Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 267 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116549153
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Začarovaná pravda
Vloženo Sobota, 08. únor 2014 @ 10:22:29 CET Vložil: Stepan

Žhavá témata poslal Frantisek100

Židé znali jistě dobře svoje zákony. Znali historii svého národa a byli hrdí na své vůdce a krále. To, že jejich vládcové vedli války,vraždili a rabovali, jim připadalo normální.  To je přece vedl Hospodin a oni plnili jen Hospodinovu vůli. Tady není žádné svědomí. Vraždit, rabovat, to se vše se může, zvláště, když je to dokonce údajně na Hospodinův pokyn. Desatero v těchto případech neplatí.



 Měli obřady, které upozorňovaly na lidský hřích. Věděli však vůbec, co je to hřích? Hříchem bylo jistě přestoupení Desatera. Nikdo ho však nedokázal plně dodržovat. Ani sami králové to neuměli  a možná hřešili více než ostatní.A pak takový obřad je výhoda. Dáme na oltář krev zvířete a máme klidné svědomí. Ostatní za nás vyřídí kněží. Život šel dál. Izrael byl nakonec pokořen a ta tam byla jeho sláva, doba silných vůdců a králů. Nakonec se přece jen podařilo existovat jako národ, třebaže pod okupací Římanů. Římané kupodivu byli i dost tolerantní. Nezakázali židovské náboženství a tolerovali ho. Židé žijí dál a nenávidí okupanty.Dál sní o mocném království a Mesiáše si představuji právě tak, jako byli mocní vůdcové v době jejich slávy. Představují si ho jako  mocnou sílu, krále se vším všudy, který zničí okupanty  a obnoví se velký Izrael, kterého se budou všichni bát  a který si všechny podrobí. Jen pár lidí zná proroctví o Mesiášovi a tuší, že vše bude úplně jinak.

A pak se to objeví Pán Ježíš. Lidé ho milují, rádi poslouchají jeho kázání, jdou za ním i proto, že má zázračnou moc a dokáže léčit tělo i duši. A jeho kázání se vůbec nelibí židovským kněžím. Podle nich to, co hlásá, je v rozporu s tím, v co věří a co se učí. Navíc jim hrozí to, že lidé už je nebudou poslouchat a oni přijdou o slušnou obživu. Ježíš musí zmizet, musí zemřít. Je zatčen   a probíhá velmi rychlý soud v ranných hodinách než bude všude plno lidí. Spěchá se i s popravou.

Proč Ježíš tak vadil všem těmto vzdělaným kněžím, kteří znali svaté knihy možná i nazpaměť.


Proč představa o Mesiášovi byla kněžím i mnohým ostatním židům tak cizí?




Nebylo to tím, že znali Boha jako vojáka,válečníka, kdo jim pomáhal vyhrávat války? A neměly za bohy válečníky i jiné národy, když šly do válek? Nejsou války jedním nejhorších projevů člověka ? Je tedy vůbec možné, že by takové jednání Bůh někdy nařizoval?

¨

Nebyla právě tato představa Boha  válečníka překážkou k pochopení Pána Ježíše ?


Je možné, aby jednou byl Bůh válečník, který vede lidi do války, dává pokyny k vraždám a rabování, a pak najednou se změní a je úplně jiný??? Copak Bůh není stále stejný???!!!! Nejsou války spíše důsledkem hříchu??? Nemýlil se někdy Mojžíš ???? Dal mu takové pokyny opravdu Bůh?


Proč se neřídili Desaterem ?


Ty otázky si prý člověk dát nesmí ??  Jsou drzost!!!! Duch Boží prý ti napoví, že On vždycky jednal správně. Jinak Ducha nemáš a zahyneš!!!


Ale v té Bibli odpověď na tyto lidské jevy, které dnes považujeme za válečné zločiny, nenajdeme.


Takže  asi to nesmíme znát ?? Anebo si přiznejme, že některé pasáže ve SZ  jsou lidmi upravené. I Bible bývala v některých částech v dějinách lidstva upravována. Dokonce i v Desateru. Už se to tedy i v minulosti prokazatelně stalo.

Ale to je další hřích ?


Začarovaná pravda!!!!! Kdo má na tom zájem ?????







Podobná témata

Žhavá témata

"Začarovaná pravda" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Začarovaná pravda (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 08. únor 2014 @ 14:00:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby židé poslouchali Hospodina a byli mu věrni tak by se dějiny židovského národa ubíraly uplně jinak.
Opak je pravdou židovský národ jako národ vyvolený Bohem to je totální selhání a fiasko. Vůbec ale vůbec nesplnili to k čemu je Hospodin povolal.Měli představit Boha jaký je a oni ho přestavili přes války a jinak špatně. Židé měli být požehnáním pro ostatní národy



Re: Začarovaná pravda (Skóre: 1)
Vložil: martx v Sobota, 08. únor 2014 @ 14:09:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přednáška v odkazu nabízí zajímavý pohled právě na to krveprolití, o kterém píšeš:

http://www.youtube.com/watch?v=Ee39AgQwSQw&feature=youtu.be








Re: Začarovaná pravda (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 08. únor 2014 @ 15:25:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible obsahuje i příběhy, které se nám nelíbí. Biblické zprávy byly upravované, některé se dokonce jeví jako mýty. Mnohé historické souvislosti jsou podle archeologických nálezů nadnesené nebo záměrně zveličené. Nic z toho však nemůže narušit skutečnost, že Písmo je promluva Boha k lidem a reakce lidí na Boží zjevení. Proto ani čárka nesmí být změněna na těchto záznamech, neboť je v nich výpověď o Bohu a o poznání Boha lidmi. A víme dobře, že též o naději.

Třeba ty pasáže z Jozue nebo Exodu jsou zde proto, aby jsi, Františku, až tvou rodinu vyvraždí nepřátelé a tebe zmrzačí (ber to hypoteticky a jako zveličené do extrému, avšak pro tehdejší dobyvatele zaslíbené země naprosto reálné), aby jsi nevzplál pomstychtivostí a neoplácel zlo zlem, ačkoliv na to budeš mít plné a zákonné právo. My totiž známe Boha lépe, než ho mohl znát Mojžíš nebo Jozue.

Zde jsou texty Písma, které dovolují pochybovat nad správností toho, co nám je v Písmu předkládáno:

[Matouš 5:17,18 - st. překlad] „Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit. Neboť dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné (nejmenší písmenko) ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane.
Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učilt  lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však (činil a učil), ten bude v království Nebes nazván velkým.

Jinak řečeno, všechno se musí stát, i ty vraždy a násilí. Kdo by však Písmo zpochybnil, neohrozí to jeho vstup do Božího království, avšak ohrozí jeho postavení v něm.

Přemýšlení a pochybnosti, vedoucí k odsouzení některých textů Písma, tedy nevedou k zatracení. K zatracení však vede nepochopení Boží spravedlnosti, což Ježíš vyložil v kázání na hoře, známém jako "ale já vám pravím":

[Matouš 5:20 a další] Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho převyšovat spravedlnost učitelů Zákona a farizeů, do království Nebes určitě nevstoupíte.“

„Slyšeli jste, že bylo řečeno předkům: Nezavraždíš.‘ Kdo by zavraždil, propadne soudu.

Já vám však pravím, že soudu propadne každý, kdo se [bez příčiny] hněvá na svého bratra. Kdo by svému bratru řekl: ‚Raka (= prázdný)‘, propadne veleradě. Kdo by mu řekl: ‚Blázne‘, propadne ohnivé Gehenně.

Další texty nechť si najde každý sám.



Re: Začarovaná pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 08. únor 2014 @ 17:07:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám už sice své pochybnosti o tom, že jsi ochotný poslouchat druhého, ale zkusím odpovědět.

Proč Ježíš tak vadil všem těmto vzdělaným kněžím, kteří znali svaté knihy možná i nazpaměť.

Z podobného důvodu jako Herodovi vadil Jan a před nimi prakticky všichni proroci. Ježíš je kritizoval, ukazoval, jak daleko zabloudili. Navíc se obávali, že se hnutí kolem Ježíše vymkne kontrole, dojde k ozbrojenému povstání, což by vedlo k reakci Říma. Ti, co byli u koryt, si ta koryta chtěli udržet, což záleželo jen a pouze na tom, jak s nimi budou spokojení jejich římští pánové.

Navíc Ježíš opravdu hlásal věci, které nebyly slučitelné s Tórou. Např. Lk 9,60. No a Jeho výroky ukazující Ho jako Boha se jim taky moc nelíbily.

Proč představa o Mesiášovi byla kněžím i mnohým ostatním židům tak cizí?

Nebyla. Oni věřili v příchod Mesiáše, ale měli jeden problém. Jejich Písma totiž mluvila o Mesiášovi jako veleknězi a současně i jako o králi. Ten první měl přinést usmíření, ten druhý pak celosvětovou vládu. V té době existovaly dva způsoby, jak tomu rozumět. Buď očekávali dva různé mesiáše, nebo jednoho, který současně splní obě role. Leč je tomu tak, že Ježíš naplnil tu velekněžskou stránku při svém prvním příchodu, tu královskou naplní při svém návratu.

Nebyla právě tato představa Boha  válečníka překážkou k pochopení Pána Ježíše ?

Nebyla. V celé Bibli je takové pravidlo - jak přišel prorok, už všechny kolem sebe štval. Navíc židé byli rozděleni na mnohé skupiny a každá měla svůj pohled na věc. 

O tom zbytku jsme se už bavili a řekl bych že naprosto zbytečně. Můžeš nějak objasnit, co myslíš těmi úpravami? A nepřijde ti ani trošičku divné, že při všech těch údajných úpravách a lidském přepisování neviděl nikdo z těch editorů a vůbec čtenářů žádný rozpor mezi Desaterem (asi myslíš to Nezavraždíš). a zbytkem Starého zákona? Dochází ti vůbec, že v tom Desateru se mluví o zabití v rozporu s Boží vůlí? Pokud to chceš interpretovat jako nezabiješ, pak by mě zajímalo, jak vysvětluješ přítomnost trestu smrti v Tóře. Bůh tam totiž také stanovil kdy a za jakých podmínek mohl člověk zabít člověka.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy