Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472919
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Opravdu nehřešíme?
Vloženo Středa, 25. srpen 2010 @ 20:07:04 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Nepřišel jsem kvůli spravedlivým, ale kvůli hříšníkům.


Každý člověk má právo zde vyjadřovat své názory, má právo na to se i mýlit.
Ovšem když podporován vlastní ješitností získá klamný pocit "vyvolence" , jenž neomylně hlásá Boží vůli, pak takový člověk páchá vlastně zlo, poněvadž svádí i ostatní hledající do slepé uličky bludu.

Nebojme se proto své názory porovnávat s těmi, kteří nás ve víře už dávno předešli. Srovnat tehdejší kořeny a nynější plody naší víry, zda v nich proudí ta stejná míza. Tvrdit, že se snad všichni už od prvních století mýlili, by znamenalo popírat působení Ducha svatého uvnitř církve.

Pán Ježíš nás naučil se modlit: "Odpusť nám naše viny"...

Proč by se toto měli modlit ti, kdo vlastních hříchů nemají? To ať mi tedy někdo vysvětlí!


Každé jméno je vyjádřením nějaké činnosti. Proč tedy říkáš, že jsi křesťan, když ve tvých skutcích není nic křesťanského?
Křesťan, to je označení spravedlnosti, dobroty, poctivosti, trpělivosti, čistoty, moudrosti, laskavosti, nevinnosti a zbožnosti; a proč si toto jméno osobuješ a hájíš si je, když z tolika vlastností nemáš ani poskrovnu? Křesťan je ten, kdo jím je nejen podle jména, ale i skutky, ten, kdo napodobí a následuje ve všem Krista, kdo je svatý, neposkvrněný, poctivý, neporušený, v jehož srdci nemá místo zloba, ale které je plné lásky a dobroty. Kdo nedovede nikomu uškodit, nebo ho urazit, ale kdo všem pomáhá. Křesťan je ten, který podle Kristova příkladu nedovede nenávidět ani své nepřátele, ale kdo spíše činí dobro svým odpůrcům a za své pronásledovatele a nepřátele se modlí.Neboť kdo je schopen jiného urazit, nebo mu uškodit, ten lže, když o sobě říká, že je křesťan. Křesťan je ten, kdo může spravedlivě říci: žádnému jsem neuškodil a se všemi jsem žil spravedlivě.......

Ani světci nejsou prosti všedních hříchů. Církev proto říká jako celek: "Odpusť nám naše viny!" Má tedy skvrny a vrásky. Ale vyznání tyto vrásky vyhlazuje, vyznání smývá poskvrny. Církev stojí a modlí se, aby byla svým vyznáním očištěna, a pokud budou lidé na zemi, bude takto stát a modlit se
.

(Sv Augustin (354-430), biskup v Hyppo Regiu).


Co naznačuje Pán tím, že se skryl, než to, že pravda se skrývá před těmi, kdo jí pohrdají? Pravda se vyhýbá mysli, kterou nenajde pokornou. A je dnes mnoho těch, kteří tupí zatvrzelost židů za to, že nechtěli slyšet Kristovo kázání: sami se však chovají stejným způsobem, který vytýkají židům. Slyší Boží přikázání, poznávají zázraky, ale od svých nepravostí nechtějí upustit. On volá, ale my se vrátit nechceme, on čeká, ale my ne jeho trpělivost nedbáme.
Bojme se, bratři, Boží trpělivosti, abychom nezjistili, že nemůžeme uniknout hněvu toho, jehož mírnosti nyní nedbáme
.

(Řehoř Veliký, 590-604 jeden z největších papežů, učitel církve.)


Všichni lidé s náklonností ke hříchu, zápolící a obtížení, jsou povoláváni k onomu míru v bohu, který přislibuje naše učení. Ne že bychom prostě dávali přednost hříšníku před tím, kdo není hříšník, ale stává se někdy, že hříšník zasažen vědomím hříchu se kaje a pak pro pokoru vyplývající z vědomí viny má přednost před tím, kdo je považován za menšího hříšníka než onen, který sám sebe za hříšného naprosto nepokládá, ba honosí se a nadýmá jakýmisi dobrými stránkami, o nichž se sám domnívá, že je jimi ozdoben. To ukazuje prostým čtenářům podobenství evangelia o celníku a farizeovi.

(Origenes(180-251), vedoucí alexandrijské a pak cesarejské katechetické školy).

My věříme, že církev Boží je holubice, která není zahořklá žlučí, že je studnice vody živé, zahrada uzavřená, plná stromů drahocenných i obyčejných, že je archou Noemovou, v níž byl i Chám, zvířata čistá i nečistá. Neslibujeme svobodu, ale když jsme se vyznali ze svých hříchů, napomínáme ostatní, aby se i oni vyznali a věřili v toho, který "ospravedlňuje toho, kdo má víru v Ježíše" (Ř 3,26).

(Sv Pacián, biskup v Barceloně, koncem 4. stol.)


Podobná témata

Katolicismus

"Opravdu nehřešíme?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 132 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Opravdu nehřešíme? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 25. srpen 2010 @ 20:53:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
cit:"Křesťan, to je označení spravedlnosti, dobroty, poctivosti, trpělivosti, čistoty, moudrosti, laskavosti, nevinnosti a zbožnosti"
Augustin se mýlí. Toto všechno je sice krásné, ale podstatu křesťanství to nevystihuje ani zbla. Kdyby řekl, že toto je buddhismus, mnišství, filozofie, zdravý životní styl, tak by se to dalo vzít.
Ale hovořit o křesťaství a nezmínit ani slovem Krista ukazuje, že autor toho o skutečném křesťaství asi mnoho neví. (Variantu, že to ví a neumí to vyznat nepředpokládám, jelikož Augustin nedostatkem výřečnosti zrovna netrpěl)

cit:"Tvrdit, že se snad všichni už od prvních století mýlili, by znamenalo popírat působení Ducha svatého uvnitř církve."
1)Proč by to mělo znamenat?
2)Když už si bereš do úst/klávesnice Jméno Ducha Svatého, tak prosím přemýšlej důkladněji, než dosud.



Re: Opravdu nehřešíme? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 25. srpen 2010 @ 21:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím kolik té křesťanské lásky měl v sobě Augustin, ale co vím měl choutky svoje odpůrce posílat do pekla a to nejen duchovně. A co se týká "učitelů církve" děkuji Bohu, že se mi pomohl vymanit z područí tak "zdatných" učitelů.

A co se týká pojmenování "křesťan", mylně si to většina vysvětluje od slova křest, správně se jedná o následovníka Krista.

Skutky apoštolské 11:26  I byli přes celý rok při tom sboru, a učili zástup veliký, takže nejprv tu v Antiochii učedlníci nazváni jsou křesťané.
rastan



Re: Opravdu nehřešíme? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 26. srpen 2010 @ 14:59:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidičky, zlatí, kdy už se přestaneme přít o to, zda hřešíme či nehřešíme. Vždyť je to tak jednoduché. Vůbec není důležité, co si o sobě myslím.  V Novém Zákon bohužel jsou verše pro obojí výklad. Nevím, proč to tam je takto zapsané, protože to zbytečně způsobuje komplikace. Otázka je, jak to autoři mysleli a v jakém smyslu to pak bylo přeloženo a pro koho určeno v dané době. Jsou lidé, kteří někdy potřebují podpořit a dodat  trochu sebevědomí a optimismu, aby necítili jen marnost a nebyli jen pesimisté, a  jiní zase potřebují zkrotit svoji až příliš velkou jistotu a sebevědomí, které vede k pýše.


Ale o tom se nechci bavit, spíše jde o to, jak svým jednáním ubližujeme sobě i Bohu.


Napsal jsem v úvodu, že je to jednoduché. Ano, je.


Ukažte mi křesťana, který nehřeší!  Hlavně by to potřebovali vidět ti lidé, kterým chceme přinést evangelium. A pokud takového člověka, který už nehřeší nenacházíme, tak je to nepravda, že už nehřešíme.

My jen věříme, vy jen věříte, že nehřešíme, nehřešíte.


Je to věc víry. Nic víc.


Pokud tvrdíte, že už nehřešíte, je to na vás vidět? Vidí to na vás ostatní?


Pokud to nikdo nevidí, pak proč lžete, proč se nad sebou nezamyslíte?


Ledaže byste byli přesvědčeni, že jste jako bozi. A to není hřích !!!!!!!



Anebo, jsme špatně pochopili pojem hřích. ???? Není to spíše myšleno duchovně ?
Pak je to něco úplně jiného  a přeme se zbytečně. Ale o tom až jindy.  


Hezký den!!!






Re: Opravdu nehřešíme? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Čtvrtek, 26. srpen 2010 @ 16:02:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se domnívám, že je to nějak takhle. Člověk nehřeší, pokud má Ducha svatého, (o kterém je nám ovšem známo, že je tam kde chce být a kdykoli nás tedy může opustit. Vůbec mi ale není známo, že by někdo měl mít Ducha svatého, po jeho případném obdržení, k dispozici po celý zbytek svého života) tedy, pokud je v něm Bůh.  A obráceně, Bůh, v osobě Ducha svatého,  ve člověku může dlít pouze v těch vzácných chvílích, ve kterých dotyčný nehřeší. Může to být například v modlitbě. Jakmile člověka napadne v mysli jen „malinko“ hříšná myšlenka, také proto jsme byli upozornění, že už myšlenkou člověk hřeší, Duch svatý v něm nemůže v té chvíli už přebývat a na „uvolněné“ místo se dere vládce hříchu. Kdyby to tak nebylo, všichni bychom hřešili za přímé asistence a tedy s aktivní podporou Ducha svatého. Když například učedník Petr vyšel za Ježíšem na vodní hladinu, v prvních svých krocích byl ve stavu bezhříšném. Jak dlouho mu to vydrželo všichni víme. Je to asi veliká náhoda, že zde, na tomhle webu, se sešlo takové množství lepších adeptů, na kterých by mohl Pán svou církev vystavět.:-)



Re: Opravdu nehřešíme? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 26. srpen 2010 @ 21:32:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu nehřešíme?

Stačí se vrátit k apoštolskému učení apoštola Jana, apoštola Pavla:

Každý, kdo páchá hřích, páchá zločin, vždyť hřích je zločin! 5Víte, že on se ukázal, aby naše hříchy sňal, a v něm žádný hřích není. 6Kdo v něm zůstává, tedy nehřeší, ale kdo hřeší, ten ho neviděl ani nepoznal.
7Nenechte se nikým oklamat, drazí. Kdo žije spravedlivě, je spravedlivý, jako je spravedlivý on. 8Kdo páchá hřích, je z ďábla, neboť ďábel od počátku hřeší. Proto se ukázal Boží Syn, aby zrušil skutky ďábla. 9Kdo se narodil z Boha, nepáchá hřích, neboť v něm zůstává Boží símě; nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. 10Podle toho se poznají děti Boží a děti ďábla: kdo nežije spravedlivě a nemiluje svého bratra, není z Boha.

Víme, že žádný, kdo se narodil z Boha, nehřeší. Kdo se narodil z Boha, opatruje se, aby se ho ten Zlý nedotýkal. 19Víme, že my jsme z Boha, ale celý svět leží ve Zlu. 20A víme, že Boží Syn přišel a dal nám schopnost znát pravého Boha, a tak jsme v něm, totiž v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši. 2Zákon Ducha života v Kristu Ježíši tě totiž osvobodil od zákona hříchu a smrti. 3Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh: Poslal svého vlastního Syna, aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk. Na tomto těle odsoudil hřích, 4aby spravedlivý požadavek Zákona byl naplněn na nás, kdo nežijeme podle těla, ale podle Ducha.



Jestliže o sobě musíme popravdě dosvědčit, že hřešíme stejně jako všichni lidé (i nespasení, nekřesťané, tak jak o tom svědčí např. Jaela), pak něco s námi není v pořádku.
Pak podle apoštolského učení nespadáme do skupiny těch, kterým jsou tato slova adresována, tedy křesťanů.
Pravidla pro křesťany apoštolové dávají docela jasná.
Pokud my si vytváříme svá pravidla tak, aby odpovídala naší zkušenosti, nejsme křesťané. Neprávem si  tento název přivlastňujeme. Jsme možná jen příznivci, přivrženci křesťanství, ale nikoliv křesťané.



Stránka vygenerována za: 0.86 sekundy