Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467014
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Mediální vábení Antikrista?
Vloženo Úterý, 03. červenec 2012 @ 17:30:21 CEST Vložil: Olda

Sebeobrana poslal Nepřihlášený

Člověk je mediálně navigován, aby přemýšlel o svém životě v souřadnicích stále abstraktnějších a obecnějších, globálních.

Záplava informací, od těch nepřehledných až po ty nepotřebné, působí dojmem celku, podobně jako zboží v regálech supermarketu. Jedinec se v něm může volně pohybovat. V této nepřebernosti si však paradoxně pomalu zvykáme na to, že svět je potenciálně – lidsky - pochopitelný. Pocit, že se objektivní pravda do mediálních souřadnic zrovna nehodí, je stále snadněji vnímán jako samozřejmost, ba dokonce jako přednost. Jakoby člověk mohl svobodněji reflektovat sebe sama na pozadí stále globálnějšího - médii produkovaného - obrazu veškerenstva.

Obsáhnout však rozumem skutečný svět všech lidí či všechny lidi světa, ba jediného státu či světadílu, není možné žádnému člověku, ba ani skupině lidí, klubu či straně, nýbrž pouze Stvořiteli a Pánu. Přiznává se však něco takového Bohu? V jakési nelogické přesmyčce je politická evoluce světa chápána jako prodloužení té biologické, jako globální rozumění lidstva sobě samému. Lze se proto ptát: Kdo si zde činí nárok být držitelem porozumění, jež je vlastní jedině Bohu, a přitom Boha nebere v potaz?

Totalitní systémy myšlení a potažmo politického zřízení, jak je zakusilo 20. století, jsou nepochybně etapou zmíněné evoluce a také zlověstným varováním před jejich dalšími odrůdami. Proces vyvlastňování a zestátňování pravd, kterých se v průběhu dějin člověku dostalo díky křesťanské inspiraci, jako např. svoboda, bratrství a rovná důstojnost všech lidí, byl odstartován novověkem a vybujel v děsivých zvěrstvech francouzské revoluce, komunismu a nacismu, které si celkem vyžádaly desítky milionů lidských obětí. Jejich množství hravě překonává veškerý „temný středověk“. Zatímco řevnivé ideologie nacismu a komunismu svou nenávist vylévaly na určité, byť rozsáhlé národnostní či sociální vrstvy, objevuje se od konce 18. století ještě obecnější i záludnější podoba nenávisti, zaměřená proti lidstvu jako takovému. Tato destruktivní emoce je opět zaobalena v rádoby vědecké terminologii a její agresivita s postupem doby zdá se narůstá.

Jejím vyjádřením je pojem „přelidnění planety“, jehož mrazivá nepřívětivost vůči lidskému životu je i přes svoji abstraktnost naprosto jednoznačná. Nikdo z lidí, i kdyby byl zaštítěn jakoukoli vědou, totiž není oprávněn k takovému soudu. Přesto je však pronášen nezřídka a dokonce se objevují podněty, jak „řešit“ situaci, která tímto pseudovědeckým pojmenováním „vznikla“: „V případě, že bych se reinkarnoval, - řekl princ Filip, vévoda z Edinburgu, - chtěl bych se vrátit jako smrtící virus, abych nějak odpomohl přelidnění.[1], protože – jak řekl tento čestný předseda Světového spolku na ochranu zvířat (World Wildlife Fund) při jiné příležitosti - růst populace představuje to největší zamoření planety.

Nehoráznost takovýchto výroků je zarážející. Pavědecké řeči tohoto typu se však vyskytují na mezinárodních fórech, zastávají je vysoce postavení funkcionáři na půdě OSN (Maurice Strong, IPCC – Mezivládní panel pro klimatické změny) nebo ve státních institucích, jako např. prezidentem Obamou jmenovaný poradce Bílého domu pro záležitosti vědy John P. Holdren, který v knize Ecoscience v této souvislosti dokonce takto teoretizuje o světovládě (str.946): „Planetární režim, by dostal zodpovědnost za rozhodování týkající se optimální velikosti jak světové, tak regionální populace. Každá země by dostala přiděleno jisté číslo v rámci svých regionálních limitů. Světová vláda by ale měla pravomoc tyto limity vymáhat.“ Podobné řeči vedou průmysloví (Bil Gates) či mediální magnáti (Ted Turner – CNN). Jedna z publikací elitářského tzv. Římského klubu, První globální revoluce z roku 1991, například říká: „Při hledání nového nepřítele, který nás sjednotí, nás napadlo, že se k tomuto účelu dá využít znečištění, hrozba globálního oteplování, nedostatek vody, hladomor a podobně… Skutečným nepřítelem je však lidstvo jako takové.

Shnilé jádro těchto výpovědí, v jejichž výčtu by bylo možné dlouho pokračovat, působí na mnohé asi podobným dojmem jako začátkem 30. let minulého století narážky jistého Adolfa Hitlera na „židovskou nákazu společnosti“, tedy jako poněkud podivínská, možná trochu poťouchlá, ale rozhodně jen svéráznost jinak velkého člověka, který dal přece lidem práci a pozvedl životní úroveň. Ostatně ještě v roce 1938 americký časopis Time zvolil führera mužem roku…

Dnes je ovšem historicky doloženo, že samo nadšení pro nacismus a ještě předtím pro komunismus nevzniklo a nešířilo se pouze verbálně, ale především pomocí závratných finančních dotací, jejichž příliv je stejně nepochopitelný jako zvrácený. Finanční toky totiž překračovaly mediálně proklamované ideologické i etnické hranice, válečnou frontu i železnou oponu. Kdo je poskytoval a proč? Norimberský soud potrestal sponzory nacismu jen symbolicky anebo vůbec, a pokud jde o ještě rozsáhlejší komunistické řádění, žádný mezinárodní soud se nekonal a konat nebude. Kromě onoho Posledního, který se bude týkat všech lidí.

Tato fakta je třeba brát v úvahu také z hlediska víry. Právě tady však bohužel bývá víra odsouvána stranou a převládá postoj, který ironicky vyjádřil jistý africký politik na půdě OSN: „Usilujme především o politické království, a vše ostatní nám bude přidáno.“

Zločiny, které spáchaly proti lidskosti nacismus a komunismus, nezapomínaje na přítomnost v Severní Koreji, patrně tedy nejsou Božím trestem, ale spíše dějinným důsledkem rozmáhajícího se prvotního hříchu. Nový zákon a církevní otcové učí zcela jasně, k čemu tato dějinná evoluce povede: k nastolení světovlády pod záludným vábením Antikrista, jehož řádění však učiní konec jednou provždy druhý příchod Krista. Tuto dějinnou dynamiku prorokovanou evangeliem a Novým zákonem je třeba bez paniky brát na vědomí a bděle střežit vlastní sympatie, abychom si my či naši potomci jednotlivé protagonisty nepletli, jak před tím varuje evangelium.

Výroky o hrozbě přelidnění dnes ze všech světových institucí odmítá zřetelně a ojediněle jenom církev. Skutečně není třeba vidět nepřítele v jakémkoli člověku, ale neznamená to, nepočítat s nepřítelem všech lidí a lidské přirozenosti, kterým je duchovní, degenerovaný tvor – ďábel, který chce lstí i lží, lichocením i strašením získat na svou stranu lidskou duši, která mu může podlehnout, osvojí-li si pyšnou nenávist vůči člověku, byť i jen jedinému. Všichni lidé i přes svůj vlastní díl odpovědnosti jsou totiž před Bohem také oběťmi ďábelského podvodu, který člověk nedokáže prohlédnout jenom vlastními schopnostmi bez Božího přispění skrze víru. Jen z tohoto hlediska jsou opravdu všichni lidé také spojenci. Také o to je třeba se modlit uprostřed chaotického medializovaného světa.




"Mediální vábení Antikrista?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mediální vábení Antikrista? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 03. červenec 2012 @ 22:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek hovoří přesně o strategii antikrista v praxi. Článek se jmenuje "vábení", avšak popisuje hlavně další sofistikovanou strategii opačného ražení - strašení.

Bohužel, někdy se musíme zamyslet sami nad sebou, abychom při zvěstování Božích pravd až příliš nezdůrazňovali charakteristiky pekla. Strachem z Boha nenaučíte nikoho lásce k Němu.

Na druhou stranu ze svědectví (některá lze nalézt např. na TWR v pořadu Stopy) je známo, že strach, např. že se dítě vyskytne na jiném místě než věřící rodiče, přiměl to dítě, aby se začalo zajímat o Písmo. A příjem "živé vody" samozřejmě měl životodárné následky.



Re: Mediální vábení Antikrista? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 04. červenec 2012 @ 10:59:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvádzam úvahu kazateľa Dave Hunta na vábenie antikrista:
 
Niekde, v túto dobu, na tejto planéte, žije takmer isto Antikrist a čaká na svoju príležitosť. Pokus o senzáciu? Ale kdeže! Táto pravdepodobnosť je založená na triezvom rozbore súčasných udalostí v porovnaní s predpoveďami biblie. Dospelý muž, pravdepodobne aktívny v politike, možno už teraz obdivovaná osobnosť, ktorého meno vyslovuje denne kdekto. Alebo ja možno hlavou medzinárodnej spoločnosti, málo známy medzinárodný, veľmi bohatý bankár s veľkým vplyvom, či športový hrdina a je aj možné, že sa vynorí z totálnej anonymity. Niekde je starostlivo školený, aj keď nemá ani potuchy o konečnej úlohe, pre ktorú ho Satan pripravuje. Práve tak tí, ktorí ho pripravujú, nemajú najmenšie tušenie koho pripravujú.
Nech už je ktokoľvek alebo kdekoľvek – jedna vášeň tohto muža ovláda: túžba po moci. Napriek tomu dobromyseľnosť, rozšafnosť, nezávislosť a principiálnosť sa vyznačuje v styku s ľuďmi. Každopádne nevypadá nebezpečnejšie, ako je akceptovaná forma dnešnej spoločnosti. Je celkom možné, že v tejto časti jeho života je úplne presvedčený, že jeho motívy sú vcelku čisté a nesebecké. Posadnutosť, ktorá ženie tohto výnimočného muža, aby vynikol vo všetkom čo robí, vybrúsila jeho nádherné kvality a zapálila osobné čaro, ktoré z neho urobí Satanovho vyvoleného Mesiáša, ktorý bude vládnuť svetu. Práve tak, ako Judášova túžba po peniazoch ho urobila zraniteľným voči Satanovi, tak vášeň po moci urobí tohto budúceho Antikrista práve tak zraniteľným. Satan v ňom našiel niekoho, skrze ktorého sa pokúsi o ešte diabolskejší plán pre zradu Krista. Antikrist bude hnaný svojím snom o vládnutí – áno, možno vo svojich očiach pre záchranu sveta – že bude ochotný zaplatiť akúkoľvek cenu – aj nechať sa viesť Satanom – aby urobil zásah do histórie. Tak to bolo predurčené, tak sa to stane.

Antikrist! Médiá sveta tak  ovplyvnili myseľ ľudí, že toto slovo okamžite vyčaruje predstavu príšery, z ktorej zlo len tak prýšti! Ale hollywoodské karikatúry hrajú do ruky tomu pravému Antikristov, pretože na toho žiadne podozrenie nepadne. Jeho úžasné kvality zakryjú dokonale temné plány. Až príde čas prevziať moc, bude to v dobe najväčšej krízy, ktorá nemá obdoby a on bude oslavovaný ako záchranca sveta – alebo aspoň tak bude vypadať. Apoštol Pavol nás rýchle vyvádza z klamstva: „Satan sám sa predstavuje ako anjel svetla – nie je div, e jeho pomocníci vypadajú ako služobníci svetla.“  /2Kor 11,14-15/. Antikrist nie je žiadnym obyčajným služobníkom Satana! A preto si môžeme byť istý, že bude určite vypadať ako ten „najčistejší anjel svetla“. Áno, takýto „titul“ sa na neho bude hodiť!

Zatiaľ čo grécka predpona „anti“ obyčajne znamená „proti“ alebo „v opozícii k“, môže tiež znamenať „na miesto koho“, „náhrada za“. Antikrist bude zahŕňať oboje. Bude v opozícii Kristovi, ale zároveň sa bude za neho vydávať. Takáto maškaráda bude omnoho ľahšia v dnešnej spoločnosti, kde rozdiel medzi dobrom a zlom je v mnohých prípadoch celkom mimo rozlíšenia, kde väčšina univerzít a seminárov takmer vylúčili koncept morálnych absolút zo svojho myslenia. ...Spoločnosť prechádza – krok za krokom – prípravou pre príchod Satanovho Mesiáša, a v dnešnom bode histórie vyprodukovala generáciu tak perverznú, že je schopná považovať Antikrista za Krista. V mene slobody a slobody voľby, tento tak požehnaný národ, odsúdil svojich nenarodených k najkrutejšej smrti, zosmiešnil posvätnosť manželstva, baví sa filmami a hudbou koncentrovanou na sadizmus, Satanizmus, sexuálnu zvrátenosť, zničil milióny mladých drogami, vytvoril vojnovú zónu v predmestiach veľkomiest a celú planétu otrávil. Zlo bude veľmi skoro zrelé na zber.
 
Aj keby človek takýto morálny úpadok a ekologickú katastrofu v padlom svete čakal, čo cirkev? Tí, ktorí sa nazývajú kresťanmi, dokonca aj znovuzrodená evanjelizácia, počúvajú rovnakú hudbu, chodia na rovnaké filmy, pozerajú rovnaké televízne programy, uctievajú tých istých „hrdinov“ a žijú takmer rovnakým životným štýlom. Ak ich porovnáme s generáciou pred päťdesiatimi rokmi, sú biblickými analfabetmi. Toto je pravda hlavne keď sa jedná o proroctvá Písma. Ich svedomie sa možno pohne a občas i svoje hriechy ľutujú, ale ťažko ich to prinúti, aby sa zamysleli na tým, že ich generácia je celkom zrelá pre príchod Antikrista...
Antikrist? Väčšina ľudí ho berie tak vážne, ako Mikuláša alebo vodníka. všetko, čo o ňom vedia, sú úbohé poprekrúcaniny z hororových filmov! A napriek tomu tá strašná pravda je omnoho hroznejšia, aj keď sa svetu bude zdať, že vošiel do zlatého veku blahobytu a mieru, pod vedením toho najlepšieho vodcu v histórii ľudstva... Ježiš varoval, že ich príde mnoho a budú sa vydávať za Krista. Títo početní, malí antikristi, ktorí boli už na svete, ako Ján vysvetľuje v 1Jan 2,18, raz pripravia cestu pre toho pravého Antikrista, ktorý sa objaví v „posledných dňoch“. A tu máte ten finálny podvod: Satan sa vydáva za Boha, Antikrist za Krista a nielen celý svet, ale tiež odpadnutá cirkev sa nechá touto šarádou nachytať. Miesto aby urobil frontálny útok na kresťanstvo, ten zlý skorumpuje celú cirkev z vnútra a bude sa vydávať za jej zakladateľa. Bude prekrúcať Kristove slová a zároveň tvrdiť, že on sám je Kristus. A tým podkope všetko, čo Kristus v skutočnosti je. Niečo menej než táto diabolská zlá stratégia by bolo pod úroveň Satanovho génia!

Toto je celkom iné scenário, než si väčšina ľudí predstavuje. Ak však vôbec na Antikrista veria, kreslia si ho ako zlého škaredého obra, ktorého pozná i dieťa! v skutočnosti to bude tá najlepšia napodobenina Krista, akú je Satan schopný vytvoriť. Kompletne oklamaný touto maškarádou svet ho bude vítať ako spasiteľa. A tu to začína byť „husté“! Ak Antikrist bude považovaný za Krista, jeho nasledovníci musia byť predsa „Kresťania“! Cirkev tej doby ho bude – bez jediného nesúhlasu – oslavovať ako svojho vodcu... Takýto zvrátený a totálny podvod je za hranicou našej predstavy. Nie je to, čo sa priemerný človiečik dozvedá, tým menej by to v tomto svetle uvádzali médiá. Ale je to obraz, ktorý nám podáva Biblia, je to obraz, ku ktorému súčasné udalosti jasne poukazujú. A takáto je téza, ktorú budeme skúmať na nasledujúcich stránkach.
Je okamžite zrejmé, že takéto nemysliteľné scenário vyžaduje určité podmienky, ktoré by ho robili dôveryhodným. Po prvé, odpadlá cirkev posledných dní bude musieť byť tak skorumpovaná, že vlastne bude v opozícii tomu, čo učil Kristus – zatiaľ čo bude tvrdiť, že je Mu verná. Satanovo klamstvo bude uctievané ako Božia pravda vnútri cirkvi – bez toho, že by si vedúci, ktorí klamú a tí, ktorí sú klamaní – vôbec uvedomili, že sa nejaká takáto metamorfóza odohrala. Okrem toho, takýto obrat musí nastať ešte pred tým, než sa objaví Antikrist oficiálne.

Pavol veľmi vážne varuje: „V žiadnom prípade sa nenechajte od nikoho oklamať; ten deň nepríde dovtedy, kým nedôjde k veľkému odvráteniu sa od Boha a neobjaví sa Antikrist, syn zatratenia.“ /2Tes 2,3/ Zatiaľ čo apostasia je bezpochyby spojená s všeobecným morálnym úpadkom, ktorý ovplyvňuje všetky sféry života od rodiny, výchovy, školstva, obchodu až po politiku, jej primárny význam je odklon od Božej pravdy! Ľudia budú pohŕdať zdravou doktrínou /2Tim 4,1-4/. Pre veľa ľudí bude objektívna pravda nahradená pocitmi a skúsenosťami. Druhým zasa intelektualizmus a skepticizmus ospravedlnia to, čo sa bude zdať celkom rozumnou novou vierou... Sám Ježiš, keď vzniesol otázku, či vôbec nejaká viera zostane do doby Jeho návratu /Lk 18,8/, hovorí podobne ako Pavol. Keď sa Ho učeníci pýtali, čo bude charakterizovať svet tesne pred Jeho príchodom, odvetil im, že to bude doba najväčšieho náboženského podvodu, akú kedy svet zažil. Svoju poznámku uviedol varovaním: „Majte sa na pozore, nech vás nikto neoklame!“ /Mt 24,4/
Tí, ktorí si toto varovanie vezmú k srdcu, tí nepodľahnú duchu Posledných Dní. Práve tak ako Boh, ktorý plače nad rebelujúcim svetom a odďaľuje svoj Súd, aby dal ľuďom viac času k obráteniu, títo ľudia budú mať túžbu priniesť Pravdu späť do sveta. Každý, kto miluje Boha viac než tento svet a pre koho znamenajú Božie ocenenia života viac než vrtošivé názory ľudí, ten sa ľahko ubráni klamstvu, ktoré zaplaví svet. Kto sa Boha bojí a drží sa Jeho Slova, nemá strach, čo si o ňom iní myslia alebo hovoria... Svet musí byť najskôr pripravený ako nábožensky tak i politicky, aby privítal Antikrista až sa dostane k moci. Ak „Kresťanstvo má byť oficiálnym náboženstvom sveta (čo logicky musí byť, ak sa bude Antikrist vydávať za Krista), potom musí byť dostatočne tolerantné a širokomyseľné, aby mohlo vyhovieť a byť prijateľné pre všetky náboženstvá sveta. Čo sa politickej situácie týka, svet bude musieť byť zjednotený v pohľade na globálny mier a ekologickú záchranu, až sa tento muž objaví.



Re: Mediální vábení Antikrista? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 04. červenec 2012 @ 12:07:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedním ze způsobů obrany je odmítnout strašáky tohoto světa a místo smyšlených katastrof se bát hříchu. Pomáhat lidem v „přelidněných“ rozvojových zemích, které jsou ve skutečnosti spíš liduprázdné. Přijímat s láskou migranty a národnostní menšiny, státy a národy sousední i odlehlé, odmítat veškerou nenávist a povýšenost. Vůči křesťanům odlišného (i stejného) vyznání, politikům, sousedům, kolegům, přátelům i vlastní rodině. Nad nikoho se nevyvyšovat, nepomlouvat a nemluvit o něm s jízlivostí. Případnou smrt při epidemii nebo katastrofě brát jako bránu k Bohu. Modlit se za svoje nepřátele. Obětovat na Boží úmysl všechen svůj strach a utrpení. A poděkovat za něj.




Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy