Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 443 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477892
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Staro-nový člověk...
Vloženo Čtvrtek, 16. prosinec 2010 @ 23:13:19 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal kabrtdaniel

Nebýt pod zákonem, ale pod milostí - role jak Starozákonního tak Novozákonního člověka


Neexistuje rozdílu mezi starozákonním a novozákonním člověkem z hlediska Boží milosti! Lid Starého zákona, stejně jako lid Nového zákona obdržel stejnou milost, jež za nás vykonal Kristus na kříži. Jedněmi byl ukřižovaný Ježíš zvěstován obětními ceremoniemi, druhými připomínán vínem a chlebem při památce. Nová smlouva - ta kterou Ježíš přinesl, není popření nebo dokonce oprava staré, ale naopak nové zakořenění, obnovení staré smlouvy!

Chápali Boží oběť Adam s Evou, když je Bůh zahalil kůží nevinného zvířete? A když Ábel obětoval beránka, chápal pozadí? Chápal Boží milost Abraham, když stál s dýkou nad svým synem? Chápal Šalamoun smysl obětí, když proléval hektolitry krve? (Atd. atd.) Jsem přesvědčen že ano! Že oběť zvířete nestačí, a totiž že sama o sobě nemá žádnou zástupnou hodnotu, ale že jí má pouze smrtí Krista samotného, muselo být všem výše zmíněným Starozákonním osobnostem zřejmé. Jakou hodnotu by jinak v Božích očích jejich oběti mohly mít? Říká si snad Bůh: "Ábel (Abraham, Mojžíš, Šalomoun...) je mým předrahým vlastnictvím, protože pro mě umí být pořádnej surovec."? Nebo jím je, protože tou obětí vyznal svou vděčnost Bohu za jeho smírčí čin?

Myslím, že duchovní Izrael jak starého, tak nového zákona je duchem stejný, centrálním motivem jeho konání je Boží oběť pro něj, Jeho milost. Nový zákon hovoří o narození, prvním adventu toho, jenž byl obětován (předurčen k obětování) již na sklonku dějin. Ježíš není novodobým fenoménem, ale centrální osobou celé historie lidstva. Že na podstatu svého bytí (ukazování na Boží smírčí činnost) Izrael zapomněl je otázka druhá. Každopádně na Staré smouvě nebylo nic špatného, stejně jako není nic špatného na Nové. Jde pouze o nové zakořenění vztahu s Bohem, na který Izrael zapomněl. Nebýt pod zákonem, ale pod milostí, měl být i Starozákonní člověk.

Když mluvíme o Božích smlouvách a Jeho zákonech, hledejme prosím chybu v člověku a nikoliv v Bohu. Potom se vyvarujeme falešných interpretací, ve kterých Bůh něco udělal špatně, a proto potřeboval svou smlouvu opravit, či dokonce úplně změnit. Od samého pádu do hříchu je Boží milost hlavním tématem Bible. A Zákon, jenž vede ke smrti, a o kterém je řeč v NZ, je prázdnou formou, formou bez náplně (skutky bez Ducha), nikoliv tím svatým zákonem, který Bůh předal v plamenech ohnivých Mojžíšovi, protože ten je stejně svatý jako Bůh sám.

Co vlastně znamená "Být pod zákonem", sousloví, které na polích církevních dogmat hraje roli strašáka do zelí? Nebýt pod zákonem ale pod milostí neznamená zákon nedodržovat, ale pochopit podstatu, a totiž že podstatou mého jednání nejsem já sám (skutkaření), ale má orientace na Ježíšovu oběť (činy z lásky). Zákon o kterém mluvím já, je zákon lásky, milovat Boha a lidi, jímž je desatero neodmyslitelným základem, ale daleko překračuje roli zákazu a příkazu, protože vychází ze srdce, které je naplněno Božím Duchem. Zákon Boží se tak stává naším charkterem, podobně jako je charakterem Božím.

Židům 8,10  A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je na srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.

Dan Kábrt


Podobná témata

Zamyšlení

"Staro-nový člověk..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Staro-nový člověk... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 17. prosinec 2010 @ 10:24:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.



Re: Staro-nový člověk... (Skóre: 1)
Vložil: salom v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 02:22:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
31„Hle, přicházejí dny, je výrok Hospodinův, kdy uzavřu s domem izraelským i s domem judským novou smlouvu.
  • 32Ne takovou smlouvu, jakou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je uchopil za ruku, abych je vyvedl z egyptské země. Oni mou smlouvu porušili, ale já jsem zůstal jejich manželem, je výrok Hospodinův.
  • 33Toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, je výrok Hospodinův: Svůj zákon jim dám do nitra, vepíši jim jej do srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.    Jeremias 31          Na starozakonni Israel nebyl nikdy seslan Duch Svaty oproti Nove smlouve ,kdy znovuzrozeni zide+naroubovani pohane se stavaji kmenem stejne olivy a skrze Ducha Svateho a usmrcovani sve lidske hrisne prirozenosti mohou v lasce byt v Kristu a v lasce k Bohu dodrzovat Jeho nezmeneny Kralovsky  Bozi Zakon.            



  • Re: Staro-nový člověk... (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 10:30:09 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    V 2Kor.3,2-9.sa hovorí : 2 Našim listom ste vy, napísaným v našich srdciach, ktorý znajú a čítajú všetci ľudia,3 a vidieť zjavne na vás, že ste listom Kristovým, nami prislúženým, napísaným nie černidlom, ale Duchom živého Boha, nie na kamenných doskách, ale na doskách srdca mäsitých.4 A takú dôveru máme skrze Krista k Bohu.5 Nie že by sme boli dostatoční sami od seba niečo pomyslieť, ako sami zo seba, ale naša dostatočnosť je z Boha, 6 ktorý nás aj učinil dostatočných za služobníkov novej smluvy, nie litery, ale Ducha, lebo litera zabíja, ale Duch oživuje.7 A jestli služba smrti, v literách, vyrytá na kameňoch, bola slávna, takže nemohli synovia Izraelovi hľadieť do tvári Mojžišovej pre slávu jeho tvári, pominuteľnú, 8 jako by potom nemala byť služba Ducha slávna! 9 Lebo ak bola služba odsúdenia slávna, služba spravedlivosti je o mnoho slávnejšia!

    Ap.Pavel v týchto veršoch urobil porovnanie starozákonnej a novozákonnej služby a jednoznačne označil novozákonnú službu Ducha za slavnejšiu od starozákoného desatora, ktoré nazval službou smrti.
    P.Ježíš v ev.Jana 6,63 hovorí, že jeho slová sú duch a život. Čo znamená poslušnosť jeho novozákonným príkazom , to je ta  služba Ducha.  A v ep.  Gal. 5,22-23  sa  píše,  čo  je  ovocím  Ducha. Je to: láska,  radosť,  pokoj,  zhovievavosť, dobrota, dobrotivosť, vernosť, krotkosť a zdržanlivosť; 23 proti takým veciam nieto zákona.
    V ep.Židom 8,10-13 sa hovorí: 10 Lebo toto je smluva,  ktorú uzavriem s domom Izraelovým po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony do ich mysle a napíšem ich na ich srdcia a budem im Bohom, a oni mi budú ľudom.
    11 A nebudú viacej učiť každý svojho blížneho a každý svojho brata hovoriac: Poznaj Pána! Lebo ma budú všetci znať, od malého  z nich až do veľkého znich. 12 Lebo budem milostivý ich neprávostiam a na ich hriechy a na ich bezzákonné skutky viacej nespomeniem. 13 Tým, že hovorí novú, vyhlásil prvú za zastaralú. A to, čo zastarieva a stárne, je blízke zániku.

    Stará zmluva je preto stará ,lebo ju nahradila nová. Stará zmluva už slúži iba nato, aby sme pomocou nej mohli pochopiť novú.

    V Starom zákone nie je ani zmienka o milosti.
    My sme spasení z milosti skrze vieru v P.J.Krista a nie zo skutkov zákona. Nie je možné milosť zmiešavať so skutkami zákona.
    Spásu možno dosiahnúť buď z milosti skrze vieru v P.J.Krista,alebo z dokonalého dodržania celého zákona /Rim.10,5. / To sú dve cesty spásy a iba jedna z nich je reálna a to je cesta milosti.
    Zo skutkov zákona sa to nepodarí nikomu. /Gal.2,16/



    Re: Staro-nový člověk... (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Neděle, 19. prosinec 2010 @ 15:30:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tvrdit, že "ve Starém zákoně není ani zmínka o milosti" může jen někdo, kdo Starý zákon nikdy nečetl

    Ján 1:17  Lebo zákon je daný skrze Mojžiša; milosť a pravda stala sa skrze Ježiša Krista.

    Keď som napísal,že v starom zákone nie je ani zmienka o milosti ,tak som myslel na milosť ktorá sa nám stala
    v P.J.Kristu.A nie na milosť všeobecne.
    Netušil som,že niekto môže byť tak spozdilý v myslení.



    Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy