Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 261 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116541689
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU?
Vloženo Sobota, 17. duben 2010 @ 22:05:55 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal BohemianAnonymus

Při svém putování na netu jsem narazil na tyto stránky, komentující hlavní části katolického učení, které jsou v rozporu s Písmem svatým. Jsou na těchto adresách:





http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/1.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/2.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/3.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/4.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/6.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/10.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/11.htm
http://www.prokrestany.cz/anotherjesus/12.htm
 
I když jsem je pročítal jen velmi zběžně, mám za to, že jde o velmi solidní práci, která za prostudování rozhodně stojí. Při řešení těchto problémů se musíme ptát, nakolik je vůbec ŘKC na biblické půdě a nakolik jsou vůbec katolíci schopni přijmout a reflektovat Písmo svaté.

Uvažujme nyní tento Spasitelův výrok: 

Mt. 23:9 „A nikomu na zemi nedávejte jméno ´Otec´: jediný je váš Otec, ten nebeský.“ 

Spasitel tedy dlouho dopředu  předvídá, že si člověk přisvojí titul, patřící jen Bohu. Z toho vyplývá mj. toto:

a) že právo užívat titul patřící jen Bohu nepochází z Bible, ale z Tradice
b) ten, kdo tímto výrokem Spasitele pohrdá, pohrdá samým Spasitelem
 
Nerespektování výše uvedeného Spasitelova výroku je pod Božím trestem:

Iz. 42:8 „Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.“
 
Někteří katolíci, (zde např. Elo), se snaží těm, kteří stojí na biblické půdě, vnutit katolickou Tradici, jejíž část, jak jsem již uvedl, je v příkrém rozporu s výše uvedeným Spasitelovým výrokem.

Kdo však o toto vnucování stojí??? Jejich postoje nás, kteří stojíme na biblické půdě, tlačí do pozice biblických apologetů. 
 
Bibličtí apologeti na křesťanském portálu!
 
SPASITEL SE ZÁSADNÉ NIKOMU NEVNUCOVAL!

Rozdíl mezi Božím slovem a Tradicí je propastný – je dán rozdílem mezi dílem Božím a lidským. Podle ŘKC má tedy monopol na Ducha sv. JEN vedení jejich církve – kdežto jiní pod vlivem Ducha sv. mluvit nemohou – tedy inspirace Duchem sv. je omezena pouze na vedení ŘKC, které svým věřícím cestou např. encyklik sdělí, čemu mají věřit!!!
Poučení od Ducha sv. NIKDY nemůže být s Písmem sv. v rozporu, neboť obě entity mají společný původ a v Bohu neexistuje jakýkoli rozpor:
 
1J. 1:5 „Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.
 
Duch sv. tedy vede k Písmu a nikoli mimo něj! Duch sv. nás naučí všemu a připomene vše, co Spasitel řekl (J. 14:26) a uvádí nás do veškeré pravdy (J. 16:13), tj. ozřejmuje smysl textů Písma sv., které jediné! obsahuje Bohem zaručené informace, na které je spolehnutí – tedy vše nutné ke spasení. Písmo sv. je absolutní: nelze z něj provádět jakýkoli výběr a držet se jen toho, co se nám (momentálně) hodí:
 
Jk. 2:10 „Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.“ 
 
Žádný biblický text nelze ignorovat, neboť by tím došlo ke svévolné redukci Bible!

Rozhodující jsou tedy pouze biblické postoje, které jediné! jsou v souladu s Duchem svatým:
 
Mt. 10:32,33 „Každý, kdo se ke mně přizná před lidmi, k tomu se i já přiznám před svým Otcem v nebi; kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi.“

Papež se v Turecku před muslimy k Božímu Synu NEPŘIZNAL. To ovšem bude mít za následek, pokud v tomto stavu setrvá, že se k němu na věčnosti Boží Syn před svým Otcem také NEPŘIZNÁ.

BYL PAPEŽ K TAKOVÉMU POSTOJI  INSPIROVÁN DUCHEM SVATÝM???

 
Někteří katolíci zde nám nehlásají Krista ukřižovaného (1Kor. 1:23), aby nás utvrdili a povzbudili ve víře v Boží slovo - ale obracejí nás na svou víru, která je v  řadě míst s biblickým učením v příkrém rozporu!

Nám, kteří setrváváme věrně na straně Božího slova je podsouvána neláska, zaujatost proti ŘKC, plnost "sliny a žlče" a dalších nechutností. Jde o víceméně dosti rozšířený katolický názor – ale jestli se někdy dá do pohybu, jestli přejdou slova v činy, jak daleko mohou věci časem zajít? V této souvislosti vidím jako znepokojující skutečnost, že inkvizice a její skutky dosud nebyly jakýmkoli papežem výrokem „ex cathedra“ poslány DEFINITIVNĚ do minulosti.

JSME NA SVĚTĚ JEN NA CHVÍLI –NEPROMARNĚME ČAS (EF. 5:16)!!! 

Související podklady:

Požehnané studium všem přeje
BohemianAnonymus

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Podobná témata

O Bibli

"HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 18. duben 2010 @ 11:35:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je to s nazýváním někoho Otcem jsme tu už přetřásali tisíckrát.

a) že právo užívat titul patřící jen Bohu nepochází z Bible, ale z Tradice
b) ten, kdo tímto výrokem Spasitele pohrdá, pohrdá samým Spasitelem

Povrchní a laciný přístup.
Zavádějící a nepravdivý.
Existuje přece přirozený vztah otcovství mezi lidmi,
existuje také duchovní vztah otcovství
a existuje i zcela mimořádný duchovní vztah křesťana k nebeskému Otci, z jehož milující náruče jsme všichni vyšli.

Nebeský Otec má pro nás být nejvyšší autoritou, nesrovnatelnou a nezaměnitelnou s čímkoli jiným. A právě jen o tomto posledním uvedeném vztahu k nebeskému Otci v (Mt 23,9) Spasitel mluví. 

I Kristus uznává přirozený vztah otcovský (Mt 10,35) - pohrdá snad tím sám sebou?

Písmo uznává také duchovní vztah otcovství
 mezi dvěma lidmi ve smyslu přivedení a následnému vedení ve víře (1. Pt 5,3; 1. Kor 4,17; Tt 1,4;).  Pohrdají snad apoštolové Petr a Pavel Spasitelem, když nazývají své žáky vlastními syny?


Z čeho tedy plyne toto poznání katolického učení, z katolické tradice, nebo ze samotného Písma? Je mi smutno z takových hloupých a zaslepených argumentů.


..."tedy inspirace Duchem sv. je omezena pouze na vedení ŘKC"...

Další z plivanců do tváře ŘKC. Bez působení Ducha svatého nemůže nikdo být křesťanem. A co o tom učí katolická církev doopravdy?

Katechismus katolické církve
§ 2516
Již proto, že se člověk skládá z ducha a těla, existuje v něm jisté napětí, probíhá v něm jistý boj mezi náklonnostmi „ducha“ a „těla“. Tento konflikt patří však k dědictví hříchu, je jeho důsledkem a zároveň i potvrzením. Je součástí každodenního duchovního boje. Apoštolovi nejde o to znevažovat nebo odsuzovat tělo, které s duchovou duší vytváří přirozenost člověka a jeho osobnost jako výraz subjektu; zaměřuje se však na skutky, nebo spíše na ustálené dispozice — na ctnosti a neřesti — mravně dobré nebo špatné, které jsou plodem podřízení (v prvním případě) nebo odporu (v druhém případě) vzhledem ke spásnému působení Ducha svatého. Apoštol proto píše: „Protože Duch je naším životem, podle Ducha také jednejme!“ (Gal 5,25).

§175
Tuto víru jsme dostali od církve a pečlivě ji uchováváme. Jako poklad velké ceny, skrytý ve vzácné nádobě, se stále omlazuje působením Božího Ducha a omlazuje i nádobu, ve které se skrývá.“


Najde se zde někdy někdo tak spravedlivý, že dokáže své pomluvy i odvolat?

Nechť toto Kristus nepřičítá BA za hřích.




Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 18. duben 2010 @ 20:57:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlásat Evangelium je dobrá cesta a měli bychom tak činit slovy a zejména skutky, obracet na víru však může jen Pán, protože víra je dar a můžeme jej nalézt nebo získat jen Jeho Zásluhou, my sami si nemůžeme poručit, "budu věřit"

Stránky www. prokrestany.cz pokládám za poněkud jednostranné i když chápu, že zase jiným právě proto vyhovují  - jak už to mezi lidmi bývá.

Pokud budeme na svých bližních hledat zejména a nebo jenom nedostatky a to ještě jen podle svého poznání, k ničemu nedospějeme a co je mnohem horší, Kristu a Jeho království už vůbec ne. Jen tím marníme čas.
Nemyslím si, že tu měla být jedna společná církev, k tomu ještě zdaleka nedozrál čas a tak se musíme smířit se stavem který je a naučit se vzájemně respektovat, pokud bereme Jeho slovo jen trochu vážně. Tohle není o postoji té či oné církve či společenství ale o postoji každého z nás. Však se jednou z něho se budeme také jednou zodpovídat.

H.



Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 19. duben 2010 @ 11:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlavně svědčit :-)
Hlásat pouze v souladu se skutky :-)




Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 19. duben 2010 @ 11:25:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy jste neřekl otče muži který Vás zplodil ? Ženě která Vás učila ve škole paní a učitelko ? Koncertnímu umělci mistře nebo řemeslníkovi pane mistr ? Nikoho jste nikdy neoslovil pane a příjmením ? Radši si místo šíření a podsouvání slin, žluče a dalších nechutností přečtěte o trámu a třísce v oku jestli jste věřící a nechte katolíky i evangelíky na pokoji. V opačném případě udělejte prosím totéž.



Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 19. duben 2010 @ 16:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto souhlasím s bratrem ivanp-em. Tomu, kdo nepozbyl zdravého rozumu, kdo se zcela nepropadl do říše iracionality je jasné že ten, kdo pohrdá Spasitelovým výrokem, pohrdá samým Spasitelem. Níže uvádím dva fundované příspěvky od br. Křesiny, které nám laskavě zpřístupnil bratr Gregorios; z druhého cituji:

Přibližně 17-20 roků po smrti posledního apoštola Jana, téměř nad každou místní církví - sborem vládl jedinec – „biskup“ (episkopos, dosl, dohlížitel). Brzy nato v jednotlivých provinciích římského impéria biskupové, jako zástupci místních sborů, se scházeli k společným poradám, obyčejně v největším sboru té které provincie. ….

Usnesení a dopisy z těch biskupských shromáždění byly zprvu poučující, ale za nějaký čas se staly závazné a nařizující! Brzy nato se dohodli, že někdo musí těm poradám předsedat a řídit je. Biskupové obvykle k tomu zvolili biskupa z největšího sboru v hlavním městě provincie, který je hostil, a nazvali ho archepiskopos, hlavní biskup, arcibiskup. S pokrokem centralizace došlo k vytvoření vyšších pozic s odpovídajícími tituly, metropolita, patriarcha a pontifex maximus – papež! Všechny tituly byly převzaty z pohanského světa, kde byly užívány ve struktuře organizace státu! Každý, kdo se nachází na skloněné slizké ploše zpronevěry neví, kde skončí!“
 
Blíže viz:


Velice správně tvrdí bratr ivanp, že princip nadřazenosti (jakýsi vůdčí, či vůdcovský princip) je Božímu slovu naprosto cizí. Naším Vůdcem (Mt. 23:10; Žd. 12:2), Hlavou církve (Ef. 5:23), jediným Prostředníkem mezi Bohem a lidmi (1Tm. 2:5) – je KRISTUS – a nikdo jiný!!! Jsme všichni svědky toho, jak se katolíci snaží překroutit naprosto jasný smysl Písma, v tomto případě textů Mt. 23:9 a Iz. 42:8. Zřejmě již mají vypálené svědomí (1 Tm. 4:1-3) a směřují ke svému neblahému konci. Úroveň katolických námitek je jasná. Katolická Tradice je otrávený pramen, který má původ v lidských spekulacích o Písmu svatém. Na živý strom Písma svatého naroubovali své naprosto scestné úvahy – a to je možné jen tehdy, když nemají k Písmu sv. náležitý respekt. Z toho důvodu jsou i jejich znalosti Písma sv. povrchní. Jak je vidět, katolíci degradovali Písmo svaté na pouhý nástroj k potvrzení jejich církevní doktríny.
 
Bibli je nutné nazírat biblicky a nikoli biblicko-filosoficky, neboť filosofie je s evangeliem neslučitelná.
 
1Kor. 1:22-24 „Židé vyhledávají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost, ale my kážeme Mesiáše ukřižovaného. Pro Židy je to kámen úrazu, pro ostatní bláznovství, ale pro povolané, jak pro Židy, tak pro Řeky, je Kristus Boží moc a Boží moudrost.“
 
1Kor. 1:19 „Je psáno: Zahubím moudrost moudrých a rozumnost rozumných zavrhnu.“

Pod vlivem Platóna byli např. Klement alexandrijský, Origenes, Dionysius i Augustin. Tomáš Akvinský se zase pokoušel o jakousi syntézu křesťanského vyznání a Aristotela. Tím nechci říci, že vše, co napsali je špatné. Nicméně se v řadě případů odchýlili od Písma sv. a vytvořili jakousi směsici Božího a lidského, kde se již nerozlišuje mezi Božím a lidským. Jejich omyly však generují omyly další. Tím zatížili církevní učení tak, že se ho ŘKC již nedokáže zbavit. Čemu dáme přednost?
 
Pokud jde o monopol vedení ŘKC na působení Ducha svatého: není mi znám jediný případ, že by ŘKC přiznala inspiraci Duchem svatým komukoli, kdo se vyjádřil v rozporu s jejím oficiálním učením – tím by nutně muselo vedení ŘKC přiznat, že se mýlilo, ale to, jak je notoricky známo, se nikdy nemýlí!!!

Za vrchol katolického farizejství je prosba (?) Spasiteli, aby mi mé biblické postoje nepokládal za hřích. Katolíka oko, který to napsal, mohu uklidnit: Ten, komu byl dán soud (J. 5:22), Ten, který vidí do nitra i srdce člověka (Zj. 2:23), spravedlivě posoudí Tvoji i moji motivaci a Tvoji i moji věrnost Bohu – nikoli církevnímu učení. Pokud o mne jde, každým svým příspěvkem ukazuji na Krista a snažím se (byť jistě nedokonale!), Ho vyvyšovat a oslavovat. JÁ BOHU NIC NEUPÍRÁM – A BOHU NIKDO NEUTEČE!
 
Je jasné, že katolíci v rámci obhajoby své církevní doktríny klidně zapřou nos mezi očima a budou nestoudně překrucovat Písmo svaté. Je jen na nich, zda Písmo sv. budou číst ke spáse – nebo k odsouzení.
 
Nehájím zde zájmy jakékoli organizace, církve, či jejich učení. Moje krédo bylo, je a bude  toto: Kristus bohatě postačí!!!
 
BA

 
 
 



Re: HLÁSAT EVANGELIUM – NEBO OBRACET NA VÍRU? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 07. květen 2010 @ 14:42:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněný článek je možné nalézt zde.  BA




Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy