Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 455 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485171
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Proč Židé nejedí vepřové
Vloženo Čtvrtek, 26. červen 2003 @ 07:03:18 CEST Vložil: Stepan

Povídky poslal Portál

 Proč Židé nejedí vepřové
V těch časech byl Bůh na cestách a právě putoval po Flandrech. Když byl unavený, vyhlédl si jedno město, kde by rád přenocoval. V tom městě se hned shromáždilo několik Židů. Vypadalo to, jako by si z Boha chtěli udělat dobrý den.

„Teď se konečně přesvědčíme, co je pravdy na tom, že je tak chytrý, jak se o něm říká, a jestli skutečně hájí pravdu.“ Po těch slovech se jeden z nich schoval pod sud. Když tamtudy Bůh chvíli nato procházel, jeden z Židů ho oslovil: „Pane, jestli jsi tak osvícený, jak se o tobě povídá, měl bys nám dokázat říct, co se ukrývá pod tímhle sudem.“ „Rád vám to povím.“ souhlasil Bůh, „pod tím sudem je vepř.“ Židé se dali do smíchu, protože si mysleli, že Boha nachytali, a nadzvedli sud. V tu chvíli všichni zbledli. Pod sudem se skutečně objevil vepř a s chrochtáním se rozběhl přímo k hromadě hnoje a začal se v ní rypákem hrabat jako ostatní prasata. Židé se dali do pláče a běželi hned za kamarádem, aby ho ještě stačili chytit. Ale měli smůlu, už se jim ho nepodařilo rozeznat od ostatních prasat. Od toho dne Židé nejedí maso tohoto zvířete ze strachu, že by mohli sníst potomka onoho jejich kumpána, jehož Bůh proměnil ve vepře. Proč jsou Židé rozptýleni po celém světě Po Kristově ukřižování svalovali Židé vinu za smrt Boha křesťanů jeden na druhého. Aby ušli krutým obviněním, všichni nakonec opustili rodnou zemi. Každý šel svou vlastní cestou, aby se dostal co možná nejdál od ostatních svých soukmenovců. A tak se rozptýlili po celém světě. Proč jsou ženy nenapravitelně upovídané Zpočátku, krátce poté, co byl stvořen, se Adamovi v pozemském ráji samotnému líbilo. Všecičko si po libosti prohlížel a pak začínal zase od začátku. Přesto ho to pozvolna omrzelo. Nakonec ho přece jen začala tížit samota… A tak se rozhodl, že zajde za dobrým Bohem. „Ach, Bože,“ pravil, „nemohl bys mi dát ženu? V tomhle ohromném ráji se cítím tak sám.“ A Bůh mu odpověděl: „Postarám se o to.“ A stvořil Evu, naši pramáti. Adam měl takovou radost! Nemohl se vzpamatovat z překvapení a myslel si, že se mu to snad jen zdá. Ale netrvalo dlouho a už mu se ženou začalo soužení. Co s takovou polovičkou, když ani nedokáže mluvit? Adam navíc neměl tolik trpělivosti, aby trávil svůj svatý den pozorováním dočista němého stvoření. A tak se vypravil za Bohem podruhé, aby si mu posteskl. „Bože, tak jsem si na sebe uvázal němou,“ svěřil se mu. „Nemohl bys to nějak zařídit, aby mluvila jako já?“ Bůh se opět ustrnul. „Adame, vidíš tamten keř? Tak běž a utrhni z něj list. Ten pak přilož Evě na jazyk.“ „Tisíceré díky!“ zvolal Adam a zamířil ke keři tak rychle, jak mu to nohy dovolovaly. Jenomže, co když jeden list nebude stačit, aby se něco změnilo? blesklo mu hlavou, když list utrhl. Kdyby se to zkusilo s pěti listy, byla by jistota, že to vyjde. Jak si řekl, tak udělal. Přiložil Evě na jazyk pět listů. Ještě že jste tam nebyli, to byste něco zažili! Hotový kolovrátek, pusa se jí ne a ne zastavit. „No to je nadělení,“ říká si Adam, „pěkně jsem si to zavařil!“ Pokoušel se dostat ke slovu, ale marně. Eva si mlela svou, nic už ji nedokázalo zastavit. „Takhle se nedá žít!“ zahřímal hněvivě rozzuřený manžel. Sebral se a vydal se zpátky k dobrému Bohu. „Bože, teď je to ještě horší,“ stěžoval si. „Už s tím nemůžu vůbec nic dělat. Nechce přestat žvanit, tím věčným štěbetáním mě připraví o uši. Vůbec mě nepustí ke slovu.“ Avšak tentokrát už se Bůh obměkčit nedal. „Pochyboval jsi o mých slovech,“ pokáral přísně Adama. „Spálil sis prsty a teď ti nezbývá, než si je dát do úst, aby to tolik nebolelo.“ Proto jsou ženy nenapravitelně upovídané a vinou Adama mužům nezbývá než být zticha. Proč v sobě ženy mají cosi ďábelského Jednou se v ráji strhla rvačka. Eva s ďáblem spolu sváděli zuřivý boj. Když to Bůh viděl, bez meškání poslal svatého Petra, aby je od sebe odtrhl. Svatý Petr poslechl, a hned jak se dostavil na místo, všemožně se snažil po dobrém jim domluvit. Ale nebylo to nic platné. Tak se uchýlil ke krajnímu řešení – oběma protivníkům uťal svým mečem hlavu. Jakmile se pak svatý Petr dostavil k Všemohoucímu, který si ho zavolal, dostalo se mu výtky: „Tak tohle se ti tedy nepovedlo, takový trest si Eva nezasloužila. Vrať se zase na místo, kde se to stalo, a naprav, co jsi zbabral.“ Svatý Petr poslechl, ale zase to spletl – Evinu hlavu umístil na ďáblovo tělo a ďáblovu hlavu zase na tělo Evino! Četli jste vyprávění z knihy "Příběhy a legendy z Flander" Ve všech kulturách existují příběhy, které vysvětlují, proč jsou lidé, zvířata a věci takové, jaké jsou, jak došlo k jejich vzniku.
Kniha Příběhy a legendy z Flander shromažďuje příběhy, legendy a mýty tohoto typu. Tyto dávné příběhy lidového původu jsou většinou situovány mimo historický čas do mýtické doby. Jsou vyjádření barvité lidské představivosti a vynalézavosti. V průběhu mnoha staletí prošly změnami a některé se v různých modifikacích vyskytují i v lidové tradici dalších národů. Soubor příběhů z Flander svědčí o tom, jak byli lidé této oblasti spojeni s přírodou a jak jim rostliny a zvířata byly blízké. Projevují se v nich i zřetelné stopy inspirace křesťanskou tradicí, což se odráží v apokryfních historkách s biblickou tematikou. Příběhy a legendy z Flander, autor: Van den Berg
vydalo nakladatelství PORTÁL v roce 2003, ISBN: 80-7178-758-2
rozsah: 142 stran, cena: 198,- Kč


" Proč Židé nejedí vepřové" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy