Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467396
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je možné přijít o spasení?
Vloženo Pondělí, 16. leden 2012 @ 22:25:08 CET Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

V současné době je možné po celém světě pozorovat mezi evangelikály nárůst učení o „nemožnosti už nikdy přijít o své spasení“. Toto učení stojí obvykle na izolovaném verši, že není možné vytrhnout křesťana z Kristových rukou, spolu s konstrukcí, která je založena na biblickém předporozumění dalších textů. Je zde ovšem opomíjeno, že každý křesťan je více než nabádán, aby nehřešil a jako výstraha jsou mu dáni účastníci zaslíbení Boží smlouvy, jako například Dátan, Kóre nebo obřezaní Izraelité na poušti, kteří zahynuli pro svoji neposlušnost. Nenechme se tedy mýlit, Bůh nebude věřit za nás. Za své hříchy jsme plně zodpovědní. Neutěšujme se, že to nějak vždycky dobře dopadne. Bez pokání rozhodně ne!


Já osobně také věřím, že spasení není možné ztratit. Není to peněženka, která nám vypadne na chodník. Ohledně spásy mne proto napadá jedna analogie s panenstvím. To také není možné ztratit. Je však možné o něj přijít v důsledku podlehnutí pokušení, ke kterému člověk svojí liknavostí zavdá příčinu. Někteří pak říkají, že to vlastně nechtěli, že jen neměli sílu. Díky Bohu, vždy je ale možné činit pokání. Nicméně Bůh ho za nás neučiní a k jeho pobízení je možné zatvrdit své srdce.Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha. Naopak, povzbuzujte se navzájem den co den, dokud ještě trvá ono `dnes´, aby se nikdo z vás, oklamán hříchem, nezatvrdil. Vždyť máme účast na Kristu, jen když své počáteční předsevzetí zachováme pevné až do konce. Je řečeno: `Jestliže dnes uslyšíte jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce ve vzdoru!´ Kdo slyšel a zatvrdil se? Což to nebyli všichni, kdo vyšli z Egypta pod Mojžíšovým vedením? A na koho se Bůh hněval po čtyřicet let? Zdali ne na ty, kdo zhřešili a jejichž těla padla na poušti? A komu přísahal, že nevejdou do jeho odpočinutí, ne-li těm, kdo se vzepřeli? Tak vidíme, že nemohli vejít pro svou nevěru. (Žd 3,12 – 19)Níže nabízím jen malou část veršů, které ukazují, že je možné o spasení přijít. Jsme samozřejmě spaseni z milosti, máme mít jistotu spásy skrze víru, není třeba žít v křeči, ale o tuto víru a jistotu spásy můžeme přijít v důsledku našeho hříchu, za který neseme plnou odpovědnost. Jsme božími syny a dcerami, nikoli božími naprogramovanými roboty.
Je možné být vymazán z knihy života?Ex 32,33 Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“
Je možné přestat být Božím synem?Dt 32,5 Pokolení pokřivené a potměšilé do zkázy se vrhlo. Pro svá poskvrněnípřestalo být jeho syny.
Je možné ztratit naději?Žd 3,6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.
Je možné propadnout ohnivému peklu pro špatný postoj k bratru ve víře?Mt 5,22 Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje,propadne ohnivému peklu.
Je možné zhřešit neodpustitelným hříchem?Mk 3,29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."
Je možné pro Boží dítě zemřít v Božím neodpuštění?Mt 6,15 jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení.
Je možné odpadnout od živého Boha?Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.
Je možné pro setrvavávání v hříchu skončit v pekle?Mt 18,9 Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.
Je možné ztratit víru?Žd 10,38 Avšak můj spravedlivý – říká Bůh – bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'
Je možné pro lenost být vykázán mezi bezbožníky?Matouš 25, 24–30  Přistoupil i ten, který přijal jednu hřivnu, a řekl: `Pane, poznal jsem tě, že jsi tvrdý člověk a sklízíš, kde jsi nesel, a sbíráš, kde jsi nerozsypal. Bál jsem se, a proto jsem šel a ukryl tvou hřivnu v zemi. Hle, zde máš, co ti patří.´ Jeho pán mu odpověděl: `Služebníku špatný a líný, věděl jsi, že žnu, kde jsem nezasel, a sbírám, kde jsem nerozsypal. Měl jsi tedy dát mé peníze peněžníkům, abych přišel a to, co mi patří, si vybral s úrokem. Vezměte mu tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven! Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. A toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.
ZávěrPřiznám se ovšem, že by se mi velmi zamlouvalo, kdyby učení o nemožnosti přijít o svoji spásu bylo pravdivé. Lidskou svobodu je totiž někdy těžké unést. Abychom ovšem mohli mít skutečnou, nikoliv falešnou jistotu spásy, je dobré uvrhnout svůj život i své obavy na Krista, který slíbil, že nás povede, denně posilovat svoji víru a uvádět tak své spasení ve skutek. On pak při nás dokoná to, co s námi započal.


Podobná témata

Kritika bludů

"Je možné přijít o spasení?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 158 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 17. leden 2012 @ 02:31:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další, kdo nevěří v Boží mocnou ruku, která dokáže i bolestivě vychovávat své neposlušné dítě. Jinak učení o nemožnosti přijít o spasení není žádnou novinkou, učil ji např.Spurgeon,Moody...



Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 17. leden 2012 @ 03:58:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych měl taky strach, kdybych si myslel, že se držím vlastní silou. Ještě že Bůh vždy dokončí tam, kde jednou započal, a neodejde od rozdělané práce v půlce. Tak se raduji v Pánu a ne ve strachu. 



Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 17. leden 2012 @ 07:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesouhlasím s tím, že znovuzrozený křesťan může přijít o spasení.

Na Granu bylo na tohle téma snad deset vášnivých diskusí. Nemám čas provádět nějaké větší rozbory uvedených veršů, ale přeci jen zlusím ukázat jiný pohkled na uváděné verše 

Žid.3:12 - 19 má dvě výkladové roviny. V první části nejde vůbec o ztrátu spasení, ale o to mít "účast na Kristu" - na Jeho životě, být proměňován mocí Ducha do Jeho obrazu. Život v posvěcení a svatosti ( bez oklamání hříchu) nás uvádí do neskutečného, osobního vztahu se svým Pánem. Pisatel ep.varuje znovuzrozené Židy ( tak je potřeba se na epištolu dívat), aby se nenechali oklamat hříchem . Mezi jejich zásadní problém patřilo to, že se vraceli zpět k judaismu a židovskému rituálnímu zákonu díky tlaku nejbližších, rodin a obce vůbec. Neměli to nijak jednoduché, protože se z tehdejšího pohledu dali na "sektu". 

Druhá část citátu je obrazem na neznovuzrozeného člověka, který ve své touze po duchovnu nenajde odpočinutí své duši od vlastních snah zajistit si spásu nějak jinak . Tito lidé "nemohou vejít pro svou nevěru" do prostoru Božího pokoje ve své duši dokud nepřijmou Krista a přestanou neustále usilovat o svou z vlastních sil.   

"Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil“ . Z pohledu Nového zákona toho, kdo nepřijal Krista jako svého Spasitele. Je zajímavé, že v Knize života jsou vedení všichni lidé. Stejně tak jako Bůh chce, aby každý uvěřil a byl spasen. Jenže On nikoho ke spáse neznásilní, Když spasení v Kristu člověk nepřijme, neznovuzrodí se , tak je po své fyzické smrti z knihy vymazán. To přesně korensponduje s tím, co je napsáno ve Zj.Jana 20:15  A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera "
Aby nebyl člověk "vymazán" musí přijmout dokonalé spasení - a to je jen a jen v Kristu . Kdybychom na to šli cestou skutků, tak budeme vymazání z Knihy života všichni neboť Boží výrok o naší dobrotě známe dobře : Kazatel 7:20  " Není zajisté člověka spravedlivého na zemi, kterýž by činil dobře a nehřešil" a např. Ř 3: 22 - 23 "   Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy "

Dt 32:5  nelze jednoduše vztáhnout na věřící, kteří jsou božími syny v Kristu. Jde o obrazný výrok rozhněvaného Hospodina, jejich Otce pro jejich neposlušnost, neustálé reptání a šilhání po Egyptě. Důsledkem bylo, že nevešli do zaslíbené země za Jordánem. Byla to určitá forma trestu za jejich vztah k Vysvoboditeli. Obrazem spasení v Kristu je přechod moře, když odcházeli z Egypta. Pak měl následovat život v souladu s Boží vůlí - to je přeci samozřejmé. Oni žili jak žili resp. živořili na poušti což se stává mnoha "firemním" křesťanům, kteří uvěří, ale zůastanou srdcem ve světě. Takový  model určitě oba odmítáme. Já chci vejít do svého "dědictví v Kristu" . Z Izraele do "dědictví" a užívání si výdobytků spásy ( odchod z otroctví v Egyptě do zaslíbené země) vešel pouze Jozue a Kálef - všichni ostatní pomřeli na poušti. Tento verš nelze vyrvat ze souvisloití a tvrdit, že se vztahuje na Církev Boží . To úplně jiná kategorie než Izrael 


Žd 3,6 "Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději" . Zas jde o to, zda v mém životě bude vládnout Pán ( Ježíš Kristus), protože panuje nad celým domem Božím ( rozuměj Církví Boží), který roste jako chrám ze živých kamenů ( Ef.2 kap.) . Když si křesťan nebude zachovávat jistotu osobního vztahu s Pánem a tím ztratí "radostnou naději" života v Něm ( náš život je skryt s Kristem v Bohu) tak nebude vnímat Syna nad "celým Božím domem" ( tedy Církvi Boží) a prožije nemastný neslaný život - bez Boží moci a bez plného zapojení ve světě. Ani ryba ani rak 

 
Mt 5,22 "Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje,propadne ohnivému peklu" Kázání z Hory bylo v prvé řadě určeno Židům. Tím nechci řici, že to má být pro Církev Boží jejíž Hlavou je Kristus a my ( věřící) jsme údy jednoho Těla vstupenka do pekla. Je potřeba si uvědomit, že v tuto chvíli jsme ještě na půdě a v době Zákona ! Ježíš ještě nepřinesl smírčí oběť na Golgotě a proto se na posluchače v plné míře vztahuje Zákon. Židé, po smrti, šli do Hadesu - buď tam, kde byl Abraham nebo tam, kde byl v mukách bohatec. Tohle není možné vyložit jako ztrátu spasení, pro ty, se kterými Bůh ( po ukřižování Ježíše )  jedná úplně jinak  

Mk 3,29 "Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."
Jsou dvě místa o hříchu proti Duchu sv. Jedno je spojeno s věčným trestem, druhé ne. Pokud někdo nepřijme Jeho puzení ke Kristu jako jedinému Spasiteli, neučiní pokání a neobrátí se, nebude znovuzrozen, pak je to neodpustitelné s fatálním důsledkem na věčnosti . Duch sv. obviňuje svět ze hříchu, soudu a spravedlnosti. Kdo proti puzení Ducha sv. ke spáse v Kristu se postaví a neuvěří, je vinen a půjde do pekla

Mt 6,15 "jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení" . Tohle bude řešeno před "Odměnnou nebo-li soudnou stolíicí Kristovou", která se týká spasených lidí a to, co jsme nevyřešili na zemi bude srovnáno na nebi k naší škodě a ztrátě - shoří to jako sláma a seno.1 Kor. 3:15  "Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm". Nejde o to, že člověk bude z nebe poslán do pekla, ale o postavení v nebi pro celou věčnost. Proto je velmi důležité v síle Duha sv. jeden druhému odpouštět ať se to neřeší k naší ostudě v nebi


Žd 3,12 "Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha" . Tohle se zase týká specifické situace znovuzrozených Židů ( stejně jako problém v 6 kap. této ep.). Odpadnout zpět, k "mrtvému Bohu" mohli jen tak, že se vrátili k rituálnímu Zákonu a zpět do synagogy. Odpadnutí od Boha se může stát i křesťanovi z pohanské části světa, ale to samo o sobě ještě neznamená ztrátu spasení 


Mt 18,9 Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla. Kdyby tohle platilo v životě Církve Boží doslovat tak jsi Nerpřihlášený i já dávno bez očí . Nelze brát doslovně, ale obrazně. Když tě něco svádí tak to řeš, ale v Boží síle. Ne ze svých přirozených sil

 Žd 10,38 Avšak můj spravedlivý – říká Bůh – bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.' K tomu již nemám co říci - viz. poznámky k veršům z ep.Židů výše a je vám to jasné jak je to myšleno 

A poslední majstrštyk :

Matouš 25, 24–30 "Přistoupil i ten, který přijal jednu hřivnu, a řekl: `Pane, poznal jsem tě, že jsi tvrdý člověk a sklízíš, kde jsi nesel, a sbíráš, kde jsi nerozsypal. Bál jsem se, a proto jsem šel a ukryl tvou hřivnu v zemi. Hle, zde máš, co ti patří.´ Jeho pán mu odpověděl: `Služebníku špatný a líný, věděl jsi, že žnu, kde jsem nezasel, a sbírám, kde jsem nerozsypal. Měl jsi tedy dát mé peníze peněžníkům, abych přišel a to, co mi patří, si vybral s úrokem. Vezměte mu tu hřivnu a dejte tomu, který má deset hřiven! Neboť každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. A toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů."

Ta jedna hřivna, kterou má každý člověk, je to , že může uvěřit v Krista jako Spasitele a poznávat Ho jako Pána. Pokud tuhle možnost nevyužije , neuvěří , tento dar věřit a toužit po duchovnu zakope, tak půjde do pekla 

Závěr : Nenechte se zmást ! Veršů , které mluví o tzv. " jistotě spasení" je daleko víc než jeden. Záleží jak se na ty verše díváme. Jestliže si myslíme, že nás Bůh nemůže dokonale spasit pak budeme stavět na verších, míchat jablka s hruškami, jen abychom si dokázali, že máme pravdu. Dost zvláštní na to, že jsme Božími dětmi. Okradl jsem se o hodinu života, kterou jsem uchoval pro věčnost. Nemám čas dokazovat dalšími verši opačný názor a nesnažil jsem se vyvracet závěry Nepřihlášeného k uvedeným místům jen tak z plezíru , ale proto, abyste viděli jiný pohled na tuhle tématiku     











Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 17. leden 2012 @ 07:58:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Originál článku je zde

Jinak souhlasím s komentáři. O spásu přijít nelze. Na tom je třeba trvat a biblickými texty není třeba se znepokojovat. Kóre, Dáten i Abiron včetně Saula  jsou v nebi! Vlastně, co to říkám, nikdy nebyli spaseni. Nebo... Prostě nespekulujte, jednou spasen, navždy spasen!



Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. leden 2012 @ 08:44:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto s článkem souhlasím.

Doplnil bych to vysvětlením, že i když se člověk stane právoplatným dědicem (s právem na dědictví (Gal 3,29), které vzniká spasením Kristem ve křtu, obléknutím Krista - Gal 3,27), může pro svůj další nehodný život, který není v souladu s Božím řádem o toto své dědictví stejně přijít.



Pro svůj pozdější život v hříchu, ze kterého neučinil pokání, může být nakonec pořád ještě vyděděn.



Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 18. leden 2012 @ 22:06:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spousta lidí přijde o spasení, protože neuvěřilo v Ježíše Krista a Jeho zástupnou oběť...

Když tohle čtu, co všechno musím pro svou spásu udělat nebo naopak nesmím udělat, tak mi evangelium moc nepřipadá jako dobrá zvěst, spíš jako nějaká klamavá reklama: přijďte na naši předváděcí akci a dostanete dárek zdarma, no a pak se ukáže, že odtamtud odejdu o pár tisíc chudší (protože zadarmo ani kuře nehrabe), ale hlavně že jsem dostala onen dárek zdarma... anebo nebudu mít s sebou dost peněz a tudíž na žádný dárek nemám nárok - taková je bohužel pointa tohoto článku. 

Už teď vím, že na to prostě nemám... Co mi poradíte?





Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 16:27:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V jistých případech navrhuji smírný kompromis.

Kalvinisté už přijít o spasení ani o víru za žádných okolností nemohou a setrvání ve spáse tudíž není jejich odpovědností.

Nekalvinisté budou spaseni, jen když si svou víru zachovají až do konce, což je jejich odpovědností.

Je s tím možné souhlasit?



Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 21:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jak si tady tak pročítám debatu, tak mě přichází stejně jako v minulosti, že je příliš zaměřená na člověka a lidský pohled na spásu.

Napadlo ale někoho z uživatelů GS, co to vlastně je a co znamená spása pro Boha? Proč vlastně Bůh "vymyslel" a učinil skutečností spásu člověka? Udělal to pro člověka nebo pro sebe? Jistě - učinil tak z lásky k člověku a zachraňuje člověka z pro něho neřešitelné situace - ale proč? Bůh to dělá pro sebe, pro své jméno, pro naplnění Božího plánu a uskutečnění Božího věčného záměru. Před založením světa Bůh pojal jistý plán/úmysl, tzn. že měl nějakou svou vůli a chtěl něco učinit - vybudovat si dům - Církev (1Tm 3:15), který by byl Jeho vyjádřením a posléze město - Nový Jeruzalém, z něhož bude vládnout celé (nové)zemi, která je Jeho vlastnictvím. K tomu potřeboval a stvořil člověka, který by jako nádoba obsahoval Boha jako život, zaopatření životem.

První člověk Adam ale padl a stal se nezpůsobilým Boží plán naplnit. Ale Bůh měl pro svůj plán připraveného druhého člověka - posledního Adama - Pána Ježíše Krista, svého jednorozeného Syna, který se stal člověkem jednak proto, aby vykonal dílo spásy a druhak, aby se stal člověkem, který bude po všech stránkách způsobilým Boží plán/záměr uskutečnit a nejen sám, ale spolu se všemi, které Bůh vyvolil, Jeho Kristus vykoupil a jako jejich život je učinil způsobilými Boží plán naplnit.

Spása je prostředek, nikoli cíl Božího počínání - prostředek nápravy vedoucí k obnovení člověka k jeho původnímu "účelu", aby se stal tím/takovým, jakým Bůh zamýšlel od počátku, aby člověk byl. Kdyby existovala možnost selhání Božího díla spásy v Jeho lidu, znamenalo by to i selhání Božího plánu, poněvadž by nebylo s kým Boží záměr uskutečnit.

Pán Ježíš Kristus se stal ve svém vzkříšení Prvorozeným Synem Božím (Ř 8:29), zplozeným Bohem (Ž 2:7), který je zároveň Synem člověka a který přivedl mnoho synů - svých bratrů - do slávy (He 2:10). Takže věřící jsou zachráněni od života v otroctví hříchu, od smrti a z marnosti svého počínání pod sluncem do života věčného - života vyjadřujícího Boha, který je Duch, který chce být vyjádřen a jako toho, skrze koho chce být vyjádřen, si vybral jednoho člověka, svého Krista a s Ním skupinu lidí, které k tomuto účelu předem určil, povolal (svatým povoláním), ospravedlnil a oslavil, aby se stali Jeho souhrnným vyjádřením - Boží Církví coby Tělem Kristovým, živým organismem živého Boha, Božím polem, Boží stavbou, Božím domem/příbytkem a chrámem a nakonec Boží svatým městem - Novým Jeruzalémem, chotí Beránkovou, Božím stánkem s lidmi, s nimiž je Bůh, který je jejich Bohem osvěcujíc je, aby kralovali na věky věků (Zj 21:2-3, 22:5).
Tož tak.



Stránka vygenerována za: 4.78 sekundy