Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484405
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je katolík spasený?
Vloženo Sobota, 02. únor 2013 @ 14:56:18 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Ferra

Každý člověk věřící evangeliu, které je "Boží mocí pro každého kdo věří." (Římanům 1:16 je spasený, ať už se nazývá Katolíkem, Baptistou, Metodistou, či jakkoliv. Ovšem, když Katolík uvěří plným srdcem tak, jak vy navrhujete, dostane se do nesmiřitelného konfliktu s doktrínami a praxí své církve. Je logicky nemožné, aby římský Katolík skutečně uvěřil evangeliu které spasí, a zároveň věřil v články katolické víry, protože ty jsou v diametrálním rozporu...

Z knihy Obrana víry od Davida Hunta

 
Kdo je skutečně spasený?

Otázka: Pakliže římský Katolík věří plným srdcem v Pána Ježíše Krista a skutečně Mu slouží jako svému Pánu, a pakliže věří, že jedinou cestou, jak mohou být odpuštěny hříchy, je skrze Kristovu smrt a lítost věřícího - není takový člověk spasený? Dejme tomu, že člověk je spasený pouze skrze víru, může tuto spásu ztratit proto, že věří v křest nemluvňat? Může ztratit svou spásu kvůli víře v to, že přijímání je skutečným tělem a krví Ježíše Krista, jak Pán řekl že je? Ztrácí svou spásu proto, že věří v Očistec?

Odpověď: Každý člověk věřící evangeliu, které je "Boží mocí pro každého kdo věří." (Římanům 1:16 je spasený, ať už se nazývá Katolíkem, Baptistou, Metodistou, či jakkoliv. Ovšem, když Katolík uvěří plným srdcem tak, jak vy navrhujete, dostane se do nesmiřitelného konfliktu s doktrínami a praxí své církve. Je logicky nemožné, aby římský Katolík skutečně uvěřil evangeliu které spasí, a zároveň věřil v články katolické víry, protože ty jsou v diametrálním rozporu...

Na příklad, jak může člověk věřit, že Kristova oběť na kříži je skončeným aktem historie a že On je nyní po pravici Otce ve svém vzkříšeném a oslaveném těle - a ve stejnou chvíli věřit, že existuje tělesně jako oplatka, věčně trpějící agónii kříže (jak Vatikán II. prohlašuje) v oběti mše. Je zcela jasné, že tyto dvě, navzájem si odporující víry, nemohou být věřeny najednou. Jak víme, v co skutečně věří Katolík, který vyznává obé? Zůstat v římsko-katolické církvi a pokračovat v "oběti mše" by jistě naznačovalo víru v římsko-katolickou církev spíše, než biblické evangelium.

Evangelium Katolicismu.

Jak může někdo věřit, že Kristus, skrze svou oběť na kříži, "obdržel věčné naše výkupné" (Židům 9:12) a v tom stejném čase věřit, že "dílo našeho vykoupení" je ve stálém procesu skrze Eucharist (oběť mše), jak učí Vatikán II? Jak může jeden věřit, že Kristova výkupná obět je skončena, a na druhé straně, že mše je zachováváním Kristovy oběti? Žádná myslící osoba nemůže věřit obému najednou! Vatikán II učí, že "Kristus opakuje v nekrvavém způsobu oběť kdysi nabídnutou na kříži? Jak může někdo opakovat událost, která byla v minulosti dokonána? Je to logicky nemožné! Člověk si může pamatovat či naučit se nazpaměť minulou událost, ale nemůže ji opakovat v přítomnosti! Jak může člověk věřit , že skrze Kristovu oběť před 1900 lety, byl náš dluh vůči Bohu zaplacen, a ve stejném čase se účastňovat mše, která se vydává za další splátky tohoto dluhu?

Kód Kánonského zákona prohlašuje, že "výkupné dílo se stále produkuje v mystérii Oběti Eucharismu..... Vatikán II prohlašuje že "mše je oběť, ve které je oběť kříže opakována," a ve které je Kristus znovu a znovu ukřižovaný, a nabízí se Otci za spásu světa skrze kněžstvo... Zde je krátký přehled oficiálního katolického učení o mši z katolického slovníku: Mše je skutečně výkupnou obětí, která znamená že touto obětí je Pán usmířený , uděluje milost a dar lítosti a On odpouští špatnost i velké hříchy. Je to stále ta jedna oběť. Ten, který se nyní nabízí skrze kněze, je Ten, který se obětoval na kříži. (Denzinger 1743)...

Ovšem Bible jasně učí, že Kristova oběť není stále nabízena v přítomnosti ale byla jednou - provždy - skončena na tom kříži: "Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně ..... Kristus byl obětován jen jednou, aby na sebe vzal hřích mnohých (Židům 9:26-28) tento muž, Kristus potom, co nabídnul jednu oběť provždy, usednul po Boží pravici, a již není více oběti za hřích. (Židům 10:12-18)...

Volby.

Kristus říká: "Přijďte ke mně, a já vám dám odpočinek. Dávám svým ovcím věčný život a nikdy nezahynou.." Není možné věřit v Krista, a mezitím hledat v katolickém, či jiném kostele spásu! Ty všechny modlitby k Marii, aby získala pro ně spásu a věčný život dosvědčuje, že Katolík nevěří Kristu se spásou své duše! Kdybych vám nabídnul, že za vás zaplatím váš dluh který dlužíte - nebylo by věčné prošení někoho jiného o to stejné důkazem, že jste mi ani neuvěřili ani mou nabídku nepřijali?

Člověk nemůže věřit pouze v Krista, a přitom věřit v Krista plus křest, plus svátosti, a plus spásu od římsko katolické církve. Pavel píše: "....ale kdyby my nebo sám anděl z nebe vám hlásal jiné evangelium než to, které jsme vás učili - buď prokletý....(anathema) A jak už jsme vám řekli dříve, opakuji to znovu: kdyby vám někdo hlásal jiné evangelium než jste slyšeli od nás, nechť je prokletý..." (Galatským 1:8-9)...

Pavel zde referuje na judaisty, protože učili, že jako dodatek k víře v Kristovu dokonanou oběť, se musí dodržovat židovský zákon. Ten malý dodatek zničil celé evangelium. Přesto katolická církev měla 1500 let aby dodala mnohem více k evangeliu, než judaisté kdy snili. Toto falešné evangelium spasit nemůže a zaslouží si Pavlovo prokletí. .... Ano, Katolíci věří základům evangelia: že Kristus je Bůh, který přišel na tuto zemi skrze pannenské zrození, že žil perfektní bezhříšný život, zemřel za nás na kříži, vstal z hrobu třetí den a znovu se vrátí. Ale toto není vše, co Katolíci věřit musí! K pravému evangeliu přidali mši, (jako výkupnou oběť, která pardonuje hříchy), očistec, odpustky, intervenci Marie, a nutnost křtu a členství v církvi, podílení se na "svátostech Nového Zákona" o kterých Trent a Vatikán II učí, že jsou pro spásu nezbytné....

Člověk musí věřit buď v jedno, nebo v druhé evangelium: biblické evangelium, nebo římsko katolické evangelium. Obě dvě nemůžete v té stejné době věřit. Člověk nemůže věřit v kontradikční návrhy. Každý, kdo věří v Krista, je spasený. Bohužel, je možné se hlásit naoko k falešnému učení, jedné církve, nebo mu plně nerozumět... Jen Bůh je schopen taková srdce posuzovat..."

Když se moje děti kdysi zeptali synovce, který roky dělá ministranta a dnes studuje na církevní škole, jestli je spasen, odpovědí jim bylo: " jak to možeš vědět, ty Juro".
A to je ovoce římsko katolického evangelia, které zaměnilo dobrou zprávu za nejistotu.  

"Je katolík spasený?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 02. únor 2013 @ 15:37:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...reformácia správne porozumela tomu že pápež že antikris svojej doby...Luther povedal že ,,najväčšia ohavnosť dnešnej doby je rímska omša,,,a to od čias reformácia rímska cirkev prijala ďalšie herézy týkajúce sa panenky, jej nanebovzatie a neomylnosť papeža...z princípu rímsky katolík nemôže vedieť ako je to s jeho spásou...pretože celý život príjma ,,milosti,, vo forme sviatostí a náboženských úkonov ktoré nikdy nedajú uistenie o spáse v Kristu...rímsky katolík zomiera v neistote a vo viere v rímsku cirkev a jej sviatostný systém...po smrti má ísť do očisca, z ktorého ho môže pápež vyslobodiť jedinou bulou, ale tak neučiní...je nutné nespočetné množstvo zádušných omší, plnomocných odpustkov, modlitieb k svatým a aj tak výsledok je neistota...

duch rímskeho katolicizmu určite nie je Duchom svatým...

v katolicizme je pozmenený celkový význam evanjelia...napr. ,,prijať Krista,, po katolícky znamená zjesť oplatku, (preto chodia katolíci na príjmanie) kdežto biblický význam je uveriť v neho ako osobného spasiteľa...cirkev rímska má väčšiu autoritu ako písmo, lebo veria že písmo je produkt rímskeho katolicizmu...apoštolský úrad spojili z kňažským úradom a vytvorili kňažskú skupinu oddelenú od veriacich...prebrali kompletný grécko-rímsky pantheón božstiev, ktorých premenovali na ,,svätých,, a modlia sa k nim...podľa vzoru pohanstva musí byť žena-bohyňa...je to spojenie sveta s náboženstvom...pápež je najväčšia autorita cirkvi aj štátu...atď...atď...proste je to iný duch...
...mám skúsenosť že aj v takom prostredí môže niekto uveriť v Krista a vtedy sa tomu čudujem ako sa čudoval Peter keď uverili prví pohania:
Skutky 10:45  A spomedzi Židov veriaci, ktorí prišli s Petrom, užasli, že aj na pohanov vylial (Boh) dar Ducha Svätého;
46  lebo ich počuli hovoriť jazykmi a velebiť Boha. Vtedy povedal Peter:
47  Či môže niekto zabrániť pokrstiť vodou tých, čo prijali Ducha Svätého ako aj my?
48  Preto rozkázal, aby boli pokrstení v mene Ježiša Krista.

určite sú aj medzi rímanmi niektorí znovuzrodení Duchom svätým...a vtedy mi padne sánka....a modlím sa aby poznali ďalej pravdu o sebe a cirkvi...

ivanp




Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. únor 2013 @ 09:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vatikán II prohlašuje že "mše je oběť, ve které je oběť kříže opakována," a ve které je Kristus znovu a znovu ukřižovaný, a nabízí se Otci za spásu světa skrze kněžstvo..."...

..."Zde je krátký přehled oficiálního katolického učení o mši z katolického slovníku: Mše je skutečně výkupnou obětí, která znamená že touto obětí je Pán usmířený , uděluje milost a dar lítosti a On odpouští špatnost i velké hříchy. Je to stále ta jedna oběť. Ten, který se nyní nabízí skrze kněze, je Ten, který se obětoval na kříži. (Denzinger 1743)..."...

Pokud by autor používal mozeček a rozuměl trošičku o čem vlastně píše, zde se sám usvědčuje z nepravdy a sám si ve smyslu protiřečí s tvrzením předcházejícím (silně podtrženo)..
Vatikán učí, že je to stále jedna a ta samá Kristova oběť, která je zpřítomńována, abychom i my sami na ní mohli mít přímou účast.



Denzinger 1743 - je úplně o něčem jiném: řeší konflikty mezi civilním právem a právem církevním při uzavírání konkordátů:
(The lay power has the authority of rescinding, of declaring and making void the solemn agreements (commonly, concordats) made with the Apostolic See concerning the use of rights pertaining to ecclesiastical immunity, without its consent and even against its protests (7, 23).)





..."Ovšem Bible jasně učí, že Kristova oběť není stále nabízena v přítomnosti, ale byla jednou - provždy - skončena na tom kříži: "...

Je smutné až tragikomické, když se člověk vyjadřuje k věcem, které absolutně vůbec nechápe.
Je to obráceně: naše přítomnost je navzdory běhu času vtažena do okamžiku pod křížem, do okamžiku poslední večeře.

Kristova oběť je nám tak nabízena neustále - pod způsobami chleba a vína:
(1 Kor 11,27-29)
A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba a pije z toho kalichu.
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.




Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. únor 2013 @ 09:19:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když se moje děti kdysi zeptali synovce, který roky dělá ministranta a dnes studuje na církevní škole, jestli je spasen, odpovědí jim bylo: " jak to možeš vědět, ty Juro".
A to je ovoce římsko katolického evangelia, které zaměnilo dobrou zprávu za nejistotu "...

Fero
nejdříve nám zde vysvětli, co všechno pro tebe osobně ve významu vůbec znamená "být spasen".

Nápověda:
Sám apoštol Pavel rozlišuje u dosud žijících křesťanů dva stupně stejného spasení: rozdíl mezi nimi vyjadřuje minulým a budoucím časem (byli jsme spaseni, budeme spaseni).

Který stupeň spasení jsi konkrétně ty měl na mysli?
Podle tvé reakce se domnívám, že tyto rozdíly ve "spasení" jsi zatím vůbec ani nezaregistroval.



Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 03. únor 2013 @ 12:52:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obráceně to platí docela určitě. Každý kdo je u Boha v nebi je katolík. I kdyby předtím nebyl.



Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 03. únor 2013 @ 12:53:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obráceně to platí docela určitě. Každý kdo je u Boha v nebi je katolík. I kdyby předtím nebyl.



Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 03. únor 2013 @ 12:53:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obráceně to platí docela určitě. Každý kdo je u Boha v nebi je katolík. I kdyby předtím nebyl.



No fuj, Ferro (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 03. únor 2013 @ 23:01:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ferro,

pokud už má někdo potřebu odvolávat se na nějaké prameny, měl by

  1. se odvolávat na existující prameny. Např. Kód Kánonského zákona nic neprohlašuje, protože neexistuje. Zřejmě myslíš Kodex kanonického práva.
  2. podívat se do těch pramenů, protože pak by si je vzájemně nepletl. Odvoláváš se na Denzingera, ale ve skutečnosti myslíš úplně jinou knihu - Denzinger-Schönmetzera. 
  3. používat terminologii jazyka, ve kterém komunikuje. Pak by se třeba neodvolával v českém textu na Trent (anglicky) ale na Trident.

Jen tak mimochodem, proč používáš tak často velká písmena? Např. Katolík, Baptista, Metodista, Očistec.

Dolož mi prosím přesným odkazem na dokument 2. vatikánského koncilu to nehorázné tvrzení, že ŘKC učí, že "Kristus existuje tělesně jako oplatka věčně trpějící (snad trpící, ne?) agónií kříže v oběti mše." Pant Hunt tu očividně jako obvykle lže a ty ty jeho lži papouškuješ.



Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 04. únor 2013 @ 08:42:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jméno Páně budiž pochváleno, nyní i na věky. Za to že ani ministranti nepodléhají pýše a sklonům k farizejství a nemění pravou naději za falešnou jistotu. Spasen je ten koho Bůh ve svém milosrdenství uvede do svojí slávy a do Nebe.



Re: Je katolík spasený? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 05. únor 2013 @ 18:11:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Může být katolík spasen?

U lidí (Ferry) je to nemožné, ne tak u Boha;-)



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy