Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116490509
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Nemůžeme hříšníka změnit v oběť
Vloženo Úterý, 25. leden 2011 @ 19:13:04 CET Vložil: Stepan

Akce poslal Nepřihlášený

Štěpán Rucki na konferencii v Brne predstavil reformačné Solas ako základ evanjelikalizmu

B R N O - V sobotu sa v modlitebni Wesleyánskej cirkvi v Brne uskutočnila „2. Zimní konference Zápasu o duši a Poutnikovy četby“ s názvom „Co je evangelikální?“. Prvým rečníkom bol Štěpán Rucki, ktorý charakterizoval reformačné „Solas“ ako návrat ku koreňom. Pojem evanjelikalizmus má, ako uviedol, korene v reformácii 16.storocia a vychádza z Listu Rímskym 1:16. V súčasnej dobe má tento pojem skôr sociálno-kultúrny nádych. V Českej republike je chápanie slova evanjelikálny „zatemňované“ súčasným významovým kontextom anglického slova „evangelical“ a historicky mu skôr odpovedal pojem evanjelický. „Musíme, žiaľ, povedať, že toto slovo dávno stratilo svoj obsah a náboj. Evanjelické cirkvi hlavne kvôli liberálnej teológii skoro úplne spreneverili význam tohto slova,“ povedal. „Reformátori nadväzovali na učenie apoštolov a vracajú sa ku prvopočiatku kresťanstva, nie je to vytrhnuté z kontextu, ale reformácia - návrat ku pôvodnému stavu. Nie je to sektársky počin, ale hľadanie kontinuity s vierou prvých kresťanov.“ Podľa neho, jadro cirkvi stojí na spasení človeka. „Hovoríme o obrátení, znovuzrodení, ale o čo išlo bolo ospravedlnenie človeka pred Bohom. Mám pocit, že toto dnes nie je problém medzi kresťanmi.“ Vo svojej ďalšej reči postupne vysvetlil pojmy Sola Gratia, Sola Fide a Sola Scriptura. „Sú reformačné Solas relevantné ešte v dnešnej dobe? Voči komu, alebo voči čomu, sa vymedzovať?“ položil rečnícke otázky a konštatoval, že vymedzenie stále platí voči Rímskokatolíckej cirkvi ako v dobe reformácie, keďže sa katechizmus v princípoch nezmenil od Tridentského koncilu.„Myslím, že vymedzenie platí voči mnohým prúdom protestantských cirkví i v evanjelikalizme,“ podľa neho nastalo zdevalvovanie pojmu evanjelikalizmu. Obchod s cenným tovarom sa, ako uviedol, zmenil na brak. „Mám pocit, že sa veľa vecí takto zmenilo.“ Ako ďalej povedal, došlo ku náhrade zvesti o spasení za psychoterapeutický model. „Hriešnik sa mení v obeť, ktorá je postihnutá zraneniami... Nemôžeme hriešnika zmeniť v obeť. ... Kresťanské kníhkupectvá sú tým doslova preplnené, skoro zo 70-tich percent je z tejto oblasti. Každý autor ponúka svojich 10 bodov ako prejsť od stavu, kde sa človek nachádza až ku zotaveniu. Poradenský priemysel vynáša milióny...,“ riešia sa problémy, cieľ je okamžité uspokojenie bez kresťanskej nádeje. Štěpán Rucki uviedol, že je to kresťanstvo bez pokánia, sústredenie sa na seba, či vedenie ku sobectvu. Rečník charakterizoval marketingový model cirkvi, kde je cirkev ako podnik a dobrý pastor je dobrý manažér. Ako dodal, nie je proti veľkým zborom, sám pochádza z 300-členného zboru. Niekedy však veľké zbory prevádzkujú činnosti, ktoré uctievanie premieňajú na zábavu. Poukázal na model Prirodzeného rastu cirkvi Christiana Schwarzera, ktorý „nepovažuje prebudenie za zázrak, ale za výsledok používania vhodných prostriedkov“. Teológia otvoreneho teizmus hlása, že namiesto prozreteľnosti je tu náhoda, pokračoval. Boh pracuje vo variantách a my s Ním spolupracujeme. Tento smer chce ľudí vyburcovať ku aktivite a modlitebnému životu. Takéto názory vedú, podľa rečníka, ku úplnému popretiu Sola Gratia. Medzi ďalšie nepravé modely zaradil evanjelium úspechu a zdravia. Autor knihy Je někdo z vás nemocen? povedal, že proklamácia Solas je považovaná za anachronickú či ako hlas z ghetta. „Keď niekto začne vyznávať Solas to môže spôsobiť jedine Božia milosť, záchrana v osobe Ježiša Krista." Boh rečníka od 13 rokov, keď sa stal kresťanom, rôznymi skúsenosťami viedol k tomu, že on sám bytostne nemá pod kontrolou vôbec nič, povedal. „Všetko je Božia milosť, Solas nepriťahuje davy a nesie punc anachronizmu,“ ak je človek úplne na dne a nevie na koho sa obrátiť, nie je žiadny pevnejši základ než Solas, uviedol Štěpán Rucki. „Potrebujeme prebudenie alebo reformáciu? V kresťanských kruhoch počujme, že národ potrebuje prebudenie. Ja sa ku tomu hlásim stopercentne, ale ešte mnoho viac by som mal radosť z toho, keby cirkvi zatúžili po neskorumpovanom evanjeliu v solas a to je mojou modlitbou a prianím pre túto konferenciu," dodal na záver.


Podobná témata

Akce

"Nemůžeme hříšníka změnit v oběť" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nemůžeme hříšníka změnit v oběť (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 26. leden 2011 @ 10:53:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je psáno že máme milovat bližního jako sebe sama a to i svého nepřítele a vidět v tom nejmenším bližním Ježíše Krista, ne že se máme vůči někomu vymezovat. Proti katolíkům, evangelíkům a dokonce i už i evangelikálům. Zas už nám tady někdo tvrdí že jsme na jedné lodi, ať už se nám to líbí nebo ne. Tohle je velice podivný způsob jak praktikovat v životě zásadu Sola scriptura. Pokud se jí někdo chce držet tak k čemu jsou potom přednášky a nebiblická vymezování ? Konference a marketingové modely ?

„nepovažuje prebudenie za zázrak, ale za výsledok používania vhodných prostriedkov“

Jak souvisejí vhodné prostředky se zásadou nic než milost ?




Re: Nemůžeme hříšníka změnit v oběť (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 26. leden 2011 @ 11:03:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mnoha theologů všech možných denominací a jazykoznalců se dá hebrejskému ekvivalentu slova hřích rozumět mnoha způsoby. Mimo jiné se dá chápat i jako nemoc, odchylku od správného směru nebo dokonce minutí terče. Podsouvat jim plošně že z hříšníka dělají oběť mi připadá přemrštěné a zavádějící. I když to možné je. O něco podobného se ve velkém pokoušeli ideologové těch kteří popírali Boha a chtěli stavět na člověku. Ti tvrdili že zločinec je oběť a vrahem společnost, církev nebo dokonce náš Otec. A vyvolali tak bezdůvodnou a zatvrzelou nenávist vůči zločincům a nechuť odpustit i u mnoha spravedlivých. Podobně jako u mnoha lidí zdiskreditovala extrémní levice věci jako je například touha po míru. Mnohý hříšník je skutečnou obětí naší pýchy a tvrdosti srdce která mu ukazuje Boha v pokřiveném světle. Našeho farizejství.




Re: Nemůžeme hříšníka změnit v oběť (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 20. květen 2011 @ 21:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v článku sa píše: Štepan Rucki vo svojej reči vysvetlil pojmy Sola Gratia, Sola Fide a Sola Scriptura.
a ja sa pýtam: Kde sa v bibli vyskytujú tieto pojmy a ako ich sola biblicky vysvetlil ?



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy