Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471434
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Konečné řešení otázky Zákona
Vloženo Neděle, 16. říjen 2011 @ 12:29:58 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal nemesis

 Vždyť cílem Zákona [je] Kristus, k ospravedlnění každého věřícího. 5 Neboť Mojžíš píše o spravedlnosti, která [je] ze Zákona, [toto]: "Člověk, který dělá tyto věci, bude jimi živ." 6 Spravedlnost z víry však mluví takto: "Neříkej ve svém srdci: 'Kdo vystoupí do nebe?' (to jest přivést Krista dolů), 7 anebo: 'Kdo sestoupí do propasti?' (to jest vyvést Krista z mrtvých)." 8 Co tedy říká? "Blízko tebe je slovo; ve tvých ústech a ve tvém srdci." (To jest to slovo víry, které kážeme): 9 Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. 10 Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke spasení.


Řím. 10



Zákon určuje co je dobré a co zlé (buď dočasně - symbolické úkony ukazující na to co se v budoucnu stane,nebo stále - nezabiješ)
                        - 23 Než však přišla víra, byli jsme střeženi pod Zákonem, zavřeni k té víře, která měla být zjevena, 24 takže Zákon byl naším vychovatelem ke Kristu, abychom byli ospravedlněni z víry.

Zákon říká, kdo nebude dělat věci, které jsou označeny za zlé ten bude spasen.
= spasení na základě rozpoznání hříchu a neplnění nebo plnění něčeho: Neboť Mojžíš píše o spravedlnosti, která [je] ze Zákona,[toto]:"Člověk, který dělá tyto věci, bude jimi živ.

Zákon byl zrušen na kříži - tedy tento způsob záchrany:  K čemu tedy Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, dokud by nepřišlo to símě,jemuž bylo dáno zaslíbení. Byl ustanoven skrze anděly, rukou prostředníka 20 a prostředník není [prostředníkem] jednoho, Bůh je však jeden. 

Nový zákon znamená, že jsme spaseni skrze pokání a důvěru v Ježiše Krista: 9 Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém  srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. 10  Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává  ke spasení.

Boží zákon máme vyryt do srdce díky Duchu Svatému a ne do kamene, tedy Boží příkazy neděláme z povinnosti, ale z lásky.
Pro pokání je nutno rozlišit mezi dobrem a zlem. 
Z lásky k bližnímu nezabíjíme, nekrademe, nepomlouváme a mnoho dalšího co ani není v desateru.
Z lásky k Bohu uctíváme jenom jej, nebereme jeho jméno na lehko a mnoho dalšího co ani není v desateru. Nenávidíme co nenávidí on, milujeme to co on miluje a považujeme za svaté to co on považoval za svaté - např. sobotu, kterou udělal svatou hned po stvoření.

Symbol svěcení soboty ukazuje (na rozdíl od oběti) jak do budoucnosti tak do minulosti. Z hlediska minulosti nám připomíná dokončení stvoření našeho světa, které si tímto připomínáme a nemůže být v tomto principu zrušen jelikož se na nic nečeká, pouze se připomíná to co se již stalo. Zrušen bude, až přestane existovat den a naše počítání času týdne - tedy v nebesích kde nebude slunce.
Z hlediska budoucnosti bude po naplnění (stejně tak, jako u obětování zvířat a naplnění obětí Ježiše) tento symbol zrušen a vystřídán skutečností, na kterou do budoucnosti ukazoval.
Naplnění symbolu soboty je vejítí do skutečného odpočinku, do "zaslíbené země", do nebe, nikoli smrt Ježíše.
Smrt Ježíše beránka značila pouhé vyjítí na cestu z egypta do zaslíbené země. To znamená dobu, kdy jsme uvěřili,ale stále pracujeme v našem životě na Boží vinici, než Pán přijde. Smrtí beránka bylo vše okolo spasení z Boží strany DOKONÁNO jsme osvobozeni od smrti  - stejně jako Izraelité v egyptě, ale do zaslíbeného odpočinku teprve vejdeme:  Kdyby byl Jozue již uvedl lid do odpočinutí, nemluvil by Bůh o jiném, pozdějším dnu. 9 Tak má Boží lid pravý sobotní odpočinek teprve před sebou. 10 Neboť kdo vejde do Božího odpočinutí, odpočine od svého díla, tak jako Bůh odpočinul od svého. 11 A tak usilujme, abychom vešli do toho odpočinutí a nikdo pro neposlušnost nepadl jako ti na poušti.


Doufám, že jsem zde dostatečně vysvětlil pozici zákona a milosti. Tento vztah chápou i adventisté sedmého dne. Doufám, že nikdo opět nebude říkat, že jsou zákoníci a že postrádají milost Ježíše.
Proto se řiďme zákonem lásky a milujme to, co Bůh miluje a posvětil - tedy i sobotu dokud se nenaplní to co předpovídá, nebo Bůh ukončí týdenní cyklus.

Kéž je to všem k přiblížení Pánu a podnětným myšlenkám.
Nemesis

"Konečné řešení otázky Zákona" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Konečné řešení otázky Zákona (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pondělí, 17. říjen 2011 @ 07:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákon byl zrušen na kříži - tedy tento způsob záchrany:  K čemu tedy Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, dokud by nepřišlo to símě,jemuž bylo dáno zaslíbení. Byl ustanoven skrze anděly, rukou prostředníka 20 a prostředník není [prostředníkem] jednoho, Bůh je však jeden.
                    Zakon Mojzisuv byl pridan kvuli prestoupeni (613 narizeni) ,kdyz Israelite porusovali Desatero priblizne 30% narizeni ma co docineni s obetnim systemem,ten byl zrusen Kristem a Jeho krvi.   Desatero pomine az pomine zeme a nebe.



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy