Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472362
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O vzájemnosti 3
Vloženo Neděle, 29. prosinec 2013 @ 17:03:37 CET Vložil: Stepan

Svědectví poslal Willy

Tento článek je volným pokračováním článků "O vzájemnosti""O vzájemnosti 2".

První článek byl hlavně o vzájemném přebývání - Já v Pánu a Pán ve mně. Druhý na to navázal v souvislosti s nesením ovoce a doplnil o rozměr blízkosti Bohu, která záleží na nás, nikoli na Bohu.

Dnešní článek je prakticky zaměřený na vládnutí v životě. Všimněte si, prosím, že říkám spolu s Písmem "v životě", nikoli "ve světě." Ti, kdo vládnou ve světě, nemusí vládnout a také v drtivé většině nevládnou v životě.

Ř 5:17, 20-21
Jestliže proviněním jednoho člověka smrt vládla skrze toho jednoho, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout v životě skrze Toho jednoho, Ježíše Krista.
Do toho vstoupil Zákon, aby se provinění rozhojnilo. A kde se rozhojnil hřích, tam se nadmíru rozhojnila milost,
aby tak, jako vládl hřích ve smrti, i milost vládla skrze spravedlnost k životu věčnému skrze Ježíše Krista, našeho Pána.




Člověk byl stvořen Bohem k Božímu obrazu podle Boží podoby jako stvoření Božího druhu, aby vyjadčoval Boha a zastupoval Boha v Jeho vladě nad zemí tím, že Bůh lidem přïkázal, aby panovali nade vším ostatním živým stvořením na zemi (Gn 1:26, 28). Člověk ale jedením ze zakázaného stromu poznání dobrého a zlého padl a byl porušen a zkažen Satanem, který byl jako had součástí stvoření, nad nímž měl člověk panovat. Tím se stal nezpůsobilým naplnit Boží záměr, který měl Bůh při stvoření člověka v plánu.

Proto musel přijít druhý člověk - poslední Adam, sám Pán z nebe, Bůh v lidském těle, v Němž je Boží věčný záměr naplněn, ne však pouze v Něm samém. Neboť ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout vv životě skrze Toho jednoho, Ježíše Krista, aby milost vládla skrze spravedlnost k životu věčnému skrze Ježíše Krista, našeho Pána.

Kdo tedy vládne? Já? Ne! Kristus? Ne - tedy ne sám! Vládnou ti, kdo přijímají Boha v Kristu jako milost v Jeho životě k životu věčnému skrze spravedlnost, kterou se pro nás stal Ježíš Kristus (1K 1:30), takže skrze Ježíše Krista, našeho Pána. To znamená, že vládne Kristus jako milost skrze své svaté, kteří se stali Boží spravedlností v Něm (2K 5:21), což potažmo znamená skrze svou Církev jako Jeho Tělo, které je Jeho vyjádřením.

Kristu byla dána veškerá moc na nebi i na zemi, ale On nechce vládnout sám a tak se o svou moc dělí s těmi, které Mu Otec dal, tj. se svými bratry - Božími syny tvořícími jako údy Jeho Tělo, jsouce svého Těla nejen Hlavou, ale i životem (Ko 3:4).

A tak se znovu vracíme na počátek, do knihy Genesis, kde Bůh postavil člověka uprostřed zahrady před strom života, který je obrazem Krista, aby přijal za svůj život Boha samého jako obsah nádoby, jíž byl stvořen.

Kdo má Syna, má život (1J 5:12a), v němž přijímajíc Krista jako hojnost milosti a dar spravedlnosti může a má vládnout v Kristu a skrze Krista, tzn. uplatňovat Boží vládu nad tím, co mu Bůh svěřil. Nikoli však jako jednotlivec, ale jako součást Těla Kristova, pro Tělo a skrze Tělo, neboť Kristus je především životem Těla a až pak v souvislosti s tím životem jednotlivých údů, které tvoří Tělo. Vše, co Bůh v Kristu dává jednotlivým údům, jim dává pro budování Těla v lásce, nikoli pro ně samé. Tož tak.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám uvidět Církev jako Boží pole a Boží stavbu, jako živé Tělo Kristovo, Kristovu nevěstu v budoucím věku a choť Beránkovu v budoucí věčnosti, tj. Nový Jeruzalém - Boží svaté město, Boží stánek s lidmi, touhu Božího srdce, místo, kde bude Boží a Beránkův trůn, odkud bude Bůh vládnout nade vším v životě, zobrazeném řekou vody života z trůnu vycházející a stromem života, z obou stran řeky života rostoucím, skrze Jeho otroky, kteří Mu budou sloužit, budou vidět Jeho tvář a na jejich čelech bude Jeho jméno, v němž budou kralovat na věky věků (Zj 22:3-5). Amen.


Podobná témata

Svědectví

"O vzájemnosti 3" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O vzájemnosti 3 (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 17:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oprava: ... aby vyjadřoval Boha ..., ... vládnout vv životě ...,



Re: O vzájemnosti 3 (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 30. prosinec 2013 @ 20:33:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V čem spočívá Boží vláda? To nám předvedl Bůh sám v Kristu: Sklonit se, sloužit, být posledním. Být otrokem, jak to přesně popisuje apoštol Pavel. Slovem "otrok" však nemíní jen obyčejného otroka, ale používá slovo, které znamená "spodní veslař". Tedy vyjadřuje otroka, který byl přikován v podpalubí římské válečné nebo obchodní lodi a konal přesně to, co mu nařídil jeho pán. Zvítězil nebo umíral jako jeho pán, zůstal naživu když loď zůstala.

Největší paradox křesťanství: Boží otrok se stává nejsvobodnějším člověkem na zemi.



Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy