Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 409 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116562540
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: K volbám
Vloženo Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 22:30:12 CEST Vložil: Olda

Společnost poslal Krispus

K volbám


Izraelská pospolitost, za doby soudců, byla často napadána okolními kmeny. Podle tehdejších představ vítězil ten, kdo byl početnější a měl silnějšího boha. Gedeon byl po vítězství nad Midiánci vyzván k vládě na Izraelci

Soudců 8: 22 – 23 „  Izraelci potom Gedeona vybízeli: "Vládni nám - ty, tvůj syn i syn tvého syna. Vždyť jsi nás zachránil z rukou Midiánců!"  Gedeon jim odpověděl: "Nebudu vám vládnout já ani můj syn. Bude vám vládnout Hospodin."

Gedeon odmítl stát se králem a založit dynastii. Izrael měl být, dnes bychom řekli, „ bratrským  společenstvím kmenů“ vzešlým z dvanácti synů  Jákobových se společenským zřízením  „theokracií“ ( rozuměj „bohovládou“). Je založené na osobní odpovědnosti v bázni Boží, v poslouchání a respektování Boha v rámci rodových tradic. Viděl bych to jako takový „ duchovní komunismus“ V pohledu na kvalitu člověka takový „vzdušný zámek“ . Tohle se nepodařilo udržet ! ........



Vidíme, že to nefungovalo jak mělo. Izrael byl kázněn za neposlušnost tím, že se často dostával vazalem okolních národů či kmenů. Bůh si pak vyvolil vůdce a skrze něj zasahoval. Jedním z nich byl i Gedeon. Po výzvě soukmenovců, aby založil první královskou dynastii v Izraeli odpověděl, že jim bude „vládnout Hospodin“. Jenže, jak se můžeme poučit z dějin,  Izrael se Boží vládě nepodřizoval a ideál „duchovního společenství“ vzal s prvním králem Saulem za své. 

Ovoce nevěry vůči Boží vládě v národě jsou vidět i v pokračování našeho příběhu.  Gedeon se stal vzorem, ale selhal. Místo, aby lid vedl k Hospodinu, zhotovil efod ke kterému chodil celý Izraele „ modlářsky smilnit“ ( Sd 8: 27 ). Měl hodně žen a celkem sedmdesát synů. Jedním z nich ( dnes bychom řekli „levoboček“ ) byl i Abimelech, který po jeho smrti se intrikami dostal k moci. Když vycítil podporu měšťanů z Šechem tak pozabíjel všechny Gedeonovy syny až na Jotama, který uprchl. Ten se ve chvíli, kdy byl Abimelech v Šechemu prohlášen za krále, vystoupil na hoře Gerizim se zlořečením a použil tohoto podobenství 

Soudců 9 : 8 – 16a "
Jednou se stromy rozhodly krále nad sebou si stanovit. Řekly olivě: Kraluj nám!  Oliva řekla: To snad mám svůj olej přestat vydávat, kterým se Bůh i lidé ctí, a jít kymácet se nad stromy?   Řekly tedy stromy fíku: Pojď ty, kraluj nám!   Fíkovník řekl: To snad mám své plody přestat vydávat, jež vynikají v sladkosti, a jít kymácet se nad stromy?  Řekly tedy stromy révě: Pojď ty, kraluj nám! Réva řekla: To snad mám své víno přestat vydávat, kterým se Bůh i lidé veselí, a jít kymácet se nad stromy?   Řekly tedy všechny stromy trní: Pojď ty, kraluj nám! Trní tenkrát řeklo stromům: Pokud mě vskutku oddaně určíte sobě za krále, pak se do mého stínu uchylte. Ale pokud ne, z trní oheň vyšlehne, libanonské cedry sežehne!  Nuže, zachovali jste se oddaně a čestně,……“  Můžeme říci, že v  otázce ideálu Boží vlády nad Izraelem se zachovali hanebně a stejně tak pochybili i vůči Gedeonovi a jeho domu. Podívejme se na ono podobenství. Vyvstávají z něj dvě zásadní aplikace   

1. Žádný pořádný strom se nechtěl vzdát své role a významu ve společenství stromů. Měli svůj naplněný život a obětovat se a kymácet se nad ostatními a koukat jak plodí své ovoce se jim nechtělo. Měli své jisté, každý byl svým způsobem významný a přínosný pro život této zvláštní pospolitosti ( rozuměj stromů).  

Politika, být poslancem, má být službou ostatním občanům. Pokud se jde do politiky s cílem zbohatnout, uspokojit touhu po moci nad druhými nebo z jiných, nízkých popudů,  je to špatně . Ať jsou zvoleni ti, kdo chtějí sloužit k obecnému prospěchu a ať za to mají i slušné peníze

2. Špatný charakter trní se projevil tím, že vyhrožoval a škodil ostatním stromům . Vidím v tom dvě věci

Za prvé : Pýcha ! O nějakém stínu trní pro stromy se nedá ani mluvit. Vemte si keř a porovnejte ho  např. s libanonským cedrem ! Za druhé : Touha po moci ! Cituji volební proslov trní :  „Pokud mě vskutku oddaně určíte sobě za krále, pak se do mého stínu uchylte. Ale pokud ne, z trní oheň vyšlehne, libanonské cedry sežehne!“. Trní nemá  co nabídnout, jen výhrůžky. Společenství stromů nijak nespojovalo, naopak. Vytvářelo napětí mezi těmi užitečnými. Ti, kdo měli převzít odpovědnost za společenství stromů ( rozuměj „ za stát“ ) tak neučinili a nezbylo, než se podřídit tomu, kdo na to nemá !   

Abimelech později skončil špatně. Začal vyzabíjením svých nevlastních bratří a pak byl sám zabit a v „politice“ nic nedokázal ( Sd  9 : 55 – 57 ) . Dobře, kandidátky jsou sestavené mimo mě. Můžu zvolit stranu a  můžu zakroužkovat čtyři kandidáty, kteří dostanou preferenční hlasy. Nevím, kdo z nás tyto kandidáty zná osobně. V drtivé většině odhaduji podle stáří, vzdělání, profese a zaměstnání. Je tady výrazný vliv tzv. „šedé zóny“, která často tahá za nitky a poslanci hlasují podle lobistických zájmů nejen podnikatelských skupin, ale i podle lobistických zájmů vlastní strany. Jejich osobní rozhodování je často právem jen papírovým.  Tak proč se scházet a modlit se za volby ?

Nevím, zda na kandidátkách stran jsou ti, kteří už byli přínosem pro společnost. V našem podobenství jsou to olivy, fíky, vinná réva. Zkušenost posledních dvaceti jedna let demokracie nás přivádí k pesimismu, že nevíme „koho volit“. Nechci abychom ve sboru říkali lidem koho mají volit. Nechci manipulovat s vaším svědomím a svobodnou vůlí. Ani vám neřeknu, koho budu volit. Vím ale koho volit nebudu ! Ne z pomsty za to, že mě „vedoucí síla ve společnosti“  nepustila v roce 1975 studovat Vysokou školu zemědělskou v Brně. A to ani na neatraktivní obor, kdy do naplnění ročníku zůstala dvě volná místa a já přitom v pohodě udělal přijímačky. Ne z pomsty, ale z principu ……

Můžeme se modlit ve víře, že nakonec dáme hlas straně a lidem v ní, kteří nemají špatný ideál modelu řízení státu a nestaví se proti Boží etice a morálce. V čem můžeme mít jistotu je to, že z trní se může stát libanonský cedr !  Už jsme to z Boží milosti sami na sobě prožili. Uvěřili jsme a měníme se do Božího charakteru …… i ti poslanci mohou uvěřit a stát se Božími dětmi. Nebo se alespoň otevřít hlasu svědomí, které je Božím darem pro každého člověka. Bůh může proměňovat jejich osobnostní profil jako proměňuje nás do svého obrazu.

1 Tim. 2:1-4
 „ Především prosím, aby se konaly prosby, modlitby, přímluvy a díkůvzdání za všechny lidi, za krále i za všechny vysoko postavené, abychom mohli vést klidný a pokojný život ve vší zbožnosti a počestnosti. Tak je to správné a milé našemu Spasiteli Bohu, který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy

Takže vážení, vysoce postavení ! Budeme se za vás modlit, abyste došli spásy v Kristu protože chceme vést „klidný a pokojný život ve vší zbožnosti a počestnosti“. Tím by došlo k proměně českého národa a jeho směřování k Bohu. A povolební koalice ( bez které se zřejmě nová vláda neobejde) by se měla řídit prostou zásadou

Fil.2: 3 „ Nikdy se nedejte vést soupeřivostí nebo ješitností, ale raději žijte v pokoře: važte si druhých víc než sebe“ . Že to je „ vzdušný zámek „ ? Možná, ale já mám víru na obrat k lepšímu i v oblasti politiky. Ale to vyžaduje, aby česká Církev pozvedla svůj hlas …..


"K volbám" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K volbám (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Pátek, 21. květen 2010 @ 08:16:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak proč se scházet a modlit se za volby ? - Protože se máme modlit za "v moci postavené" ( sám si odpovídáš v závěru článku ). A na jiném místě je i obrat, abychom se modlili "za ty, kdo vás utiskují", což jsou zpravidla titéž... ( viz také Jakub 2,6)

 „vedoucí síla ve společnosti“  tě nepustí studovat ani nyní a to nástrojem, který sice nevypadá tak "mocensky", ale je stejně účinný a je stejným projevem zvůle, jako někdejší "kádrové nedoporučení". Nebudeš na to totiž mít prachy.

dáme hlas straně a lidem v ní, kteří nemají špatný ideál modelu řízení státu a nestaví se proti Boží etice a morálce
- Žádná taková strana letos nekandiduje, zbývá jen volba menšího zla.

i ti poslanci mohou uvěřit a stát se Božími dětmi 
- mohou a to je možná ten důvod, proč se scházet a modlit nejen za volby.

to vyžaduje, aby česká Církev pozvedla svůj hlas ….. A v tom je právě největší problém, protože i mnozí z "křesťanů" dnes podporují evidentně zvrácené politické programy. NSDAP a Hitlerovi pomohly k moci hlasy mnoha tehdejších křesťanů. Zhruba třetina ( ! ) členů SS byli příslušníci tehdejších církví. Slepota a dezorientace křesťanů v politice moderních dějin se už stává tradicí.




Re: K volbám (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 23. květen 2010 @ 20:24:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Žalmy  127:1   -  Poutní píseň, Šalomounova. Nestaví-li dům Hospodin, nadarmo se namáhají stavitelé. Nestřeží-li město Hospodin, nadarmo bdí strážný.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy