v době, kdy organizoval záchranu židovských dětí přišli zakázat ty akce, protože děti skončí prý v údajně v jiných náboženských rodinách. Raději by je nechali zemřít. K čemu jim byla zákonická víra bez lásky???


Naštěstí Pán Ježíš také říká, že na každý, kdo mi říká Pane vejde do království nebeského. Uvádí příklad člověka, který se dokáže obětovat za jiné a pomáhat druhým. Nemluví zde o jeho víře. Bůh vidí do srdce a je správně v něho věřit a  věřit, že se zachová spravedlivě. Nikdo nedostane víc a ni míň. Všichni dostanou stejně jako ti na vinici v podobenství. Každý dostal denár. Rozhoduje Bůh a ne Kalvín a jiní fanatici.


 A tak není důvod k pesimismu a beznaději a ani povýšenectví, že jsme něco víc než ti druzí, které údajně Bůh předurčil k jinému cíli. Bůh je spravedlivý a je rád, když ho milujeme a věříme v Něho, ctíme Ho,  obracíme se k Němu na modlitbách  a řídíme  a se jeho radami.


Netrap se, prosím. František.





Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Středa, 21. květen 2014 @ 11:55:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi které miluješ, budou hořet v pekle? No to je "pěkné"!

Pro takovou divnou "lásku", tam můžeš hořet ty sama. Cožpak je vůbec možné přijmout evangelium, pravdu Krista způsobem, že si budu o jiných lidech myslet, že budou hořet v pekle?! 
Tvá sobecká víra je nakažená vírou v zatracujícího boha! Pro tvé zatracující smýšlení, tě vlastní sobeckost ze zatracení vyčleňuje! Ty půjdeš do nebe a ostatní do pekla! Tvoje myšlení, že ty budeš spasená a ostatní budou hořet v pekle, je zvrácené a s křesťanskou láskou neslučitelné. 
Naděje není jenom pro tebe, naděje spasení je pro všechny, tak jim to sobecky neupírej a věř Kristu, že spasil všechny VČETNĚ tebe- ne jenom tebe!



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. květen 2014 @ 17:26:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Augustin patří mezi největší světce a učitele Církve. Jemu vděčíme mimo jiné prakticky za všechny řeholní řády a kláštery  bratří kazatelů. Kteří se od mnichů liší tím že jsou víc obrácení směrem ven mimo komunitu, vysluhují svátosti  a hlásají Evangelium lidem vně kláštera. Z augustiniánské řehole vyšel i řád svatého Dominika a našeho otce kardinála.

Svatý Augustin prožil svoje mládí velice světským způsobem života, stejně jako jeho otec.  Původně ani nebyli věřící. Jeho matka svatá Monika se za ně za oba denně modlila, za jejich obrácení. Asi tak 20 let. Tak dlouho trpělivě čekala. Když rozdávala chléb  chudým tak se její muž strašlivě zlobil a byl na ní hrubý. Jednou jí zastoupil cestu a ptal se co má v košíku. Ze strachu řekla že jen samé růže. Když ho pak otevřel tak zjistila že nelhala. Opravdu byl plný růží. Takové zázraky jí provázely a ti dva pořád nic……

Pro svoje předky a pro jejich spásu můžeme udělat mnoho, pro ty co žijí na zemi  i pro ty kteří jsou v Očistci. Můžeme se za ně modlit a postit, rozdávat almužny, konat dobré skutky. Obětovat  svoje utrpení. Dát sloužit mši svatou. Bůh nás může vyslyšet hned a nebo po létech, ví lépe než my kdy to má udělat. Možná bychom dneska neměli svatou Moniku a svatého Augustina, kdyby jí byl vyslyšel dříve. Třeba by z nich byla rodina sice věřící ale ne tak svatá.

Za  První republiky bylo v módě okázale truchlit a litovat toho co jsme neudělali pro milovanou osobu než odešla z tohoto světa. Že jsme se s maminkou ani pořádně nerozloučili a už se to nedá nikdy napravit. Jak říkal básník – dluh chce se platit, není věřitele.  Zádušní mše, posvěcenou půdu  a odpustky měly nahradit nesmyslné a bombastické světské pohřby, domácí kenotafy a nebo urny vystavené v obývací hale nebo zakopané na zahradě. Jalové řeči a falešné teatrální city. Pověra na místo víry. Lidem před smrtí se začalo lhát a zatajovat jejich stav, aby se jich to prý nedotklo. Nebo spíš aby se nemohli smířit s Bohem a s lidmi a dát si zavolat kněze. Jak pošetilé názory to byly, jak zlé.




Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 21. květen 2014 @ 21:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cesta hledající k univerzální spáse je jistě potěšitelná. Náš Pán a Bůh nám dal do srdcí slitování i nad těmi, kdo jsou Bohu cizí či dokonce nepřátelští. Proto cítíme, že by spása měla být nejen pro vyvolené.

Hned na začátku však připomenu, že takovým úvahám se věnujeme tehdy, kdy jsem krutosti Božích nepřátel nepoznali na vlastní kůži a zejména tehdy, kdy jsme od nich žádnou velkou ránu nedostali a v blahobytu, teple, s nacpaným břichem a mezi zákusky a dobrým vínem a v duchovní pohodě diskutujeme intelektuálním rozjímáním v rámci značně zidealizovaných představ, abychom zejména sami sobě dokazovali, jak jsme milosrdnější než ten Bůh. Většinou však takové rozpoložení nemáme a ani nás na všeobecnou spásu pomyšlení nenapadne, neboť máme co dělat s nespravedlností, nepřátelstvím, nepravdivým osočováním i jiným projevy, jak o nich psal Ježíš. Jinak o všeobecné spáse pro zloděje bude přemýšlet nemohoucí slepec, kterému ten zloděj ukradl invalidní vozítko a obral ho o tu trochu peněz, které měl na živobytí.

Nicméně článek zde byl zveřejněn, takže k věci:

"Pojem věčnost v písmech: neexistuje." Tak píše hledající. Zamysli se však ty hledající, kdyby v Písmu neexistovala věčnost, nemohl by existovat ani Bůh, který je věčný. Sousloví "žít s Bohem" by postrádalo smysl, neboť kdo žije s Bohem, ten žije věčně. Což se dá Písmem nejen dokázat (Henoch), ale ani o tom není zapotřebí explicitně psát, neboť je to samozřejmost. Jako byla u Izraelitů samozřejmost, že život smrtí nekončí. Viz: "Já jsem Bůh Abrahámův..." to řekl Ježíš, kterého Boží slovo, hledající" uznáváš, tak si nešlap na jazyk a zapoj nejen srdce, ale i rozum. Také trocha matematiky ti neuškodí, neboť když posčítáš věky (které uznáváš) dohromady, tak ti musí věčnost vyjít.

Tvrzení, že peklo neexistuje, je jedna z největších hloupostí. Peklo je totiž synonymem smrti, totéž jako šeol či hádés. Nazvi to jak chceš, pro tento svět je to jediná jistota. Předpokládám, že i pro tebe to má být průchozí místo, nikoliv konečné.

Hledající, také píšeš: "Písmo není B-í Slovo, B-í Slovo s velkým S je jedině a pouze J-š." Sice šetříš čas zvláštními zkratkami, což je u tebe  pochopitelné, protože na věčnost nevěříš. Nebudu tě zahrnovat chválou, kterou by ti poskytli ateisté, kteří tvrdí totéž. Máš tedy před sebou ještě dalekou cestu. Bible totiž nic jiného není, než Slovo Boží a odpověď lidská. Nebo slovo lidské a odpověď Boží. Můžeš Písmo přijmout také jako poznávání Boha lidmi. K tomu ti připomenu, že Bůh v Písmu nemlčí, ale jedná, stejně, jako se to děje dnes a denně. Jinak by zde nebyl ani jeden obrácený křesťan. Když to nepřijmeš, tak jsi na nejlepší cestě vytvořit si vlastního boha, bohy, jako to už dávno dělali Egypťané, Sumerové, Řekové i naši předkové, kteří nejspíš v té době lezli po stromech.

Napsala jsi pár slov. Jak jsem vytušil, hledáš odpověď na všeobecnou spásu lidstva. Já ji hledám také, hledá ji i Tomáš Halík, hledá i hledala ji celá spousta lidí. Ale cesta hledání, kterou jsi předvedla je právě ta široká. Zkus najít tu úzkou.





Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: hledajici v Pátek, 23. květen 2014 @ 09:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěla bych poděkovat všem, kteří mi odpověděli. Tato neumělá úvaha vznikla jako pokračování hledání, které je zjevné v mém prvním pekelném článku :-) A víceméně asi to bude i "taková pěkná tečka za tím naším případem". Víc toho sem psát nechci.Jsem za Vaše příspěvky jsem vděčná, nicméně mě mrzelo, že místo věcné diskuze ke konkrétním pojmům, jsme si nakonec vyjasňovali věci, které jsem vůbec nenapsala. Jednoduché dotazy zůstaly nezodpovězené. 
Ježíš je Cesta, Pravda i Život. Ježíši, prosím, požehnej všem lidem a dej jim skrze sebe dojít k Otci.Amen.
 



Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 26. květen 2014 @ 11:30:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Milá hledající, mám pocit, že mnoho lidí prožívá peklo už zde na Zemi. Když vezmeme ty hrozné války, koncentráky a všechny formy zla, tak už to samo je to druh pekla. A často tak hrozně trpí lidé, kterých je mi líto. Bojují s tou bolestí, s tím "peklem" ze všech sil a někdy marně. Co je mi líto, je to, že nevím, jak vnímají život duchovně. Zda v nich je víra v Boha. Zda v posledních chvílích utrpení třeba vnímají Boha. Bez té naděje, že existuje spravedlivý a milující  Bůh, je peklo na Zemi strašně těžké. Nikdo nevíme nic o tom, co bude po smrti. Mohou tyto lidé, kteří asi nevěděli moc o Bohu, nevíme, co cítili, vnímali  a věřili, být ještě po smrti v něčem horším, než v tom, co zažili  a vytrpěli na Zemi ? Má otázka pekla vůbec smysl ? O pekle měli představy i farizejové a k čemu jim to bylo? Změnilo to jejich srdce? Když šli kolem člověka, který byl okraden a zbit, tak dělali, že ho nevidí. Lhostejní k jeho utrpení. Až Samaritán jde a činí to, co je víc než Zákon. Uvědomuje si, že ten člověk trpí a nevadí mu nepřátelský vztah, který mezi Židy a Samaritány existoval. Uvědomuje si, jak mu je. A uvědomuje si,  jak by on sám v této situaci, kdyby byl, potřeboval pomoc. Proto jde a pomůže. Má schopnost empatie  a lásky.

   A tohle uvádí Pán Ježíš jako jednání, které vede k věčnému životu a do království nebeského. Kdo umí milovat nezištně bližního, dovede milovat správně i Boha. Ano, ten má místo v Božím království.

  Strašením peklem lidi nezměníme. Je to nesmysl. A pokud to Pán Ježíš v jednou podobenství uvedl, tak asi proto, že je to podobenství. Židé v peklo věřili. A na tomhle podobenství chtěl ukázat něco jiného než nějaké peklo. Na to, jak se má správně žít a jednat.



Statistiky uvádí, jaký jsme my bezbožný národ, ale když v televizi ukáží člověka, který potřebuje pomoc, tak najednou je tu mnoho lidí, kteří jdou a pomohou. Nechlubí se tím, cítí to jako povinnost a lásku k člověku. A jinde jsou zbožní a mluví o peklu a nebi a je jim to prd platné. Jsou jako ten kněz v příběhu o Samaritánovi.


Kdyby Boží láska spočívala v tom, že nechá  věčně jiné lidi trápit v nějakém pekle, tak není milující Otec, ale sadista. Pak utrpení jen pokračuje!!!!

Měj se hezky a raduj se, že Bůh Tě vidí, ví o Tobě, má Tě rád a nikdy Tě nepustí a snaž se tuhle víru šířit dál. Evangelium přece není o pekle. Určitě máš i svoje krásné zkušenosti s Bohem.










Re: Věčné peklo II, aneb co jsem zatím zjistila, aneb poděkování univerzalistům (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 26. květen 2014 @ 21:49:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže vytrhneme z kontextu Kol. 1:20 který praví, "že v něm bylo smířeno všechno co jest, jak  na zemi i na nebesích", tedy vše, co existuje, pak by byli automaticky (bez vlastního rozhodnutí) spaseni všichni hříšníci, dokonce i Satan a jeho andělé. Velice obtížné následování Krista a varování se hříchu, by ztratilo smysl, protože by nakonec všichni dopadli stejně - což je v totálním rozporu s biblickou zvěstí, totiž oddělení koukolu a pšenice (Mt. 13). Kontext s Ř. 5:10; 2Kor. 5:18, 19; 2Kor. 5:20. Nutným předpokladem smíření je přijetí Kristovy oběti smíření (J. 1:12; 1J. 4:10 aj.), následování Krista (Mt. 16:24) a vytrvání až do konce (Mt. 10:22). Bůh je svatý, a dokonce třikrát svatý (Iz. 6:3; Zj. 4:8), a bez smíření skrze oběť Božího Syna není možné se před něj vůbec postavit. 

Smířeni budou zajisté VŠICHNI ti, kdo Kristovu oběť přijmou, nikoli všichni lidé. Proto Písmo hovoří o výkupném "za mnohé" (Mt. 20:28; Mk. 10:45; aj.) a nikoli "za všechny". V 1Tm. 2:6 se sice hovoří o výkupném "za všechny", ale tato slova jsou Kristovým následovníkům, kteří dříve náleželi světu - tato slova nejsou určena světu!

Pán Ježíš nikoho nesmíří s Otcem automaticky, je nutné k Němu přijít. Kdy? nejlépe hned!

J. 6:37 "Všecko, což mi dává Otec, ke mně přijde, a toho, kdož ke mně přijde nevyvrhu ven."

Pokud jde o tvrzení, že Písmo nemá termín pro věčnost, nebudu se pouštět do jakýchkoli lingvistických debat, které nejsou jednoznačné a které k ničemu nevedou, protože pojem "věčnost" se dá vyjádřit i opisem.

Mk. 9:43,44 "Lépe jest tobě bezrukému vjíti do života, nežli obě ruce majícímu jíti do pekla, v ten oheň neuhasitelný. Kdež červ jejich neumírá a oheň nehasne." (BK)

"je pro tebe lépe, abys jednoruký vstoupil do života, než abys odešel s oběma rukama do pekla, do ohně, jenž neuhasíná." (JB)
"do neuhasitelného ohně,/kde jejich červ neumírá a oheň nehasne." (ČSP)

Mohu potvrdit, že člověk, který se hříchem oddělil od Boha a nechce se vrátit, nebo už nemůže, hledá v Písmu "únik" před děsivou budoucností a proto se v Písmu snaží najít něco, čeho by se mohl chytit a vytvořit si tím falešnou naději, že budoucnost nebude tak strašná. Takové úsilí je předem odsouzeno k nezdaru, protože znevažuje hřích, Kristovu oběť na kříži a zejména Spasitelovo utrpení, plynoucí z Jeho dočasného odloučení od Otce. 

Je-li ve hře hřích proti Duchu svatému, pak člověk nemůže na své budoucnosti změnit zhola nic, i když (zatím) žije. O takových lidech říkám, že jsou zaživa v pekle. Řešením pro nás všechny je ti, abychom nároky Písma přijali a jim se podřídili, v následování Krista vytrvali - a nevytvářeli si iluzi, "že to nebude tak strašné" a že "všichni nakonec dopadnou víceméně stejně - tak co!!!"

Tvrzení, že ke spáse potřebuji Krista, a ne Bibli, vidím jako pitomost. Jak bych se vůbec dověděl, kdo je Spasitel a co po mně požaduje, když ne z Písma? Nebo od toho, kdo na Písmo odkazuje? První křesťané zajisté znali oproti nám z Bible jen málo, ale podle toho co znali, žili až do mučednické smrti - a byli spaseni. 

Ř. 10:17 "Tedy víra z slyšení, slyšení pak skrze slovo Boží."

Tvrzení ortodoxního Žida, že je nutné znát hebrejštinu abychom mohli studovat SZ považuji za další pitomost. K čemu byly veleradě skvělé znalosti Zákona, když neidentifikovali Pána Ježíše se Synem Božím? K ODSOUZENÍ!!! A to vzdor tomu, že SZ o Božím Synu v řadě  míst vypovídá. Ano, jak řekl apoštol Pavel: když se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj. (2Kor. 3:14-16).

Tvrzení, že je Bible "fajn manuálem" pokládám nejen za pitomost, ale za znevažování Písma svatého. Pro mne je Písmo mocí Boží určenou ke spasení každému, kdo věří. (Ř. 1:16).

Lež, i když se limitně přibližuje k pravdě, zůstává stále lží. 

Kol. 2:4 "A totoť pravím, aby vás žádný, falešně dovodě, neoklamal podobnou k pravdě řečí." (BK)

SPASENI BUDOU JEN NEMNOZÍ:

Mt. 7:13,14 "Vcházejte těsnou branou; nebo prostranná brána a široká cesta jest, kteráž vede k zahynutí a mnoho jest těch, kteříž vcházejí skrze ni. Nebo těsná jest brána a úzká cesta, kteráž vede k životu a málo jest nalézajících ji."

T. zv. "učení" o univerzální spáse vidím jako rafinovaný satanský svod. Jistě, toto "učení" dává možnost nežít podle biblických standardů, ale bude to stačit? Až jednou projdeme údolím stínu smrti a zjistíme, že jsme svoje domnělé jistoty postavili na bludu, pak už nepůjde nic napravit! Budeme sice vědět, jak jsme se měli zachovat, ale už nebudeme mít tělo, abychom svoji touhu po nápravě mohli zrealizovat. 

Mt. 7:27 "I spadl příval, a přišly řeky, a váli větrové, a obořili se na ten dům, i padl, a byl pád jeho veliký."

K tématu:
Vesmírný význam oběti SpasitelovyZkoušky a věrnostS tzv. "univerzalisty" nehodlám diskutovat; respektuji jejich názory a postoje. Jde o jejich věčnost - nikoli o moji. Svoje svědectví podávám hlavně kvůli těm, kteří s nimi nesouhlasí. Tím moje povinnost vůči "univerzalistům" (kromě modliteb za svedené, tedy nikoli za svůdce), končí.BA






Stránka vygenerována za: 0.96 sekundy