Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 458 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499757
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Poklad církve.
Vloženo Neděle, 16. leden 2011 @ 16:04:24 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Zástupnost je pro lidskou společnost typická.

V minulém článku jsem trochu nastínil, jak je možné, že katolická církev disponuje jakýmsi „pokladem“.
Byl jsem připraven na posměšky, ale ono nic. Usuzuji z toho, že jste to buď už pochopili (a snad i přijali?), nebo bylo dostatek jiných vábivějších „cílů“, do čeho se strefovat.
Pokusím se vystihnout podstatu tohoto tématu, která spočívá v lidské zástupnosti a je samou podstatou křesťanství. Kdo popírá tuto možnost zástupnosti jednoho člověka jiným, popírá zároveň i Kristovu zástupnou oběť za nás za všechny.

Kristus přišel na svět, aby na sebe vzal naše hříchy, aby za nás trpěl až na smrt.
Spravedlnosti je učiněno zadost, ale je přemožena láskou.
(Iz 50,6)
Svá záda jsem vydal těm, kteří mě bili, svá líce těm, kdo rvali můj vous. Neskrývám tvář před hanou a slinou …   

Vypráví se příběh o jednom vládci, který proslul svou spravedlností.
Ten vydal zákon a za jeho porušení určil počet ran bičem. Však první, kdo tento zákon porušil, byla jeho vlastní matka. On, jako soudce, ji odsoudil, aby na ní byl vykonán trest a spravedlnost se naplnila. Pak si ale svlékl košili a místo matky přijal rány bičem na svá záda … 

Zástupnost je neoddělitelnou součástí lidského života a bývá obvykle spojována s láskou.
Bývá to láska mateřská, otcovská, která motivuje rodiče, aby rozhodovali jménem svých dětí. A Bůh toto respektuje, vždyť on sám je autorem přirozeného řádu, kdy děti existenčně závisí na péči a lásce rodičů. Jen proto je možné křtít malé děti, když víra rodičů a víra společenství místní církve zastoupí jejich víru.
Zástupnost uznává i světské právo.
Když dítě dědí, správcem tohoto majetku až do dospělosti bývá určen jeho poručník. V monarchii když zemře panovník a dědic není plnoletý, vládne jeho jménem určený správce - regent
Rodiče mají být v otázce víry také takovými regenty víry dítěte. Až dítě dospěje do schopnosti samostatného uvědomělého vztahu (což bývá poměrně brzy), ujímá se samo správy svého dědictví - daru věčného života.

Ale zpátky k pokladu víry.
Apoštol Pavel nám dává zářivý příklad v následování Kristovy lásky k bližním. Je si plně vědom své odpovědnosti za ty, které mu Bůh svěřil, plně vědom svého správcovství jemu svěřených „dětí“. 
(Kol 1,24-25)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.
Jejím jsem se stal služebníkem, vzhledem ke správcovství, jež mi bylo pro vás dáno od Boha, abych naplnil Boží slovo.(Ř 12,1)
Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši rozumnou službu.
(1 Kor 9,27)
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen

Mimo apoštola Jana, všichni ostatní apoštolové zemřeli mučednickou smrtí za nepředstavitelných bolestí. Potřebovali snad to své utrpení pro sebe? Vždyť přece i tak žili svatým životem! Nebo snad toto utrpení bylo zbytečné, jaksi navíc? 
Svatý Polykarp ve svých 86 letech byl postaven na hranici k upálení. Když se od něho plameny odkláněly a odmítly ho strávit, polili ho vojáci olejem, aby lépe hořel! Dovedete si někdo představit, co to byla za bolest? Apoštol Pavel byl pro víru sťat, Petr ukřižován. A tak bychom mohli pokračovat až do dnešních časů. Maxmilián Kolbe – kněz v koncentráku, dobrovolně zastoupil  otce rodiny a nechal se místo něho popravit.
Všichni tito lidé žili svatými životy a byli by určitě spaseni i bez tohoto utrpení, bez této oběti, ale jim záleželo více na záchraně ostatních, než na sobě. Mají nyní právo toto své utrpení nabídnout na smazání trestu někoho jiného, aby se spravedlnost naplnila a přesto zvítězila láska? Chápete už, co to znamená vládnout spolu s Kristem?

A dostali jsme se k pokladu církve, který byl vytvořen utrpením Krista a svatých mučedníků.
Římský biskup je správcem církve a proto na základě moci svazovat a rozvazovat vyhlašuje podmínky „hospodaření“ s tímto pokladem, podmínky získání odpustků.
Oběť v lásce za jiné je stěžejním sloupem křesťanství.
Takové oběti se však člověk musí postupně naučit, musí do ní dorůst, to nikomu nespadne jen tak do klína. Musí se to v životě  „trénovat“ , podrobovat tělo do služby.
Spojovat modlitbu s půstem.
Aby člověk dorostl k velkým věcem, musí  se nejdřív naučit dokázat si odříct věci malé. Opravdové lásce se člověk učí, ta vyžaduje oběti, námahu a často i utrpení. 
Žádný člověk není ostrov. Jsme společenství a neseme do jisté míry i odpovědnost za druhé. Máme kráčet k Bohu společně a ve vzájemné lásce. Stát se jednou po naší smrti součástí "oblaku svědků" v Kristu. Dokážeme za druhé zaplatit jejich dluhy, vzít jejich trest na sebe? Měli bychom to dokázat, pokud si říkáme křesťané. Kristus přece právě toto pro nás učinil a my ho máme ve všem následovat. Nebo jsme jen „papíroví“ křesťané, takoví, kteří sem chodí jen mlátit prázdnou slámu?


Podobná témata

Katolicismus

"Poklad církve." | Přihlásit/Vytvořit účet | 68 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Poklad církve. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:15:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Dokážeme za druhé zaplatit jejich dluhy, vzít jejich trest na sebe? Měli bychom to dokázat, pokud si říkáme křesťané. Kristus přece právě toto pro nás učinil a my ho máme ve všem následovat. Nebo jsme jen „papíroví“ křesťané, takoví, kteří sem chodí jen mlátit prázdnou slámu?

  Díky Bohu, že nedokážu vzít cizí trest na sebe a že už nejsem součástí té ohavnosti, ve které jsem léta žil když jsem se o něco takového naprosto nesmyslně pokoušel.


  Křesťané mají na tuto věc poněkud jiný pohled. Spolu s proroky a apoštoly říkáme, že za lidi zemřel Ježíš a v Ježíši Kristu je moc dostat se ze zlého, že on je ten, kdo nesl náš trest. To není prázdná fráze a duchovní placebo, ale realita, kterou když kdokoliv uchopí, dostává místo smrti život.

  Účetní představa, že někdo z lidí žil svatý život tak, že dal Bohu za svoje hříchy dostatečné zadostiučinění a ještě nějaký kousek zisku zbývá pro druhé lidi je pro nás rouhání proti Bohu a jeho slovu. Pokud žijeme dobrý a čistý život, máme pro něj jiný druh motivace, než dát Bohu zadostiučinění za svoje hříchy a za hříchy jiných lidí.

  Pokud jde o záchranu života a zástupnost "svatých" či "spravedlivých" lidí za druhé, věříme spíše Božímu slovu, vyučování proroků a apoštolů.


  Pokud křesťané uvěří, je pro ně dost běžné, že poslouchají Boha a žijí to, do čeho je Bůh povolává. Bůh také povolává lidi jako apoštoly či evangelisty: Lidi, kteří mají širokou působnost a jdou s evangeliem velmi daleko. Mnozí z nich zemřou nebo zemřeli krutou smrtí, často právě od římanů, podobně jako první křesťané. Ale ani jeden z nich nezemřel aby dal zadostiučinění Bohu za jiné lidi: Po smrti a vzkříšení Ježíše Krista to není třeba.



Re: Poklad církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:25:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek, poučný.
Je dobré znát všechny ty římskokatolické hereze, abychom se jich ve všech podobách vystříhali.

Jinak samozřejmě Kristova církev žádný takový poklad nemá. Ani nic takového nepotřebuje. Ježíš Kristus je dostačující poklad, ze kterého mohou všichni čerpat bez omezení.

Takovéto smýšlené poklady potřebují ti, co milost pravdy v Ježíši Kristu nepoznali a nepřijali.



Re: Poklad církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:50:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj OKO

píšeš: Pokusím se vystihnout podstatu tohoto tématu, která spočívá v lidské zástupnosti a je samou podstatou křesťanství. Kdo popírá tuto možnost zástupnosti jednoho člověka jiným, popírá zároveň i Kristovu zástupnou oběť za nás za všechny...

...snažíš sa nám dokázať že Kristova obeť nie je dostatočná a preto cirkev má v depozite ďalšie dobré skutky a utrpenie ktoré vylepšujú priemer a snáď raz Otec nebeský bude spokojný...toto všetko vyvrcholí tým, že panenka Mária samozrejme má najväčší podiel na spáse keď čoskoro bude spoluvykupiteľka...zatiaľ je len spolutrpiteľka...

zmanipuloval si tri biblické citáty.
R 12,1 Kol 1, 25 hovoria o Pavlovom správcovstve cirkvi, a o vydávaní seba Bohu namiesto vydávania sa hriechu...čo nemá nič s ,,ľudskou zástupnosťou,,..

...snáď nie je treba pripomínať to že Kristova obeť je plne dostačujúca k našemu spaseniu...len na ukážku napr.:

Rímskym 3:24  ale ospravedlňovaní sú zadarmo z Jeho milosti skrze vykúpenie v Kristovi Ježišovi,
Efezským 2:8  Lebo milosťou ste spasení skrze vieru. A to nie sami zo seba; je to dar Boží; 9  nie zo skutkov, aby sa nikto nechválil.
Galatským 2:16  vediac, že človek nebýva ospravedlnený zo skutkov zákona, ale vierou v Krista Ježiša, aj my sme uverili v Krista Ježiša, aby sme boli ospravedlnení z viery v Krista, a nie zo skutkov zákona, pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnený nikto.


...bibliu musíme vykladať bibliou...  tvoje tvrdenie že človek musí ku Kristovým zásluhám pridať svoje je v protiklade s písmom...ako jediný argument (okrem katechizmu) prikladáš Kol 1,25...kde Pavel hovorí o prenasledovaní cirkvi a utrpení cirkvi...je jasné že ten kto útočil na cirkev akokeby útočil priamo na Boha...

Zachariáš 2:12  Lebo takto vraví Hospodin mocností, ktorého sláva ma poslala k národom, čo vás vykorisťovali: Kto sa vás dotýka, dotýka sa zrenice môjho oka.

2 Timoteovi 3:12  A všetci, ktorí chcú pobožne žiť v Kristovi Ježišovi, budú prenasledovaní,

...to ale neznamená že utrpenie cirkvi nám sprostredkuje spásu...najväčšou urážkou Boha je neuznať dostatočnú Kristovu obeť a spasiť sa svojim úsilím...už chápem prečo zvesť o kríži bola pre niektorých židov a dnes katolíkov pohoršením a bláznovstvom...

ivanp








Re: Poklad církve. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:01:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Říkal jsem si, že by bylo dobře k článku uvést obvyklou víru ŘK v této věci a také způsob, jak takový "poklad církve" vzniká a jak také ŘK rozumí tomu, že mají trpět za druhé jejich tresty.

Očistec
Utrpení a radosti očistce
Odpustky pro zemřelé v dušičkovém oktávu

Anneliese Michel, posedlá světice?




Re: Poklad církve. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 08:45:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem, že má církev poklad. Kdo by to popíral, popírá zároveň Písmo.

Jsme vybízeni k tomuto:

Ukládejte si poklady v nebi, kde je neničí mol ani rez a kde je zloději nevykopávají a nekradou.

Pokud někdo tvrdí, že si následníci Krista za 2000 let neshromáždili žádné poklady v nebi, pak zpochybňuje účinnost Kristovy oběti. Pokud Kristus zemřel a ustanovil církev tak mizerně, že se nikomu, ani těm nejsvatějším osobám nepodařilo přijmout evangelium a následovat ho, pak zemřel zbytečně.



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy