Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467909
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Tisícileté království.
Vloženo Sobota, 27. srpen 2011 @ 08:55:56 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal oko

Jak rozumět 20. kapitole Janova Zjevení?


Z nesprávně chápané 20 kapitoly Zjevení vznikl blud chiliasmus.

Chiliasté učili: tisíc let před posledním soudem založí Kristus na Zemi svou říši.
Přitom vstanou z mrtvých spravedliví ("první vzkříšení") a budou po celý čas s Kristem vládnout.
Satan v té době bude bezmocný (budou snad mezitím hříšníci "spát" ve sladkém nevědomí?).
Pak bude na nějaký čas propuštěn a při posledním soudu přemožen s konečnou platností
Teprve tehdy vstanou hříšníci (druhé vzkříšení") a budou posláni do pekla
, spravedliví však přejdou do nebe.

( Zj 20,7-8 přece popisuje pronásledování křesťanů žijícími hříšníky: "A až se těch tisíc let naplní, bude satan propuštěn ze svého žaláře. A vyjde, aby svedl národy, které jsou ve čtyřech koutech země, Goga a Magoga, aby je shromáždil k boji"). Kde se najednou tyto národy, nepřátelé církve vzaly po tisíciletém kralování pouze spravedlivých?

Této nauky se drželi Montanisté (Tertulián), ba dokonce našla přívržence i u starých církevních spisovatelů (Papiáš, Justin). U nás tyto nauky ožily u táborských blouznivců  v 15. stol.
V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.

Jaký je tedy smysl tohoto úryvku Zjevení doopravdy?

Podle učení církve bude jen jedno vzkříšení, při posledním soudu, kdy vstanou jak dobří, tak špatní (srv, Mt 25,46; Jan 5,28; J 6,54; 1 Kor 15,51-53).

O tomto vzkříšení mluví i Zj 20,11.
Dále církev učí, (ve shodě s 2 Kor 5,10; 1 Tes 4,16), že spravedliví hned po zmrtvýchvstání přejdou do nebe, takže pro nějaké mezidobí na Zemi není místo.


Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.
Takto jsou přece  spojeni s Kristem všichni spravedliví (oblékli Krista - Gal 3,27).

"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením a hlavně jeho smrtí na kříži, protože od té doby je ďáblova moc velmi omezena (Gn 3,15; Lk 10,17-19; J 16,33; 1 J 5,5).

Ke konci té doby však bude satanovi dovoleno, aby na krátký čas rozpoutal zuřivý boj proti církvi (ve kterém mu budou pomáhat i žijící nepřátelé církve - světská moc pod vlivem satana). Ale při posledním soudu bude satanova porážka zpečetěna, stejně jako porážka těch, co škodili církvi.

"Druhá smrt" je pak ve významu věčné zavržení.
"Milované město Jeruzalém" -  je symbol církve.
"Bělostný trůn" - znamená velebnost a svrchovanost nejvyšššího soudce.
"Prchla země i nebesa" - protože všechno bude znovu uspořádáno (2 Pt 3,7).


"Tisícileté království." | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 27. srpen 2011 @ 11:24:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento římskokatolický výklad či smysl úryvku Zjevení 20  takzvaně "doopravdy"  má tyto slabiny:


1) Vysmívá se tomu, že někteří věří zjevení 20 tak jak jej sepsal apoštol Jan. (viz chiliasté učili - /přesně vypsané citace ze zjevení/..., této nauky se drželi..., nauky ožily u táborských blouznivců...,, V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.,,)

2) Přitom jako jediný zpochybňující argument uvádí:
 Zj 20,7-8 přece popisuje pronásledování křesťanů žijícími hříšníky: "A až se těch tisíc let naplní, bude satan propuštěn ze svého žaláře. A vyjde, aby svedl národy, které jsou ve čtyřech koutech země, Goga a Magoga, aby je shromáždil k boji"). Kde se najednou tyto národy, nepřátelé církve vzaly po tisíciletém kralování pouze spravedlivých?

Není tak těžké na tuto otázku odpovědět. Kde se najednou tyto nepřátelé církve vzali? - to je dílo propuštěného satana ze žaláře, který vyjde aby svedl národy a shromáždil je k boji. Tady se vzaly.

Tento výklad uvádí tohle jako kardinální zpochybnění chiliastů, přitom v této věci nenabízí nic lepšího.
Tvrdí dokonce to, že v době kdy je satan uvržen do propasti a zapečetěn aby nesváděl národy, tyto národy běžně beztrestně pod vládou Krista popravují pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, vraždí ty, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce.

3) Učení řkc říká, že  bude jen jedno vzkříšení, při posledním soudu, kdy vstanou jak dobří, tak špatní
To je v rozporu se Zjevením Jana, kde je řečeno, že bude první vzkříšení, které bude předcházet svolání lidi k poslednímu soudu.

4) Argument :
"Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.
Takto jsou přece  spojeni s Kristem všichni spravedliví (oblékli Krista - Gal 3,27)."

je zcela chybný. Stačí si pořádně přečíst, koho se první vzkříšení týká. Vzkříšení budou ti, kteří byli popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, ti, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na čela ani na ruce. Týká se těch, kteří patřili již dříve Kristu a něco z toho titulu vytrpěli. Vůbec zde není řeč o ospravedlnění a vzkříšení hříšníků k duchovnímu životu s Bohem.





Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. srpen 2011 @ 12:18:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

řekni nám, jak se stalo, že zde předkládáš smysl 20. kapitoly knihy Zjevení, když ho zjevně neznáš a místo skutečného významu a pravého smyslu 20. kapitoly Zjevení jsi nám předložil učení církve, která není církví ani jí býti nemůže, protože nemá a tudíž neučí Kristovo učení apoštolů, ale zachází dále a nezůstává v učení Kristově, tzn. že nemá Boha (2J 1:9)?

Z tohoto důvodu je celý tvůj výklad bludný a neodpovídající skutečnosti, o čemž se všichni budou moci předvědčit při druhém Pánově příchodu, kdy se králosvtví světa stanou Jeho Královstvím (nejprve na tisíc let a po posledním Božím soudu mrtvých před velikým bílým trůnem, kdy předá vládu svému Bohu a Otci, bude Jeho Královstvím navěky a navždy).

Zj 11:15 Zatroubil sedmý anděl. A v nebi se ozvaly/nastaly mocné hlasy, které říkaly: „Království světa se stalo královstvím našeho Pána a jeho Krista, a bude kralovat na věky věků.“ Tato událost naprosto zásadního významu nastane po svědectví/proroctví dvou svědků/proroků, kteří budou 3,5 roku prorokovat o nadcházejícím Božím soudu v době velikého soužení. Řekni sám, oko, ty jsi zaznamenal, že ti dva Pánovi svědci už prorokovali?

Zj 20:4 A spatřil jsem trůny a ty, kteří se na ně posadili, a byl jim svěřen soud; uviděl jsem také duše těch, kteří byli sťati pro Ježíšovo svědectví a pro slovo Boží, i ty, kteří se nepoklonili šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její cejch na čelo ani na ruku. I ožili a kralovali s Kristem tisíc let. Tento verš předchází veršům 7-8. Řekni, oko, co ti brání věřit tomu, že první vzkříšení ještě nenastalo - copak zesnulí v Kristu už byli vzkříšeni?! A co nebo lépe řečeno kdo ti brání uvěřit tomu, že tisíc let znamená tisíc let? Šelmou v tomto verši je Antikrist, který se vlády ještě neujal a nenutí lidi na celém světě, aby se klaněli jeho obrazu/soše a přijali jeho cejch na ruku či na čelo. Takže, jak můžeš říkat, že se stalo něco, co se evidentně nestalo a každý normální lhostejno, zda věřící či nevěřící člověk, žijící v této době, ví, že se to nestalo. Ano, celý svět je pomalu ale jistě na vládu Antikrista připravován, ale stejně tak je Boží lid připravován na návrat Pána Ježíše Krista coby spravedlivého Soudce a nevěsta Kristova se připravuje/je připravována na příchod Jejího Ženicha - Beránka Božího. Halejujah, amen.

Tož tak.

willy



Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 27. srpen 2011 @ 20:39:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás tyto nauky ožily u táborských blouznivců v 15. stol. V novější době tyto názory rozšiřují některé sekty.
Mám tomu rozumět tak, že táborité v Kristu rozumní v toto nevěřili, a že některé jiné sekty dneska toto nešíří?

Podle učení církve
Dále církev učí,

Jednak Církev nic neučí, učí Pán, učí jednotliví křesťané apod., ale Církev jako efemerní organismus nic neučí (opravte mě, jestli se pletu).
Druhak církev je bezobsažný pojem. Existuje Církev a existují různé církve, ale "církev" je nonsens.

Proto ono "první vzkříšení " musíme brát jen v duchovním smyslu jako účast na Kristově zmrtvýchvstání vírou a křtem (Ef 2,1; Kol 3,1; J 5,25). Jako vstup po znovuzrození do života Božích dětí.

Jak že se jmenovali ti zbloudivší, kteří tvrdili, že vzkříšení (nápadně podobné "prvnímu vzkříšen" z citace) už nastalo? Filétos a Hymensios?

"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením

Zaprvé, Církev nezačla ani Kristovým zrozením ani Jeho zlynčováním ani Jeho Zmrtvýchvstáním. Zadruhé Církev (ani většina církví) období dlouhého času dost velkého klidu nezažila/-y. Tisícileté Království bude nejspíš něco jiného :-)



Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. srpen 2011 @ 05:42:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prý, kdy se vzaly tyto národy?

Tyto národy přežily velké soužení a po Kristově druhém příchodu budou souzeny, podle toho, jestli se v období soužení chovali milosrdně ke Kristovcům a k Židům.

Máme to popsáno v Mt 25,31-46.

Hymeneus a Filetus učili tentýž blud, že první vzkříšení již nastalo skrze víru v Krista, a že tedy již nebude. A že tudíž také nebude žádné fyzické Milénium. Nic nového pod sluncem. Všechny nynější bludy již v Písmech najdeme již v jejich zárodcích.

Apoštol Pavel se však usilovně hnal za Kristem, právě proto, aby "tak přišel ke vzkříšení z mrtvých."(Fil 3,11). Byl to jeho cíl, o který velmi usiloval.

Logicky: Proč by to takto říkal, když podle katolíků stejně jednou bude vzkříšen se všemi ostatním i lidmi k soudu? O takévě vzkříšení se nikdo snažit nemusí, protože mu stejně neujde.

Musel mít logicky na mysli vzkříšení, které je za ODMĚNU, a leží v BUDOUCNOSTI. Tedy to první vzkříšení, na kterém má účast každý blahosavený a svatý (Zj 20,6)

Pokud by totiž první vzkříšení bylo duchovní vzkříšení skrze víru v Ježíše Krista, znamenalo by to, že největší učitel z apoštolů, Pavel, byl ještě nevěřící a někdy v budoucnosti vyhlížel, že jednou uvěří...

Pokud si někdo plete duchovní vzkříšení (Ef 5,14, Jan 5,24-26) skrze víru v Krista s některý z fyzických vzkříšení (Jan 5,27-29), nutně se dostane do bludu.

Oba druhy vzkříšení jsou popsány na jednom místě vedle sebe (Jan 5,24-29).











Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 14:25:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//"Ttisícileté kralování" znamená poměrně dlouhý čas, kdy bude církev zažívat dost velkého klidu.
Ten čas začal Kristovým vtělením a hlavně jeho smrtí na kříži, protože od té doby je ďáblova moc velmi omezena//

...prý dost velkého klidu.... Kdyby si tohle mohli přečíst křesťané ze Smyrny (obecně všichni křesťané, kteří byli pronásledováni a masově vražděni za vlády římských císařů), tak by si nejspíš mysleli, že tohle je jen špatný vtip, velmi špatný vtip:-(

10 Nic se neboj toho, co máš vytrpět. Hle, ďábel uvrhne některé z vás do vězení, abyste byli vyzkoušeni, a budete mít soužení po deset dní. Buď věrný až do smrti a dám ti korunu života.

Jestli je nyní ďáblova moc velmi omezená, tak nechci vidět, co ta svině bude s křesťany dělat, až získá tu "skutečnou moc". Neumím si totiž představit nic horšího než živoucí pochodně v Neronových zahradách nebo krvavou show v cirku s gladiátory a šelmami...

Oko, probuď se! Žijeme ve zlém věku!



Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 21:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych nabídl tento pohled. Rozlišuji tři důležité skutečnosti:

1) Vytržení církve
2) Vzkříšení k životu – první vzkříšení
3) Vzkříšení k soudu
 
I.Vytržení církve
 
Vytržením církve nastane „Den Kristův.“ To znamená, že věřící, kteří budou naživu se dostanou k Pánu přímo, mimo bránu smrti. Toto vytržení se odehraje před Božími soudy, které dopadnou na zem.
 
Fp. 1:6 „A jsem si jist, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Ježíše Krista.“
 
Fp. 1:10 „abyste rozpoznali, na čem záleží, a byli ryzí a bezúhonní pro den Kristův.“

1Tes. 1:10 „a očekávali s nebe jeho Syna, kterého vzkřísil z mrtvých, Ježíše, jenž nás vysvobozuje od přicházejícího hněvu.“
 
Tes. 4:15-17 „Toto vám říkám podle slova Páně: my živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí s nebe a ti, kdo zemřeli v Kristu vstanou nejdříve; potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už budeme navždy s Pánem.“
 
Zesnulí v Kristu budou po smrti s Kristem, jak naznačuje podobenství o Lazarovi (Lk. 16:19-31).
 
Lk. 16:22 „I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi.“

ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve“ – tj. Pán je vzkřísí, tedy spojí vzkříšená těla s dušemi, které doposud byly u Něho.
 
my živí kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu.“ – tzn. to, že budeme přeneseni k Pánu v těle, stejně jako zemřelí, a to současně.

A pak už budeme navždy s Pánem.“ – tedy u Něho v nebi, později v Jeruzalémě pozemském, později nebeském.
 
Vzkříšení je podle Janova evangelia dvojí: vzkříšení k životu a vzkříšení k soudu.

J. 5:29 „a vyjdou: ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení.

Časově to Písmo upřesňuje takto: 
 
II. Vzkříšení k životu
 
Zj. 20:4 „Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani před jejím obrazem a nepřijali znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let.“

Z textu je zřejmé, že jde o ty, kteří byli zmasakrováni šelmou a budou vzkříšeni při druhém Kristově příchodu. 1000 let pak znamená, že jde o evidentně pozemskou událost, neboť ti, kdo budou v nebi vládnout s Kristem, budou vládnout časově neomezeně - věčně. 
 
Pán Ježíš bude posledním světovým panovníkem (Ž. 2:6; Ž. 97:1; Ž. 145:10-13; Dn. 7:13,14; Iz. 9: 6,7; Lk. 1:32,33). Bude vládnout z Jeruzaléma (Ž. 48:3; Mt. 5:35). Jeho Církev bude spoluvládnout (2Tm. 2:11,12; 1 Tes. 3:13; 1Kor. 6:2; Zj. 20:4).

Věřící v Krista budou soudit svět 

1Kor. 6:2 „Což nevíte, že Boží lid bude soudit svět?“

III) Vzkříšení k soudu 

Zavržení pak půjdou před Poslední soud. Tento termín sice v Písmu nenalezneme. Nicméně tento soud bude soudem posledním, za nímž bude jen věčnost – nebeská blaženost, nebo zavržení.

Zj. 20:5 „Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší.“
 
Zavržení budou vzkříšeni až po dovršení tisíci let pokoje. Přidají se k Satanovu vojsku táhnoucímu ze všech stran na Izrael, kde bude v Jeruzalémě vládnout Král Pokoje. Čeká je porážka, smrt, Poslední soud a ohnivé jezero.

Boží lid se bude podílet i na odsouzení andělů:
 
1Kor. 6:3 „Nevíte, že budeme soudit anděly?“

Více viz:

BA

 
 
 
 
 



Re: Tisícileté království. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 31. srpen 2011 @ 15:03:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jasné, že Spasitelovo pozemské kralování římské církvi (Vatikánu) nevoní. A to proto, že ona sama se již od starověku uchýlila od následování Krista a vyhradila si pozemské kralování pro sebe – dokonce si nárokuje nadřazenost nad světskou  mocí – Kristu se podřídit rozhodně nechce.  Je jen logické, že se toto stanovisko promítlo i do jejího učení. Jen pro úplnost uvádím, že všechna království světa (státní útvary) jsou pod satanovou vládou (Lk. 4:5-7).
 
Blíže viz:
Nekonvenční pohled na světový politický systém
 
Jenže Pán Ježíš Kristus se při svém druhém příchodu na tuto zem o svou moc podělí jen s těmi, kteří si jeho návrat a kralování přejí – po tom se pozná, kdo je Jeho!!!

Pokud o mne jde, OKAMŽITÝ!!! příchod Spasitelův a jeho celosvětovou vládu bych s velkou  radostí uvítal, protože nás osvobodí z moci modlářů, lhářů, svůdců a všech, kteří se protiví Jeho moci. BA
 
 



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy