Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474989
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 10:13:44 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal filemon

V tento čas si připomínáme  úvodní dějství událostí Velikonoc. Mezi těmi, kdo měli s ukřižováním Pána Ježíše tehdy co dočinění těžko hledat nějakého hrdinu. Do očí bijící je ale selhání tehdejších náboženských a politických představitelů. Pro Boha to nebylo žádné překvapení.

Nejprve tu je velekněz Kaifáš a jeho tchán Annáš. Nejvyšší představitelé náboženské hierarchie v tehdejším Izraeli. Oni by měli být prvními kdo rozpoznají, kým Ježíš Nazaretský ve skutečnosti je. Oni byli v pozici těch, kdo se stavěli do role pastýřů lidu. Oni vyžadovali poslušnost a úctu. A byli to právě oni, kdo s velkou chutí vydali Pána Ježíše k ukřižování, bez duchovního rozpoznání, kým je.

Herodes a Pilát byli tehdy představitelé světské moci. Oni měli dbát na to, aby bylo uplatňováno právo a spravedlnost. Oni měli dbát na to, aby soud s Ježíšem proběhl podle pravidel. Pilát byl také tím jediným, kdo tehdy mohl vynést rozsudek smrti. Oni se ale  zachovali tak, jak to u politiků vídáme i dnes. Rozhodli naprosto pragmaticky a alibisticky. Bez toho, že by něco určitého proti němu nalezli, poslali Pána Ježíše na smrt.

A přece, i když nesou za své jednání plnou zodpovědnost, byli nástroji v Božím plánu. Kaifáš nevědomky už předtím vyslovil proroctví v Jn 11,49:50: "Ani nemyslíte na to, že je pro vás lépe, aby jeden člověk zemřel za lid, než aby zahynul celý národ." A Pilát, také bez toho, že by chápal to, co vlastně píše, nechal na kříž připevnit nápis psaný řecky, latinsky a hebrejsky : Toto je král židů.

Zdá se mi, že dnes míváme občas od politiků i od neznovuzrozených náboženských představitelů příliš velká očekávání. Systém funguje velmi podobně jako tehdy. Je tu více paralel. Tak, jako se tehdy pomalu chýlil ke konci věk zákona, tak se nyní pomalu chýlí ke konci věk milosti. Boží slovo nemluví o tom, že tento věk skončí happyendem ve smyslu toho, že lidé se stanou lepšími a vybudují ze svých sil ony zářné "lepší zítřky". Po uchvácení Círke přijde naopak doba soužení pro Izrael a soudů pro tento svět.

V Jn 5,43 Pán Ježíš pověděl: Já jsem přišel ve jménu svého Otce a nepřijímáte mě. Kdyby přišel jiný ve vlastním jménu, toho přijmete. Před necelými dvěma tisíci lety v Jeruzalémě dav  odmítl Pána Ježíše a vyžádal si vzbouřence a vraha Barabáše. Kaifáš i Pilát toto rozhodnutí naplnili. Pilát tak trochu s nechutí, Kaifáš s radostí (politická moc, i když nakonec selhala ve svém úkolu dbát nad spravedlností, byla tehdy pravdě blíže, než ta náboženská). Barabáš je tu předobrazem Antikrista. Toho, kdo se postaví na místo Pána Ježíše. Dav to bude chtít. A náboženská a politická moc se stanou vykonavatelkami tohoto rozhodnutí. Před dvěma tisíci lety to byl vrah a vzbouřenec Barabáš namísto Ježíše. Nyní to bude Antikrist.

Také toto rozhodnutí nemůže nic zvrátit a ohrozit na Božím plánu. Po době soužení přijde to, co má Bůh připravené jako perličku nakonec: Mesiášské království Pána Ježíše Krista. Které bude tečkou, po které bude následovat naplnění toho, co čteme v 1 Kor 15:24,25: potom bude konec, až Kristus odevzdá království Bohu a Otci a zruší každou vládu, každou vrchnost i moc. Neboť on musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy...


Podobná témata

O Bibli

"Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 11:48:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejzajímavější mi připadá vztah Pána Ježíše k tehdejším autoritám. Které představoval právě Herodes, Annaáš, Kaifáš a Saducejové. Když dával všem za příklad vdovu která do pokladnice kterou spravovali  přispěla všechno co měla a co vzala od úst svým vlastním dětem.  Bral to tak že dává Bohu. Když vyhnal prodavače z Chrámu. Aniž by vystoupil proti nadřazeným autoritám které za Chrám zodpovídaly.

Budiž nám to příkladem, v době popírání církví a autorit. V době kdy někteří lidé chtějí  krást a nevracet to co patří Bohu. Držme se Skály o které Pán Ježíš řekl že vydrží až do konce.

Happyend který přijde je lepší než ty naše lidské.




Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:20:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vystupovat proti úřadu autorit je nemístné. Nicméně je potřebné občas vystoupit proti těm, kteří tento úřad zneužívají. Viz:

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Zavíráte lidem království nebeské, sami nevcházíte a zabraňujete těm, kdo chtějí vejít. 
 
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Vyjídáte domy vdov pod záminkou dlouhých modliteb; proto vás postihne tím přísnější soud. 

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami. 

Běda vám, slepí vůdcové! Říkáte: ‚Kdo by přísahal při chrámu, nic to neznamená; ale kdo by přísahal při chrámovém zlatu, je vázán.‘ Blázni a slepci, co je větší: zlato, nebo chrám, který to zlato posvěcuje?  Nebo: ‚Kdo by přísahal při oltáři, nic to neznamená; ale kdo by přísahal při oběti na něm, je vázán.‘ Slepci, co je větší: oběť, nebo oltář, který tu oběť posvěcuje? 
Kdo tedy přísahá při oltáři, přísahá při něm a při všem, co na něm leží.  A kdo přísahá při chrámu, přísahá při něm a při tom, kdo v něm přebývá. Kdo přísahá při nebi, přísahá při trůnu Božím a při tom, který na něm sedí. 

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Odevzdáváte desátky z máty, kopru a kmínu, a nedbáte na to, co je v Zákoně důležitější: právo, milosrdenství a věrnost. Toto bylo třeba činit a to ostatní nezanedbávat. Slepí vůdcové, cedíte komára, ale velblouda spolknete! 
 
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Očišťujete číše a talíře zvenčí, ale uvnitř jsou plné hrabivosti a chtivosti. 
Slepý farizeji, vyčisť především vnitřek číše, a bude čistý i vnějšek. Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Podobáte se obíleným hrobům, které zvenčí vypadají pěkně, ale uvnitř jsou plné lidských kostí a všelijaké nečistoty. Tak i vy se navenek zdáte lidem spravedliví, ale uvnitř jste samé pokrytectví a nepravost. 
  
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Stavíte náhrobky prorokům, zdobíte pomníky spravedlivých a říkáte: ‚Kdybychom my byli na místě svých otců, neměli bychom podíl na smrti proroků.‘ Tak svědčíte sami proti sobě, že jste synové těch, kdo zabíjeli proroky.  Dovršte tedy činy svých otců! Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu?  Hle, proto vám posílám proroky a učitele moudrosti i zákoníky; a vy je budete zabíjet a křižovat, budete je bičovat ve svých synagógách a pronásledovat z místa na místo,  aby na vás padla všechna spravedlivá krev prolitá na zemi, od krve spravedlivého Ábela až po krev Zachariáše, syna Barachiášova, kterého jste zabili mezi chrámem a oltářem. Amen, pravím vám, to vše padne na toto pokolení.



Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 21:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re:
Po době soužení přijde to, co má Bůh připravené jako perličku nakonec: Mesiášské království Pána Ježíše Krista. Které bude tečkou, po které bude následovat naplnění toho, co čteme v 1 Kor 15:24,25: potom bude konec, až Kristus odevzdá království Bohu a Otci a zruší každou vládu, každou vrchnost i moc. Neboť on musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy...

Tak to je ovšem perla a arcihereze.. na nějaké POZEMSKÉ Mesiášské (případně Davidovské)   království ZAPOMEŇTE.
POTOM:  "a pak bude Soud". plus třídění ovcí a kozlů..

Žádné Království Milenua se konat nebude, a docvaklo  to dokonce i "Pretorianům", a to je co říct..  Učení  o Mileniu ve všech svých podobách a variantách  je blud, který raná Církev neznala..



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy