Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471788
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Hřích proti Duchu svatému.
Vloženo Pondělí, 30. srpen 2010 @ 22:30:39 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Hřích ke smrti může, ale také nemusí být zároveň nutně i hříchem proti Duchu svatému.


V čem se liší hříchy ke smrti od hříchu proti Duchu svatému?

Přikázání Starého zákona (Desatera) zrušena nebyla.
Co je jiné, je přístup k těmto přikázáním, motivace proč nehřešit.


Křesťan neporušuje Desatero nikoli pouze z důvodu, aby dosáhl spásy, ani ze strachu před Božím trestem, ale především proto, že Boha miluje a svým jednáním ho nechce zarmoutit.

Láska je motivací žít podle zásad Desatera.
To je skutečným smyslem Pavlova výroku o tom, že nejsme už pod Zákonem, ale pod milostí. Milost pochází ze slova milovat! Souvisí s láskou.

Zachovávání, či porušování Desatera má však na člověka stejný dopad, jako kdysi na člověka Starého zákona: Požehnání, nebo prokletí (Dt 28). Náš Bůh je přece nejvýš spravedlivý a neměří za stejné skutky dvojím metrem.


Kdyby nemělo smysl se za někoho modlit, řekl by to Jan naplno.
Ale on to řekl tak, jak to řekl:

Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil za ten.

Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti.


Smysl je zcela jasný
.
Je velmi účinná modlitba za bližního, za jeho drobné nedostatky, pochybení, zlozvyky. Zde Bůh pomáhá velmi spolehlivě a účinně, protože u dotyčného samého nechybí dobrá vůle a touha po nápravě. V tomto případě je obrovská možnost si vzájemě mezi křesťany pomáhat v duchovnímu růstu. Modlitba za bližního je Bohu nejmilejší. Bývá snázeji vyslyšena, než když se člověk modlí sám za sebe.

Člověk, který vězí ve hříchu ke smrti, je na tom neskonale hůř
.
Je duchovně mrtvý, jako v kómatu, sám už ani netouží po nápravě. Stal se služebníkem vládce tohoto světa.
(Ř 6,16)
Nevíte snad, že když se někomu vydáváte za služebníky, abyste ho poslouchali, pak jste služebníky toho, koho posloucháte, ať už hříchu ke smrti, nebo poslušnosti ke spravedlnosti?

U takového člověka je návrat k Bohu daleko, daleko obtížnější, nikoli však nemožný.  Je smrtelně klamnou iluzí, že křesťan nemůže spáchat hřích ke smrti. Když v závažné věci poruší Boží řád, ztrácí společenství s Bohem a upadá do duchovní smrti. Mojžíš přikázal takové kamenovat, aby si lidé uvědomovali, že smrt duše nelze nijak brát na lehkou váhu.
Kristus i pro takové přináší své odpuštění hříchů - pod podmínkou pokání a nápravy dalšího života ( "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš." - J 8,11)

Každý hřích, i ten největší zločin, i to největší rouhání, kterého opravdu litujeme a vyznáme ho před Bohem a před církví (nebo v okamžiku smrti alespoň před Bohem), je Bůh ochoten odpustit a Kristus ho smyje svou krví. Není tak velikého hříchu, aby na něj Kristova oběť nestačila. To je třeba si uvědomit.

Podstata hříchu proti Duchu svatému spočívá v zarputilém postoji hříšníka, který o odpuštění nemá zájem.

Porovnejme, co o tom říká Augustin ve čtvrtém století:
Smrti těla se bojí každý člověk, smrti duše jen málokdo. O smrt těla, která určitě přijde, se starají všichni a snaží se, aby nepřišla. Člověk, který jednou umřít musí, se stará, aby nezemřel, a člověk, který má žít věčně, se nestará, aby nehřešil. A když se namáhá, aby nezemřel, namáhá se zbytečně, neboť jen docílí odkladu smrti, ale nevyhne se její nevyhnutelnosti. Když se však vyhýbá hříchu, nebude mít žádnou starost a bude žít věčně.

Jestliže praví Pán: "Kdo hřeší proti Duchu svatému" nebo: "Kdo řekne slovo proti Duchu svatému", nemíní tím všechno, co se řekne slovem a činem proti Duchu svatému, nýbrž docela určitý a zvláštní hřích.
Je jím zatvrzelost srdce až do konce života, pro kterou se člověk vzpírá přijmout odpuštění hříchů v jednotě těla Kristova, oživované Duchem svatým.

Neboť když Pán řekl svým učedníkům: "Přijměte Ducha svatého", připojil ihned: "Komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou" (J 20,22).


Kdo tedy odporuje tomuto daru milosti Boží a vzpírá se mu, nebo se mu až do konce života vzdaluje, tomu nebude nikdy odpuštěno, ani v tomto ani v budoucím životě.

"Hřích proti Duchu svatému." | Přihlásit/Vytvořit účet | 114 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hřích proti Duchu svatému. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. srpen 2010 @ 13:18:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Podle zjevení Písma Svatého - Nové smlouvy je hřích proti Duchu Svatému naprosto specifický hřích spočívající v tom, že člověk považuje a prohlásí dílo Ducha Svatého za dílo Belzebula a kvůli tomu a tím mluví proti Duchu Svatému! Jedině v této souvislosti mluvil Pán Ježíš o hříchu a rouhání - vědomém zlém mluvení proti Duchu Svatému (Mt 12 a Mk 3). V Lukáši 11 mluvil Pán o rouhání proti Duchu Svatému obecně v souvisloti s mluvením proti Synu člověka ohledně rozdílu v následku takového mluvení! Nikde jinde v Písmu Svatém o hříchu, mluvení proti Duchu Svatému zmínka není!

Ve zmíněných případech šlo o to, že ačkoli Pán Ježíš učinil před zraky zákoníků a farizeů tzv. "mesiášské zázraky", tj. zázraky, které mohl učinit jen Mesiáš (oni sami to tak učili), a ačkoli věděli, že „přišel od Boha jako učitel, neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není–li s ním Bůh.“ (J 3:2), místo toho, aby Ho přijali za Mesiáše, vědomě a zle, tj. lžívě prohlásili tyto mesiášské zázraky za dílo Belzebula, aby Ho za Mesiáše přijmout nemuseli! Tož tak.

willy



Re: Hřích proti Duchu svatému. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 31. srpen 2010 @ 20:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znova si mě Oko udivil svým trefným článkem, ale pouvžuj nad jednou věcí, kterou jsi ty sám napsal

Přikázání Starého zákona (Desatera) zrušena nebyla.
Co je jiné, je přístup k těmto přikázáním, motivace proč nehřešit.


Křesťan neporušuje Desatero nikoli pouze z důvodu, aby dosáhl spásy, ani ze strachu před Božím trestem, ale především proto, že Boha miluje a svým jednáním ho nechce zarmoutit.

U takového člověka je návrat k Bohu daleko, daleko obtížnější, nikoli však nemožný.  Je smrtelně klamnou iluzí, že křesťan nemůže spáchat hřích ke smrti. Když v závažné věci poruší Boží řád, ztrácí společenství s Bohem a upadá do duchovní smrti. Mojžíš přikázal takové kamenovat, aby si lidé uvědomovali, že smrt duše nelze nijak brát na lehkou váhu.
Kristus i pro takové přináší své odpuštění hříchů - pod podmínkou pokání a nápravy dalšího života ( "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš." - J 8,11)

Hodil jsem to do kurzivy, aby jsi věděl o co mi jde. Byli Židé kamenovaní pro porušení sobotního odpočinku? Víme oba, že byli.
Co se změnilo v NZ? Neděle? Nikoliv, protože Písmo o tom nemluví, ale také už nemluví výrazně o sobotě. Máme jednu věc podchycenou

Marek 2:27  I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu.
28  Protož Syn člověka jest pánem také i soboty.

Ježíš Kristus je pánem soboty, proč neupozornil, že příjde změna, když u jiných bodů říká "starým bylo řečeno, ale já vám říkám..."
Někdo mě tady obvinil ze zákonnictví, budiž, ale já se zákonníkem necítím a vysvětlím proč. Ježíš je pánem soboty, místo slova Ježíš můžeme dosadit láska, milosrdenství, soucit atd. Co to pro mě znamená? Já uznávám sobotu jako den Páně, přijde ovšem člověk a řekne "prosím pomoz mi v sobotu na stavbě". A já jdu. Zákonník (členové CASD, např.) řeknou "sorry, ale je sobota". Zapomněli co je nad Zákonem - láska a milosrdenství a "dobře činit".

Marek 3:2  I šetřili ho, uzdraví-li jej v sobotu, aby ho obžalovali.
3  I řekl tomu člověku, kterýž měl uschlou ruku: Vstaň a pojď sem do prostředku.
4  I dí jim: Sluší-li v sobotu dobře činiti, čili zle, život zachovati, čili zamordovati? Ale oni mlčeli.
5  A pohleděv na ně vůkol hněvivě, zarmoutiv se nad tvrdostí srdce jejich, řekl člověku: Vztáhni ruku svou. I vztáhl, a učiněna jest ruka jeho zdravá, jako i druhá.

Pro Židy byla sobota břímě, ale i oni měli výjimky, kdy ji mohli porušit

Jan 7:21  Odpověděl Ježíš a řekl jim: Jeden skutek učinil jsem, a všickni se tomu divíte.
22  Mojžíš vydal vám obřízku, (ne že by z Mojžíše byla, ale z otců,) a v sobotu obřezujete člověka.
23  Poněvadž člověk obřízku přijímá i v sobotu, aby nebyl rušen Zákon Mojžíšův, proč pak  se na mne hněváte, že jsem celého člověka uzdravil v sobotu?

Ježíš Kristus byl tak důsledný, že odpočinul v sobotu v hrobě a v neděli, prvním dni týdne vstal z hrobu.
To, ale nic nemění na faktu, že její DOBROVOLNÉ a SVÉVOLNÉ porušování bude trestáno, tak jako přestupování kteréhokoliv jiného přikázání z Desatera.

Jakubův 2:8  Jestliže pak plníte Zákon královský podle Písem: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
9  Pakli osoby přijímáte, hřešíte, a Zákon vás tresce jako přestupníky.
10  Nebo kdo by koli celého Zákona ostříhal, přestoupil by pak v jediném, učiněn jest všemi vinen.
11  Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť jest řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem Zákona.
12  Tak mluvte a tak čiňte, jakožto ti, kteříž podle zákona svobody souzeni býti máte.

Tady je vidno jak je dnes provázaný zákon lásky se Zákonem Desatera, porušování čehokoliv je přestupkem všeho.

Doufám, že jsem se vymáčkl srozumitelně a proto už jednou jsem tady psal, že pokud někdo operuje neděli jako dnem Páně - příkaz Páně z Písma, prosím!
rastan




Re: Hřích proti Duchu svatému. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 31. srpen 2010 @ 23:41:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach milí "desateráci",
víte proč nebylo zrušeno Desatero ?
Protože je tady ještě Izrael, myslím jako židovská víra ;-)

Starý zákon, t.j. Stará smlouva je nejen knihou křesťanů, ale i, a v první řadě, židů. Židovská, Mojžíšovská, víra NEZNÁ žádného Ježíše, který by s nimi uzavřel NOVOU smlouvu, Luk 22,20: "Tento kalich je NOVÁ smlouva v mé krvi, která se za vás vylévá."



Re: Hřích proti Duchu svatému. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. září 2010 @ 08:00:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Přikázání Starého zákona (Desatera) zrušena nebyla.

  Opravdu? Nepřipadáš si jako schyzofrenik?

  Vždyť v jiných diskuzích (o sobotním dni odpočinku, o modlách) si mermomocí hájil to, že ta dvě přikázání desatera už neplatí? Že je možné si dělat sochy v podobě stvoření na nebi a na zemi a klekat před nimi, že to není žádný problém, že sobotní den odpočinku nic neznamená a že dokonce ti, kdo v sobotu odpočívají od své práce to dělají špatně?


  Jinak to jako křesťané máme podobné. Nedodržujeme tedy přikázání proto, abychom se zalíbili Bohu, jak jsi to tuším psal jinde, to by byla nesmyslná činnost, ale proto, že ta přikázání máme napsaná v našem nitru.


  Vždycky mne napadá přirovnání k lidskému zákonu:

  Co kdyby se ze zákonů vyndaly naprosto všechny sankce: Tresty, pokuty, vězení, ... Dodržoval bys dál zákon? Jezdil bys v obci 50, stavěl na stopce, nekradl v supermarketech, když by všechny sankce byly zrušeny, když by člověk nezaplatil pokutu a nešel do vězení?

  Jsou dva druhy lidí: Lidé, kteří by z principu daná pravidla dodržovali, ať jsou sankce jakékoliv nebo žádné. A pak lidé, kteří v případě zrušení sankcí vydrancovali celý svět.


  Zákon se sankcemi je dán pro ty druhé. Těm prvním stačí zákon samotný.

  Boží zákon napsaný na jejich srdcích.



Stránka vygenerována za: 0.88 sekundy