Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429579, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 599 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497025
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Grécke časovanie
Vloženo Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 15:39:35 CET Vložil: Stepan

Studijní materiály poslal ivanp

GRÉCKE SLOVESNÉ ČASY POUŽÍVANÉ PRE SPASENIE



...pred nedávnom tu prebiehala polemika o tom či ,,sme spasený,, alebo ,,budeme spasený,, poprípade ,,boli sme spasený,,...
možno viac osvetlí grécke časovanie...

GRÉCKE SLOVESNÉ ČASY POUŽÍVANÉ PRE SPASENIE

Spasenie nie je produkt, ale vzťah. Nekončí sa tým, keď niekto uverí Kristovi; to je len

začiatok! Nie je to poistka proti požiaru, ani lístok do neba, ale neustále meniaci sa život na

Kristovu podobu.


SPASENIE AKO KOMPLETNÝ ČIN (AORIST)

- Skutky 15:11

- Rim 8:24

- 2Tim 1:9

- Tit 3:5

- Rim 13:11 (kombinuje aorist s orientáciou do budúcnosti)


SPASENIE AKO STAV BYTIA (PERFEKTUM)

- Ef 2:5,8


SPASENIE AKO NEUSTÁLY PROCES (PRÍTOMNÝ)

- 1Kor 1:18; 15:2

- 2Kor 2:15


SPASENIE AKO BUDÚCE NAPLNENIE (BUDÚCNOSŤ v slovesnom čase alebo obsahu)

- Rim 5:9,10; 10:9,13

- 1Kor 3:15; 5:5

- Fil 1:28; 1Tes 5:8-9

- Žid 1:14; 9:28

- (naznačené v Mt 10:22; 24:13; Mk 13:13)
 
Časy sa dajú rozdeliť do kategórií podľa toho, ako autor vníma vývoj konania:

1. udialo sa to = aorist

2. udialo sa to a výsledky trvajú = perfektum

3. dialo sa to v minulosti a výsledky trvali, ale už netrvajú = predminulý

4. deje sa to = prítomný

5. udialo sa to = imperfektum

6. udeje sa to = budúci


Konkrétnym príkladom toho, ako tieto časy pomáhajú pri výklade, je

výraz “spasiť”. Používal sa v niekoľkých rôznych časoch na vyjadrenie

jeho procesu, aj vyvrcholenia:


1. aorist – “spasený” (Rim 8:24)

2. perfektum – “spasený a výsledky pokračujú” (Ef 2:5,8)

3. prítomný – “je spasený” (1Kor 1:18; 15:2)

4. budúci – “bude spasený” (Rim 5:9,10; 10:9)


C. Pri sústredení sa na slovesné časy vykladači hľadajú dôvod, prečo si pôvodný

autor vybral určitý konkrétny čas na to, čo chcel vyjadriť. Štandardným,

“neprikrášleným” časom bol aorist. Bola to bežná “nešpecifická”,

“neoznačená” alebo “neúnavná” slovesná forma. Môže sa používať rôznymi

spôsobmi, ktoré musí špecifikovať kontext. Aorist jednoducho vyjadroval, že

sa niečo vyskytlo. Aspekt minulého času je obsiahnutý len v

indikatíve (oznamovacom spôsobe). Ak bol použitý akýkoľvek iný čas,

zdôrazňovalo sa niečo oveľa konkrétnejšie. Ale čo?

1. Perfektum. Tento čas hovorí o dokončenom konaní s trvalými

výsledkami. V niektorých ohľadoch to bola kombinácia aoristového

a prítomného času. Obyčajne je pozornosť sústredená na trvalé

výsledky alebo dokončenie konania. Príklad: Ef 2:5 a 8: “boli ste

a naďalej ste spasení”.


Bob Utley

East Texas Baptist University

27. jún 1996

vložil ivanp


Podobná témata

Studijní materiály

"Grécke časovanie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Grécke časovanie (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 16:52:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, díval jsem se do překladu KMS a všechna ta místa, která uvádíš jsou tam přeložena správně, anebo ze souvislosti vyplývá smysl, který uvádíš. Používám ho nejsčastěji. Mnohdy si vypomůžu kralickým, nebo orginálním řeckým.

Dobře že jsi to tady dal.



Re: Grécke časovanie (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 20:30:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
      Díky za poučný článek.



Re: Grécke časovanie (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 15:48:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."1. Perfektum. Tento čas hovorí o dokončenom konaní s trvalými výsledkami."...


Význam slova "SPÁSA" je ve smyslu záchrana života.

Z toho třeba vycházet především,
abychom správně pochopili smysl řečeného a takový výklad nemůže být v rozporu s žádným jiným místem v Písmu.


Perfektum (spaseni) vyjadřuje naši záchranu z života člověka tohoto světa do života znovuzrozeného Božího dítěte. Každý člověk se dědičně rodí s padlým lidstvím do života vyhnanců z ráje a nikdo sám nedokáže tento stav změnit. Lidstvo potřebovalo Vykupitele.

Postup této záchrany vykoupením (spásy v tomto životě) je následující:
- Člověku je nabízen dar víry - Bůh sám se dotýká lidského srdce a vzbuzuje v něm touhu po Bohu. Je to naše potlačená přirozenost. Člověk byl stvořen k životu ve společenství s Bohem a bez Boha strádá. Bez Boha nikdy nemůže být plně šťasten.

- Člověk Bohu odpovídá vlastním uvěřením, v čemž ho povzbuzuje a mu pomáhá Duch svatý. Uznává Krista za svého Spasitele a tuto víru stvrdí skutkem vyznání.

- Následně se člověk nechá pokřtít podle (Mt 28,19), a stává se z něho křesťan, dítě Boží s dědictvím (Gal 4,7) věčného života (Ř 6,22-23).
Ve křtu je starý člověk ukřižován (Ř 6,6), je přibit na Kristův kříž (Kol,2,13; ), je pohřben do Kristovy smrti (Ř 6,4). Skrze kříž jsme smířeni s Bohem, jsou nám odpuštěny všechny dosavadní hříchy (Ř 6,7).
Obléká Krista, stává se Kristovcem. Křest je Kristova obřízka srdce (Kol 2,11).
Hříšný starý člověk byl sice pro Boha jako mrtvý - byl vyhnán z Boží blízkosti, vyděděn. Bůh ho však přesto nikdy nepřestal milovat a to vroucí láskou až na smrt.
Ve křtu se člověk znovuzrodí z vody a z Ducha (J 3,5), je vzkříšen (Kol 2,12)  a dále už chodí s Bohem v novotě života (Ř 6,4).

To je tedy ta spása, to zachránění trvalé, jak o ní na více místech mluví Písmo. Křest člověka smíří s Bohem jednou a už navždy. Křest se neopakuje. Křest nám ale nijak nezajistí, že už nebudeme dále hřešit. Proto podstupujeme vnitřní boje a neustále v nich potřebujeme Boží pomoc. Proto Kristus ustanovil ve své církvi službu odpouštět hříchy (J 20,21-23).

Ale křest, tato naše záchrana a vstupenka do nebe, ještě není spása věčná. Věčnou spásu obdržíme až po naší smrti na Kristově soudu. Naše spasení třeba dovršit dalším životem v Bohu. Životem s Bohem a podle Božího řádu uskutečňovat spasení duší.

Křest tedy může být u někoho klidně i začátkem jeho věčné spásy, pokud dar věčného života ani na okamžik nezahodí hříchem ke smrti.







Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy