Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470222
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě
Vloženo Středa, 16. červen 2010 @ 22:10:29 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Vatikán. Přinášíme odpověď, kterou dal Benedikt XVI. na otázku po kněžském celibátu, položenou během setkání s kněžími při vigilii na zakončení Kněžského roku. Otázka: Svatý otče, jsem Karol Mikloško, kněz pocházející z Evropy, přesněji ze Slovenska, a jsem misionářem v Rusku. Když sloužím mši svatou, nacházím sebe samého a chápu svou identitu, kořen a energii své služby. Oběť kříže mi odhaluje Dobrého Pastýře, který dává všechno za svoje stádce, za každou ovci, a když říkám: „Toto je moje tělo, toto je moje krev“ daná a prolitá jako oběť za vás, pak chápu krásu celibátu i poslušnosti, kterou jsem svobodně slíbil při svěcení. Navzdory přirozeným těžkostem, mi celibát při pohledu na Krista připadá jako samozřejmost, a už mne unavuje neustále číst světské kritiky tohoto daru. Prosíme vás, Svatý otče, abyste nám přiblížil hloubku a autentický smysl církevního celibátu.

 Benedikt XVI.: „Děkuji za obě části vaší otázky. První z nich se týká trvalého a vitálního základu našeho celibátu; druhá se týká těžkostí, s nimiž se střetáváme v naší době. Důležitá je ta první část, že totiž středem našeho života skutečně musí být každodenní slavení posvátné eucharistie. A zde mají ústřední význam slova proměnění: „Toto je moje tělo, toto je má krev“. Pronášíme je „in persona Christi“. Kristus nám dovoluje užívat Jeho „já“, mluvíme v Kristově „já“. Kristus nás „táhne do sebe“ a dovoluje nám sjednotit se, sjednocuje nás s Jeho „já“. Tímto úkonem, tímto faktem, že nás „táhne“ do sebe takovým způsobem, že se naše „já“ a Jeho „já“ stávají jedno, realizuje se stálost a jedinečnost Jeho kněžství. On je tak skutečně jediným knězem. A přesto je mocně přítomen ve světě, protože nás „táhne“ do sebe a tak zpřítomňuje svoje kněžské poslání. To znamená, že jsme „taženi“ do Boha, Krista. A toto sjednocení s Jeho „já“ se uskutečňuje ve slovech proměnění. Také ve slovech „já tě rozhřešuji“ existuje Kristovo, Boží „já“, které odpouští hříchy, protože nikdo z nás by nemohl odpouštět hříchy. Toto sjednocení Jeho „já“ s tím naším v sobě zahrnuje, že jsme „taženi“ také do Jeho reality vzkříšení a jdeme vstříc plnému životu vzkříšení, o němž Ježíš mluví k saduceům u Matouše ve 22. kapitole. Je to „nový“ život, ve kterém už jsme mimo manželství (srov. Mt 22,23-32). Důležité je, abychom se stále znovu nechávali pronikat tímto ztotožněním Kristova „já“ s naším „já“, tímto „tažením mimo“, tedy do světa vzkříšení. V tomto smyslu je celibát anticipací. Transcendujeme tento čas a jdeme kupředu a tak „táhneme“ sami sebe a naši dobu vstříc světu vzkříšení, vstříc novosti Krista, vstříc novému a pravému životu. Celibát je anticipací, která je umožněna milostí Pána, který nás „táhne“ k sobě do světa vzkříšení; stále znovu nás zve, abychom transcendovali sami sebe i tuto přítomnost vstříc pravé přítomnosti budoucna, jež se stává přítomností dnes. Zde se nacházíme ve velmi důležitém bodě. Velkým problémem křesťanství v dnešním světě je to, že už se nemyslí na budoucnost Boha. Zdá se, že přítomnost tohoto světa postačuje. Chceme mít pouze tento svět, žít pouze v tomto světě. Zavíráme tak brány pro opravdovou velikost svojí existence. Smysl celibátu jako anticipace budoucnosti spočívá právě v otevírání těchto bran, zvětšování tohoto světa, ukazování reality budoucnosti, kterou my už žijeme jako přítomnost. A tedy žít ve svědectví víry: věříme skutečně, že Bůh je, že Bůh patří do mého života, že mohu zakládat svůj život na Kristu, na budoucím životě. Známe světské kritiky, o kterých jste mluvil. Je pravdou, že pro agnostický svět, tedy svět, do kterého Bůh nepatří, je celibát velkým pohoršením, protože ukazuje právě na to, že Bůh je chápán a prožíván jako realita. Eschatologickým životem celibátu vstupuje do reality naší doby budoucí svět Boha. A to by mělo zmizet! V jistém smyslu může tato neustávající kritika celibátu překvapovat v době, kdy je stále více v módě neuzavírat sňatek. Avšak toto neuzavírání sňatku je něčím naprosto a zásadně jiným než celibát, protože se zakládá na vůli žít jen sami pro sebe, nepřijímat žádný definitivní závazek, mít v životě neustále plnou autonomii, v každé chvíli se rozhodovat, jak a co si od života vzít; je to odmítnutí závazku, odmítání definitivnosti a žádost vlastnit život jenom pro sebe.
Avšak celibát je pravým opakem. Znamená přitakat definitivně, nechat se Bohem vzít za ruku, odevzdat se do rukou Páně, do Jeho „já“. Je to tedy akt věrnosti a důvěry, úkon, který je také předpokladem věrnosti manželství; je to pravý opak onoho odmítnutí, oné autonomie, která se nechce zavazovat, která nechce vstoupit do vztahu. Právě definitivní „ano“ potvrzuje definitivnost souhlasu manželství. A manželství je biblická forma, přirozená forma bytí muže a ženy, základ velké křesťanské kultury, velkých kultur světa. Kdyby mělo zmizet, byl by zničen kořen naší kultury.
Celibát proto potvrzuje onen souhlas manželství tím, že přitakává budoucímu světu. Takto tedy chceme jít kupředu a zpřítomňovat toto pohoršení víry, která vkládá veškerou existenci v Boha. Víme, že vedle tohoto velkého pohoršení, které svět nechce vidět, jsou také druhotná pohoršení našich nedostatků, našich hříchů, které zatemňují to pravé a velké pohoršení, a sugerují: „Vždyť oni ve skutečnosti nezakládají svůj život na Bohu“. Existuje však mnoho věrnosti! Celibát, a právě jeho kritiky to dokazují, je velkým znamením víry, přítomnosti Boha ve světě. Prosme Pána, aby nám pomohl osvobodit se od oněch druhotných pohoršení a aby zpřítomnil ono velké pohoršení naší víry: důvěru, moc našeho života založeného na Bohu, na Ježíši Kristu.“http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=12946


Podobná témata

Katolicismus

"Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pravdou, že pro agnostický svět, tedy svět, do kterého Bůh nepatří, je celibát velkým pohoršením, protože ukazuje právě na to, že Bůh je chápán a prožíván jako realita.



Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:49:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát,  je velkým znamením víry, přítomnosti Boha ve světě.

Hitlerjugen musel vipiť  veľa omšového vína kým dospel takémuto nezmyslu.

 Kněžský celibát byl nařízen papežem Hildebrandem a Bonifácem VII. v r. 1079 po Kristu. Ježíš, ani žádný z apoštolů nezaložili takový řád. Naopak Sv. Petr byl ženatým mužem (Mt 8:14-15) a Sv. , Pavel říká, že biskupové by měli mít ženu a děti ( 1 Tm 3:2-5,12; Tt 1 )




Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:37:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
1K 7:1b-2,7 Pro člověka je dobré, aby se nedotýkal ženy. Ale kvůli smilstvu, ať má každý svou ženu a každá ať má svého muže.ř.: kvůli smilstvu Přeji si, aby všichni lidé byli, jako jsem já. Avšak každý má své vlastní obdarování od Boha, jeden tak, druhý jinak.

Apoštol Pavel se rozhodl, neboť mu tak bylo dáno Bohem, žít bez ženy a přál si, aby tak žil každý věřící či služebník Boží. ALE, AVŠAK, věděl o Božím obdarování obojího druhu. Zkrátka a dobře - někomu je Bohem dáno žít bez ženy a jinému je tímtéž Bohem dáno žít v manželství.

Problémem celibátu v řkc je nejspíš to, že se bez ohledu na toto Boží obarování u kněží celibát vyžaduje jako povinnost a podmínka pro výkon služby kněze a jistí se to dobrovolným rozhodnutím dotyčného zavazujícím se k životu bez ženy. Nerespektování a možná ani nezjišťování, jaké že je to Boží obdarování pro jednoho každého, je zřejmě to největší zlo v celé záležitosti, jehož následky jsou mnohdy vskutlu tragické a jako ovoce vypovídají o zrůdnosti tohoto ustanovení. Tak to vidím já, aniž bych si činil nárok na neomylnost.

Tož tak.

willy



Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 11:37:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tohle je jedna z mála věcí, ve kterých s křesťanama souhlasím. Žít v celibátu je pro vás nejrozumnější věc, kterou můžete udělat. Za pár desítek let by od vás byl konečně pokoj.

:-) :-)




Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 16:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát je znamením bezbožnosti a nebibličnosti této odporné, hnusné sekty s přízviskem katolická.



Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 17:09:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ja tomu už dokonale rozumiem...katolicizmus má vždy pravdu...ak nemá oporu v písme, tak má oporu v tradícii...katolicizmus sa prvých 6. storočí riadil písmom a kňazi mohli byť ženatý...potom apoštolský úrad rozhodol podľa tradície a kňazi sa nemôžu ženiť...výsledok je vždy ten istý...katolicizmus má vždy pravdu aj keď ide proti písmu, aj tak má pravdu...

trojzáprah písmo, tradícia, neomylnosť pápeža je neprekonateľný, proti tak silnému kalibru si my protestanti môžme len povzdychnúť...
ivanp



Re: Benedikt XVI.: Celibát je znamením víry a přítomnosti Boha ve světě (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 18. červen 2010 @ 14:57:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mně co konkretně stoupencům proti celibátu nejvíce na něm vadí?



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy