Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463687
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Milost versus Zákon.
Vloženo Středa, 14. prosinec 2011 @ 23:39:05 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

List Římanům 6,23: „Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.“

Darovat znamená dobrovolně převést něco žádoucího či cenného (dar) z majetku dárce do vlastnictví obdarovaného, a to bez protihodnoty (např. zaplacení). Bylo by proti významu slova dar, kdyby ten, kdo něco někomu daroval, později poslal obdarovanému účet za tento dar. Je-li něco dar, pak musí být úplně zdarma a později na tom nelze nic měnit. Podle lidského práva by se dalo říct, že darování je právní vztah, ve kterém dárce něco bezplatně přenechává a obdarovaný tento dar přijímá. Darování je tedy dvoustranný právní úkon, jehož pojmovými znaky jsou předmět darování (dar), bezúplatnost a dobrovolnost.
Z výše uvedeného vyplývá následující; dárce převádí něco ze svého majetku do vlastnictví obdarovaného a obdarovaný musí tento dar přijmout, nebo může odmítnout.

Někteří namítnou, že tento dar (viz výše uvedený verš) není určitě myšlen bez protihodnoty. Tak se podívejme na jiné místo v listu do Ffezským 2,8 a 9: „Neboť milostí jste zachránění skrze víru; a ta záchrana není z vás – je to Boží dar; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil.“ Pokud stále ještě někteří mají výhrady, ať se podívají na závěr poslední knihy Bible, Zjevení 22,17: „… A kdo žízní, ať přijde a kdo chce, ať si vezme vodu života zdarma.“

Pokud přece jenom někdo bude tvrdit, že Bůh nedává své dary zdarma a žádá si protihodnotu, tak nechápe význam slova dar a co to ve skutečností znamená. Pro věčné pochybovače není krásnějšího příkladu, než příběh marnotratného syna. Mladší syn si vyžádal od otce svůj díl majetku a odešel z otcova domu. Tam majetek rozházel. Když byl v nouzi, řekl si: Já zde hynu hladem, vstanu a půjdu ke svému otci a řeknu mu: Otče, zhřešil jsem proti nebi i před tebou. Nejsem již hoden nazývat se tvým synem. A vrátil se k otci a ten, když ho již zdaleka spatřil, byl pohnut a zlíbal ho. Na uvítanou mu připravil hostinu, oblékl ho do nejlepšího roucha, dal prsten a obul do sandálu. A rozkázal, aby se všichni radovali, protože tento jeho syn byl mrtev, a zase ožil, ztratil se, a byl nalezen. Z úst otce tento marnotratný syn neslyšel ani slůvko výčitky. Což se ovšem nedá říct o starším synu, který otci vyčetl, že s mladším synem jedná, jako kdyby se nic špatného nestalo. Což nejlépe charakterizují tato slova: Když však přišel tvůj syn, který prožral tvůj majetek s děvkami, zabil jsi mu tučné tele. Všimněte si, že ho ani nenazval svým bratrem.

Je velice smutné, že i dlouholetí věřící se v církvích chovají jako tento starší syn. Až příliš často neunesou Boží milost velkým hříšníkům a vyčítají jím, že si dovolují přicházet k Otci a nestydí se za své předešlé chování. A v domnění, že musí hovořit za Otce, jím často toto chování vyčítají sami.

Milost tedy nesouvisí s vašimi minulými proviněními, současnými zásluhami ani budoucími povinnostmi. Pokud by měla záviset na vašich budoucích povinnostech, není to milost, ale koupě na úvěr. Nebo půjčka, kterou musíte splatit. Můžeme pouze děkovat Bohu, že milost je dar věčného života v Kristu Ježíši. Protože nám spásu dává Bůh, musíme mít na paměti jednu věc: Spásu lze získat pouze skrze víru a spása je zachována bez ohledu na naši věrnost. Neboli podmínka pro zachování spásy je stejná, jako pro její získání. Protože spásu dostáváme zdarma, je také zdarma zachována.

Někdo ještě může namítnout, že předtím, než jsme byli spaseni, jsme nedělali dobré skutky a nebyli jsme schopni se sami spasit. Nebylo jiné cesty ke spáse, než se dát spasit Boží milostí. Ale teď, když jsme spasení, říkají, že bychom měli konat dobré skutky, protože nebudeme-li konat dobré skutky, jsme znovu odsouzení k záhubě. Žel až příliš mnoho lidí si myslí, že spása je z milosti, ale že si ji musíme udržet svými zásluhami a skutky. Ale kdyby bylo možné spásu odejmout, byla by to ještě milost?

Musím objasnit ještě jednu věc, mít věčný život je něco jiného, než vstoupit do nebeského království. A kdo nechápe rozdíl mezi věčným životem a nebeským královstvím, nebude mít nikdy jasno ohledně způsobu spasení a zachování spasení.


Podobná témata

Zamyšlení

"Milost versus Zákon." | Přihlásit/Vytvořit účet | 120 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 15. prosinec 2011 @ 20:02:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, darem  Boží milosti je život věčný v Ježíši Kristu, našem Pánu. Je to dar od Boha. To není jen tak ledajaký dar. Je od největší autority. Není to planý slib. Je to dar. Lidé si také dávají dary. Z lásky, ale z jiných důvodů, které s láskou nemají nic společného, ale jde i o vypočítavost. Dám dar a  něco za to chci. Dostanu dar, ale musím se za to nějak revanžovat.

Dar můžeme přijmout, ale i odmítnout. Někdy dar nepřijmeme právě proto, že jeho hodnota se nám zdá obrovská a máme pocit, že nám něco takového nepatří. Jsme lidé různí.  


Dar života věčného je něco obrovského. Kdo by netoužil po tom, aby jeho existence dál nějakým způsobem, lepším než na Zemi, pokračovala dál ?

Co mne zaráží je to, že terčem kritiky se stávají ti, kteří přijali tento dar vírou a kteří dál považují Zákon za správný a dodržují ho. Ne proto, aby se zalíbili Bohu nebo považovali jeho dodržování za nějaký způsob, který Bůh na  nich chce za přijetí daru věčného života, ale za projev vděčnosti. Copak Bůh si nepřeje naši změnu a nový život ?

Milost nebo Zákon.

To, že jsem uvěřil v Ježíše znamená snad, že mám něco jako je poslanecká imunita ?  Copak si mohu dělat, co chci ? Dostal jsem milost. Ano. A hříchy snad mohu páchat dál ?

Pokud si pevně uvědomuji, co jsem dostal díky milosti, pak se musím změnit. A tomu patří i to, že žiji tak, jak si přeje Bůh. Sem patří i Zákon. Ale vztah k Zákonu není na základě strachu, vypočítavosti či  z jiných pohnutek či motivů, ale na lásce. A to je něco jiného, než dřívější dodržování Zákona.


Osobně jsem zdrcen, když vidím věřící, kteří se chlubí povýšeně Ježíšem a smějí se ten, co se snaží žít v souladu se Zákonem. Viní je z toho, že nepochopili Ježíše, že podle Zákona přece žít nepotřebují, oni automaticky už nehřeší... A přitom skutky těch povýšených jsou nedobré. To je smutné!!!!!
Není pak divu, že věřících je stále méně. Vše působí nevěrohodně.

 






Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. prosinec 2011 @ 22:35:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nutno podotknout, že každý znovuzrozený věřící je schopen jakéhokoli hříchu zmíněného v Bibli, pokud nebude chodit naplněn Duchem svatým.



Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 16. prosinec 2011 @ 00:13:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ten článek mi připadá příliš zaměřený na člověka, byť jako příjemce Boží milosti, a málo na Boha coby Dárce milosti, věčného života a vůbec všeho, co člověk potřebuje.

Proč Bůh dává člověku milost? Protože miluje - Bůh je láska! A proč ještě? Protože chce, jelikož se tak ve své svrchovanosti rozhodl! Komu Bůh dává milost? Pokorným!

S kým je Bůh jako Milost?
Toto praví Vznešený a Vyvýšený, který přebývá ve věčnosti a Jehož jméno je Svatý: Bydlím na vysokém a svatém místě, i s tím, kdo má zdeptaného a poníženého ducha, abych oživoval ducha ponížených a abych oživoval srdce zdeptaných (Iz 57:15).

Komu je Hospodin/Bůh blízko, koho zachraňuje, vykoupí a kdo neponese vinu?
Ž 34:19, 23 Hospodin je blízko těm, kdo jsou zkroušeni v srdci, zachraňuje ty, kdo mají zdeptaného ducha. Hospodin vykoupí duše svých otroků. Nikdo z těch, kteří v Něm hledají útočiště, neponese vinu.
Vyhledávka "Ježíš"
Vyhledávka "Ježíš"
Marek 1
Open iFrame Modal --->
Milost je to, že se Bůh v Kristu rozdílí do svých znovuzrozených věřících jako Duch, aby pro ně byl vším a Jeho milost jim stačí. Amen.



Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. prosinec 2011 @ 07:32:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Leonete.

  Chápu milost stejně. Milost je zdarma, bez zásluh. Není to nákup na úvěr, který je potřeba splatit.

  Na druhou stranu rozumím milosti z víry v Ježíše jako něčemu, co je aktivní, co pracuje, má vnitřní moc, která mění život člověka tak, že se změní i vnější chování daného člověka. Boží milost v Kristu se projevuje, je to moc ke spasení života. A projevuje se velmi charakteristicky, tak, že lze milost poznat, ne jen slovy.

  Toník



Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 16. prosinec 2011 @ 07:52:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milost má smysl, když člověka mění k lepšímu. Když dostane milost vrah a dál vraždí, mělo to smysl ?

A o tom to je. Představa, že jsme se stal milostí už bezhříšný, svatý a dokonalý a je ve mně Duch Boží, by měla být objektivně zjistitelná. Když můžeme dál válčit, zabíjet, krást, lhát atd, tak jde o nesmysl. Jen o lidský výmysl, něco, co nefunguje.To je důsledek toho, že prý už Zákon nepotřebujeme.

 




Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 16. prosinec 2011 @ 09:27:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

v minulém tvém článku si mně s mými nezodpovězenými dotazy odkázal na tvůj nový článek. Předpokladám, že se jedná o tento.

Připomenu o co šlo:

Psal jsem:

"Že smysl těch citací je rozdílný je nabíledni. V tomto překrucuješ Písmo.
A z toho pak vyvozuješ nesprávné závěry, jako že verš Žid 6,4 se týká  těch, kteří odmítli uvěřit v Ježíše, nestali se účastníky Boží milosti.
("Pro ty, kdo byli už jednou osvíceni, kdo okusili ten nebeský dar, získali podíl na Duchu svatém, 5okusili dobrotu Božího slova i moc budoucího věku, 6a přesto odpadli, pro ty je nemožné znovu se vrátit k pokání. Znovu by tak pro sebe křižovali Božího Syna, znovu by ho vydávali potupě!")

Zajímala by mne tvá odpověď na otázky s tím související, které jsi přešel bez povšimnutí:
Odkud nebo od čeho by pak takoví lidé měli odpadnout? ("Kdo byli už jednou .....a pak odpadli," ),
Jak by mohlo s nimi nebýt možno znovu začínat a vést je k pokání, když ještě pokání ani žádný začátek neprožili? "


A ty na to:
"Právě jsem dal na GS další článek, v něm najdeš částečnou odpověď, a pokud pochopiš, tak úplnou."
 


Přiznám se, že v tom článku tu částečnou odpověť jsem nenašel. A tím pádem ani tu úplnou, protože nemám co pochopit.
Můžeš mi říct co, která věta či odstavec by měly být tou částečnou odpovědí?






Re: Milost versus Zákon. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 16. prosinec 2011 @ 20:22:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku100, zeptala bych se na jednu věc: A Ty máš Ducha Božího? A proč si myslíš, že Ho máš/nemáš?

Jinak za Tvůj přednes o Zákonu bych Ti kdysi zatleskala a pochválila Tě, jak jsi to tomu leonetovi nandal a v souladu s Písmy... Nicméně dnes...:-( Tvrdíš, že se Zákonem nechceš ospravedlnit, ale podle téhož Zákona odsuzuješ jiné lidi (dokonce jdeš tak daleko, že troufale prohlásíš, že zaslíbení Ducha sv. je blbost, která nefunguje), jako bys chtěl říci, že jsi lepší, protože se ten Zákon snažíš, na rozdíl od těch, co jen žvaní, dodržovat. To podle Tebe není ospravedlňování se Zákonem? Není to z Tvé strany povýšenost? Proč si myslíš, že jsi lepší, než ti, o kterých se takto vyjadřuješ?



Pro Leguldu (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 17. prosinec 2011 @ 10:12:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Radime,

Je toho dost hodně co jsi ve svém příspěvku výše napsal ohledně učení o 4 evangeliích a musel bych si vyčlenit více času se s tím seznámit.

Zeptám se tě však na jednu věc, k tomu uvedu 2 verše z Písma:

"Pavel služebník Krista Ježíše, povolaný apoštol, oddělený pro Boží evangelium, 2které Bůh skrze své proroky již dávno zaslíbil ve svatých Písmech. 3Toto evangelium je o jeho Synu – který tělem pocházel z Davidova semene, 4Duchem svatým však byl Boží Syn, jak se mocně ukázalo jeho vzkříšením z mrtvých – o našem Pánu Ježíši Kristu. 5Skrze něj a pro jeho jméno se nám dostalo této milosti, totiž apoštolství, aby lidé ze všech národů došli k poslušnosti víry; 6k nim patříte i vy, povolaní Ježíšem Kristem."

"Žasnu, jak rychle se uchylujete od Toho, který vás povolal Kristovou milostí, k jinému evangeliu. 7Žádné jiné evangelium ale není; to se vás jen snaží zmást ti, kdo chtějí převrátit evangelium Kristovo."


Z těch veršů vyplývá, že evangelium, které hlásal Pavel, splňovalo tyto znaky:

1) bylo to Boží evangelium
2) bylo to evangelium, které Bůh zaslíbil skrze proroky ve svatých písmech
3) bylo to evangelium o jeho Synu
4) bylo to evangelium Kristovo
5) bylo to jediné evangelium, jiného není  (tady připouštím teoreticky vaší námitku, že Pavel mluví pouze o jediném evangeliu milosti, i když to tak nevidím)

Domníváš se, že radostná zpráva, evangelium, které hlásal Ježíš, zvěstování Božího království, nebylo to evangelium které Bůh zaslíbil skrze proroky ve svatých Písmech, nebylo Božím evangeliem? Pán Ježíš v tom dělal nějakou partyzánštinu? Anebo Bůh skrze proroky zaslíbil 2 či 4 evangelia a Ježíš kázal jedno z nich?
Domníváš se, že evangelium, které hlásal Kristus, nebylo evangelium Kristovo? Kristus nehlásal své vlastní evangelium (Kristovo)? To až Pavel ...?




Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy