Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470071
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII.
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 10:12:52 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal ssns

Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl opustit zase na nějakou dobu GS (v řádu měsíců), rád bych vás všechny moc poprosil, abyste se opravdu zamysleli nad jednou věcí - co a proč nám vlastně o pekle řekl (či spíše neřekl) apoštol Pavel. Závěrem popisuji jednu svou velmi bolestivou zkušenost. Nechápejte ji prosím jako nějaký argument, ale pouze jako mé osobní svědectví o víře. Děkuji.

Apoštol Pavel a "jeho" evangelium


Budu-li mluvit o Pavlovi, pak mám na mysli všechna jeho slova a kázání zaznamenaná ve Skutcích a současně všechny jeho epištoly, kam si dovolím zařadit i tu Hebrejům, i když je docela sporné, zda je pravdivá prastará tradice, že právě on byl autorem.

Apoštol Pavel se sám opakovaně vyjadřuje v tom smyslu, že jeho slova a epištoly jsou úplným souhrnem Evangelia. A skutečně, z mnoha jeho epištol je celkem dobře možné pochopit a přijmout celé Evangelium. Pavel se ve své misi věnoval zejména pohanům a židům v diaspoře. Některé jeho listy byly sepsány dříve než evangelia. Pro mnoho křesťanů byly právě jeho listy a slova Evangeliem. Pokud bych chtěl jen zkopírovat všechny pasáže, kde mluví o lásce a milosti Boha, či spáse jako milosti, nebo jiném podstatném znaku Evangelia, byl by můj článek sáhodlouhý.

Zřejmě nikdo z nás nepochybuje o tom, že pokud člověka může čekat trvalé a nikdy nekončící utrpení v pekle, je toto hodně závažná a důležitá stránka Evangelia. A teď bych právě chtěl poprosit o to zamyšlení - jak je pak ale možné, že apoštol Pavel o takovém osudu absolutně nikdy nemluvil (Skutky) a ani nepsal (epištoly)? Můj NZ (ČSP) začíná na straně 1163 a končí stranou 1495. Jak je pak vůbec možné, že o tak strašlivé možnosti, jakou jistě věčné utrpení v pekle je, není ani zmínka mezi stranami 1303 až 1452 (ve skutečnosti až po Zjevení, ale to už není o Pavlovi). Ano, vím, že musíme brát Písmo jako celek. Pak je ovšem zajímavé, že ve SZ o nějakém věčném utrpení v pekle není ani jedna zmínka. Tóra obsahuje stovky nařízení, trestů, varování, ale zapomněl snad Bůh Mojžíšovi povědět o tom, že existuje něco jako možnost věčného utrpení v pekle? Leč vraťme se k Pavlovi. Ten se všem stránkám Evangelia věnuje opakovaně. Jsme svědky toho, jak "pohanům" objasňuje samotný koncept spásy, mesiáše, jednoho Boha, vzkříšení atp., což vše byly věci, které nebyly židům cizí. Někdy jsme svědky až tragikomických situací jako byla třeba situace, kdy byli Pavel a Barnabáš prohlášeni za bohy, kteří přišli na zem. Proč ale Pavel mlčel o něčem tak zásadním jako je možnost věčného utrpení v pekle?

Ačkoli se ani náhodou nechci jakkoli stavět na Pavlovu úroveň, rovněž mluvím s lidmi o Kristu a Evangeliu. Shodou okolností jsem měl možnost takto svědčit v mnoha zemích světa, a to včetně zemí muslimských. Dovedu si tak aspoň vzdáleně představit, jak se Pavel cítil, když viděl, že pro jeho posluchače je skoro nemožné vůbec pochopit smysl jeho slov. Jednou jsem na islámské půdě musel při veřejné debatě s muslimským apologetou hodinu dokazovat a přesvědčovat, že křesťané opravdu nevěří v to, že Marie je Bůh, respektive třetí osoba Trojice. S jistým sebezapřením jsem musel dokonce porušit doslovný výklad Spasitelových slov o přísaze a na Bibli jsem musel přísahat, že Marie pro mě a ani jiné pravověrné křesťany není Bůh. Přesto vždy považuji za nutné a spravedlivé sdělit celou pravdu Evangelia, to jest i to, že ty, kteří Krista nepřijmou, čeká soud a trest, byť v jeho smyslu a charakteru se s naprostou většinou křesťanů neshodnu. Ano, důsledky odmítnutí Krista jsou podle Písem jasné. Nedovedu si ale představit, že bych věřil, že součástí Evangelia je i odsouzení k věčnému utrpení, a jaksi bych to zapomněl dodat. Vy ano? Jak je pak možné, že Pavel na to pokaždé zapomněl?

Najděme peklo u Pavla

Právě skutečnost, že Pavel nikde nezmínil nějaké to věčné utrpení v pekle, vrtala hlavou mnoha zastáncům této víry. Patřil k nim i Augustin, který si ve svém komentáři k Matoušovu evangeliu postěžoval, že i v jeho době mnozí (možný je i překlad většina) věřili v univerzální spásu. Ačkoli sám přiznává, že tato víra není v rozporu s Písmem, odmítá ji. A tak se nadpis této podkapitoly stal heslem mnoha teologů napříč stoletími. Museli pochopitelně uznat, že Pavel se skutečně o nějakém věčném a nikdy nekončícím pekle nezmiňuje. Nemohli popřít, že v Pavlových kázáních a dopisech neexistuje slovo, které by se dalo přeložit jako peklo. A to to měl třeba s Řeky jednodušší než v případě židů. Židé totiž ve svých svatých knihách vůbec koncepci pekla nemají - šeol je jakožto hrob osud všech lidí. Řekové znali ze své mytologie tartaros, i když jeho smysl a účel je v jejich mytologii různorodý a výpovědi jsou vzájemně si protiřečící. Avšak právě z této mytologie se "peklo" dostalo i do nebiblické židovské apokalyptické literatury. A tak Enoch (1.En 20,2) tvrdí, že Uriel byl ustanoven jako vládce tartaru, tj. vězení pro přibližně 200 padlých andělů.

Museli zavřít obě oči, aby mohli ignorovat pasáže, kde Pavel jasně mluví o univerzální spáse (některé jsem uvedl v předchozích článcích). Několik málo jich našlo záchranu pro svoje učení v 2Tm 3,16-17 a tvrdí, že Pavel tak nějak věděl, že kromě jeho kázání a epištol budou sepsány i další knihy a tudíž se jaksi neobtěžoval zmínit se o pekle. Pokud ale Pavel tak urputně kázal Krista jako Zachránce, nepřijde vám divné, že už nedodal, před čím nás vlastně Kristus zachránil?

Protože se tonoucí stébla chytá, podařilo se teologům objevit několik málo pasáží v Pavlových epištolách, kde sice nemluví o pekle jasně, ale prý snad naznačuje jeho existenci. A tak ze všech epištol vyzobali verše, kde Pavel píše o Božím hněvu: Ř 2,3-8; Ř 5,8-9; Ef 2,3-6; Ef 5,5-6; 1Te 1,9-10; 1Te 5,8-9. Povšimněme si, že sám Pavel definoval, co myslí tím slovem "hněv": Ř 1,18nn. Pavel tu říká jen tolik, že Boží hněv není nějaký trest či újma od Boha, je to jen ponechání lidí v jejich hříšnosti. Jenže Pavlova slova o hněvu je přece nutné číst v kontextu jeho dalších slov, např. Ř 5,18-19 (A tak tedy: skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. Jako se skrze neposlušnost jednoho člověka mnozí stali hříšnými, tak se také skrze poslušnost jednoho stanou mnozí spravedlivými.) Pavel prezentuje Boha (respektive Krista) jako spasitele všech lidí.

Povšimněme si prosím, že Pavel jasně říká:"každý, kdo by vzýval Pánovo jméno, bude zachráněn/spasen" (Ř10,13) Souhlasíme s tím? Pak už je jen otázkou, jestli Pavlovi věříme, když říká, že přesně to udělají úplně všichni (Fp 2,9-11)

Závěr

Je to už hodně let, co s lidmi mluvím o Kristu. Nikdy a nikomu netajím, že nepřijme-li Ho, čeká ho soud a odsouzení. Pokud by Písmo učilo o nějakém věčném utrpení v pekle (pak ale jaksi neplatí slovo Boží zapsané třeba ve Zj 21,4 - nebo snad máme doplnit po vzoru svate_tradice Písmo, aby říkalo:"A smrti, kromě druhé smrti, již nebude, ani žalu ani křiku ani bolesti, kromě žalu, křiku a bolesti většiny lidstva v pekle, již nebude"?), považoval bych za těžké provinění neinformovat o tom. A věřím, že Pavel, který je pro každého z nás vzorem, by jednal stejně. A přesto o tom mlčí. 

Když mám možnost mluvit o své víře v univerzální spásu s křesťany, jsou jejich reakce smíšené. U těch, kteří mi odporují, často skončíme na prazákladu této víry. Nespočítal bych, kolikrát jsem v různých obměnách slyšel větu:"Pokud budou ale všichni lidé spaseni, je to nespravedlnost. Vždyť já žiju pro Boha, snažím se konat jeho vůli a nakonec bych měl dopadnout stejně jako ti, kteří se nijak neomezují a dělají si, cokoliv se jim zachce?" I z reakcí mnoha z vás jsem přesvědčen, že právě toto stojí za touhou po pomstě, kterou je tak lákavé vidět ve věčném utrpení. A víte, kdo přesně takto v Písmu mluví? Starší syn v podobenství o marnotratném synu. 

Některým z vás jsem tu už vyprávěl o dosud nejtěžší zkoušce své víry. Došlo k tomu, že v naší rodině bylo brutálně a nesmyslně zavražděno dítě. Ujišťuji vás, že v takové situaci je pro člověka hodně těžké obhájit svoji víru před druhými a hlavně před sebou samým. A teď myslím i tu běžně sdílenou víru, že dotyčný vrah může dojít spásy u Boha, pokud před svou smrtí přijme Krista. Už tato víra ze mě na nějakou dobu udělala v očích některých mých milovaných zvrhlíka. Snad každému je jasné, že jsem tehdy hodně dlouho studoval Písma a modlil se, abych zjistil, že se pletu a že existuje peklo jako místo či stav věčného utrpení. Když se mi dlouho nedařilo svoji víru v univerzální spásu vyvrátit, obrátil jsem se na Boha s modlitbou, za kterou se dodnes stydím. Opravdu zoufale jsem prosil Boha, aby věčné peklo bylo. Právě tehdy mi však Pán dal k mému zahanbení poznat, co myslí Písmo tím, že Bůh JE láska, co myslel Pavel tím, když říkal, že láska nikdy nezanikne, nikdy neselže. Ano, Bůh miluje každého z nás, včetně toho vraha. Boží láska k nám nikdy nekončí a neselže, takže Bůh nakonec k sobě jako dobrý pastýř přivede každou ovci, aby byl Bůh všechno ve všem, protože Ježíš prohlásil, že až bude vyvýšen, přitáhne všechny k sobě. Pokud totiž připustíme existenci lidí, u kterých se Satanovi povedlo to, že je navždy odvedl od Boha, pak prostě nemůžeme mluvit o Kristově vítězství a Satanově porážce, protože Satan dosáhl aspoň u některých svého cíle. A pokud se tak podíváme na svět kolem sebe, musíme se začít obávat, že výsledné skóre Kristem spasení : v Adamovi odsouzení (tj. Satanem získaní) nevypadá an nai remízu. Bůh tu prostě prohrál a Ježíš selhal.



Podobná témata

O Bibli

"Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII." | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:08:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...autor tohoto článku kladie niekoľko otázok na ktoré si aj sám odpovie...napr. jak je pak ale možné, že apoštol Pavel o takovém osudu (o pekle) absolutně nikdy nemluvi?
...a zároveň si sám odpovedá:
 Ano, vím, že musíme brát Písmo jako celek....

...ak je pravda, že písmo je postupným zjavovaním celej pravdy Božej, tak prečo také rozpaky nad absenciou slovíčka ,,peklo,, v Pavlovom slovníku?...
takýmto spôsobom môžme proti sebe postaviť Pavla (spása bez skutkov) proti Jakubovi (skutky ako dôsledok spásy)...alebo Mojžiša proti Jánovi...
...tento článok je zrejme kamufláž...zastierací manéver, kde v prvom rade ide o to presvedčiť čitateľov o univerzálnej spáse všetkých ľudí, mohamnedánov, hinduistov, komunistov, včetne diabla a démonov...na túto téma zaznelo dosť fundovaných argumentov, ktoré tento nebiblický pohanský blud vyvrátili...a preto niet o čom...

ivanp



Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 17:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
2Te 1:5.10 Je to jistým znamením spravedlivého soudu Božího, abyste byli uznáni hodnými Božího království, pro něž také trpíte, pokud je spravedlivé u Boha to, aby těm, kteří vás sužují, odplatil soužením, a vám, kteří jste v soužení, úlevou spolu s námi, až se zjeví z nebe Pán Ježíš se svými mocnými anděly a v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od Pánovy tváře a od slávy Jeho síly, když přijde, aby v onen den byl oslaven ve svých svatých a aby se stal předmětem obdivu ve všech těch, kdo uvěřili, neboť naše svědectví došlo u vás víry.

Slávku, jestliže kdokoli nepřijme vírou Pána Ježíše Krista jako osobního Spasitele a Pána a neuvěří v Jeho jméno, zástupnou smrt na kříži Golgoty a vzkříšení z mrtvých, jestliže kdokoli nepřijme od Pána Ježíše Krista věčný život, k němuž jsou určení jen Bohem Otcem vyvolení a Kristem vykoupení lidé, jak bude moci žít věčně, jak zvítězí nad smrtí, jíž podléhají naprosto všichni lidé?! Kdo je vzkřísí z mrtvých v poslední den, když nebudou Otcem přitaženi a dáni Pánu Ježíši Kristu, aby tak učinil?!

Tož tak



Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: bratrekim v Pátek, 29. březen 2013 @ 08:14:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://michael.buban.cz
Jen malý návrh, v žádném případě rozuzlení:
  1. Pavel psal epištoly a listy určitým adresátům s určitým záměrem. Žádná epištola není systematické shrnutí jeho teologie. Skutky napsal Pavlův společník Lukáš se záměrem popsat postup evangelia směrem k Římu. List Židům s největší pravděpodobností nenapsal Pavel, pokud tedy kvůli tomuto jednomu listu radikálně nezměnil styl psaní.
  2. Pavel proto adresuje pouze vybrané problémy: Spása skrze víru v Ježíše (Galatským a Římanům), problém rozdělení v (Korintským), atd. atp.
  3. Právě proto, že každý Pavlův spis má určitý záměr, některá témata, která právě nyní považujeme za tak nepřekonatelně klíčová, zůstávají Pavlem neadresována. Peklo není jediným tématem, které v jeho epištolách chybí. Naopak se stále dokola opakují témata: láska, Ježíš, Otec, Duch svatý, milost, odpuštění, kříž, hřích, ... To je Pavlovo evangelium. Psal o tom, co znal, a peklo nenavštívil :-)
Když však Pavel začal hovořit o spravedlnosti a zdrženlivosti a o budoucím soudu, pocítil Félix úzkost a řekl: "Pro dnešek můžeš jít, až budu mít čas, dám si tě zase zavolat."
Skutky apoštolské 24,25

... z čeho měl ten Fénix úzkost? Z univerzální spásy?



Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:19:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co se týče satana tak satan tvrdí že člověk není schopen dodržovat boží přikázání. Buh tvrdí že člověk je schopen dodržovat boží zákony.

Lidé dostali svobodnou vuli, a je na každém člověku jak se rozhodne. Pokud by měl zvítězit satan tak by všichni lidé do jednoho museli

zhřešit a odmítnout boha. Vždy v každém období byli lidé věrni bohu,když čteš starý zákon tak zjistíš že těch věrných bylo velmi málo a stejné je to i v období nového zákona. Buh ve zjevení jasně říká že Ježíš si příjde pro ostatky božího lidu. Ostatek kolik to je 1 dvě procenta lidí více jich nebude asi.

V bibli je popisován buh jako ohen stravující. Když vznikl hřích tak buh zastřel svoji slávu. Proč ji zakryl co je tím myšleno?? Tady píšeš o pekle.

Buh je ohen stravující. Nebe buh to je ohen obrovský žár. Lidé si myslí že peklo je obrovský žár ohen, ale peklo neeksistuje. Obrovský ohen a žár

to je nebe a andělé a spasení lidé kteří dostanou nové těla tak těm ten ohen neublíží.Satanovi se podařilo toto obrátit a tvrdí že existuje peklo.

Buh je láska a jednou příjde okamžik kdy bude chtít obejmout všechny své děti protože je všechny miluje.Hříšni lidé ale nedostanou nová těla a zustanou v těle které máme dnes. Co se stane až buh odestře svou slávu a celé nebe zaplaví obrovský ohen a žár?? Hříšnika ten žár zničí.

Vem si to tak že buh je něco jako naše slunce a kdyby se k němu přiblížila naše planeta tak to žádny člověk v dnešním těle nepřežije.

Buh ví že v jeho spalujíci slávě žádne hříšne stvoření nepřežije.Takže to není tak že by buh chtěl někoho zničit.Ale až odestře buh svou slávu tak celý vesmír bude v jednom ohni a vše co je hříšne bude spáleno tím ohněm,Buh nechce zničit hříšníka ale když hříšníka láskou obejme tak ho zničí boží ohen. Tenhle koncept hodně vysvětluje.

Jaké je to v nebi?? Je tam demokracie nebo diktatura lásky???

Jaká je demokracie v které si každý dělá co chce vidíš kolem sebe je to pěknej bordel.

Buh dal člověku svobodu rozhodování. Někde tady bylo psáno že buh je všemohoucí a hříšníka muže změnit a spasit.

Buh bokáže hříšníka změnit na spaseného člověka ale dokáže to jedině tím že v člověku něco změní aby nehřešil.

Jinými slovy musel by buh hříšníka přeprogramovat aby nehřešil!!! Asi tak jako když se programuje počítač.

Co by se s takovým přeprogramovaným člověkem stalo??? Byl by z něho poslušný robot který už nemá svobodu rozhodování.Líbilo by se ti kdybys místo neposlušných dětí měl doma poslušné roboty.Děti by nezlobily na slovo poslouchaly.Takové děti buh nechce.Buh dal člověku svobodu rozhodování a člověk má na výběr poslouchat nebo se postavit proti bohu. Poslušní lide mají život věčný,neposlušní jen tento tady na zemi.

Když někoho miluješ tak pro něj uděláš vše. Bible říká dát boha na první místo svého život a milovat ho.Pokud boha miluješ doopravdy tak je pro člověka radost dodržovat přikázání boží a důsledek je život věčný. 




Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:23:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já věřím v exstenci pekla, ale nevěřím n nějaké místo, kde budou bezbožní a neposlušní evangeliu trýzněni na věky.

2 Petrův 3:7  Totéž slovo udržuje a uchovává nynější nebe a zemi pro oheň, který je čeká v den soudu a záhuby bezbožných lidí.
8  Jednu věc si uvědomte, milovaní: u Pána je jeden den jako tisíc let a tisíc let jako jeden den.
9  Pán neotálí splnit svůj slib, jak si někteří myslí, ale prokazuje vám svou trpělivost. Nechce totiž, aby někdo zahynul, ale aby všichni došli k pokání.
10  Pánův den ovšem přijde jako zloděj. Toho dne se nebesa s rachotem zřítí, živly se rozpustí žárem a země se všemi svými skutky bude odhalena.
11  Má-li být všechno takto zničeno, jak svatě a zbožně tedy musíte žít vy,
12  kteří dychtivě vyhlížíte příchod Božího dne! Nebesa se tehdy rozplynou ohněm a živly se roztaví žárem,
13  my ale vyhlížíme nové nebe a novou zemi - domov spravedlnosti.

Slova Petrova ukazují, že vše bude zničeno ohněm a pak přijde nová země a nové nebe. Domnívám se, že tak jako bude odstupňována odměna (díl 30. 60. a stý) tak bude odstupňován i trest. Ti co znali vůli Pána a nečili budou trestání více než ti co činilo zlo z neznalosti. Pokud trestem bude oheň je logické, že trápení bude odstupňováno délkou pálení. Suchá větev hoří rychle, kdežto čerstvě utržená déle.
rastan



Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 30. březen 2013 @ 15:07:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh tu prostě prohrál a Ježíš selhal.

To jsou hodně silná slova. Ona je vůbec zajímavá otázka, proč Bůh stvořil tak snadno ovlivnitelného člověka. Nebyl v to nějaký záměr? Nebyla to past na satana, aby se projevil. Víme, že satan a padlí andělé byli svrženi za zem. Proč je Bůh hned nezničil ? Učiní Bůh člověka a záhy dopustí, aby člověk se nakazil chováním satana. A pak následují dějiny zla ve všech podobách. Lidské dějiny jsou něco strašného. Dokonce i dějiny církví jsou strašné. Plné násilí, podvodů a krutosti. Ono to opravdu zdánlivě vypadá, jak kdyby vyhrával satan. Už Apoštol Pavel byl zoufalý z toho, co zpozoroval sám na sobě. Chtěl dobro  a vždycky hřích v něm ho nutkal konat opak dobra. Co má dělat? Pavel pochopil, že hříchu může vzdorovat jen díky Pánu Ježíši, jehož sílu čerpá, s nímž se ztotožní a nechá  ve svém těle působit Ducha Božího. Satan pokoušel i Pána Ježíše a On vzdoroval. Podobně pokouší  každého z nás. Dokud žijeme může na nás satan a také útočí. A do poslední minuty našeho života máme šanci vítězit, ale můžeme i selhat, pokud zapomeneme na Pán Ježíše a Ducha Božího odmítneme. Jsme-li s Ježíšem, satan nemá šanci, i když se snaží. Největší úspěch má však tam, kde Pán Ježíš ještě není. Po smrti je konec. Já vím, že se nám nezamlouvá, když ke konci života někdo, kdo páchal celý život zlo, uvěří. Ale v Božím Slově je přece na to nádherné podobenství.

O dělnících na vinici. Všichni dostali stejnou odměnu bez ohledu na délku pracovního doby a nelíbilo se jim to. Tak uvažujeme i my. Ale odměna je Boží, čili Pánova věc. My mu nemáme do toho mluvit.


A co se týká věčného ohně či pekla, to je zase Pánova věc a to i to, co se týká jeho časové délky. Ostatně pojem věčné může být dost relativní údaj.


Spása pro všechny je pro někoho hezká představa, pro jiného nepřijatelná. Člověk, který odmítl Boha, měl k tomu nějaké osobní důvody a možná důvodem k tomu mohl být i „věřící“, který se choval hůře než on. Do svědomí člověka vidí Bůh a On rozhoduje spravedlivě. Já měl radost, když můj přítel komunista před smrtí uvěřil. Bůh dokáže v poslední chvíli zapůsobit i tam, kde jsme to nečekali. Možná i v posledních vteřinách.


Bůh rozhodně neprohrál a Pán Ježíš neselhal. Jak je krásné podobenství o žních. Vedle obílí roste i koukol. O žních odklidí pán Bůh obílí a koukol spálí.








Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy