Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 260 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116545785
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Desatero v Novém zákoně
Vloženo Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 12:50:58 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal sola-scriptura

Že už zákon neplatí? Ale kdeže...


Bůh je duch J 4,24 Jeho zákon je svatý Ř 7,14
Bůh je láska 1J 4,8 Jeho zákon je láska Mt 22,37-40
Bůh je pravda J 14,6 Jeho zákon je pravda Ž 119,142
Bůh je spravedlivý 1K 1,30 Jeho zákon je spravedlivý Ž 119,172
Bůh je svatý Iz 6,3 Jeho zákon je svatý Ř 7,12... 
Bůh je dokonalý Mt 5,48 Jeho zákon je dokonalý Ž 19,7
Bůh je věčný Ž 29,10 Jeho zákon je věčný Ž 111,7.8
Bůh je dobrý Lk 18,19 Jeho zákon je dobrý Ř 7,12
Bůh je spravedlivý Dt 32,4 Jeho zákon je spravedlivý Ř 7,12
Bůh je čistý 1J 3,3 Jeho zákon je čistý Ž 19,8
Bůh je neměnný J 1,17 Jeho zákon je neměnný Mt 5,18
  1. Hospodinu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat. Mt 4,10; Zj 19,10
  2. Varujte se modlářství. 1J 5,21; Sk 17,29
  3. … aby Boží jméno ani naše učení neupadly do špatné pověsti. 1Tm 6,1
  4. Sobota je učiněna pro člověka a ne člověk pro sobotu. Proto je Syn člověka pánem i nad sobotou. Mk 2,27-28
  5. … cti otce a matku. Mt 19,19; Ef 6,1-3
  6. … nezabiješ…Ř 13, 9; Jk 2, 11
  7. Nebudeš… cizoložit…Mt 19, 18
  8. …nepokradeš… Ř 13,9
  9. … nepromluvíš křivého svědectví… Ř 13,9
  10. Nepožádáš! Ř 7,7

"Desatero v Novém zákoně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 271 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 13:41:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zákon jistě platí! Pro všechny hříšniky!

Avšak my, co jsme uvěřili Božímu poselství o ospravedlnění v Kristu, již pod Zákonem nejsme:

Římanům 6,14  Hřích nad vámi už nebude panovat; vždyť nejste pod zákonem, ale pod milostí!

21  Odpovězte mi vy, kteří chcete být pod zákonem: Co slyšíte v zákoně?
22  Čteme tam, že Abraham měl dva syny, jednoho z otrokyně a druhého ze ženy svobodné.
23  Ten z otrokyně se narodil jen z vůle člověka, ten ze svobodné podle zaslíbení.
24  Je to řečeno obrazně. Ty dvě ženy jsou dvě smlouvy, jedna z hory Sínaj, která rodí děti do otroctví; to je Hagar.
25  Hagar znamená horu Sínaj v Arábii a odpovídá nynějšímu Jeruzalému, neboť žije v otroctví i se svými dětmi.
26  Ale budoucí Jeruzalém je svobodný, a to je naše matka.
27  Vždyť stojí psáno: ‚Raduj se, neplodná, která nerodíš, jásej a volej, která nemáš bolesti, neboť mnoho dětí bude mít osamělá, více než ta, která má muže.‘
28  Vy, bratří, jste dětmi zaslíbení jako Izák.
29  Ale jako tenkrát ten, který se narodil pouze z těla, pronásledoval toho, který se narodil z moci Ducha, tak je tomu i nyní.
30  Co však říká Písmo? ‚Vyžeň otrokyni i jejího syna, neboť syn otrokyně nebude dědicem spolu se synem svobodné.‘
31  A proto, bratří, nejsme syny otrokyně, nýbrž ženy svobodné. (Galatským, kap. 4)

Haleluja...




Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 22:10:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když budeme vykládat Bibli dosti benevolentně, dojdeme k závěru, že Hospodin všechna svá přikázání porušuje.

Nezabiješ? Celý SZ je o Božím zabíjení...

Nesesmilníš? A co Panna Maria?

Nepokradeš? Adam by mohl vyprávět, kdo ho ve spánku okradl o žebro.

A takto by se dalo pokračovat:-)

Snad jsem nikoho tímto příspěvkem neurazil, nebyl míněn zcela vážně.





Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 27. květen 2010 @ 22:22:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
úplně ti rozumím, ačkoliv vím, že adventisté vázáni zákonem jsou... Tím nechci říci, že se ty osobně chceš ospravedlňovat zákonem. Zákon platí, není-li zákon, hřích se nepočítá a ani křesťani nejsou žádní "svatouškové" - je snad nějaký rozdíl, když závidí pohan a když závidí křesťan? Oba přestoupili stejný zákon. Rozdíl je akorát v tom, že křesťan, pokud mu to dojde, že onen zákon přestoupil (=zhřešil), tak má přímluvce - Ježíše Krista. Je totiž rozdíl mezi hřešit=chodit podle těla=žít ve tmě a mezi zhřešit=klopýtnout. Křesťan není pod zákonem, neboť už nehřeší. Petr píše toto: ... vyvoleným podle předzvědění Boha Otce v posvěcení Ducha k poslušnosti a skropení krví Ježíše Krista... (1Pt 1:2) Pokud už zákon pro křesťany neplatí, pak nemá smysl se modlit "... a odpusť nám naše viny...", to dá rozum.
Zákon nejen, že nebyl zrušen, ale ještě přitvrdil. Zákon na kamenných deskách byl nedokonalý v tom smyslu, že soudil pouze špatný vnější skutek, nikoliv špatnou myšlenku. Proto taky Ježíš říká, že "pokud vaše spravedlnost nebude omnoho převyšovat spravedlnost zákoníků a farizeů, nikdy nevstoupíte do nebeského království." (Mt 5:20) Oni byli spravedliví jen navenek - obílené hroby plné mrtvých kostí. Domnívali se, že když je nikdo nenačapá při činu, tak mohou zákon obejít, ale chyba lávky - "každý, kdo by se chtivě podíval na ženu, už s ní zcizoložil ve svém srdci." (Mt 5:28) a "každý, kdo se bezdůvodně zlobí na svého bratra, bude vydán soudu." (Mt 5:22) Říká někde zákon "nebudeš nenávidět"? Říká někde zákon "uvolníš místo staršímu člověku v autobuse"? Neříká to výslovně, avšak říká:
 
Matouš 22:37 `Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.´
38  To je první a největší přikázání.
39  Druhé je mu podobné: `Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.´
40  Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 28. květen 2010 @ 05:53:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znám lidi, kteří si myslí, že Kristova milost znamená, že už jsem svatý a nehřeším. Ale lidské skutky  lásky jsou důležité. Na nich je vidět pak, zda je v nás Boží láska i zákon.

Zákon, který byl na kamenných deskách by měl být v lidském srdci.  Takže stále platí!!!!


Boží milost je v tom, že nás Bůh miluje, i když hříšníci jsme.


Nikdo z nás neumí zákon dodržet na 100 % a tak si  Boží milost za žádný skutek nezasloužíme a nemůžeme si ji nárokovat.



A díky víře v Boha bychom se měli snažit hřešit co nejméně.  A Zákon nám právě ukazuje ty hranice, které bychom měli se snažit dodržovat.


Kdo miluje Boha, ten bude snažit dodržovat i jeho zákony  z lásky a z vděčnosti.






Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. květen 2010 @ 08:53:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že hodně věcí je zde ještě nepochopených.
Zákon přece ukazuje na to, co je dobré a co špatné. Pojmenovává to.

Všechno je o postoji k Zákonu.
Kdo Zákon zná a přesto porušuje, jeho vina je v Božích očích větší, než u toho, kdo tak koná v nevědomosti. Svým špatným skutkem se totiž vědomě staví přímo proti Boží vůli, přestože ji zná.

Lidé Starého zákona dodržovali ustanovení Hospodina, protože se ho báli. A báli se následků hříchu. Dt 28 o požehnání a prokletí hovoří zcela jasně.
Platila jednoduchá rovnice - dodržuj Zákon a prožiješ dlouhý a šťastný život. Hospodin ti bude žehnat. Proto vinili Joba přátelé z tajného hříchu, jehož následek bylo Jobovo utrpení.


Pro křesťana ustanovení Zákona platí samozřejmě také.

Člověk byl stvořen pro určitý způsob života a ten se nijak nezměnil. Pokud ho nedodržuje, jeho "životnost" klesá, kvalita života klesá. Jako když nepoužíváme správně podle předpisu jakýkoli výrobek. Lij místo benzinu do auta petrolej, nevyměňuj olej! Moc dlouho si auta neužiješ.

Motivace toho, proč křesťan dodržuje Desatero, je však už docela jiná, než u člověka Starého zákona.
Žije s Bohem v důvěrném vztahu lásky a ví, že porušováním Desatera by Boha zarmucoval. Tedy už nikoli strach z Božího trestu, ale láska mu to nedovolí.

Kdo žije v důvěrném vztahu s Bohem (pod milostí) sice také hřešívá, ale závažnost takových hříchů díky tomuto vztahu bývá posunuta už do docela jiné roviny. Pro takového je už zcela nepřijatelné někoho okrást, či zabít, být v manželství nevěrný a pod. (hříchy ke smrti). Citlivost svědomí řeší, že jsme třeba někomu z pohodlnosti neudělali radost, když jsme k tomu měli příležitost, že tam, kde cítíme Boží vůli, se přesto snažíme prosadit tu svou a pod. Stále musíme na sobě usilovně pracovat, nejsme dokonale svatí. Ale jsme svatí díky tomu, že jsme neustále posvěcováni Duchem, který v nás přebývá, který nás vede, který za nás prosí....


..."Sobota je učiněna pro člověka a ne člověk pro sobotu. Proto je Syn člověka pánem i nad sobotou. Mk 2,27-28"...
Není mi jasný myšlenkový postup sobotáře, který zrovna toto uvádí jako důkaz ke svěcení soboty. Vždyť podle mě je to právě důkaz toho, že zásluhy "syna  člověka" - zásluhy Krista, završené jeho vzkříšením, jsou pro nás natolik významnými, že svěcení sedmého dne už prvotní církev přesunula na neděli.



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 28. květen 2010 @ 10:18:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj bratre "adventisto" jsem znovuzrozeny krestan 3 roky a posledni mesice jsem po modlitbach a studovani bible zacal svetit "sabbat" sobotu.O nedeli jsem v NZ nenasel ani carku-)Je to jen prvni den tydne(pracovni) Nejsem adventista,ale jednou jsem se byl u "vas" tady na Zelandu podivat a byl jsem prijemne prekvapen.Chodim do mesiaske cirkve The way.Zide+naroubovani krestane v jednote viry v Jezise Krista.Je smutne ,ze vetsina krestanu si mysli ze Desatero bylo pribyte na krizi.Doporucuji jim vzit kladivo par hrebiku kus kamene a hodne stesti.-))  Na krizi byl pribyt Mojzisuv Zakon psany do knihy jeho rukou.Desatero nikdo nikdy nezrusil...Pan ti zehnej



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 28. květen 2010 @ 10:44:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Který den se bude světit na Nové zemi?

Iz.66,22-23: "Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše. I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin."



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 28. květen 2010 @ 12:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
jednoduché vysvětleni podal apoštol Pavel Timoteovi: Zákon není dán spravedlivým, ale hříšníkům. A v Římanům to vysvětluje v 8 kapitole: Neboť zákon ducha života v Kristu Ježíši vysvobodil mne od Zákona hříchu i smrti.
Kdo se nechá vést Duchem, již není pod Zákonem. Jinak řečeno, kdo je po smrti, již nad ním Zákon nemá žádnou moc. Zákon nemůže nic víc, než zabít. Zákon panuje jen nad živými. Ř. 7,1-4.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 28. květen 2010 @ 12:46:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Čtěte, vy nechápavé hlavy:

Galatským 2,16  ...víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona ‚nebude nikdo ospravedlněn‘.

Galatským 2,21  Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná. (!)

Jak adventisté, tak i mesiánští židé i další podobné sekty skončí v Gehenně, protože jsou pod prokletím Zákona!! Nepřijali totiž plně Kristovu milost, a spoléhají se na skutky Zákona, z nichž nebude nikdo ospravedlněn!

Uvědomte si, že Abraham, Izák ani Jákob Zákon pro ospevedlnění nepotřebovali, byli ospravedlněni z víry! Naším Zákonem je Kristus!

Nu, jak chcete! Já vám to donekonečna opakovat nebudu, a sestra Heluš už toho má myslím také plné zuby... :-(





Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Pátek, 28. květen 2010 @ 14:13:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
zajímavost:

Marek 6,56  A kamkoli vcházel do vesnic, měst i dvorců, kladli nemocné na tržiště a prosili ho, aby se směli dotknout byť jen TŘÁSNĚ jeho roucha. A kdo se ho dotkli, byli uzdraveni.

Ježíšův oděv měl třásně! Co znamenaly třásně na oděvu?

4. Mojžíšova 15,39  Budete mít TŘÁSNĚ, abyste si při pohledu na ně připomínali všechna Hospodinova přikázání a plnili je, abyste se neřídili vlastním srdcem a vlastníma očima, jako se jimi řídí smilníci,

Byl tedy skutečně Ježíš tím, kdo přišel zákon zrušit? Nebo ho potvrdil, čili naplnil?

Matouš 5,17  Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit.



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pátek, 28. květen 2010 @ 16:16:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Satan vyhlásil, že milosť zmarila spravodlivosť a že Kristova smrť zrušila Otcov zákon. Keby bolo možné zákon zmeniť alebo zrušiť, potom Kristus nemusel zomrieť. Zrušiť zákon by však znamenalo zvečniť prestúpenie a vládu nad svetom prenechať satanovi. Ježiš však bol ukrižovaný preto, že zákon je nezmeniteľný a človek môže byť spasený len keď poslúcha Božie prikázania. Satan sa však snažil dokázať, že práve tým, čím Kristus zákon upevnil, bol zákon zničený. Táto otázka bude predmetom posledného úseku onoho veľkého sporu medzi Kristom a satanom.

Satan teraz tvrdí, že zákon, ktorý kedysi oznámil sám Boh, je nedokonalý, že niektoré jeho zvláštnosti boli odstránené. Je to posledný veľký podvod, ktorým chce oklamať svet. Nemusí útočiť na celý zákon; ak sa mu podarí ľudí zviesť k tomu, aby zanedbali jediný príkaz, dosiahol svoj cieľ. Lebo „kto by totiž zachoval celý zákon, ale prestúpil by ho v jednom prikázaní, previnil by sa proti všetkým“ (Jak 2,10). Keď ľudia povolia v jednom prikázaní, dostávajú sa pod satanovu moc. Satan sa bude snažiť ovládnuť svet tým, že Boží zákon nahradí ľudskými ustanoveniami. Prorocká reč predpokladá toto úsilie. O veľkej odpadlíckej moci, ktorá je predstaviteľkou satana, čítame: „Bude hovoriť reči proti Najvyššiemu a trápiť bude svätých Najvyššieho. Bude chcieť zmeniť časy sviatkov i zákony. Budú mu dané do rúk“ (Dan 7,25).

Ľudia postavia svoje zákony proti Božím zákonom. Násilím budú ovplyvňovať svedomie iných a v horlivej snahe presadiť tieto zákony budú utláčať svojich spolublížnych.

Boj proti Božiemu zákonu, ktorý sa začal v nebi, bude pokračovať do konca vekov. Každý bude skúšaný. Celý svet sa bude rozhodovať buď pre poslušnosť alebo neposlušnosť. Tu bude deliaca čiara. Budú len dve triedy. Každý človek prejaví svoju povahu. Ozrejmí sa, či ľudia stáli na strane vernosti Bohu, alebo na strane odboja proti nemu.




Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: salom v Sobota, 29. květen 2010 @ 10:16:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sola-scriptura nenech se vyprokovat bratre urazkami,myslim si ze mas zakon lasky psany ve svem srdci-) Pan ti zehnej  a tobe Mikael taky ,at ti Pan zehna hlavne laskou,az ji budes mit dost snad ji zacnes sirit kolem a ne jen tady urazet sve blizni...



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 29. květen 2010 @ 14:17:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moji milí,
téma svěcení sobot a desatera se na GS tolikrát probíralo a pořád stejně je to důvod k hádkám. Copak vám Duch Kristův neříká, co je nejdůležitější?
Myslíte, že až jednou budeme stát před naším Pánem, že se nás bude ptát, jak jsme světili sobotu? To by se nás zeptali snad farizeové.
Ježíš Kristus se nás zeptá, co jsme udělali se svým životem, kolik lásky jsme měli, zda jsme byli schopni odpustit....pomoci i těm, kteří nás rádi neměli a jestli jsme Ho milovali víc než ty ostatní a víc než sebe.
 Hodně vzájemné lásky a úcty
Magdalena
 



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 29. květen 2010 @ 15:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z jakého důvodu kladeš rovnítko mezi pojmy Desatero a Zákon? Tak jako se říká, že celá západní filosofie je vlastně komentářem k Platonovi, lze z jistou nadsázkou říci, že celý Zákon je komentářem k Desateru. Mluvíme-li o Zákonu, pak ale musíme brát Zákon celý. Ten, jako i světské zákony, platí v platném znění či ve znění platných aktualizací. Ta aktualizace v Kristu znamenala místy doplnění a místy zrušení. Ponecháme-li stranou ustanovení Zákona o chrámu a obětech, neboť žádný chrám už pár tisíc let není, pak přece nevěříš tomu, že jsme nadále vázáni tím vším, co zbyde. Zákon celkem detailně rozděluje živočichy na ty povolené ke konzumaci a nepovolené. Díky jeho aktualizaci si s naprosto čistým svědomím dám k obědu zajíce, vepřové či různé ty mořské potvůrky. Díky aktualizaci vím, že máme svobodu ohledně Soboty, což je ale téma nešťastné pro debatu s adventistou:-) Nijak mi nevadí oblečení z různých druhů látek atp.



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. květen 2010 @ 11:43:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."..."Sobota je učiněna pro člověka a ne člověk pro sobotu. Proto je Syn člověka pánem i nad sobotou. Mk 2,27-28"...
Není mi jasný myšlenkový postup sobotáře, který zrovna toto uvádí jako důkaz ke svěcení soboty. Vždyť podle mě je to právě důkaz toho, že zásluhy "syna  člověka" - zásluhy Krista, završené jeho vzkříšením, jsou pro nás natolik významnými, že svěcení sedmého dne už prvotní církev přesunula na neděli.
"...

Nedostalo se mi odpovědi na tuto moji otázku, která byla směřována na autora tohoto článku...


Je pravdou, že Hospodin ustanovil slavení sedmého dne (Gn 2,3 Bůh sedmý den požehnal a posvětil jej, neboť v něm Bůh odpočinul od všeho díla, jež vykonal, když tvořil.)
Tento den byl tedy vyhrazen oslavě Hospodinova díla, dnem díků za lidskou existenci.
Až u Mojžíše se tento den výslovně upřesňuje jako sobota ( Ex 16,26).


Člověk přirozený je navázán na tento svět a sluší se mu světit sobotu. Hospodin ukončil stvoření, ale neustal v činnosti! Kdyby Bůh po stvoření světa ustal ve své činnosti, bylo by logické zachovávat stále sobotu, protože nic lepšího, než vlastní existenci přirozeného člověka by jsme neměli. Bůh ovšem stále pracuje na záchraně lidstva (J 5,17). Poslal svého Syna, aby nás zachránil a otevřel nám možnost se stát Božími dětmi. Co je proti tomu jakási existence člověka přirozeného, zaprodaného hříchu, který byl stejně ve křtu už pohřben? Ten ať slaví sobotu! My jsme se stali Božími dětmi!
Sobota platí pro člověka tohoto světa, pro člověka podle těla.

Už ve Starém zákoně v předobrazech Hospodin naznačuje, že sobota není konečný stav lidstva.

Jakékoli zasvěcování Hospodinu přikazuje dělat den osmý, tedy v neděli! ( Gn 17,12; Lv 14,23; Lv 12,3 -Osmého dne bude chlapec obřezán,;
(Lv 23,39) ...Prvního dne bude den odpočinku, rovněž osmého dne bude den odpočinku.

(Nm 29,35) Osmého dne mějte svátek; nedělejte žádnou běžnou práci.


Jestliže Kristus nebyl vzkříšen, jsme stále ve svých hříších. Pak zachovávejme sobotu.

Jestliže však Kristus vstal, pak je všechno už docela jinak. Starý člověk v nás umřel a byl pochován. Chovejme se tedy jako Boží děti a spolu oslavujme tuto pro nás bezkonkurenčně nejvýznamější událost v historii celého vesmíru - nedělní Kristovo vzkříšení.



Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 31. květen 2010 @ 15:44:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Hospodin riekol Mojžišovi: Uteš si dvoje dosiek z kameňa, také, jaké boly tamtie prvé, a ja napíšem na dosky slová, ktoré boly na tých prvých doskách, ktoré si rozbil. A buď hotový na ráno a ráno vyjdeš na vrch Sinai a tam mi budeš stáť na temene vrchu... Hľa, učiním smluvu pred všetkým tvojím ľudom... A Hospodin riekol Mojžišovi: Napíš si tieto slová, lebo na základe týchto slov učinil som smluvu s tebou a s Izraelom. A bol tam s Hospodinom štyridsať dní a štyridsať nocí; nejedol chleba a nepil vody; a napísal na dosky slová smluvy, desať slov. A stalo sa, keď schádzal Mojžiš s vrchu Sinai, (a dve dosky svedoctva v ruke Mojžišovej, keď schádzal s vrchu), že nevedel Mojžiš o tom, že sa skveje koža jeho tvári, pretože hovoril s ním Bôh...“ 2M 34

„Abrahám mal dvoch synov, jedného od dievky, otrokyne, a jedného od slobodnej, zákonitej ženy. Ale ten od dievky sa narodil podľa tela a ten zo slobodnej zo zasľúbením, ktoré to veci sú alegóriou, obrazom lebo to sú tie dve smluvy, jedna s vrchu Sinai, rodiaca deti v rabstvo, a to je Hagar. Lebo Hagarou je vrch Sinai v Arábii a zodpovedá terajšiemu Jeruzalemu, lebo aj on slúži v rabstve so svojimi deťmi. Ale ten vrchný Jeruzalem je slobodnou, ktorý je matkou všetkých nás.“ AMEN (Gal 4:22-26)

A jestli služba smrti, v literách, vyrytá na kameňoch, bola slávna, takže nemohli synovia Izraelovi hľadieť do tvári Mojžišovej pre slávu jeho tvári, pominuteľnú, jako by potom nemala byť služba Ducha slávna! Lebo ak bola služba odsúdenia slávna, služba spravedlivosti je o mnoho slávnejšia!“ AMEN (2Kor 3:7-9)

„Tak aj vy súďte o sebe, že ste mŕtvi hriechu, ale živí Bohu v Kristu Ježišovi, v našom Pánovi. Nech tedy nekraľuje hriech vo vašom smrteľnom tele, aby ste ho poslúchali, totiž hriech, v jeho, to jest tela, žiadostiach ani nevydávajte svojich údov za nástroje neprávosti, ale sa oddajte Bohu jako živí z mŕtvych a svoje údy za nástroje spravedlivosti Bohu; lebo hriech nebude panovať nad vami, pretože nie ste pod zákonom, ale pod milosťou. Tak čo tedy? Či budeme hrešiť, keď nie sme pod zákonom, ale pod milosťou? Nech sa nestane! Či neviete, že komu sa vydávate za sluhov cieľom poslušnosti, že ste sluhami toho, koho poslúchate - buď sluhami hriechu na smrť buď sluhami poslušnosti na spravedlivosť? No, vďaka Bohu, že pravda boli ste sluhami hriechu, ale ste zo srdca poslúchli druh náuky, do ktorého ste vydaní, a oslobodení súc od hriechu podrobení ste v službu spravedlivosti.“ AMEN (Rim 6:11-18)

„Moji bratia, aj vy ste usmrtení zákonu skrze telo Kristovo, aby ste boli vlastníctvom inému, tomu, ktorý to vstal z mŕtvych, aby sme niesli ovocie Bohu. Lebo keď sme boli v tele, pôsobily v našich údoch vášne rôznych hriechov, vznikajúce skrze zákon, aby sme niesli ovocie smrti. Ale teraz sme oprostení zákona zomrúc tomu, kým sme boli držaní, tak aby sme slúžili v novote ducha a nie v starobe litery.“ AMEN (Rim 7:4-6)

Lebo koniec zákona je Kristus na spravedlivosť každému veriacemu. AMEN (Rim 10:4)

Vchádzame do odpočinku my, ktorí sme uverili, jako povedal: Takže som prisahal vo svojom hneve, že nevojdú do môjho odpočinku, hoci sú diela učinené od založenia sveta. Lebo o siedmom dni povedal kdesi takto: A Bôh odpočinul siedmeho dňa od všetkých svojich diel. A tuto zase: Nevojdú do môjho odpočinku! Keďže tedy ešte zbýva, aby niektorí vošli do neho, a tí, ktorým sa to tam prv zvestovalo evanjelium, nevošli pre neposlušnosť, zase určuje akýsi deň: Dnes, hovoriac v Dávidovi po toľkom čase, jako je povedané: Dnes, keby ste počuli jeho hlas, nezatvrdzujte svojich sŕdc! Lebo keby ich bol Jozua uviedol do odpočinku, nehovoril by po všetkom tomto o inom dni. Tak tedy ešte zbýva sobotenie, odpočinok ľudu Božiemu. Lebo kto vošiel do jeho odpočinku, ten tiež odpočinul od svojich diel ako Bôh od svojich. Usilujme sa tedy vojsť do toho odpočinku, aby nepadol niekto tým istým výstražným príkladom neposlušnosti.“ AMEN (Žid 4:3-11)

Zákon bol daný skrze Mojžiša, milosť a pravda STALA SA skrze Ježiša Krista. Je dokonané. AMEN





Re: Desatero v Novém zákoně (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 31. květen 2010 @ 21:24:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě naokraj, vy všichni, kteří máte zákon zrušený tak se už nemodlete Otče náš... Tam je totiž "odpusť nám naše viny" a vy už žádné nemáte.

Římanům 5:13  Nebo až do Zákona hřích byl na světě, ale hřích se nepočítá, když Zákona není.

rastan



Stránka vygenerována za: 1.24 sekundy