Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 532 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493022
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Laska je vacsia ako nenavist.
Vloženo Neděle, 20. květen 2012 @ 17:21:18 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal betma

Laska je vacsia ako nenavist.

Niekto sa Krista vzda pomerne lahko, iny radsej zomrie ako by mal zradit Jezisa a jeho cirkev.Vtrvajme v katolickej viere, je to najcennejsi dar a milost, ktoru sme od Krista dostali.Modlime sa za odpadlikov od Kristovej katolickej cirkvi a za protestantov.

Sv. Jan Sarkander se narodil v Skočově ve Slezsku, vyrůstal na Moravě, studoval v různých evropských městech a po vysvěcení na kněze působil na Moravě. Žil v době velice těžké, kdy protestanté potlačovali katolickou víru a mnozí již od pravé víry odpadli. Sv. Jan Sarkander svou vlídností, bezúhonností, dobrotou srdce, zbožností a velikou úctou k Nejsvětější Svátosti získal k návratu do Církve mnoho bludařů. Tím ovšem vzbudil nenávist protestantských vůdců a musel od nich snášet mnohá příkoří a nepřátelství. Vzhledem k beznadějnosti situace po rebelii protestantských stavů po roce 1618 se odhodlal vykonat pouť k zázračné Matce Boží čenstochovské v Polsku. Po návratu do Holešova se stalo, že k Holešovu táhli polští kozáci, kteří pustošili statky nekatolických pánů. Sv. Jan Sarkander jim vyšel s Nejsvětější Svátostí vstříc, a tím Holešov zachránil, protože Poláci, katolíci, se poklonili Nejsvětější Svátosti a odjeli. Ale místo vděku povstala proti sv. Janu Sarkanderovi další vlna nenávisti. Sv. Jan Sarkander byl od protestantů brzy poté zatčen a za krutého mučení vyslýchán. Protestanté ho osočovali kvůli věrnosti Katolické Církvi, obviňovali ho z vlastizrady a chtěli na něm vyzvědět, z čeho se Ladislav z Lobkowicz u něj zpovídal. Protestanté chtěli tohoto katolického kněze donutit ke zrazení dvou kněžských povinností – hájit čest Církve a zachovat zpovědní tajemství.

Mučednictví sv. Jana Sarkandera nelze pochopit dle historických nebo sociologických kritérií. Jeho mučednictví je přesně stejné jako mučednictví  prvokřesťanských mučedníků a všech těch, kteří prolili pro Ježíše Krista a jeho svatou Církev svou krev. Toto je podstata mučednictví, ne fyzické utrpení. Také mnozí jiní lidé byli, a ještě budou týráni, mnozí pro své přesvědčení, ať náboženské či politické, ale proto ještě nejsou mučedníky. Sv. Jan Sarkander vytrpěl mučednictví jako svědectví pro Církev Kristovu. Byl čtyřikrát strašným způsobem mučen, pálen pochodněmi, natahován, až mu byly vykloubeny všechny údy. V těchto bolestech opakoval Sv. Jan Sarkander Pouze: „Ježíši, Maria, Josefe“. Zmučený byl pokaždé odveden do žaláře. V žaláři s ním bylo hrubě nakládáno, pouze někteří katolíci uplatili žalářníka, aby mohli sv. Jana Sarkandera navštěvovat a přispět mu svou pomocí.           

 Sv. Jan Sarkander se až do své smrti modlil breviář, jehož listy musel obracet jazykem, protože nemohl hýbat rukama. Až do své smrti těžil z této studnice Božích milostí


Sv. Adrián a Jakub kněží a mučedníci

svátek: 9. července

Adrian Jansen a James (Jakub) LaCoupe byli oba premonstrátští kanovníci z holandského kláštera v Middleburgu. Adrián se narodil v roce 1529 v Hilvarenbecku (odtud latinské příjmení "Becan", které je někdy užíváno aby se nepletl s jinými Janseny). O Velikonocích roku 1572 byl jmenován farářem v Munsteru, vesnici u Severního moře. Tady, jako i v dalších farních působištích, byl znám svou pastorační horlivostí. Napětí mezi ním a kalvinisty bylo v Munsteru zřetelné, ale Adrián se nedal zastrašit. Chodil veřejně ve svém bílém hábitu, kázal a hlásal radostnou zvěst.

Pomocníkem pastora v Munsteru v té době byl mladý otec James (Jakub) LaCoupe. Jakub se narodil v Audenarde v Belgii roku 1542, a slavné sliby složil roku 1561 v opatství v Middleburgu. Mezi bratry v opatství byl velmi oblíben pro svou přátelskou a otevřenou povahu. Ale sveden z cesty spisy protestantských reformátorů opustil Jakub opatství, aby pochopil hlavní myšlenky reformace. Zašel tak daleko, že psal až kousavě útočná pojednání proti katolické církvi. Do značné míry ale vlivem proseb a modliteb svého otce nakonec Jakub byl znovu přijat do katolické církve a řádu. Byl povolán do opatství v Marienhofu, kde se sám podrobil dlouhé době pokání a začal psát pojednání na obranu katolické víry. V roce 1567 byl ustaven pomocným knězem v Munsteru.

Adrián a Jakub se octli sami v Munsteru právě v době největších projevů protestantské nenávisti. Když přišlo léto roku 1572, byla nedaleko vesnic Dordercht a Gorcum přepadena skupina řeholníků kalvinistickými lupiči a byla velmi malá naděje na jejich osvobození. Farní kněží z Munsteru byli varováni, aby neopouštěli faru. V červenci se pak stalo, že někdo naléhavě volal o pomoc u dveří fary. Adrián se naivně domníval, že půjde asi o poskytnutí posledního pomazání umírajícímu, otevřel závoru na dveřích a byl spolu s Jakubem přepaden. Oba byli odvlečeni do vězení v Brielle, kde byli přidáni k dalším devatenácti kněžím a řeholníkům čekajícím na svůj osud. Po opakovaných nabídkách, aby se zřekli své katolické víry, byli kněží i řeholníci nakonec odvedeni do opuštěného kláštera blízko Gorcumu. Dva řeholníci se vzdali své víry a byli ušetřeni. Ostatní - včetně Adriána a Jakuba - byli pověšeni na trám, usmrceni a hrozně zohaveni.

Adrián a Jakub jsou zobrazování s oprátkou na krku a s palmou mučednictví v ruce. Adrián drží papežskou korunu a klíče symbolizující jeho obranu římského papeže. Jakub drží kalich symbolizující obranu úmyslu Eucharistie.



"Laska je vacsia ako nenavist." | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Laska je vacsia ako nenavist. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Pondělí, 21. květen 2012 @ 12:17:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkuste příště nějaký článek o Hugenotech...



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy