Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464454
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Obsah Nové smlouvy
Vloženo Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 22:55:41 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Oko napsal:



Židům 8:8-13  Ale když Bůh kárá svůj lid, říká: `Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy s domem izraelským i s domem judským uzavřu smlouvu novou, ne jako byla ta smlouva, kterou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku, abych je vyvedl ze země egyptské. Neboť oni nezůstali v mé smlouvě, a já jsem se jich zřekl, praví Hospodin.
A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je na srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.
Pak už nebude učit druh druha a bratr bratra a nebude vybízet: `Poznej Pána´, protože mě budou znát všichni, od nejmenšího až do největšího.
Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.´
Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.


Židům 10:6-18  V zápalné oběti ani v oběti za hřích, Bože, jsi nenašel zalíbení.
Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně v tvé knize psáno.´
Předně říká: `Oběti ani dary, oběti zápalné ani oběti za hřích jsi nechtěl a nenašel jsi v nich zalíbení´ - totiž v takových, jaké se obětují podle zákona.
Potom však řekne: `Zde jsem, abych konal tvou vůli.´ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.
Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo.
Každý kněz stojí a koná denně bohoslužbu, znovu a znovu přináší tytéž oběti, ale ty nikdy nemohou navždy zahladit hříchy.
Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží
a hledí vstříc tomu, `až mu budou nepřátelé dáni za podnož jeho trůnu´.
Tak jedinou obětí navždy přivedl k dokonalosti ty, které posvěcuje.
Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:
`Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;
na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.´
Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti.

Znamení první smlouvy se zemí:
Genesis 9:12-13  Dále Bůh řekl: "Toto je znamení smlouvy, jež kladu mezi sebe a vás i každého živého tvora, který je s vámi, pro pokolení všech věků:

Položil jsem na oblak svou duhu, aby byla znamením smlouvy mezi mnou a zemí.

Znamením Nové smlouvy je kalich a pečetí je Kristova krev:

Lukáš 22:20  A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá."

MVII



"Obsah Nové smlouvy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. červen 2013 @ 10:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám že bude Oko tak dobrý a laskavý a pokusí se Vám to vysvětlit znova. Věřím že to dokáže udělat lépe než já.



Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. červen 2013 @ 19:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko tu svojí svobodu hřešit vysvětloval několikrát, například v článku "Svoboda hřešit jako jedna strana mince."

  Je to poučné čtení, doporučuji.



Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. červen 2013 @ 21:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je až s podivem, jak snadno se člověk dostane do otroctví nějakých ujetých představ a pak ztrácí soudnost.


Svéprávnost člověka je zcela podmíněna možností člověka svobodně volit mezi dobrem a zlem.
Tedy člověk má jak svobodu si zvolit žít cnostným životem, tak má tu samou svobodu zhřešit, zvolit hřích.

Kdyby této svobody nebylo a člověk neměl svobodu hřešit, trest za hřích by se stal křivdou, protože člověk by nehřešil svobodně a dobrovolně.

Aby se vůbec nějaký skutek stal hříchem proti Bohu, je zcela podmíněn skutečností, že byl proveden ve svobodě rozhodnutí a že byl proveden dobrovolně.
Jinak by zlý skutek ani nebyl hříchem!
Chybí - li svoboda a dobrovolnost v jednání a člověk koná z nevědomosti nebo z donucení, tak nenese plnou odpovědnost za své činy - i v případě, že koná zlo.




Když jsme totiž byli v těle, vášně hříchů, probouzené skrze Zákon, působily v našich údech k plození ovoce smrti.
Nyní jsme však zproštěni Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím jsme byli drženi, abychom sloužili Bohu v novosti Ducha a ne ve starobě litery.
Co tedy řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě! Avšak hřích jsem nepoznal jinak než skrze Zákon. Vždyť ani o žádosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: "Nebudeš žádostivý!"
Hřích se pak skrze to přikázání chopil příležitosti a způsobil ve mně veškerou žádost. Bez Zákona je tedy hřích mrtev.
Já jsem pak kdysi žil bez Zákona, ale když přišlo přikázání, hřích ožil
a já jsem zemřel. A ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, je mi ke smrti.
Neboť hřích, který se skrze to přikázání chopil příležitosti, mne oklamal a skrze ně mne zabil.
Zákon je tedy jistě svatý a přikázání je svaté, spravedlivé a dobré.
Stalo se mi tedy to dobré smrtí? V žádném případě! Avšak hřích, aby se ukázal hříchem, mi skrze to dobré působí smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.




Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy