Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462538
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.)
Vloženo Úterý, 31. květen 2011 @ 09:41:43 CEST Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Římský katolicismus se zrodil počátkem čtvrtého století, když císař Konstantin zasnoubil křesťanství s pohanstvím. Tak se otevřela široká cesta pro invazi pohanských praktik a pověr. Abychom však byli fér, musíme přiznat, že k fatálnímu zpohanštění učení římskokatolické církve nedošlo najednou, ale šlo spíše o postupný proces hromadění neomylných nauk. 


Zajímavou vlastností římského katolicismu je totiž princip jejich kumulace v čase. Tento princip spočívá ve skutečnosti, že římskokatolická církev nikdy neruší kánony, které se již jednou staly součástí jejího oficiálního učení, ale naopak další kánony přijímá. Z tohoto principu kumulace vyplývá, že stav učení dnešní římskokatolické církve je mnohem horší, než jaký byl například v době Karla IV. 

Otázkou ovšem je, kdy se vlastně učení římskokatolické církve dostalo do zásadního konfliktu s pravdou Božího Slova - Bible. S jistotou můžeme říct, že milníkem od kterého není možné považovat oficiální učení římskokatolické církve za křesťanské se stal Tridentský koncil, který se konal v letech 1545-1563.Tridentský koncil totiž, ve svých článcích o ospravedlnění, přijal falešné evangelium a křesťany věřící pravému Evangeliu proklel. 


 Jako příklad lze uvést několik kánonů (článků) Tridentského koncilu, které se týkají ospravedlnění:

Tridentský koncil; Kánon 9:
 Jestliže kdokoliv říká, že hříšník je ospravedlněn pouhou vírou v tom smyslu, že nic dalšího není požadováno ke spolupráci, aby se získala ospravedlňující milost a že není žádným způsobem třeba, aby byl nakloněn aktivitou své vůle; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
 Vždyť ze skutků zákona 'nebude před ním nikdo ospravedlněn', neboť ze zákona pochází poznání hříchu. (Ř 3,20)... jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši. (Ř 3,24) Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona. (Ř 3,28)Co říká Písmo? „Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost." ( Ř 4,3)Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, (Ř 5,1)Milostí tedy jste spaseni skrze víru. (Ef 2,8)On nás zachránil ne pro spravedlivé skutky, které my jsme konali, nýbrž ze svého slitování; zachránil nás obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého. (Tt 3,5)

Tridentský koncil; Kánon 30: Jestliže kdokoliv říká, že po té, co byla obdržena ospravedlňující milost je každému kajícímu se hříšníku odpuštěna vina a dluh věčného trestu je vymazán v tom smyslu, že nezůstává žádný dluh časného trestu ani na tomto světě ani potom v Očistci, předtím než se otevře (pro něj) vstup do nebeského království; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
 Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, (Ř 5,1)Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil. (Ko 2,13)Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž. (Ko 2,14)

Tridentský koncil; Kánon 33:
 Jestliže kdokoliv hovoří v tom smyslu, že katolické učení o ospravedlnění přijaté tímto svatým koncilem v tomto výnosu, sláva Boží, nebo zásluhy Pána Ježíše Krista jsou jakýmkoliv způsobem zlehčovány a nikoliv tak, že pravda naší víry a sláva Boží a Ježíše Krista jsou slavně ukázány; AŤ JE PROKLET.
Zde
Tridentský koncil proklíná všechny, kteří s ním vyjadřují nesouhlas. Zajímavé je ovšem použití slova pro prokletí „anathema" (v latinském textu). Stejným slovem totiž Boží Slovo (v řečtině) proklíná hlasatele falešného evangelia, takového, jaké hlásá Tridentský koncil!

Slova Bible:
Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak. Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet [anathema]! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet [anathema]! (Ga 1,6-9)To ovšem znamená, že zde neexistuje žádná střední cesta! Každý si musí vybrat, zda bude věřit falešnému evangeliu, které oficiálně učí římskokatolická církev, nebo zda bude věřit pravému Evangeliu Bible, které zaslibuje záchranu od věčného zavržení!

Na tomto místě se hodí připomenout, že křesťanské reformované učení v žádném případě neodtrhává spasitelnou víru od skutků. Existují totiž římští katolíci, kteří se snaží vytrhnout z kontextu Bible několik veršů z Jakubova listu a postavit je jakoby proti celé Bibli. Takto manipulovat s Božím slovem nelze. Jakubova epištola samozřejmě nepopírá ospravedlnění z pouhého rozhodnutí Boží milosti. Naopak nás učí, že spasitelná víra se projevuje dříve či později skutky a ve skutcích dochází dokonalosti:Někdo však řekne: „Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích. (Jk 2,18) Vlastností spasitelné víry tedy je, že se projevuje skutky. Naopak nikde v Bibli nenajdeme tvrzení, že bychom si spasení, byť jen z nepatrné části, mohli svými skutky odpracovat nebo odspolupracovat. To by pak totiž spása již nebyla pouhou Boží milostí, ale byla by mzdou. Spásu by bylo možné si zčásti koupit, ať už za peníze nebo za skutky, v duchu hesla: Když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka. Kristův kříž by tak pozbyl významu! Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil. (Ef 2,8-10)

Oficiální učení římskokatolické církve nám předkládá jiné evangelium, než Boží slovo. Stojíme před volbou, zda věřit evangeliu podle Říma nebo Evangeliu podle Bible. Máme věřit tomu, co říká Tridentský koncil nebo Božímu slovu, které nenechává nikoho na pochybách a na otázku:  … co mám dělat, abych byl zachráněn? (Skutky16:30b) Písmo odpovídá: Věř v Pána Ježíše, a budeš spasen... (Skutky16:30a). Spoléhejme se tedy v otázce naší spásy pouze a jedině na dílo Pána Ježíše Krista, buďme poslušni Božího Slova a s vděčností za své spasení čiňme dobré skutky, které nám Bůh připravil.

ios podle zdroje ZoD(výrazně kráceno: zdroj Zápas o duši: Tridentský koncil v češtině)

"Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 31. květen 2011 @ 11:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je že se lidé pod podobné výplody tak často nepodepisují. Ani jako jednotlivci, ani jako skupiny. V tom smyslu aby byli ochotní se pochlubit svým vlastním ovocem a ukázat jak moc se jejich vlastní život podobá životu apoštolů a prvotní církve. Jakou mají kontinuitu a ke komu se hlásí. Říct tomu koho se pokoušejí oslovit kam může za nimi přijít a co tam bude dělat. Protestanti z časů reformace a koncilu v Tridentu to ještě dokázali. Většina z nic se hlásila k církvi skoro až do jejich doby a uznávali a ctili i světce a věrozvěsty. A věděli co je to pohanství. Pochybuji že by někoho z nich napadlo přiřadit Tridentský koncil zrovna k němu, i když s jeho závěry nesouhlasili.
Tridentský koncil se odehrával v období náboženských válek které byly před ním i po něm a kdy se lidé kvůli víře proklínali i vraždili. Děkujme Bohu že je to za námi a jestli se po tom někomu stýská a chtěl by to oživit tak ať si najde někoho koho to bude také bavit. My, evangelíci a pravoslavní můžeme mezitím společně chválit Pána a třeba jít spolu i na pivo a pomáhat jeden druhému.




Re: Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.) (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Úterý, 31. květen 2011 @ 12:53:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tridentský koncil kánon 9 a Ř 3,20; 3,24; 3,28; 4,3; 5,1; Ef 2,8; Tt 3,5

Takže spasení není třeba přijmout? Kdo ho přijímá? Na základě čeho? Ať to autor článku objasní a nemlží!

Tridentský koncil; Kánon 30 a Ř 5,1; Ko 2,13; Ko 2,14

Dluh a vina věčného trestu je něco jiného než dluh časného trestu (tj. přirozený následek zla, které jsme vykonali). To se ovšem těžko vysvětluje někomu, kdo neuznává ani dobré skutky hříšníkovy jako přirozené dobro a pokládá všechny skutky toho, kdo nepřijal spasení, za zlé.

Nemohu brát vážně článek autora, který vytrhováním z kontextu jak u slov Bible tak historického kontextu tridentských prohlášení zkresluje význam obojího. Pokud někdo pronesl "když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka", tak by zasloužil... už za to pohoršení, o tom není sporu. Ale takhle přece katolíci nevěří, to byste vědět mohl, když sem posíláte články!



Re: Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. květen 2011 @ 13:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se nám zde zase někdo hezky vyblil ...

Pro jistotu se radši ani nepřihlásil. Už to značí, jak pevně si za svým stojí.



Re: Oficiální odklon ŘKC od křesťanství (16. stol.) (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 31. květen 2011 @ 19:21:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že nějáký anonym si potřebuje opět zatapetovát a rypnout si do řkc. Ať Hospodin je s tebou nepřihlašený abys neprávdy nemusel kopirovát.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy