Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478979
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků?
Vloženo Pondělí, 07. květen 2012 @ 10:28:53 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Možná stovky let se vedou spory o ospravedlnění z víry anebo skutků. Ovšem jen málokdo si všimne toho o jakých skutcích Jakub píše.

Celé své bohatství chtěl Abrahám odkázat svému synu Izákovi a s ním bylo spojeno i Boží zaslíbení. A teď mu Bůh říká, aby ho obětoval. Celá budoucnost a veškerá Boží zaslíbení, která byla spojena s Izákem (Gen. 17,21; 21,12), by byla zničena. Tady se nejednalo pouze o obětování Abrahámova milovaného syna Izáka, ale o vlastní Boží zaslíbení, záměr a dílo. Božím záměrem bylo uskutečnit skrze Izáka zaslíbení, která dal Abrahámovi. Jak by je mohl uskutečnit, když by Izák zemřel? Chápete oč vlastně Bůh Abraháma žádal? Proč mu Bůh dal syna, když už byl on i Sára neplodní, když ho teď měl Abrahám obětovat? Jaký to mělo smysl?

Dvě místa v Písmu, v listech Židům a Jakuba, ukazují, že i když jsme ospravedlnění od viny naších hříchů před Bohem skrze víru, na druhé straně jsem povolání, abychom ospravedlnili naše vyznání víry před Bohem našimi skutky. Ne že bychom měli ospravedlnit naše vyznání víry před lidmi svými skutky, ale jsme povolání dokázat naši víru před Bohem jedinečným skutkem!

Abrahám byl ospravedlněn  z víry, když Bohu uvěřil a to desítky let před požadavkem na obětování Izáka. Takže Jakub zcela jednoznačně vyjadřuje o jaké skutky, které mají být potvrzením spravedlnosti z víry, se jedná. Tady se nejedná o dávání almužen, nebo chození do kostela, či shromáždění, modlení, nebo jiné běžné činnosti, které mnozí věřící dělají, aby prý tak dokázali svou víru. Ale o zcela specifickou událost, jedinečnou ve svém významu pro každého věřícího.

To, v čem Bůh věřícímu požehnal, to, co mu je nejdražší ze všech Božích darů, které kdy obdržel, tady ať si každý dosadí to, co považuje jako  nejcennější v jeho případě, na čem mu nejvíce záleží! To zpravidla žádá Bůh, aby mu bylo obětováno! Jako důkaz víry před Bohem.

Všimli jste si, že když Abrahám obětoval, tak nikdo jiný u toho nebyl svědkem, kromě Boha? Izáka nepočítejte, ten jakoby zemřel. Jakub tímto říká, že se nejedná o skutky pro lidi a před lidmi, ale o skutky pouze pro Boha a před Bohem. Takové skutky jsou Bohem vyžadované po věřících jako potvrzení spravedlnosti z víry, kterou již obdrželi v okamžiku, když Bohu uvěřili!!!

Krom toho o ospravedlnění z víry a skutků nepíše pouze Pavel a Jakub, ale třeba i pisatel listu Židům např. 6,13-20. A ve verši 6,10 říká o jaké skutky se má jednat: ...když jste posloužili a ještě sloužíte svatým!!!

Což odpovídá slovům Pána Ježíše z Janova evangelia: "po tom všichni poznají, že jste moji služebníci, když budete mít lásku jedni k druhým"!!!

Neboli láska svatých k svatým, a ne láska k nesvatým. Skutky před Bohem činěné pro Tělo Kristovo, neboli skutky mezi svatými jsou Bohu důkazem pro ospravedlnění z víry potvrzené skutky.


Podobná témata

Zamyšlení

"Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 96 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 14:51:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mozno by som k tomu dodala poznamku, ze za cias Abrahama bolo bezne, ze sa bohom obetovali deti a Abraham v takom prostredi zil.Nikto pred nim nevyznaval jedneho Boha a vsetci obetovali bohom deti. Nepovazovalo sa to za vrazdu, takze ked to Boh od neho ziadal, Abraham s tym nemusel mat az take tazkosti a nepovazoval to za vrazdu. ani za navadzanie na vrazdu.
 Skor muselo byt pre neho tazsie to, ze ako chce Boh splnit prislubenia o velkom narode, ked chce aby bol obetovany ten ,z ktoreho potom ten narod mal vzist. Z ludskeho hladiska je to nemozne a preto sa Abraham okrem ineho aj pre tento skutok nazyva otcom viery,lebo tu musela nastupit unho proti vsetkemu rozumu iba "slepa" viera,aby posluchol a bol ochotny ten cin obety vykonat.



Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 07. květen 2012 @ 15:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Vámi ale rád bych se přimluvil i za ty běžné skutky denního života. Být hrdinou všedního dne může být někdy dokonce stejně těžké nebo ještě těžší než hrdinství jednorázové, čímž nechci nijak snižovat praotce Abrahama. Jeho čin byl naprosto vyjímečný. Kromě toho měl pravděpodobně i dost příležitostí k tomu druhému druhu hrdinství. Když se musel ve svém pokročilém věku průběžně starat o svůj lid a o matky svých synů.



Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 19:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
MP3 zázna z biblické skupinky: Spása ze skutkú zákona a spása z Milosti - http://aaa.quokam.sweb.cz/VM/Spasa_Ze_Skutku_Zakona_A_Spasa_Z_Milosti.mp3



Kdy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 19:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ještě jeden odkaz na článek s názvem: Kdy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení?

http://bohu-a.svetu.cz/25902-kdy-abraham-uveril-bozimu-zaslibeni.html



Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Neboli láska svatých k svatým, a ne láska k nesvatým."... ???



Takže nekřesťany nemáme milovat?  A to říká křesťan?






Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 09. květen 2012 @ 12:17:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme ospravedlněni z Boží milostí. Takže ani z "naší víry", ani z "našich skutků".



Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 12. květen 2012 @ 09:32:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi zbytečné dohadovat se, zda je člověk ospravedlněn z víry či ze skutků. Je důležité přece obojí a je to od sebe neoddělitelné.

Jakmile to začneme od sebe oddělovat, dochází k jevům, které vedou k divnému jednání. Pak tu máme věřící, kteří jsou přesvědčeni, že už jsou  snad v nebi, Pánu Bohu dokonce tykají jako by mu málem byli rovni a jejich skutky a mezilidské vztahy jsou velice divné.

Na druhé straně přílišné zdůraznění skutků vede jen k zákonickému jednání a účelovosti, z něhož se vytrácí láska.


K uvěření existence Boha mne nepřivedla ani jedna tato skupina, naopak při setkání  s nimi jsme se zděsil toho, co dokáže s člověkem udělat náboženství.


Mne k víře přivedla láska lidí, kteří věřili v Boha a snažili se žít tak, jak si asi přál sám Pán Ježíš. Nechovali se ke mně účelově, necítil jsem u nich žádný duchovný nátlak  a ani jsem u nich nezpozoroval nějaký fanatismus. Měli zdroj života, pramen živé vody a žili tak, aby jim tento pramen sloužil k správnému životu. Nebavili se kritizováním jiných a nezdůrazňovali nějakou svoji duchovný výjimečnost.


A to je nejlepší způsob evangelizace.




Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy