Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 274, komentářů celkem: 429609, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509087
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je vždy každá víra i víra Boží?
Vloženo Neděle, 29. květen 2011 @ 19:41:59 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Skutečnou cenu vody oceníme teprve na poušti a touha po světle se probudí, až když se ocitneme ve tmě. Nejen na těchto stránkách se setkávám s názory, že Bible a mnohé její zprávy jsou jen legendy a mýty, kterým se přikládá nanejvýš symbolický význam.

Velmi mnoho lidí se dnes usmívá, kdykoliv slyší o stvoření prvního lidského páru Adama a Evy. Ježíš však svými slovy potvrdil tato vyprávění jako skutečnou událost v prostoru a čase. Matouš 19,4-5:

… „Nečetli jste, že ten, který stvořil člověka od počátku, učinil je jako muže a ženu? A řekl: Proto opustí člověk otce a matku a přilne ke své ženě, a ti dva budou jedno tělo…“

Kolik lidí pochybuje o celosvětové potopě se zánikem všech živých tvorů? Jak o potopě hovořil Ježíš? Matouš 24,37-39:

Neboť jak to bylo za dnů Noe, tak bude i při příchodu Syna člověka. Jako totiž v oněch dnech před potopou jedli, pili, ženili se a vdávaly, až do dne, kdy Noe vešel do korábu, a nic nepoznali, až přišla potopa a všechny smetla – takový bude i příchod Syna člověka.

Nebo kdo dnes věří, že bylo zničeno město Sodoma a zachráněn Lot? A co o tom řekl Ježíš? Lukáš 17,29:

Avšak toho dne, kdy Lot vyšel ze Sodomy, pršel z nebe oheň se sírou a zahubil všechny.

Naší předkové a dnes často i my, se můžeme setkat s podobnými postoji i u teologů a dalších služebníků Božích. Ti zpochybňují nejen věrnost biblických výpovědí a jejich přesnost, ale snaží se o zlidštění a zjemnění některých biblických pojmů, aby se podle nich stála Bible a její zpráva pro člověka přijatelnější.

Někteří se snaží spojit Boží stvoření nebe a země s evolucí. Nebo zpochybňují vznik Izraelského národa. Naposledy jsem se včera setkal s názorem jednoho pastora, který vyjádřil mimo jiné i tuto větu: Kdyby bylo učení o věčném trápení v pekle pravdivé, pak bych o věčný život v nebi nestál. Zde.

Všichni tito lidé si neuvědomují, že takovými názory zpochybňují nejdůležitější skutečnost, a to že Bible je Boží slovo, a to až do nejmenších podrobností. Viz slova Ježíše. Lukáš 16,17:

Je však snadnější, aby nebe a země pominuly, než aby padla jedna čárka Zákona.

Zpochybňuje-li kdo biblické zprávy, které svou autoritou potvrdil Ježíš, zpochybňuje bezpochyby jeho autoritu. Mám docela vážné pochybnosti o obsahu víry lidí, kteří říkají: Věřím v Ježíše, ale jeho slovo se nemusí brát až tak doslova. Jestliže se kdo snaží oddělit jeho slova od Jeho osoby, vážně bloudí. Takovým bych doporučil slova známého kazatele C. H. Spurgeona: „Je lepší být Kristovým pacientem než doktorem teologie.“

Do Božího království přijdou podle slov Ježíše jen ti, kteří se řídili podle vůle Jeho Otce, zjevené v Božím slově. Naše příslušnost k Bohu se proto nerozhoduje teologickými myšlenkovými schématy, ale naším postojem k Jeho Slovu: „Kdo je z Boha, slyší Boží slova. Vy neslyšíte proto, že nejste z Boha.“ (Jan 8,47) Naše láska k Bohu a k Jeho Synu se pozná podle našeho vztahu k jeho Slovu: „Jestliže mě kdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat… Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova.“ (Jan 14,23-24).

Matouš 18,6.8: Kdo však pohorší jednoho z těch maličkých, kteří ve mne věří, pro toho by bylo lépe, aby mu na krk pověsili velký mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. … lépe je pro tebe, abys vešel do života zmrzačený nebo chromý, než abys měl obě ruce nebo nohy, a byl uvržen do věčného ohně.

Na závěr připojují ještě diskusní příspěvek pod tímto mým článkem na idnes a mou odpověď:

Jsem téhož názoru jako Vy, p. Siemko, co se týká stvoření světa včetně stvoření člověka, potopy, Sodomy a Gomory, biblické historie i zkreslování a znevěrohodňování Božího slova různými teology či duchovními. Co se týká porozumění ve věci věčného trápení v pekle, domnívám se, že pastor Fürst své porozumění velmi dobře a přesvědčivě biblicky vyargumentoval a je dobré o tomto pochopení věčných muk v pekle popřemýšlet. To není projevem neúcty a nevíry ke slovům J.Krista.

Tak především, Vlastík použil vyloženě nebiblické spojení. Věčné trápení v pekle, tak to nikde v Bibli nenajdete. A proto už celá jeho argumentace nemá smysl. A to, co naznačil, "Když člověk umře, čas na hodinách jeho života se zastaví." je v rozporu se slovy Pána Ježíše a dalších pisatelů Bible. A proto jsem ho zařadil mezi ty, co učí nebiblicky. A platí o něm to, co jsem psal. Měl by se docela vážně zamyslet nad svým jednáním, neboť svými slovy pohoršuje dítky Boží.


Podobná témata

Zamyšlení

"Je vždy každá víra i víra Boží?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je vždy každá víra i víra Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 29. květen 2011 @ 22:01:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že to není snad ten známý Fuerst z Příbrami?



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy