Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 320 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461751
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR
Vloženo Sobota, 24. listopad 2012 @ 15:36:27 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal malesrdce

V dvanáctidílném seriálu o dvanácti apoštolech, který pro vás postupně připravuji, bych chtěl spolu s vámi, drazí přátelé, kontemplovat nad osobnostními rysy dvanácti Ježíšových nejbližších žáků. Uvědomuji si, že jsem si vybral velmi obtížné téma, ale snad se ho zhostím v co nejpravdivějším duchu. O to se vnitřně modlím ke zdroji vší Lásky. Úvodní článek je věnován Šimonu Petrovi.


Opěrný pilíř svých bratrů. Člověk upřímného a spravedlivého srdce. Člověk prostoduchý a velmi praktický pro běžný život. Rybář, který znal cenu práce. Jeho mozolnaté velké ruce věděly, jak těžce se vydělává na pozemský chléb. Miloval vodu, ryby, slunce, čerstvý vzduch. Na jedné straně dobrák od kosti, na druhé straně však člověk vznětlivého charakteru. Jeho vznětlivost však byla vyvažována jeho upřímností. Drsný obličej ošlehaný poryvy větru na otevřeném moři. Velké pravdivé oči člověka, kterému se dá věřit. Tak vídávám Šimona Petra ve své duši. Byl to právě Petr, kterému Ježíš určil jeho vůdčí postavení mezi dvanácti, právě pro jeho praktické schopnosti v běžném životě a pro schopnost kolektiv stmelovat a nerozdělovat. Petr vždy dokázal vidět cestu, tam kde ji druzí vidět přestávali. Ježíš mu určil tuto roli i přesto, že věděl, že ho právě Petr třikrát zapře. Věděl to, ale viděl také i všechny skryté souvislosti, které Petrovo zapření v něm samotném vyvolá a mohl tak vidět, že to bude jen pro jeho ( Petrovo ) dobro, kterým se dovrší očistný proces jeho duchovní přeměny. Když nadchází období Ježíšovi kalvárie, je Petr pouhým duchovňáčkem, který ve své prostotě jednoduchého rybáře není ještě schopný pochopit vyšší pravdy, které mu byly odhaleny, i přesto že jedině Petr dokázal u Caesareje správně odpovědět na Kristovu otázku: "Za koho mě pokládáte?" Avšak, jsem přesvědčený, že i když jeho Duch znal odpověď, on jako člověk ještě nedokázal pochopit celý dosah svých slov. Ale má nejlepšího z učitelů a tak má možnost rychlého duchovního růstu. Petr třikrát zapírá Pána, svého Boha, i když Ho zná tak, jak ho zná jen málokdo. Vždyť on s ním putoval, jedl s ním, spal s ním. Slyšel ho kázat, viděl všechny zázraky, které činil. A přesto si dovolím tvrdit, že až do chvíle, kdy Petr zapřel svého Boha, byl pouhým duchovním nemluvnětem, kdy nebyl schopný si plně uvědomit a pochopit Ježíšovu pravou duchovní podstatu. Až ve chvíli zapření Páně se Petr ocitá mezi upřímnou láskou ke svému Mistru a mezi strachem z lidí a z jejich mínky, která není v té době Ježíšovi vůbec nakloněná. I když opustil všechno a šel s Ježíšem, ještě stále u něho převládají lidské slabosti. Ještě se zcela neodevzdal svému duchu. Ale zkusme se na Petra zaměřit od samého počátku jeho duchovní cesty. 

Na začátku cesty je Petr jednoduchým rybářem, který o duchovních záležitostech nemá ani páru. Ale je to také člověk přírody, který většinu svého času tráví na své loďce a loví ryby. Jak již bylo řečeno výše, je to velmi otevřený člověk a jako takový  se ukazuje být vhodným nástrojem pro nadcházející duchovní revoluci. Když člověk zůstává otevřeným a neuzavírá se před tím co přichází, může do svého srdce přijmout semínka budoucí slávy. A v Petrovi tato semínka byla zasazena již při jeho stvoření. Byl to jeho bratr Ondřej, který Šimona Petra upozorní na skutečnost, že nalezli Mesiáše. A Petr, v němž jsou již od počátku zasazena semínka jeho životního určení pocítí naléhavost spatřit Ježíše. Tato naléhavost pramení z jeho vnitřního tajemného pocitu předurčení. V každém člověku se nachází jeho vlastní semínka budoucího určení. A i když mnozí z nás ještě nejsou schopni prohlédnout své vlastní role, které leží za hranicí hmoty a jenž jsou pro mnohé nepostřehnutelné, každému byla určena jeho budoucí sláva. Tak jako je zahrada plná pestrobarevných květů různých tvarů a velikostí. Květiny, jako jsou růže, pomněnky, levandule, orchideje či žluté chryzantémy; veškeré rostlinstvo je sjednoceno ve své vůni a své nádherné rozmanitosti. A přesně tak je to i s těmi semínky zasazenými v každé lidské bytosti. Když Petr spatří Ježíše, okamžitě vyciťuje své nejvnitřnější určení, i přesto, že to nijak slovy nedokáže pojmenovat, vyjádřit, přesto to ve svých hlubinách bytostně cítí.

Když Petr třikrát zapírá Pána, ještě stále má strach, bojí se smrti, bojí se bolesti, která mu jistě hrozila, kdyby Ježíše v té době nezapřel. Jeho víra ač byla pevná, nebyla ještě dokonalá. I když se to zdá paradoxné, s každým zapřením začíná Petrovo vykoupení. Je to jeho cesta uvědomění. Nic Šimona Petra nezasáhlo tak, jako jeho zrada Pána, kterého ze svého upřímného srdce miloval. Tak jako začínala Pánova kalvarie, současně s ní začínala i Petrova duchovní přeměna, která se završuje v Petrově ukřižování dolů hlavou. Tehdy už Petr nemá strach z bolesti a utrpení, protože už zná skryté souvislosti duše a cítí nezměrnou sílu svého Ducha a tehdy už nebere ohledy ani na lidská mínění. Jeho duchovní uvědomění se v tomto hmotném světě završilo, aby dále pokračovalo v nehmotné sféře. Stává se dokonalým ve své víře, pro kterou nakonec v Římě i umírá. A to je zároveň vykoupením jeho zrady. V Bibli nalezneme zajímavou pasáž a vůbec několik analogií, které bychom mohli dát do vztahu k trojitému Petrovu zapření. Je to např. ta pasáž, kdy se Ježíš už po svém vzkříšení z mrtvých zjeví Petrovi a jeho přátelům na břehu Tiberiadského jezera. Zde u tohoto jezera to bylo již třetí zjevení od Ježíšova ukřižování a právě při tomto třetím zjevení se setkává s Šimonem Petrem. Již tu si můžeme povšimnout nádherné analogie! A další analogii k trojitému Petrovu zapření můžeme vidět v trojité Ježíšově otázce zde na břehu Tiberiadského jezera, kdy se Ježíš ptá Petra: "Šimone, synu Janův, miluješ mě víc, než ti zde?" To se ho zeptá třikrát a Petr mu za každým odpovídá: "Ano, Pane, Ty víš, že Tě miluji."

Když nad těmito událostmi ve svém srdci rozjímám, natíská se mi otázka, jaký rozdíl byl mezi zradou Jidáše Iškariotského a Petrovou zradou zapření Krista a ten rozdíl vidím v dokonalé lítosti. Zatímco Petr po tom, co si uvědomil, co udělal, hořce plakal celou svou bytostí a litoval svého činu a prosil Pána za odpuštění, tedy se utíkal k Pánovi, svému zachránci a utěšiteli; Jidáš, který si také uvědomil, co učinil a který rovněž hořce plakal, ve své obrovské pýše však neutíkal k Pánovi, svému Bohu, aby ho prosil za odpuštění; ale naopak utíkal od svých spolubratrů a od Ježíše pryč do své destruktivní samoty a svůj útěk potom završil tím nejhroznějším způsobem - sebevraždou.

Když člověk kontempluje všechny tyto události ve svém srdci, přicházejí mu do mysle mnohé duchovní obrazy a podobenství. Pokud se člověk věrně bude přidržovat Pravdy, Pravda ho osvobodí; Avšak lež nikoho neosvobodí. Klam světa nás bude neustále lákat svými vnadidly. Jidášova sebevražda je známkou toho, že duchovně vůbec nic nepochopil. Naopak Petrovo povýšení na "pastýře ovec" (lidí) na břehu Tiberiadského jezera je opět nádhernou analogií, která nám říká, že i když učiníme něco nesprávného a neutíkáme od problému někam pryč jako to udělal Jidáš Iškariotský, či se neutápíme ve svých pocitech viny; ale se naopak utíkáme k našemu vnitřnímu učiteli, k hlasu svědomí a k Bohu vší Lásky, která spočívá v nás samých v upřímné lítosti a s předsevzetím odpustit si ve své duši a pokračovat dál s novým entuziasmem a novou vírou a touhou se neustále duchovně zdokonalovat a učit se; potom jsme pravými žáky živého Boha a tehdy svým životem tohoto vnitřního Boha v nás oslavujeme, stejně jako ho svým životem a smrtí oslavil i Šimon Petr.

"Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

malesrdce = posol antikristovského new age (Skóre: 1)
Vložil: twig v Sobota, 24. listopad 2012 @ 17:19:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch new age priam vzorový: sladký mámivý hlas všeobjímajúcej "lásky" a opäť mlženie a odchýlky od Slova Božieho.

Ještě se zcela neodevzdal svému duchu.. i když učiníme něco nesprávného a neutíkáme od problému někam pryč jako to udělal Jidáš Iškariotský, či se neutápíme ve svých pocitech viny; ale se naopak utíkáme k našemu vnitřnímu učiteli, k hlasu svědomí a k Bohu vší Lásky, která spočívá v nás samých v upřímné lítosti a s předsevzetím odpustit si ve své duši a pokračovat dál s novým entuziasmem a novou vírou a touhou se neustále duchovně zdokonalovat a učit se; potom jsme pravými žáky živého Boha a tehdy svým životem tohoto vnitřního Boha v nás oslavujeme..


Všetkým, ktorí ho prijali, dal právo a moc stať sa deťmi Božími, tým, ktorí veria v jeho meno; ktorí nie z krví ani z vôle tela ani z vôle muža, ale z Boha sú splodení
.

Čo sa narodilo z tela, je telo, a čo sa narodilo z Ducha, je Duch. Nediv sa, že som ti povedal: Musíte sa narodiť znova.

Ak sme zomreli s Kristom, veríme, že budeme s ním aj spolu žiť vediac, že Kristus vstanúc z mŕtvych už viacej nezomiera; smrť viacej nepanuje nad ním.. Tak aj vy súďte o sebe, že ste mŕtvi hriechu, ale živí Bohu v Kristu Ježišovi, v našom Pánovi.



Re: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 24. listopad 2012 @ 17:34:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
V dvanáctidílném seriálu o dvanácti apoštolech, který pro vás postupně připravuji, bych chtěl spolu s vámi, drazí přátelé, kontemplovat nad osobnostními rysy dvanácti Ježíšových nejbližších žáků. Uvědomuji si, že jsem si vybral velmi obtížné téma, ale snad se ho zhostím v co nejpravdivějším duchu. O to se vnitřně modlím ke zdroji vší Lásky. Úvodní článek je věnován Šimonu Petrovi.

malesrdce,

nech si své rozjímání o apoštolech i své přípravy, které jsou na nic, jelikož tu chceš sdílet cosi v jiném než Božím Duchu. Pán Ježíš ti žádný takový úkol neuložil, tak se ho ani nesnaž splnit, aby ses neprovinil proti Bohu. Tož tak.



Re: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 24. listopad 2012 @ 17:39:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tvůj článek tak, jak je napsán, svědčí o tom, že se jedná o lidské dílo, nikoli Božské v člověku a skrze člověka!:-(



Re: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 25. listopad 2012 @ 16:22:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig a Willy

Podle čeho jste poznali, že autor patří k New Age ? Vždyť o Petrovi píše hezky.  Co je špatného na našem svědomí?  Právě svědomí zasažené Duchem Boží přivádí člověka ke Kristu. Co je špatného na Bohu Lásky?  Vždyť Bůh tak milovat svět, že svého…. To není Boží láska? Počkejme si na celý jeho seriál a pak budeme mít větší jasno.

 

Nezlobte se, ale mne je protivnější a nebezpečnější  odsuzující fanatismus než upřímné vyznání autora tohoto příspěvku. A pokud něco nevyjádřil přesně, tak ho opravme !!!

 

Copak se nepotřebujeme dál učit a poznávat Pravdu. Vy už znáte vše dokonale!?! Jste Boží děti, kteří dobře reprezentují Boha a jsou vždy bez hříchu a  nikdy nehřeší?

Já jsem takové lidi ještě nepoznal. Autor udělal tu chybu, že slovo Bůh nahradil pojmem Láska. Jinak to napsal hezky.




Re: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. listopad 2012 @ 08:44:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že svatý Petr nemusel platit smrtí za svou zradu. Prostě vzal svůj kříž a šel za Kristem, tak jako mnozí mučedníci až dodneška a jako mnozí trpitelé všedního života. Pán Ježíš ho přivítal s vlídnou láskou. Kromě toho se nepokoušel Pána vydat na smrt jako Jidáš, jen se bál umřít spolu s ním jak sliboval a Pán si to stejně nepřál, zjevně s ním měl jiné plány. Kdysi jsem slyšel zajímavé kázání o té trojí otázce, která měla sestupnou tradici. Ježíš se nejdřív ptal na plnou a všeobjímající lásku, připravenou k oběti a nakonec na přátelskou náklonnost.
Jsem rád že nám Bůh dal zrovna Petra a Matku svěřil Janovi. Svatý Jan který neselhal by nám možná hůř odpouštěl naši nevěru a prohřešky vůči milovanému Mistrovi. To jak všechny urážky i vlažnost lidu těžce nesl je cítit z celého jeho Evangelia. Spolu se svým bratrem chtěli svrhnout z Nebe oheň na jedno místo kde Ježíše odmítli.
Přiznám se že new age považuji za špatnou cestu a bojím se zla které by mohlo způsobit ale zároveň se bojím toho aby naše srdce nakonec nebyla tvrdší než srdce lidí tohoto směru a abychom neměli horší vůli než oni. Ať jim Bůh odpouští a žehná, tak jako nám.



Re: Rozjímání o dvanácti apoštolech - 1. část / Šimon PETR (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 28. listopad 2012 @ 18:20:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry, malesrdce, budu trochu frivolní. Člověče měl by jsi psát romány, máš na to talent! Na rozdíl od Willyho jsem zvědav na pokračování, protože o některých apoštolech toho máme tak málo v Písmu, že jsem opravdu zvědav jak se s tím popereš.
rastan



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy