Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 488 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486029
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie
Vloženo Středa, 06. březen 2013 @ 15:10:30 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Pár svědectví o původní křesťanské víře v reálnou přítomnost Ježíše Krista v Eucharistii:



»A tento pokrm je u nás nazýván díkůvzdáním (řec. eucharisteia), jehož není dovoleno se zúčastnit nikomu, kromě toho, kdo uvěřil v pravdu toho, čemu se naučil od nás, a vykonal koupel na odpuštění hříchů a pro znovuzrození a žije tak, jak učil Kristus. Nepřijímáme to totiž jako obyčejný chléb a obyčejný nápoj, nýbrž jako se Ježíš Kristus, náš Spasitel, vtělil skrze slovo Boží a přijal tělo a krev pro naši spásu, tak víme, že i pokrm, za který bylo modlitbou jeho slova učiněno díkůvzdání (řec. eucharisteia) a jenž živí v proměnění naše tělo a krev, je tělem a krví vtěleného Ježíše.«
sv. Justin Mučedník (+ 165)

»Potom tomu, jenž předsedá bratřím, je přinesen chléb a pohár vína s trochou vody. On je přijme, vzdává chválu a slávu Otci vesmíru skrze jméno Syna a Ducha svatého ... Jako slovem Božím náš Spasitel, Ježíš Kristus, dostal tělo a krev pro naše spasení, stejně tak i eucharistický pokrm se skrze řeč, která pochází od Něho, stal tělem a krví Ježíše Krista vtěleného. Tak jsme byli vyučeni...«
sv. Justin Mučedník (+ 165)

»Protože nevyznávají, že Eucharistie je tělem našeho Spasitele Ježíše Krista, které trpělo za naše hříchy a které Otec ve své dobrotivosti vzkřísil, proto se vzdalují Eucharistii a modlitbě. Kdo tedy mluví proti tomuto Božímu daru a vedou o něm vážné spory, ti umírají. Lépe by bylo, kdyby jej milovali a mohli vstát z mrtvých.«
sv. Ignác Antiochijský (+ 2. stol.)

»Netoužím po pokrmu záhuby ani po rozkoších tohoto pozemského života. Chci Boží chléb, tělo Ježíše Krista, toho z rodu Davidova. Za nápoj chci jeho krev, jeho nepomíjející lásku.«
sv. Ignác Antiochijský (+ 2. stol.)

»Jako chléb, vzatý ze země, stává se po svolání Boha Eucharistií, která má v sobě to, co je pozemské, i to, co je nebeské, tak i naše tělo, když přijme Eucharistii, stává se neporušitelným a má naději vzkříšení pro věčnost.«
sv. Irenej Lyonský (+ 203)

»Prosíme Boha, aby seslal Svatého Ducha na předložené dary, aby se chléb stal Tělem a víno Krví Kristovou.«
Klement Alexandrijský (+ 216)

»Prosíme Pána, aby nám dával každodenně chléb, abychom my, kteří jsme v Kristu a kteří každého dne přijímáme Eucharistii jako pokrm své spásy, nebyli odloučeni od těla Kristova, jako padlí, od nichž se Kristus vzdálil; abychom se nedopustili těžkého hří­chu, který by nám bránil účastnit se přijímání nebeského chleba. Neboť Kristus řekl, že kdo bude požívat jeho chléb, bude žít věčně. Z toho je jasné, že bude žít ten, kdo přijímá Eucharistii, aby byl s ním spojen... Proto tedy prosíme o každodenní chléb (v Otčenáši), abychom měli záruku své vytrva­losti v životě s Kristem.«
Sv. Cyprián (+ 258)

»Každodenní přistupování k přijímání, přijímání svatého Těla a svaté Krve Krista je věc pěkná a spasitelná, neboť sám Kristus jednoznačně říká: 'Kdo jí moje Tělo a pije moji Krev, má život věčný.' Kdo by tedy mohl pochybovat, že stálá účast na životě je něčím jiným než životem v plnosti?«
sv. Basil Veliký (+ 379)

»Chléb a víno určené k eucharistii před svatým vzýváním uctívané Trojice bylo prostým chlebem a obyčejným vínem. Po vzývání se však chléb stává Kristovým tělem a víno Kristovou Krví.«
sv, Cyril Jeruzalémský (+ 386)

»Snad řekneš: Můj chléb je obyčejný. Avšak to je chléb před svátostnými slovy. Jakmile dojde k posvěcení, stává se z chleba tělo Kristovo. Toto tedy připojme. Jak se může stát tělem Kristovým to, co je chlebem? Posvěcením. Posvěcení - jakými slovy a slovy koho? Pána Ježíše. Neboť všechno ostatní, co se říká předtím, říká kněz: jsou vzdávány chvály Bohu, modlitba za lid, za krále a ostatní. Jakmile však dojde k uskutečnění velebné svátosti, kněz již neužívá svých slov, ale slov Kristových. Te­dy tuto svátost uskutečňuje řeč Kristova. Která řeč je Kristova? Ta, kterou bylo všechno učiněno. ... Vidíš tedy, že z chleba se stává tělo Kristovo a že víno a voda se lije do kalicha, ale stává se krví skrze posvěcení nebeského slova. Snad ale řekneš: Podobu krve nevidím. Ale má podob­nost: jako jsi totiž přijal podobnost smrti, tak také piješ podobnost předrahé krve, takže nepůsobí hrůzou krve a přece působí cenu spásy. Vidíš tedy, že to, co přijímáš, je tělo Kristovo.«
sv. Ambrož Milánský (+ 397)

»Ve svátosti Eucharistie je Kristus, poněvadž je to Kristovo tělo. Není to tedy obyčejný pokrm, ale pokrm duchovní.«
sv. Ambrož Milánský (+ 397)

»Není to člověk, kdo živly na oltáři činí tělem a krví Kristovou, nýbrž sám za nás ukřižovaný Kristus. V jeho zastoupení tu stojí kněz v okamžiku, kdy pronáší ona slova; moc a milost je pak od Boha. ‚Toto je mé tělo‘, praví; slovo i to proměňuje věci nalézající se na oltáři. A jako ono všemocné slovo, které zní: ‚Rosťte a množte se a naplňte zemi‘, bylo vyřčeno jenom jednou, ale uskutečňuje se po všechny časy, dávajíc naší přirozenosti moc plodit potomstvo, tak i toto slovo jednou vyřčené na každém oltáři v církvích, od poslední večeře až podnes a až do jeho příchodu, uskutečňuje pravou oběť.«
sv. Jan Zlatoústý (+ 407)

»Tento chléb, který vidíte na oltáři, posvěcený skrze slovo Boží, je Tělem Krista. Tento kalich, a spíše obsah kalicha, posvěcený skrze slovo Boží, je Krví Krista. Skrze chléb a víno nám Kristus Pán chtěl odevzdat své Tělo a Krev, kterou prolil za nás na odpuštění hříchů.«
sv. Augustin (+ 430)

»Skrze svolávání a sestoupení Ducha Svatého se dary stávají Tělem a Krví Krista.«
sv. Jan Damašský (+ 754)


Podobná témata

Katolicismus

"Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 06. březen 2013 @ 15:37:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matúš 15:17  Či nechápete, že všetko, čo vchádza do úst, ide do brucha a vyhadzuje sa do stoky?
ivanp



Re: Svědectví o původní křesťanské víře ohedně eucharistie (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. březen 2013 @ 22:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Výše uvedená svědectví svědčí spíše o tom, jak záhy po odchodu apoštolů se skutečná víra a praxe správného slavení památky Večeře Páně změnila v něco Bohu odporného a odsouzeníhodného a jak se postupně časem proměnila v něco, co nemá s Bohem a tím, co ustanovil Pán Ježíš Kristus, vůbec nic společného.
Tož tak.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy