Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429561, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 518 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483418
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Trident II - rozšířená verze
Vloženo Sobota, 26. leden 2013 @ 19:34:15 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Nejúplnější seznam kánonu Tridentského koncilu, poukazující na nesmiřitelnost římskokatolického učení s biblickým křesťanstvím.


Kánon VI.
Jestliže někdo ŘÍKÁ, že v svaté svátosti eucharistie Kristus, jednorozený syn Boží, nemá být navenek uctíván kultem klanění, a tedy že ani nemá být uctíván zvláštním velebením, ani že nemá být podle chvályhodného a všeobecného ritu a zvyku svaté Církve nošen v procesích, ani že nemá být veřejně vystaven lidu, aby byl adorován, a že ti, kteří jej uctívají, jsou modloslužebníky: AŤ JE PROKLET.

Kánon VII.
Jestliže někdo ŘÍKÁ, že není dovoleno uchovávat svatou eucharistii ve svatostánku, ale že hned po konsekraci musí být nutně rozdílena mezi přítomné nebo že není dovoleno, aby byla s úctou přinášena nemocným: AŤ JE PROKLET.

Kánon VIII.
Jestliže někdo ŘÍKÁ, že Kristus přijímaný v eucharistii je přijímán pouze duchovně a ne také svátostně a skutečně: AŤ JE PROKLET.

Kánon IX.
Jestliže někdo POPÍRÁ, že všichni a jednotliví Kristovi věřící obojího pohlaví, když dosáhnou věku rozlišování, jsou podle příkazu svaté matky Církve vázáni přijímat každého roku alespoň o Velikonocích: AŤ JE PROKLET.

Kánon XI.
Jestliže někdo ŘÍKÁ, že pouze víra je dostačující přípravou na přijetí Nejsvětější svátosti: AŤ JE PROKLET. A aby tak veliká svátost nebyla přijímána nevhodně a tedy k smrti a zatracení, stanoví a prohlašuje tento svatý sněm, že ti, jejichž svědomí tíží smrtelné hříchy, musí napřed vykonat svátostnou zpověď, jesliže mohou dostat zpovědníka, jakkoli velice se považují za kající. Jestliže by však někdo učil opak, kázal nebo zatvrzele tvrdil, nebo dokonce se odvažoval hájit opak ve veřejné disputaci, budiž tím samým EXKOMUNIKOVÁN.

Kánon XII.
Jestliže kdokoliv ŘÍKÁ, že ospravedlňující víra je pouhou důvěrou v Boží milost odpouštějící hříchy pro Kristovu zásluhu, nebo že jsme ospravedlněni pouze vírou; AŤ JE PROKLET.

Kánon XIV.
Jestliže kdokoliv ŘÍKÁ, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn, protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou důvěrou; AŤ JE PROKLET.

Kánon XXIV.
Jestliže kdokoliv ŘÍKÁ, že obdržená spravedlnost není chráněna a zvyšována před Bohem skrze dobré skutky, ale říká, že dobré skutky jsou pouze ovocem a znamením, že bylo získáno ospravedlnění, ale nikoliv příčinou jeho zvýšení; AŤ JE PROKLET.

Kánon XXX.
Jestliže kdokoliv ŘÍKÁ, že po té, co byla obdržena ospravedlňující milost je každému kajícímu se hříšníku odpuštěna vina a dluh věčného trestu je vymazán v tom smyslu, že nezůstává žádný dluh časného trestu ani na tomto světě ani potom v Očistci, předtím než se otevře (pro něj) vstup do nebeského království; AŤ JE PROKLET.

Kánon XXXIII.
Jestliže kdokoliv HOVOŘÍ v tom smyslu, že katolické učení o ospravedlnění přijaté tímto svatým koncilem v tomto výnosu, sláva Boží, nebo zásluhy Pána Ježíše Krista jsou jakýmkoliv způsobem zlehčovány a nikoliv tak, že pravda naší víry a sláva Boží a Ježíše Krista jsou slavně ukázány; AŤ JE PROKLET.


"Trident II - rozšířená verze" | Přihlásit/Vytvořit účet | 115 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 27. leden 2013 @ 11:42:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matúš 24:23  Ak by vám vtedy niekto povedal: Ajhľa, tu je Kristus; alebo: Tam je! - neverte!
24  Lebo povstanú falošní proroci a budú robiť veľké znamenia a zázraky, aby zviedli, ak možno, aj vyvolených.
25  Ajhľa, predpovedal som vám to.
26  Preto, ak by vám povedali: Ajhľa, je na púšti, nevychádzajte! Ajhľa, je v komorách - neverte. 

P.S. ajhľa je v svatostánku vo vytrínke v rímskom kostole, neverte...


ivanp



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 28. leden 2013 @ 10:08:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsou ty tradice a cirkevní otcové o kterých jsem Oko mluvil ve své diskuzi se ssns pod článkem -Křest Páně - proč vlastně?
To jsou ty sprosté lži, které rozdělují Boží lid a které vy tak uctíváte.



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 28. leden 2013 @ 13:12:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


"Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!"


Věčné, pravdivé Boží slovo ta tridentská prokletí vidí jinak.

Jak je vidno, prokletí jsou ti proklínající.  Hlásají jiné evangelium než apoštolové.



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 28. leden 2013 @ 13:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebaví ma opäť pretriasať v hádkach s tými istými ľuďmi to isté, čo sa im už vysvetlilo. Len poznamenávam, že pri trochu dobrej vôli sa dajú tie negatívne vyjadrené myšlienky koncilu "preložiť" aj do pozitívnej formy, a zistili by ste, že sú to jasné, rozumné výroky. napríklad pokúsim sa vyjadriť pozitívne len ten prvý výrok:

KC verí na základe slov Krista, že je skutočne prítomný pod spôsobom chleba v vína, ak nad nimi boli vysloené v rámci sv. omše /ktorou sa sprítomnuje obeta Krista na kríži/ tie slová, ktoré vyslovil Kristus pri poslednej večeri. Ak je teda Kristus prítomný v týchto sviatostných podobách /chleba a vína/ je možné, ba aj správne aj navonok ho uctievasť a klaňať sa Mu, osobitne ho v nich velebiť, a možno ho to vyjadriť aj formou verejnej  procesii ako vyznanie svojej viery, a prirodzene môže byť v tejto podobe aj vystavovaný  poklone veriacich.

Toto je naozaj logické dotiahnutie do dôsledkov tej viery, že Kristus je skutočne  prítomný v sviatostných spôsoboch chleba a vína.
A takto nejako analogicky by sa to dalo "preložiť" do pozitívnej podoby aj o všetkých ostatných výrokoch Tridentu...




Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 28. leden 2013 @ 13:45:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kánon VI.
Jestliže někdo ŘÍKÁ, že v svaté svátosti eucharistie Kristus, jednorozený syn Boží, nemá být navenek uctíván kultem klanění, a tedy že ani nemá být uctíván zvláštním velebením, ani že nemá být podle chvályhodného a všeobecného ritu a zvyku svaté Církve nošen v procesích, ani že nemá být veřejně vystaven lidu, aby byl adorován, a že ti, kteří jej uctívají, jsou modloslužebníky: AŤ JE PROKLET.




Mat. 26,26:
Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“
Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni.

Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů."



Otázka:  Koho uctívali a komu se klaněli učedníci u této večeře Páně? 
              Uctívali Ježíše, Ježíši se klaněli anebo chlébu, případně vínu?
              Ano, uhodli jste. Klaněli se Ježíši, nikoliv chlébu. Uctívali Ježíše, nikoliv chléb.


Takže i já říkám, spolu s učedníky, že chléb nemá být uctíván kultem klanění a ani nemá být uctíván zvláštním velebením, ani nemá být nošen v procesích a adorován.
Přání AŤ JE PROKLET padne na hlavu těch proklínajících, za převrácení Božího slova, za modlářství.







Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 28. leden 2013 @ 14:37:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...mne sa vždy páčia katolícke vyjadrenia takéhoto typu ako píše ELO:

Duch je predsa v nej prítomný a vedie ju
, aby sa podsatne nezmýlia v tom hlavnom. A toto je vyjadrené aj vo výrokoch Tridentu, že takto to verí KC, ktorá sa považuje za dedičku apoštolskej viery a možno nie je až taká "skromná" podľa mnohých, keď sa "vystatuje" apoštolskou  postupnosťou svojich predstavených vrátane postupnosti prvého z nich - Petra... Ale je to fakt, ktorý rozumný človek by nemal ignorovať.  Pre tú starú Cirkev prvých storočí naozaj apoštolská postupnosť bola oveľa väčšou zárukou pravosti cirkevnej obce, než špekulácie nejakých mudrcov nad Písmom, či listami apoštolov, či evanjelistov.  Preto ju aaj strikne dodržovala a požadovala.

...aby som to preložil:
...vy odpadlí, druhotriedni kresťania nič nemôžete chápať, z princípu, veď vy nemáte tú apoštolskú postupnosť a preto rímska cirkev musí mať vždy zo zásady a z princípu pravdu...

....ďakujem Elovi za ústretovosť a láskavosť....je pravda, že v stredoveku by nám to rímska cirkev veľmi rýchlo ,,vysvetlila,, podobne ako Jánovi Husovi....a preto.... Elo vďaka za to, že nemáš moc akú mal Tridentský koncil a jeho lokaj ,,svatý otec,,...

P.S. ...podľa tejto teórie neomylnosti katolicizmu z ,,princípu postupnosti,, treba dodať že aj Kaifáš s Annášom museli mať svatú pravdu...Oni boli totiž ustanovený riadne podľa mojžišovho zákona, ich úrad bol zriadený Bohom a tiež sa odvolávali na ,,mojžišovskú postupnosť,,...Kristus a apoštoli boli audsaidri, bez ,,mojžišovskej postupnosti,,...bola to len tlupa odpadlíkov od pravého židovstva na čele z potulným kazateľom Ježišom...logicky mi z toho vyplýva že ten Annáš a Kaifáš museli mať z princípu dobrú teológiu a urobili dobre keď dali ukrižovať toho Krista...

ivanp



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 28. leden 2013 @ 15:13:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím vás,

Nechte katolíky už na pokoji, vždyť toto téma se zde omílalo už nesčetněkrát. Nic s nimi nepohne, ani pára volů, možná ani dynamit Ducha svatého.
Víte přece, že bible pro ně nic neznamená (nedávno byla libri prohibiti), přednost mají neomylné papežské dekrety. Dopřejme jim alespoň ty rituály, modly  a fetiše, toho Krista upečeného z mouky, uschovaného v plechové krabičce, miminko v náručí Madony, nebo mrtvolu visící na kříži - ale za toho se před pohany už úspěšně stydí -, když si myslí, že jim to stačí alespoň na vstupenku do očistce, když Ježíše nemusí mít ve svém duchu a v srdci. Tím neříkám, že někdo z nich ho nemá, ale má to mezi nimi těžké. 

Jakákoliv ekumena v tomto bodě s "heretiky" je nemožná, to přece prohlašují oni sami. Mají dnes sice tendenci schlamstnout heretiky po dobrém, když se jim to v minulosti nepodařilo po zlém, ale vyloučeno ani není, spíše je to předpovězeno, že nějaká forma útrpného práva se bude opět aplikovat, až se Antikrist zjeví. Dnes to už nemusí být hranice a gilotiny, stačí čip pod kůží, bez kterého si nikdo nic nekoupí a zemře hlady. Globalizace, jednotná měna, jednotná světová ideologie (New Age) a sesíťování pomocí internetu to v budoucnu bez problémů umožní. A vedení  KC přece k tomu už dřív nejen teoreticky, ale dnes už i prakticky dopomáhá, to přece vidí každý, kdo není slepý a předpojatý.

Jakákoliv biblická argumentace je házení hrachu na stěnu nebo perel všežravým sudokopytníkům.  




Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 28. leden 2013 @ 17:16:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přistupujme ke svátostem při každé příležitosti, nikdo z nás neví dne ani hodiny. Blahoslavený Jan Pavel II. žil životem světce již tady na zemi a chodil ke zpovědi každou sobotu. Pán Ježíš a Panna Maria doporučují každému z nás měsíční zpověď a chodit na mši a přistupovat k Eucharistii při každé příležitosti, i ve všedno. Pán dává hostinu každý den, ne jenom v neděli a ve svátek. Můžeme jít na mši ráno než jdeme do školy a do práce, nebo večer. Lepší než sedět otrávený před televizí a uplatňovat vůči účinkujícím svou pýchu. Jestliže máme tu možnost tak bychom měli pamatovat na společnou modlitbu Růžence v kostele, nebo si zajít na Breviář neboli Hodinky. texty pro každý den a příslušnou hodinu najdeme i na internetu. Když odcházíme po mši domů tak bychom neměli nechat přijít vniveč doznívající milosti. Měli bychom na chvíli společně pokleknout a poděkovat Bohu za to že máme kněze, pomodlit se ke strážnému andělu Církve a především pozdravit Nejsvětější Svátost. Ve chvíli kdy přicházíme nebo odcházíme a žehnáme se svěcenou vodou tak bychom měli mít srdce upřené na Svatostánek. Ke Svatostánku se obracíme po celou dobu kterou trávíme v kostele. Jako k živoucímu Bohu.



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 29. leden 2013 @ 08:40:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že jsou tady docela názorně vidět skutečné priority. Odpůrce Boha a Církve už ani tolik nezajímá Tridentský koncil (přestože by to pro ně mohlo být velice lákavé téma) jako Eucharistie a Nová smlouva v dnešních dnech. Rychle otáčejí debatu tímto směrem a ukazují co je opravdu důležité.
Proto užívejme svátosti zplna hrdla (přijmout Eucharistii můžeme i podruhé v jednom dni, pokud dodržíme eucharistický půst a zúčastníme se té druhé mše v plném rozsahu a s pozorností a soustředěním) a držme se pevně Panny Marie, naší svaté Matky. Která je zároveň i ztělesněním a srdcem celé katolické církve.



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 29. leden 2013 @ 11:22:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římskokatolická církev je přece dnes už jiná, tyto kánony zrušila, dnes už neplatí a omluvila se za ně. Stejně jako se omluvila za tisíce mrtvých, kteří díky tomuto omylu zahynuli. Tak proč jim to stále předhazovat? Po II. Vatikánském koncilu je to už úplně jiná církev, která s tou předcházející nemá nic společného. Miluje protestanty, považuje je za bratry v Kristu, účastní se s nimi Večeře Páně a jejich církve respektuje úplně stejně, jako svoji církev. Dnes už neusiluje o světovládu a zasazuje se za zachování demokracie a odluky. Protestuji, aby se jim předhazovalo to, co dnes už neplatí! Řkc z toho přece činila pokání!



Re: Trident II - rozšířená verze (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 29. leden 2013 @ 12:52:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
kDyž už jsme se zase na chvíli vrátili k tématu tak se též přikláním k názoru že anathemy Tridentského koncilu se pravděpodobně nevztahují na lidi kteří nikdy nepatřili ke katolické církvi a určitě se nevztahují na ty kteří tato konkrétní rouhání nikdy nevyslovili.
Neumím si také představit kdo by měl kvůli nim zahynout. Pokud by nespáchal ze zoufalství sebevraždu a nebo nás nenapadnul.



Stránka vygenerována za: 1.08 sekundy