Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471616
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Evangelium v zákoně
Vloženo Středa, 11. červenec 2012 @ 12:57:13 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal jissai

Když byl Izraelcům zjeven velký zákon boží spravedlnosti, poprvé si jasně uvědomili před tváří svatého Boha odpornou povahu hříchu a svou vlastní vinu. Ve strachu a posvátné hrůze odstupovali od hory.
A tak hned od počátku smluvního vztahu Izraele s Bohem mohu vidět v zákoně projev evangelia - nezměrné boží moci. Proč?


Zákon totiž nikdy neměl být prostředkem ke spasení, tím néně zde na Sínaji. Jeho úkolem bylo ukázat lidem potřebu spasení. Hned poté, co byl dán židům zákon, jim Bůh předal pokyny na vybudování svatyně, kde měli jasně vidět jeho záměr, jak člověka zachránit. Vnímám to tak, že Zákon poukazoval k oběti Mesiáše, na potřebu být ospravedlněn a vykoupen. Není divu, že se někdejší sinajští protagonisté doslova třásli před Zákonem. Ten jim totiž ukazoval do všech důsledků jejich odpadnutí a nenapravitelnou hříšnost.

V podobném smyslu se o božím zákoně vyjadřuje i apoštol Pavel (Ř 7,8-13). Problém není v božím zákoně, ale ve mně, v každém, kdo vnímá a chápe, že porušil zákon, že byl vůči Bohu v odboji. Pavel jasně ukazuje. jak je zákon nedělitelně svázán s evangeliem, což vede k tomu, že poznávám, že se mnou není něco v pořádku a že potřebuji Zachránce.

Zákon, jak jej Bůh vydal v Desateru je zároveň zaslíbením. Způsob vydávání většiny přikázání v původním hebrejském jazyce dokládá, že jde o zaslíbení toho, co díky božímu vedení, jeho moci a milosti nemusím dělat, na co již nejsem odkázán - třeba na věčnou dřinu a lopotování, uctívání Mamona, neúctu a tak dál - kdo čte rozuměj...


"Evangelium v zákoně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelium v zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 11. červenec 2012 @ 14:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jissaii, když si čteš Exodus a vžiješ se trochu do pozice osvobozených otroků, prožívající Egyptské rány, těžkosti cesty na jedné straně (není voda) a různé zázraky (mana, přechod moře) na druhé straně, tak to vidíš takto? - Zajímavé.

Já jsem to četl mnohokrát a vzhledem k tomu, že pocházím z working class prostředí a během celého svého života v Kristu, včetně prvních let po obrácení, jsem bral ty církevnické kecy tak nějak s rezervou, to vidím trochu jinak.

Spíš, než hrůza z vlastní hříšnosti a hříchů obecně, podle mě jímala Izraele hrůza z Někoho, kdo dokázal faraona, o jehož slově se v Egyptě nediskutovalo, srazit na kolena, z Někoho, kdo se v případě potíží dokázal se situací nemazat (pobití prvorozených, zahubení Egypťanů v moří, aj.). Je lepší Jej nedráždit, nelézt nahoru na horu, zvlášť když burácí, a raději jíst v klidu manu v klidu dole a nechat to raději na Mojžíši, ten už ví, jak v tom chodit a tak.



Re: Evangelium v zákoně (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 11. červenec 2012 @ 22:02:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jissai, zákon nebyl vydán v Desateru, ale v Knize smlouvy. Viz třeba následující (je toho více):

Exodus 24:7 Potom vzal Knihu smlouvy a předčítal lidu. Prohlásili: "Poslušně budeme dělat všechno, o čem Hospodin mluvil."

Exodus 24:8 Mojžíš vzal krev, pokropil lid a řekl: "Hle, krev smlouvy, kterou s vámi uzavírá Hospodin na základě všech těchto slov."

Exodus 31:16 Ať tedy Izraelci dbají na den odpočinku a dodržují jej po všechna svá pokolení jako věčnou smlouvu.

Exodus 34:10 Hospodin odpověděl: "Hle, uzavírám s vámi smlouvu. Před veškerým tvým lidem učiním podivuhodné věci, jaké nebyly stvořeny na celé zemi ani mezi všemi pronárody. Všechen lid, uprostřed něhož jsi, uvidí Hospodinovo dílo; neboť to, co já s tebou učiním, bude vzbuzovat bázeň.




Re: Evangelium v zákoně (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 11. červenec 2012 @ 22:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jissai, píšeš:

"Pavel jasně ukazuje. jak je zákon nedělitelně svázán s evangeliem, což vede k tomu, že poznávám, že se mnou není něco v pořádku a že potřebuji Zachránce."

Zajímavá konstrukce. Přímo hlavolam. Dokážeš to vysvětlit i nám (resp. mně) hloupým? Pavel pouze tvrdí, že Zákon ukazuje na hřích. Že by byl zákon svázán s evangeliem - o tom Pavel nenapsal ani zmínku.






Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy