Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489963
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co učí Bible o smrti?
Vloženo Středa, 16. únor 2011 @ 12:12:03 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal kabrtdaniel

Co je po smrti? Jdeme přímo do nebe? Do pekla? Do očistce? Nebo zcela zmizíme?



Jób 14:10 (Ekumenická Bible)

Zemře-li muž, rozpadne se. Zhyne-li člověk, kam se poděl?

----------------------------------------------------

Stejně jako Jób, i my přemýšlíme, co se stane po smrti.

Jdeme přímo do nebe? Do pekla? Do očistce? Nebo zcela zmizíme?

Podívejme se, co o tomto předmětu učí Slovo Boží.

 
Genesis 2:17

Z toho [stromu poznání dobra i zla] nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš.

---------------------

Římanům 5:12

A proto, jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak také smrt přešla na všechny lidi, poněvadž všichni zhřešili.

----------------------------------------------------

Již jsme viděli, že nesmrtelnost člověka byla podmíněna neustálým spojením s Bohem, zdrojem života.

Neposlušností Bohu, tedy hříchem, se člověk stal bytostí odsouzenou k smrti.



 
Kazatel 12:7 (Ekumenická Bible)

A prach se vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal.

----------------------------------------------------

Rovněž jsme viděli, že člověk sestává z těla vzatého ze země a z dechu života, nebo ducha, přicházejícího od Boha.

Tato kombinace těla a ducha tvoří živou duši (podrobněji v článku Tělo, duše a duch).

A naopak, duše přestává existovat, když se tato kombinace rozpadne: duch (dech života) se vrátí k Bohu a tělo se vrátí do země. Nastává smrt, která je předmětem této lekce.



 
Jób 3:11,13 (Ekumenická Bible)

Proč jsem nezemřel hned v lůně (...) matky? (...)

Ležel bych teď v klidu, spal bych, došel odpočinku.

---------------------

Žalm 13:4 (Ekumenická Bible)

Rozjasni mé oči, ať neusnu spánkem smrti.

----------------------------------------------------

První překvapení: Slovo Boží přirovnává smrt ke spánku!

Uvidíme, že Bible používá toto přirovnání mnohokrát a to velice jasným způsobem.



 
Slovo Boží popisuje smrt jako spánek:

«Zarputilci za kořist ti padli, dřímají svůj sen (...). Pohrozils, Jákobův Bože, a mrákota obestřela válečné vozy i koně.» (Žalm 76:6,7 - Ekumenická Bible)

«Potom (...) [Štěpán] hlasitě zvolal: “Pane, nepočítej jim tento hřích!” A když to řekl, zesnul. A Saul jeho zabití schvaloval.» (Skutky 7:60 až 8:1)

«(...) “usnou věčným spánkem a neprocitnou,” je výrok Krále, jehož jméno je Hospodin zástupů.» (Jeremiáš 51:57 - Ekumenická Bible)

«Nechci pak, bratři, abyste nevěděli o těch, kdo zesnuli, abyste se nermoutili jako ti ostatní, kteří nemají naději.» (1 Tesalonickým 4:13)



 
Jan 11:11-14

To [Ježíš] pověděl a potom jim [učedníkům] řekl: «Lazar, náš přítel, usnul, ale jdu, abych ho probudil.»

Jeho učedníci řekli: «Pane, jestliže usnul, bude zdráv!»

Ježíš to však řekl o jeho smrti, ale oni se domnívali, že mluví o odpočinku ve spánku.

Tehdy jim Ježíš řekl jasně: «Lazar zemřel.»

----------------------------------------------------

Ježíšova slova jsou v naprostém souladu se Starým zákonem: když člověk zemře, upadne do stavu spánku a očekává den svého vzkříšení.



 
Žalm 94:17 (Ekumenická Bible)

Kdyby mi Hospodin nepomáhal, zakrátko bych bydlel v říši ticha.

---------------------

Žalm 115:17 (Ekumenická Bible)

Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha.

----------------------------------------------------

Mrtví tedy skončí ve stavu úplného spánku: zůstávají v hrobě v tichosti.

Slovo Boží je v tomto ohledu přímé: když zemřeme, upadneme do stavu naprostého bezvědomí.



 
Kazatel 9:5,6,10 (Ekumenická Bible)

Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Jak jejich láska, tak jejich nenávist i jejich horlení dávno zanikly a nikdy se již nebudou podílet na ničem, co se pod sluncem děje. (...)

Všechno, co máš vykonat, konej podle svých sil, neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých, kam odejdeš.

----------------------------------------------------

Tato pasáž je tak zřejmá, že někteří lidé, kteří chtějí popřít bezvědomí mrtvých, tvrdí, že kniha Kazatel není inspirovaná...



 
Kazatel 12:10 (Ekumenická Bible)

(...) tak bylo zapsáno, co je pravé, slova pravdy.

---------------------

2 Timoteovi 3:16

Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k vyučování, k usvědčování, k napravování a k výchově ve spravedlnosti.

----------------------------------------------------

Naneštěstí pro kritiky knihy Kazatel Bůh s jejich přístupem počítal. Zajistil, aby Bible pravdivost této knihy zvláště potvrdila.

Kromě toho, co bylo řečeno, rozumějme, že mnoho jiných knih Slova Božího jasně učí úplné bezvědomí mrtvých.



 
Bible učí, že se mrtví nalézají ve stavu úplného bezvědomí:

«Člověk ulehne a nepovstane a dokud nebesa budou, neprocitne, ze spánku se neprobudí. (...) Neví, jsou-li jeho synové ve cti, není mu známo, jsou-li v nevážnosti.» (Jób 14:12,21 - Ekumenická Bible)

«Proto tě připojím ke tvým otcům, budeš uložen do svého hrobu v pokoji a tvé oči nespatří nic z toho zla, které uvedu na toto místo.» (2 Královská 22:20 - Ekumenická Bible)

«Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu?» (Žalm 6:6 - Ekumenická Bible)

«Jeho duch odchází, on se vrací do své země, tím dnem berou za své jeho plány.» (Žalm 146:4 - Ekumenická Bible)



 
A ještě další verše dokazují, že mrtví jsou zcela bez vědomí:

«Což pro mrtvé budeš konat svoje divy? Povstanou snad stíny a vzdají ti chválu? Což se o tvém milosrdenství vypráví v hrobě? O tvé věrnosti v říši zkázy? Což jsou známy v temnotě tvé divy, tvoje spravedlnost v zemi zapomnění?» (Žalm 88:11-13 - Ekumenická Bible)

«Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha.» (Žalm 115:17 - Ekumenická Bible)

«Vždyť podsvětí nevzdává ti chválu, smrt tě nedovede chválit, ti, kdo sestoupili do jámy, už nevyhlížejí tvou věrnost. Živý, jenom živý, vzdá ti chválu jako já dnes.» (Izaiáš 38:18,19 - Ekumenická Bible)

[Poznámka: hebrejské slovo «sheol» (v řečtině «hades») zde přeložené jako «podsvětí» znamená prostě hrob.]



 
Jan 3:13

[Ježíš řekl:]

«Nikdo nevystoupil do nebe, jen ten, kdo sestoupil z nebe, Syn člověka, který je v nebi.»

---------------------

Skutky 2:29,34

Bratři, mohu vám směle říci o patriarchovi Davidovi, že zemřel a byl pochován a jeho hrob je u nás až do dnešního dne. (...)

David přece nevystoupil do nebe.

----------------------------------------------------

Víra, že spravedliví odchází do nebe v okamžiku smrti, není založena na Bibli.

Mrtví odpočívají v hrobě v naprostém bezvědomí.



 
Jób 17:13,15,16 (Ekumenická Bible)

I kdybych měl naději, podsvětí bude mým domem, lože si ustelu ve tmách. (...) Kde mám jakou naději a splnění mé naděje kdo spatří?

Závory podsvětí zapadnou, až se spolu do prachu uložíme.

---------------------

Genesis 37:35

Půjdu za svým synem do hrobu v zármutku.

----------------------------------------------------

Jób a Jákob věděli, že v okamžiku smrti nevystoupí do nebe, ale půjdou do hrobu, sídla mrtvých (hebrejsky «sheol»; řecky «hades»).

Vskutku, podsvětí nikdy neznamená nebe, očistec nebo peklo s věčným utrpením.

Znamená to hrob.



 
Jan 14:2,3

[Ježíš řekl:]

«Jdu, abych vám připravil místo.

A když odejdu a připravím vám místo, zase přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli tam, kde jsem já.»

----------------------------------------------------

Nyní když víme, že mrtví neodcházejí do nebe, ale odpočívají tiše v hrobě, nabývají Ježíšova slova na významu.

Vskutku, jak by mohl přijít znovu pro své děti, jestliže byly v nebi již ode dne své smrti?



 
2 Samuelova 12:22,23 (Ekumenická Bible)

Dokud dítě ještě žilo, postil jsem se a plakal, neboť jsem si říkal:

«Kdoví, zda se Hospodin nade mnou neslituje a zda dítě nezůstane naživu.»

Teď zemřelo. Proč bych se měl postit? Což je mohu ještě přivést zpět?

Já půjdu k němu, ale ono se ke mně nevrátí.

----------------------------------------------------

Poučme se tímto veršem: když se modlíme, musí to být jen v zájmu živých.

Modlit se za mrtvé nemá smysl: jejich věčný osud je již určený podle jejich vlastní volby, kterou udělali ve svém životě.

Naše modlitby nemohou jejich volbu již změnit, ať se modlíme sebe usilovněji.



 
Deuteronomium 18:10-12

Ať se u tebe nenajde (...) vyvolávač duchů, vědma ani ten, kdo se doptává mrtvých.

Každý, kdo páchá něco takového, je pro Hospodina ohavný.

----------------------------------------------------

Již jsme se dověděli, že se musíme modlit jen k Bohu a Bohu samotnému
Protože jsou mrtví ve stavu bezvědomí, je zřejmé, že modlitby k nim vyzní naprázdno.

Ale Bůh jde ještě dále a přísně varuje před vyvoláváním mrtvých.

Proč je to tak nebezpečné?



 
Izaiáš 8:19,20 (Ekumenická Bible)

Řeknou vám: «Dotazujte se duchů zemřelých a jasnovidců, kteří sípají a mumlají.» Což se lid nemá dotazovat svého Boha? Na živé se má ptát mrtvých?

K zákonu a svědectví! Což oni neříkají takové slovo, že mu z něho nevzejde jitřní záře?

---------------------

2 Korintským 11:14

A není divu, vždyť sám satan se vydává za anděla světla.

----------------------------------------------------

Ve snaze vyvolat mrtvou osobu dáváme Satanovi příležitost vydávat se za ni a tak nás podvést, abychom uvěřili jeho lžím.



 
Jób 7:9,10 (Ekumenická Bible)

Oblak se rozplyne, zmizí; stejně kdo sestoupí do podsvětí, už nevystoupí,

nevrátí se nikdy zpět do svého domu, neobjeví se už na svém místě.

----------------------------------------------------

Takže jev, známý jako strašidelný dům, nemůže být připisován návratu mrtvých, ale Satanově moci.

Skutečně, Satan chce, abychom uvěřli, že můžeme komunikovat se světem mrtvých, aby nás podvedl.

Tomuto se budu věnovat podrobně v jiném článku.

 
Malachiáš 3:23 (Ekumenická Bible)

Hle, posílám k vám proroka Elijáše.

---------------------

Matouš 11:7,14

Ježíš začal zástupům říkat o Janovi: (...)

«A jste-li to ochotni přijmout, on je ten Eliáš, který měl přijít.»

----------------------------------------------------

A teď několik slov o převtělení.

Někteří lidé se snaží dokázat jeho pravdivost Biblí a citují tato slova Ježíše, aby potvrdili, že Jan byl převtělením Eliáše.

Je to ale skutečně, co Ježíš těmito slovy mínil?



 
Lukáš 1:17

On [Jan] půjde před jeho [Boží] tváří v duchu a moci Eliášově.

---------------------

Jan 1:21

Zeptali se ho [Jana]: «Kdo tedy? Jsi Eliáš?»

A on řekl: «Nejsem.»

----------------------------------------------------

Ježíš označil Jana Křtitele za «Eliáše, který měl přijít», protože Jan měl ducha a moc, charakteristické pro Eliášovo působení.

Navíc, Jan Křtitel sám popřel, že by byl Eliáš.

Toto řečeno, co tedy Slovo Boží učí o převtělení?



 
Genesis 3:4

Nato had ženě řekl:

«Určitě nezemřete!»

---------------------

Židům 9:27

A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud.

----------------------------------------------------

Satanova první lež člověku měla za účel, aby uvěřil, že je nesmrtelný, ať poslouchá Boha nebo ne. Myšlenka převtělení pochází z této první lži.

Bible ale mluví jasně: člověk zemře jen jednou a po smrti ho čeká soud, nikoliv další život na zemi v jiném těle.



 
Lukáš 23:43

Ježíš mu [jednomu ze zločinců] odpověděl:

«Amen, říkám ti, dnes budeš se mnou v ráji.»

----------------------------------------------------

Podívejme se nyní na klasickou námitku proti bezvědomému stavu mrtvých: nejdříve, Ježíšova věhlasná odpověď litujícímu zločinci.

Musíme rozumět, že původní texty neměly interpunkce: překladatel si sám zvolil, kam umístit čárky k usnadnění čtení.

Takže tato věta může být také čtena: «Amen, říkám ti dnes, budeš se mnou v ráji.»

Nyní se jistě zeptáte, která verze je správná?



 
Jan 20:17

[Ježíš řekl:]

«Nedotýkej se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci.»

----------------------------------------------------

Ježíš po svém vzkříšení řekl, že ještě nevystoupil do nebe; nemohl tam tedy s sebou vzít litujícího zločince.

Správná verze proto musí znít: «Amen, říkám ti dnes, budeš se mnou v ráji.»

Tato verze je v souladu s prohlášením Ježíše a také s celkovým učením Bible, podle kterého mrtví odpočívají v hrobě a očekávají svoji odměnu, která jim bude dána na konci světa, nikoliv hned po smrti.



 
Zjevení 6:9,10

(...) viděl jsem pod oltářem duše zavražděných pro Boží slovo a pro svědectví, jehož se drželi.

A hlasitě volali: (...).

----------------------------------------------------

Druhá klasická námitka: duše volající pod oltářem.

Je důležité uvědomit si, že se nalézáme v knize Zjevení, která obsahuje velmi názorné symbolické výrazy, zejména v sedmi pečetích, odkud tento verš pochází.

Může tento obraz znamenat něco jiného, než námitkou předkládané vědomí mrtvých?

Podívejme se na další dva verše...



 
Genesis 4:10

Cos to udělal? Slyš, krev tvého bratra ke mně volá ze země!

---------------------

Židům 12:24

(...) ke skropení krví, která mluví lépe než Ábelova.

----------------------------------------------------

Stejně jako Abelova krev volala k Bohu ve svědectví zločinu jeho bratra Kaina, krev mučedníků volá k Bohu ve svědectví zločinů na nich spáchaných.

Nevolají tedy sami mučedníci, jak to verš prezentuje, ale jejich krev; jde o symbolické volání, svědčící o ublížení, kterého se jim dostalo.



 
Lukáš 16:19-24

Byl jeden bohatý člověk, oblékal se do purpuru a kmentu a každého dne se skvěle veselil. A byl jeden žebrák, jménem Lazar, který ležel u jeho vrat plný vředů. (...)

Stalo se pak, že ten žebrák zemřel a andělé ho odnesli do Abrahamova náručí. A boháč zemřel také a byl pohřben.

Potom v pekle pozvedl své oči, když byl v mukách, a spatřil zdálky Abrahama a Lazara v jeho náručí. Tehdy ten boháč zvolal: «Otče Abrahame, smiluj se nade mnou!»

----------------------------------------------------

Třetí a poslední klasická námitka: podobenství o žebráku Lazarovi a zlém boháči.

Podobenství je povídka, použitá k ilustraci lekce: nemusí být brána doslovně.

Důkaz? Podívejme se...



 
Soudců 9:7-9

Slyšte mě! (...)

Jednou se rozhodly stromy pomazat si nad sebou krále.

Řekly olivě: «Kraluj nám!»

Oliva řekla: «Mám snad opustit svou tučnost?»

----------------------------------------------------

Doslovná interpretace tohoto podobenství by nás přinutila učit, že stromy mluví. Samozřejmě, že toto nebyl autorův úmysl!

Stejně tak v podobenství o Lazarovi a zlém boháči Ježíš nevysvětloval, co se stane po smrti, ale poukazoval na sobectví farizeů.

Již jsme viděli, co Ježíš učil o smrti: přirovnal ji k spánku.

Tomuto podobenství věnuji příští článek.

 
Skutky 24:15

(...) nastane vzkříšení spravedlivých i nespravedlivých.

---------------------

Jan 5:28,29

(...) všichni, kteří jsou v hrobech, uslyší jeho hlas a vyjdou - ti, kdo konali dobro, budou vzkříšeni k životu, ale ti, kdo konali zlo, budou vzkříšeni k soudu.

----------------------------------------------------

Kdy a jak tedy tento spánek v smrti skončí?

Bible učí, že budou dvě vzkříšení:

- nejdříve vzkříšení spravedlivých, při druhém příchodu Ježíše;

- potom, po tisíci letech, vzkříšení nespravedlivých (předmět jedné z budoucích lekcí).



 
Daniel 12:2 (Ekumenická Bible)

Mnozí z těch, kteří spí v prachu země, procitnou; jedni k životu věčnému, druzí k pohaně a věčné hrůze.

---------------------

Zjevení 20:4-6

A [spravedliví] ožili a kralovali s Kristem tisíc let.

Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let.

To je první vzkříšení. Požehnaný a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení.

----------------------------------------------------

Budou dvě vzkříšení: první - spravedlivých a druhé 1000 let později - nespravedlivých.



 
1 Korintským 15:53

Toto pomíjivé totiž musí obléci nepomíjivost a toto smrtelné musí obléci nesmrtelnost.

---------------------

Zjevení 2:11

(...) kdo vítězí, tomu druhá smrt neublíží.

----------------------------------------------------

Při prvním vzkříšení udělá Bůh spravedlivé nesmrtelnými. Tím zdědí věčný život.

Při druhém vzkříšení budou nespravedliví předvedeni k soudu před Boží trůn a potom utrpí «druhou smrt».

Co přesně znamená druhá smrt? To bude předmětem příštího článku.






 
Zjevení 21:4

A Bůh jim setře každou slzu z očí a smrt už nebude, ani nářek ani křik ani bolest už nikdy nebude; neboť první věci pominuly.

---------------------

1 Korintským 15:26

Poslední nepřítel, který bude zničen, je smrt.

----------------------------------------------------

Nechť jsou tyto nádherné Boží sliby nevyčerpatelným zdrojem povzbuzení pro každého z nás!


Podobná témata

O Bibli

"Co učí Bible o smrti?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 141 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co učí Bible o smrti? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 16. únor 2011 @ 12:19:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych zdůraznil, že očistec není nějaká destinace na stejné rovině jako peklo nebo nebe. Očistec je proces, kterým jdeme do nebe. A svým způsobem započal v okamžiku, kdy jsme přijali Ježíše za svého Pána. Představa tří posmrtných místností, nebe, očistce a pekla, je zavádějící.

Takže by se to dalo formulovat tak, že jdeme buď do pekla nebo do nebe. A do nebe jdeme skrze očistec, abychom v nebi byli dokonale čistí.



Re: Co učí Bible o smrti? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 16. únor 2011 @ 13:46:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevení 20:4-6

A [spravedliví] ožili a kralovali s Kristem tisíc let.

Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let.

To je první vzkříšení. Požehnaný a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení.

----------------------------------------------------

Budou dvě vzkříšení: první - spravedlivých a druhé 1000 let později - nespravedlivých.




Danku ,
Ty jsi tedy nebyl vzkříšen k životu? Ty tedy nemáš podíl na prvním vzkříšení?


Danku a znáš tohle? 

Efezským 5,14  A kde se rozjasní, tam je světlo. Proto je řečeno: Probuď se, kdo spíš, vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.



Re: Co učí Bible o smrti? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 16. únor 2011 @ 15:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je velmi zajímavý článek. Ale je v rozporu s viděními EGW, která viděla Abrahama, Izáka a Jákoba v nebi.



Re: Co učí Bible o smrti? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 11:32:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Víra, že spravedliví odchází do nebe v okamžiku smrti, není založena na Bibli???. - Mrtví odpočívají v hrobě v naprostém bezvědomí."...

Nemám chuť vést nekonečné a neplodné debaty.


Článek není pravdivý.
Výklad úryvků Písma je podán tendenčně podle předem připraveného záměru. Není objektivní, manipuluje s pravdou.

Tímto způsobem z Písma dokážu cokoli budu chtít, třeba že naši zemi navštívili mimozemšťané a "vylepšili" lidské DNA
.


Náš Bůh není Bohem mrtvých, a ani bezvědomých.
Toto je skutečné učení evangelia:

(Fp 1,21-24)
Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk.(tedy nikoli bezvědomí!).
Jestliže však pro mne život v těle znamená plodnou práci, pak nevím, co si vybrat,
neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a BÝT s Kristem, což je zdaleka nejlepší;
ale zůstat v tomto těle je potřebnější kvůli vám.

Dokud Kristus nedokonal svou oběť, spravedliví tohoto světa (všichni, kteří nebyli určeni k věčné záhubě), neodcházeli do nebe, protože nebe bylo pro člověka uzavřeno. Až Kristus ho otevřel svou smrtí. Oni odcházeli na místo mrtvých (různé výrazy v Bibli, vyjadřující to samé: šeol, hádes, peklo, lůno Abrahámovo, vězení), kde v radosti očekávali příchod Mesiáše. To taky správně popisuje Kristus na příběhu Lazara. Boháč už tehdy trpěl, nikoli, že by snad byl v bezvědomí!
Kristus pak, když jeho tělo leželo v hrobě, přišel zvěstovat radostnou zprávu o vykoupení právě těmto duším (1 Pt 3,19).

smysl Zj 20,4-6 je zcela jiný.


Kristus už dávno vládne
(Mt 28,19) spolu se svatými v nebi, kteří mají podíl na jeho vládě. Vlládnou tak, jak jim Kristus přikázal (Mt 20,25-27). Jsou námi ctěni a vzýváni o přímluvu a tím i v našich srdcích VZKŘÍŠENI. To je to první vzkříšení.





Stránka vygenerována za: 2.05 sekundy